Fiat Panda Hydrogen: i v Itálii myslí na budoucnost

Fiat Panda Hydrogen: i v Itálii myslí na budoucnost

 
 

Ještě nedávno to vypadalo, že automobily značky Fiat už moc dlouho po světě jezdit nebudou, ale krize je pryč a automobilka myslí i na vzdálenější roky. Prototyp Panda Hydrogen se představí na ženevském autosalonu.

Ještě nedávno to vypadalo, že automobily značky Fiat už moc dlouho po světě jezdit nebudou, ale krize je pryč a automobilka myslí i na vzdálenější roky. Prototyp Panda Hydrogen se představí na ženevském autosalonu.

Převážně italská práce, znalosti a technolologie se podepsaly pod prototyp, kterým Fiat dokazuje své kompetence v oblasti malých automobilů s palivovými články. Panda Hydrogen nemá palubní akumulátory pro skladování elektrické energie, protože palivové články jsou schopny vyrobit dostatek energie nejen pro plynulou jízdu, ale i pro dynamické manévry.

Tři palivové články italsko-americké firmy Nuvera jsou umístěny pod podlahou Pandy. Uvnitř spolu reagují za pomocí katalyzátorů molekuly vodíku a kyslíku, aby vyprodukovaly vodu a teplo. Přitom je generována elektrická energie a samotné vozidlo tak jezdí s nulovými emisemi.

Střídavý třífázový proud je přiváděn do elektromotoru, jehož točivý moment s pomocí mechanické převodovky pohání přední kola. Vodík je skladován při tlaku 35 MPa v kompozitových nádržích pod podlahou, takže Panda Hydrogen stále dokáže přepravit čtyři osoby.

Při plném výkonu dodává Panda 60 kW, které stačí k cestovní rychlosti více než 130 km/h, akceleraci z 0 na 50 km/h za 5 sekund a ke stoupavosti 23 %.

Zásoba vodíku na palubě vystačí na 200 kilometrů jízdy a dotankování pak netrvá déle než 5 minut.

Tato Panda není zdaleka prvním, ani posledním vodíkovým prototypem. V minulosti světlo světa spatřily funkční experimentální Fiaty Seicento Elettra H2 Fuel Cell a Seicento Hydrogen. I když programy dalšího výzkumu a vývoje podporuje Evropská unie i místní vlády a úřady, neočekává Fiat zavedení výroby podobné technologie dříve než za 15 až 20 let.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Bazar: Fiat Panda, krabička splněných přání Bazar: Fiat Panda, krabička splněných přání

Nikdo nevěřil, že hranaté auto jménem Gingo z Ženevy 2003…

Fiat Panda: Stávající model zůstane v nabídce jako Panda Classic Fiat Panda: Stávající model zůstane v nabídce jako Panda Classic

Druhá generace Pandy nekončí, stává se levnější…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…