Maskované prototypy s decentním maskováním, které halí jen masku >:D Jinak svezení s Tečkou se 160 koníky pod kapotou může stát za to (teda pokud se tam tento motor dostane).
Každý vybírá své auto snů dle hlasu srdce, nemusí vždy zaslepeně hledět na snobáckou image značky. Nicméně, i Enzo Ferrari říkal, že za vším automobilovým pokrokem stojí Fiat... ;-)
Tedy pokud tam prejt nemá Cromu jen tak z recese...
Nechápu, co se ti na tom nelíbí. Croma je vlajková legenda Fiatu a má na co navazovat. Sám jsem ji asi čtyřicet kilometrů řídil a opravdu se mi líbí, člověk se v ní cítí hodně bezpečně. Navíc ten motor je opravdu skvělý - máš něco proti? Designově auto nemusí zdaleka zaujmout každého, ale názor na vzhled je vždy subjektivní.
Nechápu, co se ti na tom nelíbí. Croma je vlajková legenda Fiatu a má na co navazovat. Sám jsem ji asi čtyřicet kilometrů řídil a opravdu se mi líbí, člověk se v ní cítí hodně bezpečně. Navíc ten motor je opravdu skvělý - máš něco proti? Designově auto nemusí zdaleka zaujmout každého, ale názor na vzhled je vždy subjektivní. A když už mluvíme o té poličce, tam už GP je. Já mám na mysli to skutečné, které přijede do garáže. Nebo jestli ty hodnotíš jen auta na svých poličkách... >:D
Jak už jsem psal několikrát, některé modely prostě nepotřebují facelift..., zatímco jiné by se nejraději po třech letech převtělili do nového modelu..
Když se přidá navrch bezkonkurenční technika v podobě např. T-Jet (v tomto segmentu nikdo), STARTandSTOP system atd. je zde ikona segmentu, jakou punto bezesporu je, již od prvního modelu.
GP :yes::yes:
Plasty z Fabie jsou pověstné >:-[] Ale musím souhlasit s Hrdlickou, interiér GP špičkový není, a není to jen těmi plasty, na to, jak je GP krásné zvenčí, tak uvnitř lehounké rozpaky ;-\ Nicméně motory Fiat umí, máme tady další potvrzení, bravo Fiat :yes:
Tady je názorná ukázka toho, že některé automobilky řeší plasty a mezery mezi deskami a některé investují do techniky, kterou pak za pár let používají všichni.Motory prostě FIAT umí a ostatní jen čumí a kopírují, protože na to nemají...
... a Punto už vůbec ne. Přečti si nahoře test. GP je pohledné, ale má své nemalé mouchy. Mě osobně by třeba tyto mouchy dost vadily a proto by při případném výběru vypadlo z nabídky.
to je tak, keď treba niekoho potopiť, tak ho potopíme "kousavými brzdami" a zatváraním dvier "ocel na ocel" >:D >:D čo sa týka žravosti motoru, tak existujú už teraz do GP lepšie voľby ako je základná 1,2. Pri čítaní toho testu mi stále bylo do očí to, s akou vervou autor popisuje nedostatky, ale akosi zámerne nechce vyzdvihnúť prednosti GP, v ktorých patrí na piedestál triedy...jednoducho, čo je horšie, v tom ho potopíme ako sa len dá, ale v čom je najlepšie, to pochválime len tak ledabolo >:D:no:
Tu spotřebu vycucali z prstu, teď měřím spotřebu na cca 700 km trati a mám průměr 6,1 l/100 km. A to je zimní období, starty několikrát denně a jízda cca 10 km nad povolenou rychlost.
Dálnici Praha - Brno svižně za 6,4 l/100 km, žádných 7,8 l/100 km !!!
Zcela přesně si to vystihl. :yes:
Tohle přece musí trknout každého, kdo alespoň jednou jel s Fabií HTP.
Tohle je ve všem jiné kafe.
Ale znáš auto.cz >:D
Zde je HTP nedoknutelný agregát (moderní, nevadí že vychází ze stařičké 1,6)
pozri, či to ty uznáš, či nie, to je tvoj problém, samy konštruktéri nemali problém uznať to, že 1,2-ka vychádza z 1,6...inak povedané, z 1,6-ky urvali jeden valec, čím dostali trojvalec 1,2-ku, ktorú samozrejme upravili a snažili sa ju vyvážiť, aby to bolo ako tak kultivované...a obaja dobre vieme, že doma z 1,6-ky tú 1,2-ku odrezaním jedného valca nedostaneme, ale v podstate ten motor tak vznikol :-!
zo skratky HTP (High Torque Performance) si robili niektorí srandu, že to znamená Hodne Tlačiť Plyn >:D ale to vlastne nepomáhalo tiež 8-s
pri motoroch Hondy by som ešte skratku HTP s jej významom pochopil, ale v tomto prípade iba :no:8-s:no:
A tobě se Fiatí 1.2 48 kW zdá jako dobrý základní motor?
Já to řeknu jednoduše: V těžkým GP jde o opravdu špatnou volbu. Malý výkon, malý krouťák, vysoká spotřeba. Ale hlavně že má 4 válce a "kultivovaný" chod.
ja nebrojím všeobecne proti trojvalcom..proste ak by som mal na výber trojvalec a štvorvalec s podobnými parametrami tak berem radšej ten štvorvál...chápeš?
žiaľ, snažil som sa nájsť nejaké informácie na stránke Škodovky, ale jednoducho takou vecou sa výrobca, či predajca na svojich stránkach chváliť nebude
Já bych nikdy nic takového taky nenapsal. Je to čirý nesmysl.
To bys také mohl normálně tvrdit, nějaký motor vychází z tam toho motoru, páč má víc/míň o 1,2,3 válce.
taký blábol tu zase nikto nepovedal, motor, o ktorom píšeš je už iná liga a nejde pri ňom len o to, aby plnil funkciu "zotrvačníku" pri jazde, tak ako to je pri "základných" motoroch, o ktorých sme sa bavili, takže robte si srandu kluci, ale jednoducho, či to uznáte alebo nie, tak tie motory sú odvodené od svojich väčších bratríčkov :-! mudrlanti :no::no:
pozri, počul som to z úst ľudí, ktorí to vlastnia a píše sa to i pod odkazom, ktorý som pred chvíľou prilepil:
"Tříválec o objemu 1198 cm3 má ve své silnější verzi čtyřventilový rozvod, tedy celkem 12 ventilů. Z objemu jednoho válce 399 cm3 je zřejmé, že nový motor vznikl „amputací“ jednoho válce koncernového motoru 1.6 l. Tříválec má také stejné spalovací prostory jako ve čtyřválcovém agregátu o objemu 1597 cm3."
no jo, ale oni sa to zrejme nedozvedeli od suseda, ktorí si tiež kúpil skvelé 1,2 HTP >:-[]8-s ale kašlem na celé 1,2 HTP, šiel som s tým raz cca 30km a je to šit na entú...ten motor ide ako tak do 80-ky a potom zvädne ako čínska ruža bez vody... :no:
Už se to tu jednou probíralo, ale tys chyběl. Rozměry zdvihu a vrtání mají, řekněme, jistý optimální poměr.
To, že se tento poměr užívá, neznamená, že tyto motory jsou amputace či slepence.
Pisu 1,4TDI je pozustatek z 1,9TDI.
Zdvih. objem 1,4TDI je 1422ccm, kdyz to podelis 3 a potom nasobis 4 dostanes 1896ccm. coz je presne zdvih, objem 1,9TDI.
Vrtani a zdvih maji obe jednotky stejne a to: 79,5 x 95,5.
Takze co to asi znamena? No že 1,4 ma amputovanej valec z 1,9, co vzniklo skoda mluvit, v Zetoru by ten zvuk zavideli. Tady je videt jasnej rozdil v konstrukcnim chapani.
Očividně sis nic nepřečel a zase tu trepeš něco o amputacích. Když je nějaký "ideální poměr vrtání ku zdvihu, není důvod jej nevyužít. Tady nejde o rozřezaný motor. :-!
Samozřejmě, že udělali novej blok a dokonce fungl novej.
PS: zkus si cvičně napasovat třeba těsnění pod hlavu z 1.9 do 1.4 s ustřžením jednoho válce. Ze to tam nepasuje? To je novinka...
Takže teď se smeju, ale tobě. >:D
Jo bude trochu delsi presne o ten jeden valec. Kdyz jses schopnej napsat ze sciro ma jinej rozvor nez golf tak muzes napsat i takovouhle hovadinu uz to chapu kde je chyba...
Jasně, že víš kde je chyba. V tobě. Myslíš si, že stejný zdvih a vrtání tě opravňuje k názoru, že jde o motor s uřízlým válcem. Bohužel tomu tak není. Důkazů je dost. Stačí je jen vidět. Viděl si vůbec někdy aspoň ty těsnění? Mají jiné prostupy a na jiných místech. Vůbec nejde o to, že mají jeden válec navíc.
1.4 TDI pochádza, tak ako píše Enzo, z 1,9 TDI...urobili to obdobne ako s tou 1,2-kou, píš si čo chceš, ale nie je zase také ťažké, odliať blok motora bez jedného valca...Ty tu stále tvrdíš, že sú to nové motory...to je jasné, že sú to nové motory, nepíšeme predsa o 1,6-ke a 1,9-ke, ale píšeme o motoroch, ktoré z nich vychádzajú a to sú práve 1,2-ka a 1,4-ka...každému z nás je jasné, že neodlejú blok motora o štyroch válcoch a potom jeden odrežú, ide o to, že sa rovno odleje blok s tromi komorami, ktoré ale vychádzajú z už spomínaných motorov...zdvih, vŕtanie valcov, osadenie kľukoviek, to už sú všetko osobité záležitosti, ktoré sa bežne dajú upravovať...veď si len zober motor CBR-ky, síce motorka, ale konštruktéri neustále optimalizujú zdvih, vŕtanie, prípadne kompresný pomer len pre to, aby z toho motora vytiahli čo najväčší výkon a najlepší priebeh krútiaceho momentu...tak to už v motorárčine chodí, nie vždy sú všetky motory zo zásady nové, proste sa zoberie dobrý základ, ktorý sa do mrte upravuje...a to, že Ty to chápeš po svojom, tak cháp a táraj si tu svoje ódy na skvelé HTP 8-s:-!
mi napíš, kde "plácam dokola svojí Fiatí pohádku"?!?...pokiaľ viem, tak sa tu hádame o tom, ako vznikla 1,2 HTP zo Škodovky a čo sa týka tých vyjadrení ku Grande Puntu, tak som toho názoru, že v teste ho fakt sprznili za mnohé blbosti a ty mi predsa nebudeš frflať do toho, či si ja napíšem alebo nenapíšem svoj názor.BODKA.
O HTP si mysli co chceš, z toho co tu prezentuješ, ale nevíš která bije.
Raději nikde nevykládej, že HTP je užízlá jednaštka, protože opravdu není. Motor má pouze stejný zvdih a vrtání. Toť vše.
Zjednodušeně se dá říci i to, že Veyronovská W16, je koncernová 2x V8 a dalo by se pokračovat donekonečna.
Opět opakuji, ty motory mají stejný pouze zdvih a vrtání, vše ostatní je jiné. Doporučuji ty motory rozebrat podívat se a zkusit je následně složit s použitím dílů toho druhého. :-!
chlapeček stále nepochopil, že mi hovoríme o tom, z ktorého motoru 1,2-ka vychádza...ostatné je bežná motorárčina...každý motor sa upravuje na žiadúce charakteristiky...takže hochu, radím ti, zbehni do Škoda Auto a spýtaj sa na to ako to je :-!
Jenže vy v samé své jednoduchosti zapomínáte na fakta, které jsou důležitější. Ty si opravdu myslíš, že nevím jak funguje motor? Nejednou jsem ho počítal.
Se mi tu akorát potvrzuje to, že se tu bavím o problému s lidmi, kteří o konstrukci ví kulový a motor dokáží posuzovat jen na základě papírových hodnot.
PS: Ona konstrukce všech pístových motorů je vlastně stejná a liší se někdy jen rozvodem. Ale to mi nedává důvod si mylset tyto vaše jednoduchosti. Vy se s tím spokojíte. Budiž. Já jsem očividně na jiné úrovni.
len tá tvoja "úroveň" ťa zaslepila...v tom je problém...ak si taký "odborník", tak by nemal byť pre teba problém nájsť kontakty na človeka, ktorý v Škodovke pracuje na motoroch. O nejaký ten kontakt sa pokúsim aj ja, i keď som úplne mimo fachu. Ale rád by som dostal jasnú odpoveď od skutočného odborníka, ktorá potvrdí alebo vyvráti to, čo tu píšem...
zaujímavé, že ked sa jednalo o TS ti vyjadrenie "len" nejakého redaktora na nete vôbec nevadilo a tu ti zrazu vedí..tomuto sa odborne hovorí chrobák truhlík "všude byl, všechno ví..."
Re: zámerne nechce vyzdvihnúť prednosti GP, v ktorých patrí
Pokud pominu tlučení ze všech stran, tak třeba ony dveře. Největší problém bych měl ale s igráčkovským interiérem a přeposilovaným řízením, což nic nemění na tom, že to může být dobré auto. Já vidim u konkrence zajímavější volby...
Re: zámerne nechce vyzdvihnúť prednosti GP, v ktorých patrí
vyčítajú mu príliš "kousavé brzdy", dvere pri zatváraní vydávajú zvuk "ocel na ocel", "tlumení nerovností" a ďalšie muchy ako píšeš...poznám nové autá o triedu vyššie, ktoré pri zatváraní dverí nevydávajú príliš vábny zvuk a nejedná sa o FIAT, čo sa týka tých bŕzd, tak osobne mám rád, ak sú brzdy účinné a ich nábeh je rýchlejší...nič nie je dokonalé a GP sa tak ani netvári, ponúka prívetivý dizajn, slušnú výbavu za slušné peniaze...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...je to Grande Punto :yes:
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
tak ich ohodnotil tester, podľa mňa sú to brzdy s prislúchajúcim nábehom...to je tak, niečo brzdí lepšie a niečo horšie...potom to lepšie nazveme "kousavé brzdy", lebo nevieme ako by sme tomu mohli ponadávať >:D;-)
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
zaujímavé, že v predchádzajúcich testoch GP bolo práve písané o tom "kovovom" zatváraní dverí niečo iné..zvuk bol ako v aute strednej triedy..tí redaktory si tiež serú do huby...a ked si už nevedia čo vymyslieť tak vymyslia frázu o preposilovanom riadení..a tu to potom niektorí odborníci do omrzenia papagájujú >:-[] osobne som napr. rozdiel pri jazde v GP Corse či Fábii nevidel..ale toto je ďaľší typický "objektívny" test
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
Kdybych se měl řídit podle zdejších testů, musel bych jezdit pouze v Golfu, passatu, polu atd.
Stačí si to přečíst, ty blafy. :no:
Najednou kde se vzalo, tu se vzalo, oproti testu z roku 2006 došlo ke snížení užitné hodnoty..??
V porovnání s minulým testem kde se jednalo o identický automobil se zhoršilo: (Snížili se známky za jednotlivé disciplíny)
Beru dle udělených bodů:
Řízení
Hluk,
Tah v nižších otáčkách
Kupodivu i ten poměr cena/užitná hodnota
Dojem z řízení dokonce o 3body >:D:yes:
a to nejlepší nakonec i odstupňování převodovky. >:D
Objektivita testů je zde opravdu na úrovni, opravdu už nemá cenu se tím zatěžovat. :no:
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
nezabúdaj, že medzitým prišla na trh nová Fabia a tá posunula jazdné vlastnosti natoľko, že ten dojem z riadenia sa o 3 body musel znížiť >:D >:-[] >:-[] veru :no::no:
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
Asi jsi nepochopil systém bodování. Jednotlivé hodnoty jsou přece relativní. To znamená, že co bylo před 2-3lety jako slušný průměr už dnes zkrátka nestačí. Přišly nové a faceliftované modely konkurence...
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
Subjektivní je něco, co není měřitelné. Všechny testy jsou samozřejmě částečně subjektivní. Relativní hodnocení je něco jiného. Hodnotí se vůči etalonu v dané třídě. A pokud najezdíš to co zdejší testovací jezdci na auto.cz. Naprosto přesně dokážeš říct, která převodovka je lepší atd.
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
Byla zmíněna např. Mazda 2. Je to nový modela v lecčems nastavil nová měřítka. Prostě už GP ztrácí dech.
Taky sem si nikde nevšiml, že by někdo nadával na podprůměrný základní motor Fiatu (jako je to zvykem u nejmenované značky), který nemá ani výkon a ani slušnou spotřebu.
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
To je trochu nelogický. Když přijde GP na trh a dostane za jízdní vlastnosti 8. Pak na konci jeho životního cyklu nelze čekat, že opět získá 8. Po 6-7 letech to bude stačit jen na 6. To je relativní hodnocení. A vůči stávající konkurenci naprosto objektivní.
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
to, čo píšeš, je pochopiteľné, ale jednoducho niektoré hodnotenia za tri roky neklesnú o tri body, to by znamenalo, že to auto dokonca stratilo pôvodné vlastnosti a to ako všetci dobre vieme, nie je pravdou...určite, že je tu vývoj, prichádzajú nové modely, ktoré sa nesnažia tým stávajúcim na trhu iba vyrovnať, ale ak chcú byť úspešné pre ďalších pár rokov, tak ich musia alebo mali by ich prekonať...no to tiež nie je u všetkých noviniek pravidlom...
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
to nám tu ale niekto chce nahovoriť, že jazdné vlastnosti aut v tomto segmente sa menia každým rokom??? To sú čo za hlúposti...Mazda 2 ako aj GP vychádzajú predsa s klasiky...čo tam môže byť nové, inovatívne??? Ved v tomto segmente sa "nenosí" multilink či štvorprvok...jasné, že ten motor je slabý a nikto ho tu nebude ospevovať, ale na rozdiel od takej škodovky či seatu a hlavne nového ževraj "etalonu" Mazdy2(ktorá vyzerá ako 3kolka) tu na výber pomerne pestrú paletu motrizácii a hlavne moderný Multiair a Multijet...
Zní to jako slibná novinka, ze základní 1.4T-Jet dostat téměř 100kW, to je síla. Už 88kW T-Jet je hodně pružný a dynamický motor, a to předesílám, že mám na mysli v Bravu, v GP má o mnoho kg lehčí práci. Jsem na to zvědav, každopádně teď chválím Fiat za opravodvý pokrok (bezvačkové rozvody, kdo o tom kdy slyšel u jiných značek???) nikoliv pouze za silné řeči v podání jiných značek (náskok díky...)
Bezvačkový systém ovládnání ventilů? To asi dost těžko. V článku bude určitě chyba. Spíš se jedná o systém, který odstranil škrtící klapku v sání a množství směsi nasáté do válce se řeší proměným zdvihem ventilu. Tak to má třeba BMW.
Ostranit vačku u motorů v autě nelze, jen u stacionárních. Kde se ventily ovládají hydraulicky, ale potřebují tlakový zásobní a vlastní zdroj. V autě zatím neřešitelné.
Proc by to neslo? Vim o elektromagnetickem ovladani ventilu, ktere fungovalo na nejakem prototypu. Nerikam, ze ten samy princip bude i tady, ale motory bez vacek existuji.
Jasně, u vstřikovače common-railu je sice také využit piezo efekt, ale zdvih je velmi malý, navíc vyvozená síla musí být stejně zvětšena přes hydraulický násobič, který překoná pružinu, která tlačí jehlu vstřikovače do sedla.
Elektromagnet nedokáže vyvodit takový zdvih, sílu a mít zároveň rozumné rozměry pro užití v hlavě válce.
Samozřejmě, že takové zkušební motory fungují.
Multiair funguje ještě trochu jinak. Motor nemá vačkový hřídel pro sací ventil a škrtící klapku. Sací ventil je ovládán elektro-hydraulickým ventilem. Ale vysoký tlak v zásobníku opět zajišťuje vahadlo ovládané vačkovou hřídelí pro výfukové ventily. Což opět dokazuje, že potřebný tlak se vždy musí vyvozovat mechanicky. A dále se pak reguluje el-hydr. ventilem. Vačkových hřídelí se zkrátka jen tak nezbavíme.
Velkou výhodou systému je, že zdvih na sacím ventilu je prakticky nezávislý.
[odkaz]
[odkaz]
ja sa tomu sice nerozumiem, ale beriem to tak, že ak to bude bez vačky fungovat... niekto je tu velmi mudry a čudujem sa že nerobi vo vývoji motorov, ano? ;-)
okrem ineho GP (PRE MNA) v triede nema konkurencie :yes:
Nemusím vyvíjet spalovací motory, abych věděl co je a není možné použít. Takové věci se běžně učí na VŠ.
Se stejným problémem, tedy odsraněním vyčkových hřídelí bojovala i firma Ricardo .
[odkaz]
[odkaz]
U motoru, který měl přepínání mezi 2-4 doby také používali el-hydr. ventily místo vaček. Ale potřebný tlak oleje musí vyvodit nějaký zdroj. A ten zdroj má celkem vysoký příkon.
Tak to potrebujes vzdycky (nejaky zdroj), puvodni prispevek byl, ze potebujes vacku. Vzdycky budes muset odebirat cast vykonu k pohonu ventilu, at jiz vackou nebo proud vyrabejicim zarizenim, ale nikoliv primarne vackou. Nicmene vackove motory jeste dlouho zustanou, wtz :).
Já jen zase říkám, že důvodem proč se stále drží vačka je potřebný zdvih ventilu.
Pokud jí chceš odstranit, použiješ řešení jako je u vstřikovačů s piezokrystalem. Ale zdvih je příliš malý. Částečně to řeší hydraulický násobič, ale i tak je zdvih stále malý. Krystal, který by to dokázal by byl hrozně velký. V autě nepoužitelný.
Proto se vše řeší hydraulicky + vačka.
Každému, kdo se o pohonné jednotky zajímá, musí bejt zcela jasné za jakých okolností vznikaly skvosty jako HTP a 1,4TDI (příšernost, nejhoší motor, co jsem kdy jel), že za tím nestál progresivní vývoj s použitím hi-teh technologií, ale jen a pouze záměr přiblížit se v co nekratší možné době a co nejlevněji konkurenci, která měla díky maloobjemovým jednotkám obrovský náskok.
Byly dvě možnosti koupit v licenci motor od renomované společnosti (např. Fiat, což učinilo mnoho konkurentů Opel,Saab, Suzuki atd.) nebo jít vlastní cestou, to znamenalo ovšem vycházet ze stávajícího portfolia. Tzn. ubrat válce z objemnějších jednotek a získat tak nižší objem, za cenu tříválce. Nikdo nemůže tvrdit, že takovýto postup by byl zvolen při konstrukci zcela nového motoru, nesmysly některých, že se nadala použít stejná hlava apod. netřeba komentovat (zcela logické).
Těžko považovat za věrohodné pisálkovství jakéhosi testera z místního webu, 1.2 Fire sice má menší točivý moment, ovšem jeho rozložení je lepší než u HTP, to je stále dokola, má plochou křivku, tj. max. toč. moment je konstantní v širokém spektru otáček narozdíl od skokové HTP s Mount-Everestem na křivce. Chce to najezdit trochu více kilometrů, jde snadno do otáček, spotřeba šest litrů zcela běžná. Pocitově je zcela lepší než HTP. (Motor s 2040km je syrový)(Myslím, že mnoho z nás se mělo možnost svézt s HTP a viděli jsme tu skutečnost)
Celkově tento test působí účelově (bodování, nesmysly o brzdách atd.) a vůbec nechápu smysl jeho uveřejnění, domnívám se že alternativ jako jsou Fabia, Polo atd. je dost.
Nejvíc mě zaráží, že místní redakce nezařadí do testu také Fabii 1.2 HTP (44kw) v základu, abychom se pokochali a viděli, jak má vypadat pořádné auto.
chlapeček stále nepochopil, že mi hovoríme o tom, z ktorého motoru 1,2-ka vychádza...ostatné je bežná motorárčina...každý motor sa upravuje na žiadúce charakteristiky...takže hochu, radím ti, zbehni do Škoda Auto a spýtaj sa na to ako to je :-!
No chlapečku, zůstaň u svých autíček a diskuzi o opravdovém motoru a jeho konstrukci nech těm, kteří o tom něco ví. :-!
Já opravdu nejsem ten pravý na to, abych si tady s někým notoval při porovnávání papírových hodnot zdvihu a vrtání a následnému vytváření konspiračních teorií.
tú konšpiračnú teóriu som rozhodne nevytvoril ja, neviem čo by ma malo k tomu viesť(?!)...odvšade sa na mňa valili od vzniku toho motora informácie o jeho pôvode, takže tak...konšpirátorov hľadaj niekde inde...a asi práve v automobilke, v ktorej ho "upiekli" :-!
Já s člověkem, který se na konstrukci a odladění tohoto motoru podílel, mluvil.
Tady se všude jen rozšiřuje onen mýtus "uřezání jednašestky" bez jakéhokoli důvodu. Ano parametry motoru k tosmu svádí, ale jen ty jedince, kteří ty motory neviděli rozhozený.
tak je jasné, že ten dotyčný ti nepovedal (zamlčal) z čoho vychádzali, kde zobrali základ...povedal, že vyvíjali zbrusu nový motor...oki, vyvíjali, ale za základ si zobrali:
pri 1,2HTP /1198ccm/ 1,6-ku /1597ccm/
pri 1,4TDI /1422ccm/ 1,9-ku (1896ccm/
Stačí podeliť a vynásobiť a je jasné ako vznikol trojhrnek zo štvorhrnku v oboch prípadoch, blok motora jednoducho prevzali - zachovali objem komôr. Tak to jednoducho je a nič na tom nezmeníme...koncernová politika je, čo sa vývoja týka, vskutku ľudová (cháp ako sedliacky rozum), v tom ostatnom sa už ľudovosť viac, či menej stráca :-!