Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města

Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města

 
 

Na plný počet hvězd Panda nedosáhla pro nedostatky v kategoriích ochrana dětí a asistenční systémy.

Fiat Panda si v nové generaci v testech Euro NCAP oproti svému přímému předchůdci testovanému v roce 2004 polepšil o jednu hvězdu, ale prostoru pro zlepšení ochrany cestujících i chodců je stále hodně.

Hlavní nedostatky jsou v oblasti ochrany dětí (63 % namísto pro maximum požadovaných 75 %) a asistenčních systémů (43 % namísto požadovaných 60 %). V prostoru řidiče je potřeba zapracovat na sloupku řízení a skříňce zapalování.

Předmětem testu byl pětidveřový hatchback Fiat Panda 1.2 ve výbavě Easy. Vůz s pohotovostní hmotností 940 kg měl volant na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Fair G-0/1 S, pro figurínu 3letého dítěte pak byla pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu ve směru jízdy umístěna stejná autosedačka.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Sloupek řízení a skříňka zapalování však představují nebezpečí úrazu pro řidiče jiných výšek a sedících v jiných pozicích.

 [555×192]

Při testech bočního nárazu byl vůz testován bez bočních airbagů, které jsou jen za příplatek, což nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Údaje z figurín zaznamenaly kompresi žeber a ochrana hrudníku byla vyhodnocena jako mezní. Ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Při nárazu do sloupu ochrana hrudníku vyhodnocena jako slabá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytuje při nárazu zezadu (Whiplash) mezní ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,886%788%5,974%2,973%3082%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb figuríny 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný. Avšak při návratu hlava dítěte tečovala zadní boční okénko, za což byl vůz penalizován.

Při bočním nárazu byla figurína 18měsíčního dítěte dobře obklopena dětskou autosedačkou, figurína staršího dítěte trošku vypadla z bočního křídla sedačky.

Systém nesplňuje požadavky Euro NCAP, ale na nebezpečí umístění autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy bez vypnutí airbagu je jasně upozorněno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,394%4100%2100%17,396%--
36 měsíční2,723%4100%2100%8,748%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-3163%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodců dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Přední hrana kapoty poskytuje převážně špatnou ochranu.

Kapota poskytuje v některých oblastech možného nárazu dětské hlavy dobrou ochranu, většinou však špatnou.

V oblasti možného nárazu hlavy dospělého je ochrana převážně špatná.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,745%0,813%6100%1849%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je pro Fiat Panda součástí příplatkové výbavy pouze za příplatek a nesplňuje tedy požadavky Euro NCAP 2011.

Standardem je připomínání zapnutí pásu pro přední a zadní sedadla.

Omezovač rychlosti není k dispozici.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%3100%343%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

V předním oddíle vozu je třeba vylepšit stavbu sloupku řízení a skříňky zapalování, která ohrožuje řidiče.

Dále je třeba vylepšit ochranu dětí sedících po směru jízdy a ochranu chodců.

V současné specifikaci by nový Fiat Panda v roce 2012 získal od Euro NCAP pouze 3 hvězdy. Podmínky pro čtyřhvězdičkový výsledek v roce 2012 nesplňuje kategorie Asistenční systémy.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3082%3163%1849%343%68%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Fiat Panda (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Srbsko je na cestě stát se velmocí v těžbě lithia. Pláclo si s těžařským obrem Rio Tinto Srbsko je na cestě stát se velmocí v těžbě lithia. Pláclo si s těžařským obrem Rio Tinto

 Nadnárodní těžařský gigant Rio Tinto se dnes se srbskou…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce

V energetice se často setkáváme se zkratkami SEK či ASEK.…

Miliardář Beran rozšiřuje byznys s půjčkami v Rusku a na Filipínách Miliardář Beran rozšiřuje byznys s půjčkami v Rusku a na Filipínách

Skupina Profireal Group miliardáře Davida Berana, která…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Fiat Euro NCAP Minivozy

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004) Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004)

Druhá generace Pandy, která svou předchůdkyni nahradila…

Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky? Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky?

O comebacku jména Topolino se hovoří již dlouhá léta.…

 



 
Chcete být jako agenti FBI? Pořiďte si dodávku Dodge s výbavou pro sledování

Chcete být jako agenti FBI? Pořiďte si dodávku Dodge s výbavou pro sledování

Dnes 17:53

Na první pohled je tento Dodge Ram 350 úplně obyčejnou dodávkou z konce osmdesátých let. Ale na druhý pohled...




Blesk.cz

Eliška Bučková slavila 28. narozeniny: Vlasy jako divoženka a spokojený úsměv

Eliška Bučková slavila 28. narozeniny: Vlasy jako…

Modelka Eliška Bučková oslavila o víkendu 28. narozeniny. Narozeninový den strávila po boku svého přítele Jakuba…

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

V zemi, kde ano znamená ne – Bulhar na souhlas zavrtí hlavou, kdežto na vyjádření nesouhlasu přikývne – je…

 

iSport.cz

Merckx kritizuje Tour: Froome nemusel udělat nic pozoruhodného

Merckx kritizuje Tour: Froome nemusel udělat nic…

Společně s dalšími třemi jezdci drží rekord v počtu vyhraných Tour de France. Bývalý belgický cyklista Eddy…

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl v přípravě

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl…

Fotbalisté Ostravy vstoupí do nové sezony bez dosavadního kapitána Tomáše Zápotočného. Sedmatřicetiletý stoper…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…