Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy Photos: Fiat Grande Punto dostane na podzim nové motory Multiair

Design Grande Punta změny nepotřebuje, motorářská technika ano.
Zpět na článek
10. 2. 2009 20:14
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 2. 2009 12:59
10. 2. 2009 14:59
neregistrovaný "Michael"
10. 2. 2009 14:06
neregistrovaný "RayBan"
10. 2. 2009 14:38
neregistrovaný "RayBan"
10. 2. 2009 14:57
10. 2. 2009 15:46
10. 2. 2009 16:17
10. 2. 2009 16:48
10. 2. 2009 15:52
10. 2. 2009 16:20
10. 2. 2009 16:29
10. 2. 2009 17:01
10. 2. 2009 17:16
10. 2. 2009 17:03
10. 2. 2009 19:41
10. 2. 2009 12:28
Na 1,4 zajímavé výkony
Maskované prototypy s decentním maskováním, které halí jen masku >:D Jinak svezení s Tečkou se 160 koníky pod kapotou může stát za to (teda pokud se tam tento motor dostane).
Rozbalit vlákno
10
10. 2. 2009 16:22
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
A na tu masku jsem zvědavý. Mám na nové GP čekat, nebo využít současných cen? Těžká otázka... :-(
10. 2. 2009 17:44
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
Kup to i to, na poličce jim to bude slušet.

P.S. To tvé auto snů v profilu... to bere dech... >:D
Avatar - gld
10. 2. 2009 18:00
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
tvoj golf tiež zráža k zemi
10. 2. 2009 18:10
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
GTI ale Golfa nemá, to bys už vědět mohl. ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 2. 2009 20:14
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
Každý vybírá své auto snů dle hlasu srdce, nemusí vždy zaslepeně hledět na snobáckou image značky. Nicméně, i Enzo Ferrari říkal, že za vším automobilovým pokrokem stojí Fiat... ;-)

Tedy pokud tam prejt nemá Cromu jen tak z recese...
11. 2. 2009 12:16
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
To tedy není z recese, každý má nějakou oblíbenou značku. A Fiat Croma je legenda.
10. 2. 2009 21:44
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
Máš nového koníčka? Sledovanie áut snov v profiloch. >:D Človeče, ty máš iné nápady teda... 8-s
11. 2. 2009 08:58
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
berme to z tej lepšej stránky, nová úchylka ho plne pohltila a aspoň nevypisuje ti obvyklé bludy :-!
11. 2. 2009 12:19
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
Nechápu, co se ti na tom nelíbí. Croma je vlajková legenda Fiatu a má na co navazovat. Sám jsem ji asi čtyřicet kilometrů řídil a opravdu se mi líbí, člověk se v ní cítí hodně bezpečně. Navíc ten motor je opravdu skvělý - máš něco proti? Designově auto nemusí zdaleka zaujmout každého, ale názor na vzhled je vždy subjektivní.
11. 2. 2009 12:21
Re: Na 1,4 zajímavé výkony
Nechápu, co se ti na tom nelíbí. Croma je vlajková legenda Fiatu a má na co navazovat. Sám jsem ji asi čtyřicet kilometrů řídil a opravdu se mi líbí, člověk se v ní cítí hodně bezpečně. Navíc ten motor je opravdu skvělý - máš něco proti? Designově auto nemusí zdaleka zaujmout každého, ale názor na vzhled je vždy subjektivní. A když už mluvíme o té poličce, tam už GP je. Já mám na mysli to skutečné, které přijede do garáže. Nebo jestli ty hodnotíš jen auta na svých poličkách... >:D
10. 2. 2009 12:59
Dokonalost sama
Jak už jsem psal několikrát, některé modely prostě nepotřebují facelift..., zatímco jiné by se nejraději po třech letech převtělili do nového modelu..
Když se přidá navrch bezkonkurenční technika v podobě např. T-Jet (v tomto segmentu nikdo), STARTandSTOP system atd. je zde ikona segmentu, jakou punto bezesporu je, již od prvního modelu.
GP :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
78
10. 2. 2009 13:17
Re: Dokonalost sama
No však ono už ti bude zachvíli vysvětleno, jak to s těmi ikonami je. ;-)
10. 2. 2009 13:34
Re: Dokonalost sama
Designově je punto vážně povedené, ale například kvalitou materiálů v interiéru má na špičku třídy ještě co dohánět
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 13:41
Re: Dokonalost sama
chýbajú mu tie "skvostné" plasty z Fabie, že? >:-[] :no:
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
10. 2. 2009 14:35
Re: Dokonalost sama
Plasty z Fabie jsou pověstné >:-[] Ale musím souhlasit s Hrdlickou, interiér GP špičkový není, a není to jen těmi plasty, na to, jak je GP krásné zvenčí, tak uvnitř lehounké rozpaky ;-\ Nicméně motory Fiat umí, máme tady další potvrzení, bravo Fiat :yes:
neregistrovaný "Michael"
10. 2. 2009 14:59
Re: Dokonalost sama
Tady je názorná ukázka toho, že některé automobilky řeší plasty a mezery mezi deskami a některé investují do techniky, kterou pak za pár let používají všichni.Motory prostě FIAT umí a ostatní jen čumí a kopírují, protože na to nemají...
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 15:05
Re: Dokonalost sama
:yes: ;-) to sú tie správne slová >:D
10. 2. 2009 13:50
Re: Nic není dokonalé...
... a Punto už vůbec ne. Přečti si nahoře test. GP je pohledné, ale má své nemalé mouchy. Mě osobně by třeba tyto mouchy dost vadily a proto by při případném výběru vypadlo z nabídky.
neregistrovaný "RayBan"
10. 2. 2009 14:06
Re: Nic není dokonalé...
Test na Grande Punto jsem četl a pobavil jsem se, je dost zavádějící - co přesně by ti vadilo ?
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 14:13
Re: Nic není dokonalé...
to je tak, keď treba niekoho potopiť, tak ho potopíme "kousavými brzdami" a zatváraním dvier "ocel na ocel" >:D >:D čo sa týka žravosti motoru, tak existujú už teraz do GP lepšie voľby ako je základná 1,2. Pri čítaní toho testu mi stále bylo do očí to, s akou vervou autor popisuje nedostatky, ale akosi zámerne nechce vyzdvihnúť prednosti GP, v ktorých patrí na piedestál triedy...jednoducho, čo je horšie, v tom ho potopíme ako sa len dá, ale v čom je najlepšie, to pochválime len tak ledabolo >:D :no:
10. 2. 2009 14:17
Re: Nic není dokonalé...
Přesně tak.
neregistrovaný "RayBan"
10. 2. 2009 14:38
Re: Nic není dokonalé...
Tu spotřebu vycucali z prstu, teď měřím spotřebu na cca 700 km trati a mám průměr 6,1 l/100 km. A to je zimní období, starty několikrát denně a jízda cca 10 km nad povolenou rychlost.

Dálnici Praha - Brno svižně za 6,4 l/100 km, žádných 7,8 l/100 km !!!

Ten test je podezřele účelový.
10. 2. 2009 14:57
Re: Nic není dokonalé...
Zcela přesně si to vystihl. :yes:
Tohle přece musí trknout každého, kdo alespoň jednou jel s Fabií HTP.
Tohle je ve všem jiné kafe.
Ale znáš auto.cz >:D
Zde je HTP nedoknutelný agregát (moderní, nevadí že vychází ze stařičké 1,6)
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 14:59
Re: Nic není dokonalé...
ktorej urvali jeden valec >:-[] >:D
10. 2. 2009 15:43
Re: Nic není dokonalé...
A to, že vychází z 1.6 na to si přišel jak? Jako, že (1.6/4)*3 ?
>:D
Taky bych chtěl mít tak jednoduché uvažování jako ty.

1.2 HTP je (bohužel pro tebe) zcela nový motor. Z tvojí představou má asi společné jen ten vzorec, který jsem uvedl výše.
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 15:46
Re: Nic není dokonalé...
zcela nový tým, že ufikli 1.6-ke jeden valec a prestavali ho na 1.2-ku...takže ten vzorec si fakt trafil 8-s
10. 2. 2009 15:55
Re: Nic není dokonalé...
A víš aspoň něco o těch motorech? Koukni třeba na hlavu válců, na rozvod atp. Co zjistíš? ...že jsou totálně jiné.
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 16:20
Re: Nic není dokonalé...
pozri, či to ty uznáš, či nie, to je tvoj problém, samy konštruktéri nemali problém uznať to, že 1,2-ka vychádza z 1,6...inak povedané, z 1,6-ky urvali jeden valec, čím dostali trojvalec 1,2-ku, ktorú samozrejme upravili a snažili sa ju vyvážiť, aby to bolo ako tak kultivované...a obaja dobre vieme, že doma z 1,6-ky tú 1,2-ku odrezaním jedného valca nedostaneme, ale v podstate ten motor tak vznikol :-!
10. 2. 2009 16:36
Re: Nic není dokonalé...
no ať vznikl jakkoli, každopádně to byla tragédie
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 16:42
Re: Nic není dokonalé...
zo skratky HTP (High Torque Performance) si robili niektorí srandu, že to znamená Hodne Tlačiť Plyn >:D ale to vlastne nepomáhalo tiež 8-s
pri motoroch Hondy by som ešte skratku HTP s jej významom pochopil, ale v tomto prípade iba :no: 8-s :no:
10. 2. 2009 16:48
Re: Nic není dokonalé...
A tobě se Fiatí 1.2 48 kW zdá jako dobrý základní motor?

Já to řeknu jednoduše: V těžkým GP jde o opravdu špatnou volbu. Malý výkon, malý krouťák, vysoká spotřeba. Ale hlavně že má 4 válce a "kultivovaný" chod.
Avatar - gld
10. 2. 2009 18:02
Re: Nic není dokonalé...
no aspoň, štyri valce sú vždy lepšie ako tri
10. 2. 2009 18:14
Re: Nic není dokonalé...
Čím víc pruhů, tím víc Adidas.

Ještě jsem se nikde nedověděl, co je na třech válcích tak špatného - mimo tisickrát omílané kultivavanosti chodu.
Avatar - gld
10. 2. 2009 18:28
Re: Nic není dokonalé...
kedysi to pekne vystihol môj inštruktor autoškoly: trojvalec, to nie je motor >:D

a btw-akými zásadami sa riadiš pri kupovaní značkového oblečenia ma nemusíš oboznamovať ;-)
10. 2. 2009 18:32
Re: Nic není dokonalé...
Na moji otázku, co je na tříválci tak špatného si neodpověděl. Žebys nevěděl?
Avatar - gld
10. 2. 2009 19:15
Re: Nic není dokonalé...
ale dačo sa nájde- nekultivovaný chod..napr.

ja nebrojím všeobecne proti trojvalcom..proste ak by som mal na výber trojvalec a štvorvalec s podobnými parametrami tak berem radšej ten štvorvál...chápeš?
Avatar - ethicon
12. 2. 2009 08:30
Re: Nic není dokonalé...
zaujímavé postrehy "odborníka" na motory..tak HTP je super ale napr. taký TS upúlne na chu.... >:D tvojha objektivita je uplne prehliadnutelná...
11. 2. 2009 06:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2009 09:01
Re: Nic není dokonalé...
>:D :yes:
10. 2. 2009 16:39
Re: Nic není dokonalé...
Chtěl bych vidět ten odkaz na to tvrzení konstruktérů. Právě já mám naprosto odlišnou informaci. :-!
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 16:43
Re: Nic není dokonalé...
žiaľ, snažil som sa nájsť nejaké informácie na stránke Škodovky, ale jednoducho takou vecou sa výrobca, či predajca na svojich stránkach chváliť nebude
10. 2. 2009 16:46
Re: Nic není dokonalé...
Já bych nikdy nic takového taky nenapsal. Je to čirý nesmysl.
To bys také mohl normálně tvrdit, nějaký motor vychází z tam toho motoru, páč má víc/míň o 1,2,3 válce.
10. 2. 2009 16:52
Re: Nic není dokonalé...
a co myslíš že je 3.6 FSI v Superbu. To neni nic jiného než 3x HTP, akorát tři válce jsou zaslepené... no a pak tam šoupli turbo. Simply Clever ne.
Avatar - Plautus
11. 2. 2009 07:42
Re: Nic není dokonalé...
taký blábol tu zase nikto nepovedal, motor, o ktorom píšeš je už iná liga a nejde pri ňom len o to, aby plnil funkciu "zotrvačníku" pri jazde, tak ako to je pri "základných" motoroch, o ktorých sme sa bavili, takže robte si srandu kluci, ale jednoducho, či to uznáte alebo nie, tak tie motory sú odvodené od svojich väčších bratríčkov :-! mudrlanti :no: :no:
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 16:52
Re: Nic není dokonalé...
pozri, počul som to z úst ľudí, ktorí to vlastnia a píše sa to i pod odkazom, ktorý som pred chvíľou prilepil:
"Tříválec o objemu 1198 cm3 má ve své silnější verzi čtyřventilový rozvod, tedy celkem 12 ventilů. Z objemu jednoho válce 399 cm3 je zřejmé, že nový motor vznikl „amputací“ jednoho válce koncernového motoru 1.6 l. Tříválec má také stejné spalovací prostory jako ve čtyřválcovém agregátu o objemu 1597 cm3."
10. 2. 2009 16:55
Re: Nic není dokonalé...
počul som to z úst ľudí, ktorí to vlastnia >:D >:D :yes:
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 17:00
Re: Nic není dokonalé...
no jo, ale oni sa to zrejme nedozvedeli od suseda, ktorí si tiež kúpil skvelé 1,2 HTP >:-[] 8-s ale kašlem na celé 1,2 HTP, šiel som s tým raz cca 30km a je to šit na entú...ten motor ide ako tak do 80-ky a potom zvädne ako čínska ruža bez vody... :no:
10. 2. 2009 17:09
Re: Nic není dokonalé...
Už se to tu jednou probíralo, ale tys chyběl. Rozměry zdvihu a vrtání mají, řekněme, jistý optimální poměr.
To, že se tento poměr užívá, neznamená, že tyto motory jsou amputace či slepence.
10. 2. 2009 17:34
Re: Nic není dokonalé...
... jo říkalo se 4 válce na motor a půllitr na válec.
10. 2. 2009 17:09
Re: Nic není dokonalé...
Nepochopils, nevadí
Avatar - Enzo
10. 2. 2009 17:38
Re: Nic není dokonalé...
Sežeň si info o 1,4TDI, ta přesně vznikla amputací jednoho válce z 1,9TDI. Není náhodou že těch pár chytrých hlav co na to přišli pochází z koncernu.
10. 2. 2009 17:41
Re: Nic není dokonalé...
Ale kdeže, viz má odpověď ze 17:09. Tady nejde o žádné amputace.
Avatar - Enzo
10. 2. 2009 18:05
Re: Nic není dokonalé...
Pisu 1,4TDI je pozustatek z 1,9TDI.
Zdvih. objem 1,4TDI je 1422ccm, kdyz to podelis 3 a potom nasobis 4 dostanes 1896ccm. coz je presne zdvih, objem 1,9TDI.
Vrtani a zdvih maji obe jednotky stejne a to: 79,5 x 95,5.
Takze co to asi znamena? No že 1,4 ma amputovanej valec z 1,9, co vzniklo skoda mluvit, v Zetoru by ten zvuk zavideli. Tady je videt jasnej rozdil v konstrukcnim chapani.
10. 2. 2009 18:12
Re: Nic není dokonalé...
Očividně sis nic nepřečel a zase tu trepeš něco o amputacích. Když je nějaký "ideální poměr vrtání ku zdvihu, není důvod jej nevyužít. Tady nejde o rozřezaný motor. :-!
Avatar - Enzo
10. 2. 2009 18:19
Re: Nic není dokonalé...
Ne a co tedy jde? O fungl novej blok? :-) nenech se vysmát chlapče.
10. 2. 2009 18:23
Re: Nic není dokonalé...
Samozřejmě, že udělali novej blok a dokonce fungl novej.

PS: zkus si cvičně napasovat třeba těsnění pod hlavu z 1.9 do 1.4 s ustřžením jednoho válce. Ze to tam nepasuje? To je novinka...
Takže teď se smeju, ale tobě. >:D
Avatar - Enzo
10. 2. 2009 18:42
Re: Nic není dokonalé...
Jo bude trochu delsi presne o ten jeden valec. Kdyz jses schopnej napsat ze sciro ma jinej rozvor nez golf tak muzes napsat i takovouhle hovadinu uz to chapu kde je chyba...
10. 2. 2009 18:45
Re: Nic není dokonalé...
Jasně, že víš kde je chyba. V tobě. Myslíš si, že stejný zdvih a vrtání tě opravňuje k názoru, že jde o motor s uřízlým válcem. Bohužel tomu tak není. Důkazů je dost. Stačí je jen vidět. Viděl si vůbec někdy aspoň ty těsnění? Mají jiné prostupy a na jiných místech. Vůbec nejde o to, že mají jeden válec navíc.

PS: O Sciroccu jsem nikde nepsal. Pleteš se.
Avatar - Plautus
11. 2. 2009 07:31
Re: Nic není dokonalé...
1.4 TDI pochádza, tak ako píše Enzo, z 1,9 TDI...urobili to obdobne ako s tou 1,2-kou, píš si čo chceš, ale nie je zase také ťažké, odliať blok motora bez jedného valca...Ty tu stále tvrdíš, že sú to nové motory...to je jasné, že sú to nové motory, nepíšeme predsa o 1,6-ke a 1,9-ke, ale píšeme o motoroch, ktoré z nich vychádzajú a to sú práve 1,2-ka a 1,4-ka...každému z nás je jasné, že neodlejú blok motora o štyroch válcoch a potom jeden odrežú, ide o to, že sa rovno odleje blok s tromi komorami, ktoré ale vychádzajú z už spomínaných motorov...zdvih, vŕtanie valcov, osadenie kľukoviek, to už sú všetko osobité záležitosti, ktoré sa bežne dajú upravovať...veď si len zober motor CBR-ky, síce motorka, ale konštruktéri neustále optimalizujú zdvih, vŕtanie, prípadne kompresný pomer len pre to, aby z toho motora vytiahli čo najväčší výkon a najlepší priebeh krútiaceho momentu...tak to už v motorárčine chodí, nie vždy sú všetky motory zo zásady nové, proste sa zoberie dobrý základ, ktorý sa do mrte upravuje...a to, že Ty to chápeš po svojom, tak cháp a táraj si tu svoje ódy na skvelé HTP 8-s :-!
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 16:50
Re: Nic není dokonalé...
[odkaz]
10. 2. 2009 16:52
Re: Nic není dokonalé...
Tohle ale není vyjádření konstruktérů, ale normálního redaktora, který přišel na obdobný nesmysl jako vy.
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 16:58
Re: Nic není dokonalé...
>:D no vidíš, takže aj tie "objektívne" názory testerov na GP beriem takisto na vedomie na patričnej úrovni, sme tam, kde sme chceli... 8-s
10. 2. 2009 17:10
Re: Nic není dokonalé...
Ty možná ano, ale mohl bys být přístupnější k logickým vysvětlením a neplácat si tu neustále dokola svojí Fiatí pohádku. :-!
Avatar - Plautus
11. 2. 2009 07:34
Re: Nic není dokonalé...
mi napíš, kde "plácam dokola svojí Fiatí pohádku"?!?...pokiaľ viem, tak sa tu hádame o tom, ako vznikla 1,2 HTP zo Škodovky a čo sa týka tých vyjadrení ku Grande Puntu, tak som toho názoru, že v teste ho fakt sprznili za mnohé blbosti a ty mi predsa nebudeš frflať do toho, či si ja napíšem alebo nenapíšem svoj názor.BODKA.
11. 2. 2009 11:05
Re: Nic není dokonalé...
O HTP si mysli co chceš, z toho co tu prezentuješ, ale nevíš která bije.
Raději nikde nevykládej, že HTP je užízlá jednaštka, protože opravdu není. Motor má pouze stejný zvdih a vrtání. Toť vše.
11. 2. 2009 11:38
Re: Nic není dokonalé...
Tak to potom dovol, abych se zasmál, protože to tak je. Dá se totiž s klidem říci, že se jedná zjedndušeně o starou 1,6 bez jednoho válce.
11. 2. 2009 11:59
Re: Nic není dokonalé...
Zjednodušeně se dá říci i to, že Veyronovská W16, je koncernová 2x V8 a dalo by se pokračovat donekonečna.

Opět opakuji, ty motory mají stejný pouze zdvih a vrtání, vše ostatní je jiné. Doporučuji ty motory rozebrat podívat se a zkusit je následně složit s použitím dílů toho druhého. :-!
Avatar - Plautus
11. 2. 2009 12:29
Re: Nic není dokonalé...
chlapeček stále nepochopil, že mi hovoríme o tom, z ktorého motoru 1,2-ka vychádza...ostatné je bežná motorárčina...každý motor sa upravuje na žiadúce charakteristiky...takže hochu, radím ti, zbehni do Škoda Auto a spýtaj sa na to ako to je :-!
11. 2. 2009 12:50
Re: Nic není dokonalé...
Jenže vy v samé své jednoduchosti zapomínáte na fakta, které jsou důležitější. Ty si opravdu myslíš, že nevím jak funguje motor? Nejednou jsem ho počítal.

Se mi tu akorát potvrzuje to, že se tu bavím o problému s lidmi, kteří o konstrukci ví kulový a motor dokáží posuzovat jen na základě papírových hodnot.

PS: Ona konstrukce všech pístových motorů je vlastně stejná a liší se někdy jen rozvodem. Ale to mi nedává důvod si mylset tyto vaše jednoduchosti. Vy se s tím spokojíte. Budiž. Já jsem očividně na jiné úrovni.
Avatar - Plautus
11. 2. 2009 13:20
Re: Nic není dokonalé...
len tá tvoja "úroveň" ťa zaslepila...v tom je problém...ak si taký "odborník", tak by nemal byť pre teba problém nájsť kontakty na človeka, ktorý v Škodovke pracuje na motoroch. O nejaký ten kontakt sa pokúsim aj ja, i keď som úplne mimo fachu. Ale rád by som dostal jasnú odpoveď od skutočného odborníka, ktorá potvrdí alebo vyvráti to, čo tu píšem...
Avatar - ethicon
12. 2. 2009 08:35
Re: Nic není dokonalé...
zaujímavé, že ked sa jednalo o TS ti vyjadrenie "len" nejakého redaktora na nete vôbec nevadilo a tu ti zrazu vedí..tomuto sa odborne hovorí chrobák truhlík "všude byl, všechno ví..."
10. 2. 2009 16:15
Re: zámerne nechce vyzdvihnúť prednosti GP, v ktorých patrí
Všichni napnutí posloucháme. Vy dva bratři ve fiat triku, je to celkem zábava vás čist :-) :-)
10. 2. 2009 14:16
Re: zámerne nechce vyzdvihnúť prednosti GP, v ktorých patrí
Pokud pominu tlučení ze všech stran, tak třeba ony dveře. Největší problém bych měl ale s igráčkovským interiérem a přeposilovaným řízením, což nic nemění na tom, že to může být dobré auto. Já vidim u konkrence zajímavější volby...
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 14:07
Re: zámerne nechce vyzdvihnúť prednosti GP, v ktorých patrí
vyčítajú mu príliš "kousavé brzdy", dvere pri zatváraní vydávajú zvuk "ocel na ocel", "tlumení nerovností" a ďalšie muchy ako píšeš...poznám nové autá o triedu vyššie, ktoré pri zatváraní dverí nevydávajú príliš vábny zvuk a nejedná sa o FIAT, čo sa týka tých bŕzd, tak osobne mám rád, ak sú brzdy účinné a ich nábeh je rýchlejší...nič nie je dokonalé a GP sa tak ani netvári, ponúka prívetivý dizajn, slušnú výbavu za slušné peniaze...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...je to Grande Punto :yes:
10. 2. 2009 14:11
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
To je Žigulina Kalina taky ;-)
10. 2. 2009 14:21
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
V GP jsem sice jel jen kousek, ale žádných "kousavých" brzd jsem si teda nevšiml...
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 14:27
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
tak ich ohodnotil tester, podľa mňa sú to brzdy s prislúchajúcim nábehom...to je tak, niečo brzdí lepšie a niečo horšie...potom to lepšie nazveme "kousavé brzdy", lebo nevieme ako by sme tomu mohli ponadávať >:D ;-)
Avatar - ethicon
12. 2. 2009 08:45
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
zaujímavé, že v predchádzajúcich testoch GP bolo práve písané o tom "kovovom" zatváraní dverí niečo iné..zvuk bol ako v aute strednej triedy..tí redaktory si tiež serú do huby...a ked si už nevedia čo vymyslieť tak vymyslia frázu o preposilovanom riadení..a tu to potom niektorí odborníci do omrzenia papagájujú >:-[] osobne som napr. rozdiel pri jazde v GP Corse či Fábii nevidel..ale toto je ďaľší typický "objektívny" test
10. 2. 2009 14:16
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
Kdybych se měl řídit podle zdejších testů, musel bych jezdit pouze v Golfu, passatu, polu atd.
Stačí si to přečíst, ty blafy. :no:
Najednou kde se vzalo, tu se vzalo, oproti testu z roku 2006 došlo ke snížení užitné hodnoty..??

V porovnání s minulým testem kde se jednalo o identický automobil se zhoršilo: (Snížili se známky za jednotlivé disciplíny)
Beru dle udělených bodů:
Řízení
Hluk,
Tah v nižších otáčkách
Kupodivu i ten poměr cena/užitná hodnota
Dojem z řízení dokonce o 3body >:D :yes:
a to nejlepší nakonec i odstupňování převodovky. >:D

Objektivita testů je zde opravdu na úrovni, opravdu už nemá cenu se tím zatěžovat. :no:
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 14:20
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
nezabúdaj, že medzitým prišla na trh nová Fabia a tá posunula jazdné vlastnosti natoľko, že ten dojem z riadenia sa o 3 body musel znížiť >:D >:-[] >:-[] veru :no: :no:
10. 2. 2009 14:51
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
Asi jsi nepochopil systém bodování. Jednotlivé hodnoty jsou přece relativní. To znamená, že co bylo před 2-3lety jako slušný průměr už dnes zkrátka nestačí. Přišly nové a faceliftované modely konkurence...
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 14:57
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
ako relatívny alebo skôr subjektívny beriem aj názor "testera" či "testerov"... :-!
10. 2. 2009 15:02
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
Subjektivní je něco, co není měřitelné. Všechny testy jsou samozřejmě částečně subjektivní. Relativní hodnocení je něco jiného. Hodnotí se vůči etalonu v dané třídě. A pokud najezdíš to co zdejší testovací jezdci na auto.cz. Naprosto přesně dokážeš říct, která převodovka je lepší atd.
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 15:07
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
to mi je jasné a tiež mi je jasné, z akých "garáží" pochádzajú tie etalóny :-!
10. 2. 2009 14:59
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
Jasně, já zapomněl >:D >:D

Ale systém bodování je stále stejný, když je někdo lepší, má víc bodů (v daném segmentu a motorizaci.
Těžko body ubírat, ztrácí se tím objektivita.
10. 2. 2009 15:03
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
Byla zmíněna např. Mazda 2. Je to nový modela v lecčems nastavil nová měřítka. Prostě už GP ztrácí dech.
Taky sem si nikde nevšiml, že by někdo nadával na podprůměrný základní motor Fiatu (jako je to zvykem u nejmenované značky), který nemá ani výkon a ani slušnou spotřebu.
10. 2. 2009 15:05
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
To je trochu nelogický. Když přijde GP na trh a dostane za jízdní vlastnosti 8. Pak na konci jeho životního cyklu nelze čekat, že opět získá 8. Po 6-7 letech to bude stačit jen na 6. To je relativní hodnocení. A vůči stávající konkurenci naprosto objektivní.
Avatar - Plautus
10. 2. 2009 15:17
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
to, čo píšeš, je pochopiteľné, ale jednoducho niektoré hodnotenia za tri roky neklesnú o tri body, to by znamenalo, že to auto dokonca stratilo pôvodné vlastnosti a to ako všetci dobre vieme, nie je pravdou...určite, že je tu vývoj, prichádzajú nové modely, ktoré sa nesnažia tým stávajúcim na trhu iba vyrovnať, ale ak chcú byť úspešné pre ďalších pár rokov, tak ich musia alebo mali by ich prekonať...no to tiež nie je u všetkých noviniek pravidlom...
Avatar - ethicon
12. 2. 2009 08:57
Re: ...nepotrebuje sa na nič hrať, je také aké je...
to nám tu ale niekto chce nahovoriť, že jazdné vlastnosti aut v tomto segmente sa menia každým rokom??? To sú čo za hlúposti...Mazda 2 ako aj GP vychádzajú predsa s klasiky...čo tam môže byť nové, inovatívne??? Ved v tomto segmente sa "nenosí" multilink či štvorprvok...jasné, že ten motor je slabý a nikto ho tu nebude ospevovať, ale na rozdiel od takej škodovky či seatu a hlavne nového ževraj "etalonu" Mazdy2(ktorá vyzerá ako 3kolka) tu na výber pomerne pestrú paletu motrizácii a hlavne moderný Multiair a Multijet...
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
10. 2. 2009 14:41
MultiAir
Zní to jako slibná novinka, ze základní 1.4T-Jet dostat téměř 100kW, to je síla. Už 88kW T-Jet je hodně pružný a dynamický motor, a to předesílám, že mám na mysli v Bravu, v GP má o mnoho kg lehčí práci. Jsem na to zvědav, každopádně teď chválím Fiat za opravodvý pokrok (bezvačkové rozvody, kdo o tom kdy slyšel u jiných značek???) nikoliv pouze za silné řeči v podání jiných značek (náskok díky...)
Rozbalit vlákno
9
10. 2. 2009 14:57
Re: MultiAir
Bezvačkový systém ovládnání ventilů? To asi dost těžko. V článku bude určitě chyba. Spíš se jedná o systém, který odstranil škrtící klapku v sání a množství směsi nasáté do válce se řeší proměným zdvihem ventilu. Tak to má třeba BMW.
Ostranit vačku u motorů v autě nelze, jen u stacionárních. Kde se ventily ovládají hydraulicky, ale potřebují tlakový zásobní a vlastní zdroj. V autě zatím neřešitelné.
Avatar - sybokcz
10. 2. 2009 15:46
Re: MultiAir
Proc by to neslo? Vim o elektromagnetickem ovladani ventilu, ktere fungovalo na nejakem prototypu. Nerikam, ze ten samy princip bude i tady, ale motory bez vacek existuji.
10. 2. 2009 16:17
Re: MultiAir
Jasně, u vstřikovače common-railu je sice také využit piezo efekt, ale zdvih je velmi malý, navíc vyvozená síla musí být stejně zvětšena přes hydraulický násobič, který překoná pružinu, která tlačí jehlu vstřikovače do sedla.
Elektromagnet nedokáže vyvodit takový zdvih, sílu a mít zároveň rozumné rozměry pro užití v hlavě válce.

Samozřejmě, že takové zkušební motory fungují.

Multiair funguje ještě trochu jinak. Motor nemá vačkový hřídel pro sací ventil a škrtící klapku. Sací ventil je ovládán elektro-hydraulickým ventilem. Ale vysoký tlak v zásobníku opět zajišťuje vahadlo ovládané vačkovou hřídelí pro výfukové ventily. Což opět dokazuje, že potřebný tlak se vždy musí vyvozovat mechanicky. A dále se pak reguluje el-hydr. ventilem. Vačkových hřídelí se zkrátka jen tak nezbavíme.

Velkou výhodou systému je, že zdvih na sacím ventilu je prakticky nezávislý.
[odkaz]
[odkaz]
10. 2. 2009 15:52
Re: MultiAir
ja sa tomu sice nerozumiem, ale beriem to tak, že ak to bude bez vačky fungovat... niekto je tu velmi mudry a čudujem sa že nerobi vo vývoji motorov, ano? ;-)

okrem ineho GP (PRE MNA) v triede nema konkurencie :yes:
10. 2. 2009 16:20
Re: MultiAir
Podle mně tato třída je Jen Fiat Grande Punto, ostatní mají mírný hendikep. Zrovna jako nižší střední patří Golfu a vyšší střední Mercedesu E-Klasse.
10. 2. 2009 16:29
Re: MultiAir
Nemusím vyvíjet spalovací motory, abych věděl co je a není možné použít. Takové věci se běžně učí na VŠ.
Se stejným problémem, tedy odsraněním vyčkových hřídelí bojovala i firma Ricardo .
[odkaz]
[odkaz]

U motoru, který měl přepínání mezi 2-4 doby také používali el-hydr. ventily místo vaček. Ale potřebný tlak oleje musí vyvodit nějaký zdroj. A ten zdroj má celkem vysoký příkon.
Avatar - sybokcz
10. 2. 2009 17:01
Re: MultiAir
Tak to potrebujes vzdycky (nejaky zdroj), puvodni prispevek byl, ze potebujes vacku. Vzdycky budes muset odebirat cast vykonu k pohonu ventilu, at jiz vackou nebo proud vyrabejicim zarizenim, ale nikoliv primarne vackou. Nicmene vackove motory jeste dlouho zustanou, wtz :).
10. 2. 2009 17:16
Re: MultiAir
Já jen zase říkám, že důvodem proč se stále drží vačka je potřebný zdvih ventilu.
Pokud jí chceš odstranit, použiješ řešení jako je u vstřikovačů s piezokrystalem. Ale zdvih je příliš malý. Částečně to řeší hydraulický násobič, ale i tak je zdvih stále malý. Krystal, který by to dokázal by byl hrozně velký. V autě nepoužitelný.
Proto se vše řeší hydraulicky + vačka.
10. 2. 2009 17:03
--
(už nic)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - euro89
10. 2. 2009 19:41
Re: --
konečně normální příspěvěk...
11. 2. 2009 09:03
Motory a objektivita testu
Každému, kdo se o pohonné jednotky zajímá, musí bejt zcela jasné za jakých okolností vznikaly skvosty jako HTP a 1,4TDI (příšernost, nejhoší motor, co jsem kdy jel), že za tím nestál progresivní vývoj s použitím hi-teh technologií, ale jen a pouze záměr přiblížit se v co nekratší možné době a co nejlevněji konkurenci, která měla díky maloobjemovým jednotkám obrovský náskok.

Byly dvě možnosti koupit v licenci motor od renomované společnosti (např. Fiat, což učinilo mnoho konkurentů Opel,Saab, Suzuki atd.) nebo jít vlastní cestou, to znamenalo ovšem vycházet ze stávajícího portfolia. Tzn. ubrat válce z objemnějších jednotek a získat tak nižší objem, za cenu tříválce. Nikdo nemůže tvrdit, že takovýto postup by byl zvolen při konstrukci zcela nového motoru, nesmysly některých, že se nadala použít stejná hlava apod. netřeba komentovat (zcela logické).

Těžko považovat za věrohodné pisálkovství jakéhosi testera z místního webu, 1.2 Fire sice má menší točivý moment, ovšem jeho rozložení je lepší než u HTP, to je stále dokola, má plochou křivku, tj. max. toč. moment je konstantní v širokém spektru otáček narozdíl od skokové HTP s Mount-Everestem na křivce. Chce to najezdit trochu více kilometrů, jde snadno do otáček, spotřeba šest litrů zcela běžná. Pocitově je zcela lepší než HTP. (Motor s 2040km je syrový)(Myslím, že mnoho z nás se mělo možnost svézt s HTP a viděli jsme tu skutečnost)
Celkově tento test působí účelově (bodování, nesmysly o brzdách atd.) a vůbec nechápu smysl jeho uveřejnění, domnívám se že alternativ jako jsou Fabia, Polo atd. je dost.

Nejvíc mě zaráží, že místní redakce nezařadí do testu také Fabii 1.2 HTP (44kw) v základu, abychom se pokochali a viděli, jak má vypadat pořádné auto.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Plautus
11. 2. 2009 09:08
Re: Motory a objektivita testu
:yes:
Avatar - Plautus
11. 2. 2009 12:29
Motory a objektivita testu
chlapeček stále nepochopil, že mi hovoríme o tom, z ktorého motoru 1,2-ka vychádza...ostatné je bežná motorárčina...každý motor sa upravuje na žiadúce charakteristiky...takže hochu, radím ti, zbehni do Škoda Auto a spýtaj sa na to ako to je :-!
Rozbalit vlákno
4
11. 2. 2009 13:05
Re: Motory a objektivita testu
No chlapečku, zůstaň u svých autíček a diskuzi o opravdovém motoru a jeho konstrukci nech těm, kteří o tom něco ví. :-!

Já opravdu nejsem ten pravý na to, abych si tady s někým notoval při porovnávání papírových hodnot zdvihu a vrtání a následnému vytváření konspiračních teorií.
Avatar - Plautus
11. 2. 2009 13:23
Re: Motory a objektivita testu
tú konšpiračnú teóriu som rozhodne nevytvoril ja, neviem čo by ma malo k tomu viesť(?!)...odvšade sa na mňa valili od vzniku toho motora informácie o jeho pôvode, takže tak...konšpirátorov hľadaj niekde inde...a asi práve v automobilke, v ktorej ho "upiekli" :-!
11. 2. 2009 13:31
Re: Motory a objektivita testu
Já s člověkem, který se na konstrukci a odladění tohoto motoru podílel, mluvil.

Tady se všude jen rozšiřuje onen mýtus "uřezání jednašestky" bez jakéhokoli důvodu. Ano parametry motoru k tosmu svádí, ale jen ty jedince, kteří ty motory neviděli rozhozený.
Avatar - Plautus
12. 2. 2009 09:34
Re: Motory a objektivita testu
tak je jasné, že ten dotyčný ti nepovedal (zamlčal) z čoho vychádzali, kde zobrali základ...povedal, že vyvíjali zbrusu nový motor...oki, vyvíjali, ale za základ si zobrali:
pri 1,2HTP /1198ccm/ 1,6-ku /1597ccm/
pri 1,4TDI /1422ccm/ 1,9-ku (1896ccm/
Stačí podeliť a vynásobiť a je jasné ako vznikol trojhrnek zo štvorhrnku v oboch prípadoch, blok motora jednoducho prevzali - zachovali objem komôr. Tak to jednoducho je a nič na tom nezmeníme...koncernová politika je, čo sa vývoja týka, vskutku ľudová (cháp ako sedliacky rozum), v tom ostatnom sa už ľudovosť viac, či menej stráca :-!