Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města

Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města

 
 

Na plný počet hvězd Panda nedosáhla pro nedostatky v kategoriích ochrana dětí a asistenční systémy.

Fiat Panda si v nové generaci v testech Euro NCAP oproti svému přímému předchůdci testovanému v roce 2004 polepšil o jednu hvězdu, ale prostoru pro zlepšení ochrany cestujících i chodců je stále hodně.

Hlavní nedostatky jsou v oblasti ochrany dětí (63 % namísto pro maximum požadovaných 75 %) a asistenčních systémů (43 % namísto požadovaných 60 %). V prostoru řidiče je potřeba zapracovat na sloupku řízení a skříňce zapalování.

Předmětem testu byl pětidveřový hatchback Fiat Panda 1.2 ve výbavě Easy. Vůz s pohotovostní hmotností 940 kg měl volant na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Fair G-0/1 S, pro figurínu 3letého dítěte pak byla pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu ve směru jízdy umístěna stejná autosedačka.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Sloupek řízení a skříňka zapalování však představují nebezpečí úrazu pro řidiče jiných výšek a sedících v jiných pozicích.

 [555×192]

Při testech bočního nárazu byl vůz testován bez bočních airbagů, které jsou jen za příplatek, což nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Údaje z figurín zaznamenaly kompresi žeber a ochrana hrudníku byla vyhodnocena jako mezní. Ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Při nárazu do sloupu ochrana hrudníku vyhodnocena jako slabá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytuje při nárazu zezadu (Whiplash) mezní ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,886%788%5,974%2,973%3082%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb figuríny 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný. Avšak při návratu hlava dítěte tečovala zadní boční okénko, za což byl vůz penalizován.

Při bočním nárazu byla figurína 18měsíčního dítěte dobře obklopena dětskou autosedačkou, figurína staršího dítěte trošku vypadla z bočního křídla sedačky.

Systém nesplňuje požadavky Euro NCAP, ale na nebezpečí umístění autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy bez vypnutí airbagu je jasně upozorněno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,394%4100%2100%17,396%--
36 měsíční2,723%4100%2100%8,748%--
Vozidlo-538%
Ochrana dětí-3163%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodců dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Přední hrana kapoty poskytuje převážně špatnou ochranu.

Kapota poskytuje v některých oblastech možného nárazu dětské hlavy dobrou ochranu, většinou však špatnou.

V oblasti možného nárazu hlavy dospělého je ochrana převážně špatná.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,745%0,813%6100%1849%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je pro Fiat Panda součástí příplatkové výbavy pouze za příplatek a nesplňuje tedy požadavky Euro NCAP 2011.

Standardem je připomínání zapnutí pásu pro přední a zadní sedadla.

Omezovač rychlosti není k dispozici.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%3100%343%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

V předním oddíle vozu je třeba vylepšit stavbu sloupku řízení a skříňky zapalování, která ohrožuje řidiče.

Dále je třeba vylepšit ochranu dětí sedících po směru jízdy a ochranu chodců.

V současné specifikaci by nový Fiat Panda v roce 2012 získal od Euro NCAP pouze 3 hvězdy. Podmínky pro čtyřhvězdičkový výsledek v roce 2012 nesplňuje kategorie Asistenční systémy.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3082%3163%1849%343%68%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Fiat Panda (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Fiat Euro NCAP Minivozy

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Fiat Panda – Čtyři hvězdy do města







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004) Evropské Automobily roku: Fiat Panda (2004)

Druhá generace Pandy, která svou předchůdkyni nahradila…

Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky? Fiat Topolino: Dočkáme se konečně návratu myšky?

O comebacku jména Topolino se hovoří již dlouhá léta.…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…