Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Panda: Prodej klesá, dojde k zastavení výroby

Téměř na půl měsíce se v říjnu zastaví výroba Fiatu Panda v italské továrně. Tomuto kroku předcházel několikaměsíční útlum produkce.
Zpět na článek
23. 9. 2014 09:12
23. 9. 2014 13:24
24. 9. 2014 03:04
23. 9. 2014 09:14
23. 9. 2014 13:22
23. 9. 2014 20:42
23. 9. 2014 20:31
23. 9. 2014 20:44
23. 9. 2014 11:36
23. 9. 2014 15:10
23. 9. 2014 17:44
23. 9. 2014 11:37
23. 9. 2014 12:50
23. 9. 2014 13:33
23. 9. 2014 15:15
23. 9. 2014 21:05
23. 9. 2014 21:08
23. 9. 2014 18:42
23. 9. 2014 21:09
23. 9. 2014 23:27
23. 9. 2014 21:10
23. 9. 2014 09:12
je to drahý
:'-(
Rozbalit vlákno
14
23. 9. 2014 09:26
Re: je to drahý
Možná, ale přesto je trvale v top 3 v rámci svého segmentu. V ČR je za současné ceny skoro neprodejná, a to jsou naše ceny jedny z nejnižších v Evropě. Z pohledu té pozice v top 3 není důvod zlevňovat, co se navyšování nebo naopak útlumu týče, to už je otázkou, kolik Fiat na jedné pandě vlastně vydělá (ona ta výroba v Itálii bude na pracovní sílu dražší než v Polsku).
Avatar - grifith
23. 9. 2014 09:43
Re: je to drahý
Ona celková politika českého zastopení Fiatu (včetně Alfy a Lancie) je více než směšná. Jak jinak si vysvětlit podřezání vlastní větve u modelu Bravo atd.? Ač mám italská auta rád, tak ve svém výběru jsem jej pro své další voz zatím vyloučil právě z výše uvedeného důvodu.
23. 9. 2014 09:55
Re: je to drahý
Otec v roce 2008 i já v roce 2012 jsme na brava dostali velmi slušné ceny. Vlastně jediné auto, kdy jsme se nedomluvili, bylo grande punto - tehdy jsem místo něj koupil fusiona. Jsem ale zvědavý na ceny 500X, tím bych bravo rád nahradil. Ostatně i na 500L, co byla tehdy na podzim 2012 absolutní novinka, mi nabídli takovou cenu, že jsem nad tím uvažoval, i když jsem vyloženě chtěl bravo. Ale dealer přece jen nějaké mantinely má, proto uvidíme, jak je importér nastaví pro 500X.
23. 9. 2014 10:16
Re: je to drahý
Italská auta jsou sice opravdu dobrá, za posledních 10 let máme jen Fiaty a bez problémů , ale opravdu se u nás prodej snižuje. Bohužel je to asi reklamou, která u nás takřka není, a taky hláškami rádoby odborníků typu: Fiat nikdy! Ale takovej chytrák s Fiatem většinou žádnou zkušenost nemá a přesto pindá. A že takových znám osobně mnoho! Ale když Pandu koupíte za stejný peníze, nebo dráž, než Punto,
není divu, že u nás prodeje klesají
Avatar - Stejsn
23. 9. 2014 12:43
Re: je to drahý
S tou reklamou a vůbec marketingem je to pravda, ale už dlouhodobě. Některé modely propluly svou výrobní periodou skoro bez povšimnutí. Já mám v autech jakžtakž rozhled, ale třeba poslední Croma, nebo Scudo, Dobló, Ulysee, Idea, Sedici? U některých z nich si člověk ani nevybaví jak vypadají, natož aby je běžně potkával na silnici. A ze současných reklam, pokud nějaké jsou, si vybavuju jen tu svatební s 500L Living a ta mě upoutala jen díky tomu, že se mi to auto strašně nelíbí.
Avatar - pumpkin
23. 9. 2014 13:40
Re: je to drahý
U nás je to podobné ale Renault je na tom ešte horšie po marketingovej stránke.
Avatar - The Spešl Uan
23. 9. 2014 17:03
Re: je to drahý
No, tak reklam má daleko víc, ale zase o poznání horší. ;-) :no:
23. 9. 2014 14:06
Re: je to drahý
Idea jako jediná měla na tuzemské poměry kampaň poměrně masivní, včetně televizní reklamy.
Avatar - maros
23. 9. 2014 13:24
Re: je to drahý
Italská auta jsou stejné popelnice, jako Francouzká. Klidně se rozčiluj, pravdu nezměníš. Ciao
Avatar - grifith
23. 9. 2014 16:29
Re: je to drahý
Copak, koupil sis po 306ce Tipo a taky nespokojenost? >:-[]
Avatar - grifith
23. 9. 2014 16:25
Re: je to drahý
Jelikož jsem vlastnil produkci italských výrobců za posledních dvacet let, tak o tom něco málo tuším. Auta určitě Fiat nabízí kvalitní vozy, ale mě ty jejich ceny opravdu nedostaly. Nabídka modelů vyšších tříd vymizela, což je škoda. ;-\
Avatar - ladsla
23. 9. 2014 18:40
Re: je to drahý
souhlas. vymizela pro mě logika řady panda - uno - tipo - tempra - croma, vyšperkované o nějaký fešný kabrio nebo coupé na základě existující platformy a techniky. Současná modelová řada je taková divná, bez koncepce. Fleetové prodeje musí mít podle mě úplně v troskách , mimo divizi professional a tahouna strada......
Avatar - twistedTSD
23. 9. 2014 22:10
Re: je to drahý
Tak reklama se čas od času objeví, ale ono hlavně jaksi není CO prodávat. Panda "ekonomicky" moc nedává smysl, o 500 v naších poměrech ani nemluvě, Bravo - to se ještě vyrábí? (teď koukám - ono se už dokonce fakt nevyrábí!), Punto je sice stále zajímavé, ale morálně zastaralo a dávno netáhne, no a zbývá 500L s Freemontem, což jsou možná modely povedené, ale pro úzký okruh zákazníků.

Fiat jsem si celkem oblíbil, ale faktem je, že na Evropu těžce hází boba...
Avatar - lexi
24. 9. 2014 03:04
Re: je to drahý
Spíše to nebude s růstem prodejů v Evropě tak dobré, jak se píše. Možná je přání otcem myšlenky a sklady nelze plnit donekonečna.
23. 9. 2014 09:14
drahý auto
;-) moc drahé
Rozbalit vlákno
12
23. 9. 2014 10:41
Re: drahý auto
Drahe? Citigo 5D 55kW od 206900Kc, Panda 1.2 51kW od 211000Kc.
citigo CNG od 269000, Panda LPG od 269000.
Rozdiel je akurat 20tis.Kc pri top vybavach, ale rozdiely medzi nimi sa mi hladat nechce.
Kazdopadne v miestnom podnebi je problem dakde inde.
Avatar - maros
23. 9. 2014 13:22
Re: drahý auto
Jako srovnávat koncern a nějaký Fiat je úplně mimo. Taliáni by měli být podstatně levnější než Škoda. Už jenom proto, že kvalita je někde úplně jinde. Jakou image si vybudovali, takovou mají a ani rozčilování odborů to nezmění.

Potom srovnávat cenu obecně dražšího CNG a levnějšího LPG a ukazovat na tom, že jsou ty auta cenově srovnatelná... to je fakt přešlap
23. 9. 2014 15:08
Re: drahý auto
Sis to popletl. Levnější by měl být německý koncern, protože 1.) na Slovensku je levnější práce, 2.) VW nemá v daném segmentu know-how, které by prodával. V podstatě vstoupil do segmentu, kde už 2x propadnul (jednou to udělal kvalitně, ale draho, podruhé sem přitáhnul levný krám z Brazílie), čili o tom, že napotřetí to udělal dobře za přiměřenou cenu, o tom už musí přesvědčovat hlavně cenou.

Obdobně je to s alternativními palivy - tovární CNG nabízel Fiat už u předchozí generace pandy a samožrejmě je k mání i u současné. Vzhledem k tomu, že motor 0.9 TwinAir se s benzinem v ČR neprodává a VW do NSF žádný srovnatelný motor nedává, tak to nejde cenově úplně dobře porovnat.
24. 9. 2014 01:38
Re: drahý auto
Jenomže teď sem zase pro změnu dotáhnul levný krám z Brazílie Fiat - současná Panda je jen lehce upravené jihoamerické Uno. Proto je taky docela hnusná ve srovnání s předchozí generací, která byla stavěná od začátku. K čemu křáp, který je defakto horší než předchozí generace?
24. 9. 2014 06:58
Re: drahý auto
Nesmysl. Podobný je pouze design, ale technický základ je z předchozí pandy. Toto je čistě evropský model.
Avatar - grifith
23. 9. 2014 16:33
Re: drahý auto
A copak ty o tom víš, klidně zase poreferuj co dalšího s ti pokazilo ;-)
Avatar - The Spešl Uan
23. 9. 2014 17:09
Re: drahý auto
Fiat jako nemá koncern nebo co? A upřímně, CNG není dražší než LPG. Sis to nějak poplet. Přešlap je tak maximálně to, že přispíváš do této diskuze. A, když se podíváš na Citigo, nenepadne tě moc věcí, kde by byla kvalitnějsí než Panda. K tomu se přidává podařený design Fiatu. No rozhodně lepší než Citigo. I větší. A za de facto stejnou cenu. Já myslím, že by ses měl léčit nadále a doktoři by měli své rozhodnutí pustit tě k počítači zásadně přehodnotit.
Avatar - maros
23. 9. 2014 20:42
Re: drahý auto
No, tak jsi se uvolnil. CNG zástavba rozhodně dražší je. Ale už to neřeš, nechci se handrkovat s někým, kdo nemá páru.
24. 9. 2014 10:54
Re: drahý auto
Placas nezmysly, zastavba je tovarna, nezaujima ta, za kolko ju robi nejaky garaznik.
23. 9. 2014 20:31
Re: drahý auto
maros, kvalitu ich aut po...l ich management a nie chlapici na montaznom pase, takze hnev odborov chapem.
P.S.To je tak, ako keby niekto tvrdil, ze Nokia skrachovala preto, ze robotnici nekvalitne skladali mobily. ;-)
Avatar - maros
23. 9. 2014 20:44
Re: drahý auto
Nesouhlasím, co Italský výrobek, to šmejd. Prostě to horko a ta nátura... jde to znát.
24. 9. 2014 10:55
Re: drahý auto
Co tvoj prispevok to blud. To nie je len moj nazor, na tom sa zhodne asi cele osadenstvo fora, okrem teba.
23. 9. 2014 10:28
Fiat fans - nezoufejte
Velký ´četní už slibuje o 60% větší prodeje v roce 2018, takže odstávka je jen dočasná.
Však on Sergio najde nějaké auto, které nikdo nekupuje a na které půjde snadno nalepit logo Fiatu.

Chudák Fiat :-( :no:
Rozbalit vlákno
8
23. 9. 2014 10:55
Re: Fiat fans - nezoufejte
Ty fordy asi taky nikdo nekupuje, jak jsme se dočetli ve vedlejším článku. Možná už Fiat koupil po Chrysleru taky Ford...
23. 9. 2014 11:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 9. 2014 11:23
Re: Fiat fans - nezoufejte
Málokterá firma ale mizí z trhu tak rychle jako Fiat, Alfa a Lancia.
Avatar - maros
23. 9. 2014 13:26
Re: Fiat fans - nezoufejte
Fiat mě tu chybět nebude. Taliání se alespoň vráti k řemeslům, v kterých byli vždy dobří. Třeba výroba kozího sýra.. a tak
23. 9. 2014 14:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - maros
23. 9. 2014 21:01
Re: Fiat fans - nezoufejte
Teď jsi mu to nandal, tohle nerozdýchá.
Avatar - The Spešl Uan
23. 9. 2014 17:11
Re: Fiat fans - nezoufejte
Tak zase ty mně nebudeš chybět tady.
Avatar - maros
23. 9. 2014 21:02
Re: Fiat fans - nezoufejte
Tohle nerozdýchá, teď jsi mu to nandal.
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2014 11:36
drahe
kedysi bola panda oblubena aj u nas.... mala hranata sikovna krabicka.... lenze dnes je to predrazena nacencana mini krabica za cenu o triedu vacsieho maleho auta.

staru pandu vidim 5 krat denne ak nie viac.... ale novu pandu stretnem raz za tyzden..... nuz asi tak ..... neviem ci toto je to co fiat s pandou mimo italie chcel dosiahnut....

pohlad do cennika vravi jasne... este aj punto je lacnejsie
Rozbalit vlákno
3
23. 9. 2014 15:10
Re: drahe
Jak často vidíš pětistovku? Přesto je to nejprodávanější auto v segmentu v evropském měřítku. Panda osciluje mezi 2. a 3. místem.
23. 9. 2014 17:44
Re: drahe
No Panda spíš osciluje mezi 1.a 2. místem ;-) Up se dívá s o 17% nižšími prodeji a i10 je na polovině Pandy. Takže za mě, žádný propadák ;-) Spíš hodně lidí, možná až nečekaně hodně jde do 500 na úkor Pandy.
Avatar - The Spešl Uan
23. 9. 2014 17:13
Re: drahe
No, spíš to Punto se tolik cenově podbízí. A já teda novou Pandu vidím častěji než starou. Nic ve zlém. Tohle se nepovedlo.
Avatar - Egi
23. 9. 2014 11:37
Špatné jméno
Kdyby to podle zvyku fiatu pojmenovali třeba 500A, tak se to prodávat bude ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2014 11:39
Re: Špatné jméno
problem nie je v mene..... panda ma u fiata legendarne meno ... takze tu nie je problem a v italii sa jej dari.. a darilo sa aj starej pande a to aj u nas....

problem vidim v cene.... dat za miniauto 11 tisic eur to je dost.... to uzna snad kazdy.... navyse stylovka to nie je.... a kto chce stylovku ma tu f500 za podobnu cenu ako panda...

keby panda stala o 1500 eur priemerne menej tak ma uspech aj u nas.... ale za tie ceny ake ma je to draheeee
Avatar - Egi
23. 9. 2014 11:45
Re: Špatné jméno
nepochopil ironii....
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2014 11:49
Re: Špatné jméno
problem je cena.......
23. 9. 2014 12:28
Re: Špatné jméno
suhlas. uplny zaklad Panda 8.130,- eur, zaklad Punto 8.260,- eur (samozrejme zaklad si takmer nikto nekupi, ale na porovnanie je to ok); pritom zakladna Panda ma podstatne horsiu vybavu (bez klimy, DO centralu a vela inych) a to nehovorim o realnej uzitkovej hodnote o triedu odlisnych aut! kto si vyberie z tychto dvoch Pandu, asi nema rozum...urcite to nie je ziadna imidzovka.
Avatar - ladsla
23. 9. 2014 16:46
Re: Špatné jméno
Nevim kdys byl naposledy v italii, moc novych pand tu nejezdi. Dlouhodobe tu pracuju, vidim denne realne to cemu se rika ztrata trhu pro fiat. Italie uz neni to co pred 10ti lety kdy vsichni meli fiata. Nejde ani primarne o cenu, ale o image . O to se v italii hraje primarne. Nove pande se nepovedlo najit si misto na trhu- neni uz jednoducha jako kdysi, stylovka to taky neni. Vetsina mladych rodin tu radeji jezdi mercedesem A, smartem, polem, cliem atd.
Fiatu se moc nedari oslovit zakaznika, ani v italii. Podivej se na aktualni modelove portfolio, nic z ceho by cloveku srdce poskocilo radosti.
To ze je v troskach alfa i lancia nema smysl komentovat, velky Sergio vede do sracek vsechno na co byla italie pysna a co si ti lidi kupovali jak na bezicim pase.....
Nejsem privrzenec fiatu a ani militantni odpurce , mel jsem AR 156 a Gt a kazdy by si to mel vyzkouset a teprve pak tu blit kraviny o italskych autech. Jsou -lepe receno v minule dekade byly to skvele auta s dusi a charakterem coz v pripade koncernu vw nikdy nenastalo ale to sem nepatri.
Avatar - sendador
23. 9. 2014 20:20
Re: Špatné jméno
Je velký rozdíl mezi jihem a severem. Na jihu je fiatu fura,na severu jsou hodně vidět německé značky. Jinak fiat jako koncern má tržní podíl 30 procent a prvních pět nejprodávanějších modelu,což na tu modelovou bídu není zas tak špatný.
23. 9. 2014 20:41
Re: Špatné jméno
No, ale na severe treba ist aj pozriet do Alp. A tam je Panda 4x4 vychytavka.
Avatar - ladsla
23. 9. 2014 23:22
Re: Špatné jméno
prodejnost tu obávám se dělá flotila telecomu, ENI, Enelu apod. v soukromých rukách už to tak divoké není. Jsem v Lombardii a je fakt že tady už italských aut moc nejezdí. Drtivá většina jsou dražší miníci pod......
Avatar - sendador
24. 9. 2014 07:13
Re: Špatné jméno
Jak jsem psal, na severu zadna slava. Ale v Kampanii, Kalabrii i na Sicilii jezdi fiatu i Lancii fura.
Avatar - ladsla
24. 9. 2014 20:00
Re: Špatné jméno
Jih neni uplne ekonomicky srovnatelny se severem, vetsinu tvori auta s malou marzi tj. Zakladni motory a holatka. Sever utraci o poznani vic, tady fiat hodne ztratil pozici myslim. A je to skoda.
23. 9. 2014 12:50
nejsou lidi
spomína sa panda, vedľa aj fiesta to sú dobré modely, to nie je o zlom aute a cene. Stále je kríza, nemá kto kupovať.
Rozbalit vlákno
11
23. 9. 2014 13:29
Re: nejsou lidi
to je prilis zjednoduseny pohlad, veci si musis rozmenit na drobne - europsky trh isiel od zaciatku roka hore. sice len velmi mierne, ale isiel. "velka trojka" na cele s Nemeckom a Francuzskom isla dole, naopak su tu krajiny, kde predaj vyrazne narastol. co je ale najpodstatnejsie, je struktura vramci znaciek, resp. samotnych modelov. su auta, ktorym sa dari napriek krize mimoriadne dobre a su aj take, ktore padaju. takze ziadne take, ze je kriza a nema kto kupovat ;-)
Avatar - maros
23. 9. 2014 13:33
Re: nejsou lidi
Blbost. Lidi mají peněz, že neví co s nima. Fiat prostě nedokáže obstát v konkurenčním prostředí. Pokud se někde vůbec prodává, tak je to kvůli nacionálním důvodům.

By mě zajímalo, co si Italové slibovali od toho, že naroubují 500stovku na všechny modely? >:D Potřebuje tohle další komentář >:D
23. 9. 2014 15:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - maros
23. 9. 2014 21:05
Re: nejsou lidi
Tomu říkám názor na věc :yes:
Avatar - The Spešl Uan
23. 9. 2014 17:18
Re: nejsou lidi
Jo? Tak sem můžeš 100 tisíc hodit, dyž teda jako nevíš co s penězma! A proto u nás roste nezaměstnanost, protože lidi neví co s penězi ( abych tě jako opravil ). Hochu, já tě nemám v Hate-Listu jen proto, abych si mohl zlepšit den přečtením tvých blitků! A zrovna dnes se ti to celkem daří.
Avatar - maros
23. 9. 2014 21:08
Re: nejsou lidi
Nezaměstnanost skoro žádná není. Dneska nepracuje jenom ten, co nechce. Lidi mají peněz jako šlupek. Utrácejí za kraviny, které ani nepotřebuji.

Ale nechápej to špatně, nemyslím, že je to špatně. Naše společnost je bohatá, jako nikdy předtím a je to jenom dobře.
Avatar - ladsla
23. 9. 2014 18:42
Re: nejsou lidi
totální kravina. Fiat dělá to co všichni - unifikuje tvář svých aut. Možná nešťastně zachovává zmínku 500 v názvu - podle mě to činí nabídku nepřehlednou.

Jinak mi dovol poznámku - nevíš o čem točíš.
Avatar - maros
23. 9. 2014 21:09
Re: nejsou lidi
Unifikace je v pořádku.. ale zrovna do 500stovky 8-s Prostě vyžší řady by měli dostat trošku jiný výraz než kukuč malého komiksového děcka.
Avatar - ladsla
23. 9. 2014 23:27
Re: nejsou lidi
proč pak vypadá zepředu pašík stejně jako polo nebo touran ? je to věc vkusu. mě osobně se transmutace původní 500 nuovo na další modely nelíbí ale to neznamená že to je blbě, svoje místu na trhu to má. Stejně tak se mi nelíbí přenos pořád stejné myšlenky u Mini kde se už taky přestávám orientovat co je co..... . Fiatu zazlívám to, že ho vedou diletanti kteří potenciál italského umění dělat pěkné auta poslali do kopru. Vyšší řady nemůžou dostat jiný kukuč, když fiat žádné vyšší řady v reálu nemá. a to je škoda, croma byla na svou dobu velmi povedené auto. Myslím tu původní cromu, ne to tržně nedoceněné pseudo MPV
Avatar - KANKUNEN
23. 9. 2014 14:15
Re: nejsou lidi
Captur je auto na F a jde jak rohlíky. U povedeného modelu nefunguje ani krize, ani předsudky.
Avatar - maros
23. 9. 2014 21:10
Re: nejsou lidi
Lidi jsou nepoučitelní. Proto pořád kupuji Francouze. Vůbec jim tu volbu nezávidím.
Avatar - KANKUNEN
23. 9. 2014 13:09
Starou belu reklama, cena a marketing
Prostě Fiat už dlouho s ničím normálním nepřišel a tak ztrácí důvěru u zákazníků. Na solidní auto nejde narvat retro 500. Vůbec nechápu, proč nemá fiat dvojče k pětistovkám s moderním designem. Prostě jiný jen kabát, ale nedokážu odhadnout, jak hodně by to ovlivnilo náklady.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
23. 9. 2014 13:48
Re: Starou belu reklama, cena a marketing
V každom prípade je smutné vidieť ako Fiat upadá. Veľa sľubov, neisté kroky v neistých časoch... ;-\
Avatar - maros
23. 9. 2014 21:11
Re: Starou belu reklama, cena a marketing
Už by to hlavně měli ukončit. To kopání před smrtí je jenom trapné.
23. 9. 2014 14:37
Nejsou poklesy jako poklesy
Já v tom vidím jen snahu Fiatu ušetřit v rámci kolektivní smlouvy peníze a nevyrábět na sklad. Prodej Pandy je -5,26 2013 vs 2014, v kusech to je 5231 což nepovažuju za tragický propad. Spíš viděli, že v minulém roce byly prodeje slabší tak radši utlumí výrobu, než hromadit auta. Zase se tu dělá aféra jak Fiat krachuje, ale chce to vidět souvislosti ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
23. 9. 2014 20:10
Re: Nejsou poklesy jako poklesy
Jo.
Ale už se mi to tady ani nechce psát... je z toho klubová stranka VW koncernu a jako taková to vypadá.

To je jedno. Na tom, že Fiat je slkušný auto za rozumný peníze, to naštěstí nic nezmění.

;-)
23. 9. 2014 20:37
Re: Nejsou poklesy jako poklesy
jojo. Ale největší fór je, že pokles Up+Mii+Citigo je taky -5% za 1pol. 2014. V kusech -5507 ;-)
23. 9. 2014 21:21
Re: Nejsou poklesy jako poklesy
Škodovkári :-)
24. 9. 2014 00:46
Fiat koncern jde do kopru
Další automobilka s kdysi legendárními modely . 500 , 600 , 850 , 124 ,128 , 131 Mirafiori , 131 Abarth , Uno , Lancia Delta , Lancia Stratos , HPE , Alfa GTA , Spider , GTV , 164 , 156 .....
Rozbalit vlákno
0