Fiat Panda 4x4: v Česku od 339.900,-Kč

Fiat Panda 4x4: v Česku od 339.900,-Kč

 
 

Uvedením Pandy 4x4 má český zákazník zase blíže ke čtyřkolce. Nejlevnější osobní automobil s pohonem všech kol stojí v základní výbavě necelých 340 tisíc, verze Climbing, která je už spíše SUV, příjde na 374.900,- Kč...

Když jsme poprvé psali o Pandě 4x4, nebylo jěště jasné za kolik peněz se dostane k českému zákazníkovi. Vzhledem k avizovaným cenám v EU, jsme odhadovali částku kolem 350 tisíc, ale realita je ještě o něco příjemnější.

Fiat přichází na trh se dvěmi provedeními. Spartánštější Panda 4x4 je zaměřena na šetřivé horaly, kteří slyší na zaklínadlo Value for money. Panda 4x4 Climbing je naproti tomu přikrášlena po stránce vzhledu exteriéru, exkluzivnější je také výbava interiéru. Na trh bude uvedena prozatím jediná motorizace (zážehový čtyřválec 1.2 44 kW), příští rok nabídku rozšíří nejmenší čtyřválec common-rail 1.3 JTD Multijet.

Panda 4x4 přichází se sofistikovanějším pohonem všech kol, než nabízel předchůdce. Systém je tvořen dvěma nápravovými diferenciály a centrální rozdělovací viskózní spojkou, která je zabudována do skříně zadní rozvodovky. Pohon zadní nápravy je samočinně přiřazen kdykoli je to potřeba. Na suchém asfaltu, při ideálních adhezních podmínkách, je 98 % hnacího momentu přenášeno přední nápravou, takže se Panda 4x4 chová podobně jako dvoukolka. Jakmile je přenos síly pouze jednou nápravou obtížnější, existuje tendence k prokluzu předních kol, viskózní spojka upravuje plynule rozdělení hnacího momentu na všechna kola vozidla.

Viskózní spojka se skládá z několika perforovaných nebo žebrovaných kotoučů, ponořených ve viskózní kapalině. Ta má specifické vlastnosti, protože s rostoucí teplotou roste také její viskozita. Ve chvíli kdy se začnou otáčet kola přední nápravy jinými otáčkami než kola zadní nápravy, dochází k prokluzu, kapalina ve spojce se míchá a zahřívá, roste její viskozita a postupně tak vstupní hřídel (od přední nápravy) unáší výstupní hřídel (k zadní nápravě).

Přední náprava je se změnami převzatý McPherson z verze 2WD. Vzadu byla nahrazena vlačená ramena spojená zkrutnou příčkou, novou nápravou se zcela nezávislým zavěšením kol, která poskytla prostor pro montáž rozvodovky. Větší pružiny pozvedly Pandu o několik centimetrů výše (4x4 má světlou výšku +52 mm proti 2WD, 4x4 Climbing +54 mm proti 2WD).

Panda 4x4 má lepší trakční schopnosti, ale bohužel také vyšší pohotovostní hmotnost (+105 resp. +120 kg), o 1 litr vyšší spotřebu (6,6 l / 100 km) a menší nádrž (30 l), než Panda 2WD (35 l). Zavazadlový prostor se zmenšil jen nepatrně (200 l v základním uspořádání s nedělenou zadní řadou sedadel).

V základní výbavě Pandy 4x4 je ABS+EBD, elektrický posilovač řízení, airbag řidiče, centrální zamykání a elektrické ovládání přední oken. Za klimatizaci zaplatíte 20.000,-Kč, za airbag spolujezdce 8.000,-Kč, autoradio s CD přehrávačem příjde na 7.500,-Kč resp. 10.000,- K, to ale už zvládne i formát MP3.                   

Fiat Panda-srovnání verzí s pohonem dvou a čtyř kol
 PandaPanda 4x4 ClimbingPanda 4x4
Uspořádání motoruR4R4R4
Zdvihový objem [cm3]124212421242
Výkon [kW při ot./min]44 / 500044 / 500044 / 5000
Točivý moment [Nm při ot./min]102 / 2500 102 / 2500 102 / 2500
Zrychlení 0 - 100 km/h [s]142020
Nejvyšší rychlost [km/h]155145145
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,66,66,6
Cena [Kč]238.900,-374.900,-339.900,-

Fiat Panda-srovnání verzí s pohonem dvou a čtyř kol
RozměryPandaPanda 4x4 ClimbingPanda 4x4
Délka [mm]353835743538
Šířka [mm]157816051578
Výška [mm]15401632*1590
Rozvor [mm]229923052305
Rozchod vpředu [mm]136613661366
Rozchod vzadu [mm]135713581358
Objem nádrže [l]353030
Pohotovostní hmotnost [kg]860980965
Zavazadlový prostor
Základní objem [l]206200 (230)**200
Maximální objem po střechu při sklop. sed. [l]775855 (780)855
Cena [Kč]238.900,-374.900,-339.900,-

*=se střešními lištami
**=údaje v závorkách pro dělené sedadlo, v základní poloze posunuto zcela vpřed





komerční sdělení:
Elegance i v zimě - LEVNÁ hliníková kola!

Jednou ze zajímavých akcí nadcházející zimní sezóny je ELEGANCE I V ZIMĚ, která nabízí hliníková kola za podobnou cenu, za jakou byste nakoupili plechová kola spolu s poklicemi.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Bazar: Fiat Panda, krabička splněných přání Bazar: Fiat Panda, krabička splněných přání

Nikdo nevěřil, že hranaté auto jménem Gingo z Ženevy 2003…

Fiat Panda: Stávající model zůstane v nabídce jako Panda Classic Fiat Panda: Stávající model zůstane v nabídce jako Panda Classic

Druhá generace Pandy nekončí, stává se levnější…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…