Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Fiat Grande Punto s novým interiérem (+nečekaný požár)

Ondřej Láník
Diskuze (36)
O co méně je nenápadná proměna zevnějšku, o to více změn uvidíme v interiéru a pod kapotou.

Po čtyřech letech výroby se Fiat Grande Punto dočká letos na podzim inovovaného provedení, které zřejmě vydrží v nabídce v nezměněné podobě až do příchodu zcela nové generace v roce 2012.

Nové fotografie poprvé ukazují zásadně modernizovaný interiér s přístrojovou deskou ve stylu Brava. Budíky s větším průměrem se přestěhovaly do tubusů, nad nimiž je klasický štít. Dveřní výplně zůstávají bez výraznějších změn.

Důležitou změnou, kterou představitelé Fiat Powertrain Technologies srovnávají s příchodem prvních common-railů v 90. letech, má být nová generace naftových a zážehových motorů. V oblasti vznětových jednotek se dokončuje vývoj systému Multijet 2, který má posunout schopnosti levných moderních turbodieselů na novou úroveň v oblasti emisí (Euro 5), průběhu točivého momentu v nízkých otáčkách a spotřeby paliva.

Zatím se o novém systému ví pouze to, že bude spočívat v instalaci nového dvoupístového vstřikovacího čerpadla a nové generace solenoidových vstřikovačů. Prvním motorem nové generace bude 1,3 SDE (Small Diesel Engine).

Do výroby se konečně dostane také produkční verze nového ventilového rozvodu, který byl před několika lety představen pod názvem Uniair. Co vše se z rozvodu s pneumaticky ovládanými ventily dostane do sériové podoby nazvané Multiair není zatím jasné. Víme ale, že prvními motory, které ponesou jméno Multiair, budou přeplňované jednotky 1,4 T-JET, které díky nové technice ovládání ventilů budou mít místo 88 kW celých 99 kW a v silnějším provedení bude nabízen místo stávajících 110 kW rovnou 121 kW. Vylepšené motory budou mít o 10 % nižší spotřebu a asi o 20 % větší točivý moment v nízkých otáčkách.

Nové motory dostanou opět modely Alfa Romeo MiTo, Lancia Delta a Fiat Bravo, premiéru by měl Multiair absolvovat ve Frankfurtu letos v září.

Že se ne vždy při testech v nehostinných podmínkách daří, ukazují poslední fotografie dnešní sady. Pětidveřové Grande Punto s blíže nespecifikovanou motorizací zde podléhá plamenům a přivolaní hasiči jen mírně tlumí zkázu předsériového vozu.

Ondřej Láník
Diskuze (36)
Avatar - Hory
2. 3. 2009 20:23
AUTO PRO TCHÝNI!!!
Tak to se jim opravdu povedlo! :yes:

O italskejch autech si nemyslim nic moc dobrýho, co se týče spolehlivosti, ale tohle předčilo veškerý moje očekávání!

Hned bych takový auto koupil svý tchýni! >:-[]
2. 3. 2009 18:23
Re: Prémie potvrzena!
Měl jsem jich asi 5 a ještě jednoho mam doma. Fakt je nechápu ;-\
2. 3. 2009 15:37
Re: Prémie potvrzena!
Nerýp do vecí, ktorým nerozumieš. Fiaty nepochopíš, ani keď na ne budeš čumieť ako hus na eroplán... >:D
2. 3. 2009 15:32
Re: Kapesní Maserati...
GP je sympatický voz, ale pokiaľ to budú ponúkať takí lempli ako napríklad Auto Valušek (pôvodne predával iba Škody, dnes ponúka aj Fiat a Alfa Romeo), tak sa môžu Taliani snažiť, koľko chcú. Pri návšteve predajne si ma nevšimol ani pes, a jediný pohyb som zaregistroval, keď mi na jednom aute po vystúpení hneď za zadkom zabuchli dvere a autom zamkli, lebo je vraj už predané... A zase nikde nikto, pri odchode ani nebolo koho pozdraviť...
:no:
2. 3. 2009 15:30
Re: Kapesní Maserati...
Je to úplne fuk. Ako Audina, tak aj Fiat síce prišli o jeden voz, ale chyba sa ukázala prv, ako to začali predávať. To sa niektorým práve nedarí...