Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Panda nyní za 159.900,-Kč, pětiletá záruka za 3.000,-Kč, LPG za 27.600,-Kč

Diskuze (11)
Fiat Panda v základní verzi zlevnil pod 160 tisíc Kč. Ceny většiny ostatních verzí se nemění, avšak automobilka rozšířila nabídku o přestavbu na LPG a prodlouženou záruku.

Snížení základní ceny Fiatu Panda o 3 tisíce korun je spíše kosmetickou úpravou ceníku. Panda tímto krokem ale potvrzuje své postavení jednoho z nejlevnějších aut na českém trhu. Základní verze Actual nyní stojí 159.900,- Kč, provedení Actual Plus s klimatizací je dražší o 10 tisíc Kč.

Mírně zlevnila i další varianta – lépe vybavená Panda Active Plus je o dvě tisícikoruny levnější a stojí 179.900,- Kč.

Hlavní novinkou je ale nabídka prodloužení záruky na 5 let nebo 100.000 km za příplatek 3.000,- Kč. Vzhledem k primárnímu určení Pandy pro městský provoz může být tento krok výhodný pro řadu zákazníků, kteří kvótu 100 tisíc km během standardní dvouleté záruky nevyčerpají.

Pro zájemce o snížení provozních nákladů nyní Fiat také přímo prostřednictvím svých dealerů nabízí přestavbu zážehových motorů na spalování LPG. Za úpravu si účtuje přijatelných 27.600,- Kč.

Pro úplnost uvádíme složení jednotlivých výbav: základní Actual obsahuje ABS, airbag řidiče a otáčkoměr. Klimatizace je za příplatek 10 tisíc Kč, toto provedení nese název Actual Plus.

Výbava Active Plus má také klimatizaci, dále k výše uvedenému přidává výškově nastavitelný volant, posilovač řízení, nárazníky v barvě karoserie, přípravu pro rádio a kuřáckou sadu.

Nejvybavenější běžná Panda Dynamic má navíc i centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, sadu na opravu kol místo dojezdové rezervy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a airbag u spolujezdce. Nabízí se zde výběr mezi motorem 1,2 8V a turbodieselem 1,3 MultiJet.

Z příplatkové výbavy lze volit například střešní ližiny (+4.600,- Kč), zadní sedadla dělená v poměru 50/50 (+4.000,- Kč) nebo autorádio (+6.100,- Kč).

Vrcholem co do výkonu i výbavy je provedení 100HP. To disponuje zatmavenými skly, lakovanými kryty zrcátek a klikami dveří, volantem potaženým kůží, elektrickým nastavováním zpětných zrcátek, rádiem, dálkovým ovladačem centrálního zamykání a předními mlhovkami.

Fiat Panda - ceny na českém trhu (srpen 2010)
Motor1,1 8V1,2 8V1,3 MultiJet1,4 16V
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1108124212481368
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]40/500044/500051/400074/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]88/2750102/2500145/1500131/4250
Max. rychlost [km/h]150155160185
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,014,013,09,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,75,64,36,5
Cena Actual [Kč]159.900,----
Cena Actual Plus [Kč]169.900,----
Cena Active [Kč]179.900,----
Cena Dynamic [Kč]-195.900,-259.900,--
Cena 100HP [Kč]---276.900,-

Diskuze (11)
Avatar - Ronault.
13. 8. 2010 22:27
Re: na co LPG?
Netuším, ale za tyhle peníze to bude asi přestavba a la Octavia LPG. Zase z druhé stránky Italové jsou největší průkopníci LPG v Evropě a spolu s Holanďany mají největší zastoupení, takže je možné všechno. Je tu nějaký fiatofil, který by to našel na jejich strákách? Nebo nějaký vlček? >:-[]
Avatar - jenik1
13. 8. 2010 20:52
Re: na co LPG?
Ale to úplně předělají pouze na LPG a nelze již jezdit na benzín?
Avatar - Ronault.
12. 8. 2010 21:30
Re: na co LPG?
27 600 Kč, čili 27 600 km, takže i když bys najezdil 10 000 km ročně, což není vůbec problém, takže 3 roky a investice je zpět. Když si tohle auto koupí nějaký důchodce třeba na 5-10 let, tak se mu invetice vrátí. Navíc dnes stojí litr LPG 13,50 Kč, já dokonce beru za 10,40 Kč, takže to je ještě větší než poloviční úspora.

Síť čerpacích stanic je dnes snad už i větších než benzínek. Jen v Brně je LPG snad 15x, v každé dědině taky a na dálnicích v zahraničí už není problém. Stačí stáhnout do navigace POI a je tam pro Evropu tuším 6000 bodů a to tam nejsou zdaleka všechny.

Parkování v podzemních garážích je problém, to beru, i když je to nesmysl a někde jsem zaslechl, že se zvažuje to zrušit. Každopádně mě se už podařilo několikrát do podzemky vjet a všiml jsem si toho až při výjezdu >:-[] >:D Třeba to větší auto, co je doma, má hrdlo na LPG za krytkou hned vedle benzínu a nálepku žádnou, takže by tě museli překontrolovat. ;-)

Takže je to na zvážení, samozřejmě u auta, co najede 30 000 km ročně, to dává jo smysl ;-)
Avatar - gld
12. 8. 2010 14:11
Re: na co LPG?
Nemyslím žeby návratnosť v dnešnej dobe ľudí príliš trápila..pozri na predaje dieselových áut :-)

Pri modernom sekvenčnom vstrekovaní plynu nedochádza k úbytku výkonu, rozhodne nie tak, aby to bežný vodič pocítil

Nový zmysel môže lpg v malom mestskom aute nabrať s ohľadom na emisie, neviem presne o koľko ale lpg má čistejšie emisie ako benzín..u nás to nehrá rolu ale v takom nemecku..
Avatar - dr.biker
12. 8. 2010 12:26
Re: na co LPG?
Máš pravdu, ale musíš zvážit, za jak dlouho se ti ta investice vrátí a za jak dlouho začneš jezdit "za polovinu". Další nevýhodou není tak hustá síť čerpacích stanic a nemůžeš parkovat v podzemních garážích. A taky se trochu sníží výkon tak už docela slabého základního motoru. To vše musím zvážit.