reklama


Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města

Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města

 
 

Na plný počet hvězd Panda nedosáhla pro nedostatky v kategoriích ochrana dětí a asistenční systémy.

Fiat Panda si v nové generaci v testech Euro NCAP oproti svému přímému předchůdci testovanému v roce 2004 polepšil o jednu hvězdu, ale prostoru pro zlepšení ochrany cestujících i chodců je stále hodně.

Hlavní nedostatky jsou v oblasti ochrany dětí (63 % namísto pro maximum požadovaných 75 %) a asistenčních systémů (43 % namísto požadovaných 60 %). V prostoru řidiče je potřeba zapracovat na sloupku řízení a skříňce zapalování.

Předmětem testu byl pětidveřový hatchback Fiat Panda 1.2 ve výbavě Easy. Vůz s pohotovostní hmotností 940 kg měl volant na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Fair G-0/1 S, pro figurínu 3letého dítěte pak byla pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu ve směru jízdy umístěna stejná autosedačka.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Sloupek řízení a skříňka zapalování však představují nebezpečí úrazu pro řidiče jiných výšek a sedících v jiných pozicích.

 [555×192]

Při testech bočního nárazu byl vůz testován bez bočních airbagů, které jsou jen za příplatek, což nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Údaje z figurín zaznamenaly kompresi žeber a ochrana hrudníku byla vyhodnocena jako mezní. Ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Při nárazu do sloupu ochrana hrudníku vyhodnocena jako slabá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytuje při nárazu zezadu (Whiplash) mezní ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,886%788%5,974%2,973%3082%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb figuríny 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný. Avšak při návratu hlava dítěte tečovala zadní boční okénko, za což byl vůz penalizován.

Při bočním nárazu byla figurína 18měsíčního dítěte dobře obklopena dětskou autosedačkou, figurína staršího dítěte trošku vypadla z bočního křídla sedačky.

Systém nesplňuje požadavky Euro NCAP, ale na nebezpečí umístění autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy bez vypnutí airbagu je jasně upozorněno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,394%4100%2100%17,396%--
36 měsíční2,723%4100%2100%8,748%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-3163%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodců dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Přední hrana kapoty poskytuje převážně špatnou ochranu.

Kapota poskytuje v některých oblastech možného nárazu dětské hlavy dobrou ochranu, většinou však špatnou.

V oblasti možného nárazu hlavy dospělého je ochrana převážně špatná.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,745%0,813%6100%1849%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je pro Fiat Panda součástí příplatkové výbavy pouze za příplatek a nesplňuje tedy požadavky Euro NCAP 2011.

Standardem je připomínání zapnutí pásu pro přední a zadní sedadla.

Omezovač rychlosti není k dispozici.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%3100%343%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

V předním oddíle vozu je třeba vylepšit stavbu sloupku řízení a skříňky zapalování, která ohrožuje řidiče.

Dále je třeba vylepšit ochranu dětí sedících po směru jízdy a ochranu chodců.

V současné specifikaci by nový Fiat Panda v roce 2012 získal od Euro NCAP pouze 3 hvězdy. Podmínky pro čtyřhvězdičkový výsledek v roce 2012 nesplňuje kategorie Asistenční systémy.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3082%3163%1849%343%68%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Fiat Panda (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

O zemědělskou půdu je velký zájem, ceny loni stouply o čtvrtinu O zemědělskou půdu je velký zájem, ceny loni stouply o čtvrtinu

Částky vyplácené za půdu zvyšuje nejen zájem samotných…

Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

 
Zdroj: Euro NCAP
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004) Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004)

Druhá generace Pandy, která svou předchůdkyni nahradila…

Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky? Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky?

O comebacku jména Topolino se hovoří již dlouhá léta.…

 



 
Legendární americké taxíky Checker jsou zpátky, ale trochu jinak...

Legendární americké taxíky Checker jsou zpátky, ale trochu jinak...

Dnes 18:00

Americká taxikářská ikona Checker hlásí návrat. Chce vyrábět dvanáctimístnou limuzínu a pick-up.




Blesk.cz

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta, spory o výchovu a poptávka po tragédiích

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta,…

Pan Miloš Zeman spolu s chotí Ivanou opět na Hradě uspořádal charitativní bál. Na plese po inauguraci tančil i…

Tichomoří zasáhlo silné zemětřesení. Ostrovy se bojí ničivé tsunami

Tichomoří zasáhlo silné zemětřesení. Ostrovy se bojí…

Zemětřesení o síle 8,0 stupně bylo dnes zaznamenáno 47 kilometrů západně od pobřeží Papuy-Nové Guineje.…

 

iSport.cz

Deset zápasů, sedm gólů. Pekhart září, výhru AEK trefil krásnou hlavou

Deset zápasů, sedm gólů. Pekhart září, výhru AEK…

V řecké lize se začíná pořádně prosazovat a góly jen přibývají. Český útočník Tomáš Pekhart si drží střeleckou…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama