Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat plánuje rozšíření modelové řady 500

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Po vzoru britského Mini vznikla v Itálii koncepce modelové řady 500, která počítá s tím, že se řada 500 bude do konce dekády skládat až z pěti modelů.

Status kultovního auta, který Fiat malé pětistovce už řadu měsíců promyšleně buduje, se nakonec asi vyplatí. Vlnu zájmu zaznamenávají dealeři nejen v Itálii, kde se na pětistovku přijímají objednávky již několik týdnů, ale i importéři na ostatních trzích po celém světě. Ale zatím je to jen začátek.

Jistý je příchod sportovně laděné verze Abarth 500, která bude vybavena přeplňovaným motorem 1,4 Turbo. Novou informací je pravděpodobné rozdělení sportovních kompentecí mezi dva modely. Slabší bude mít výkon jen 100 kW, silnější Abarth 500 SS (Super Sport) přijede až se 114 kW. První z nich by měl mít premiéru na nejbližším Tokyo Motor Show na podzim letošního roku.

S jarem 2008 by měla přijít otevřená verze Fiatu 500, která má premiéru naplánovanou na autosalon v Ženevě.

Další dva modely jsou již na papíře, resp. v počítačích, ale o jejich výrobě zatím nebylo definitivně rozhodnuto. Výrok by ale měl padnout již na konci letošního roku. Jedná se o třídveřové kombi Giardiniera, jehož příchod by v případě schválení projektu byl reálný v roce 2009 a poslední verzí modelové řady pak bude miniSUV s pohonem všech kol z Pandy 4x4.

Na konci desetiletí by modely s jménem Panda měly vznikat ve 200 tisících exemplářích ročně. Současný zájem zákazníků na italském trhu předčil očekávání a tak původní plán výroby (58 tisíc vozů v roce 2007 a 120 tisíc vozů v roce 2008) musel být přehodnocen. Příští rok by mělo v Polsku vzniknout až 150 tisíc Fiatů 500. Velký zájem zákazníků na hlavních trzích možná zpozdí uvedení pětistovky na méně významné trhy.

Ondřej Láník
Diskuze (21)
13. 7. 2007 16:40
Re: Trefa
Nemam rad diesly ani mala auta, ale 1.3 mJTD v tomhle zviratku je idelani povoz do prace po meste ;-)
13. 7. 2007 16:36
Re: Fiat 500
Hmm, no s tim "Crash testem to je otazka". Dovolim si ale pripomenout, ze takovy Smartik, jakozto typicka nakupni taska, ma deformacni zonu pri narazu ze predu cca 10 cm, a presto dopadl v ADAC testech vice nez dobre. Maj to holt kluci vychytany a tady si myslim, dneska uz je bezpecnost prioritni otazkou, takze bych se toho zas tak moc nebal. Nebude to prece jenom nejmensi auti na svete, pokud me pamet neklame, tak Kolinska trojcata budou zrejme zhruba nastejno. mozna i mensi, dyt na platforme 5stovky bude stat i pristi Kcko.

Ikdyz potkat dvoutunovyho Land-Cruisera bych v tom taky nechtel 8-s
13. 7. 2007 16:30
Re: GTI :no:
Takze pane nemecko-file, jiny nez nemecky trh je podle tebe zdeformovany. OK, jenom si dovolit prekopirovat, to co jsem tady dneska cetl:

Datum: 12.07. 17:03Autor: neregistrovaný: "pepazdepa" [195.39.44.XXX]
někde jsem čet tohle:
EVROPA - PRODEJE 2006
7.6.2007 18:31 | GTI
Čísla. Co jiného platí ve světě aut více než čísla. Rok 2006 - opět se potvrdilo, že nejlepší jsou nejlepší, že propadáky jsou propadáky a že naděje opravdu umírá poslední. Tak pojďme na to:
SUBKOMPAKTY:
1. Renault Clio - 431.700
2. Peugeot 207/206 - 413.897
3. Fiat G. Punto - 400.996
Osmá je FABIA

Jinymi slovy, pekny narek, ale jakoupak ma asi hodnotu napadani Italufilu Nemcofilem? Jinak prekvapuje nekoho, ze na Italskem trhu budou mit nejvetsi uspechy Italska auta a na Nemeckem trhu budou mit nejvetsi uspechy Nemecka auta, ne? Me taky ne, zkus se nad sebou zamyslet... Ale ja vlastne zapomel, Jizni trhy jsou podle tebe zdeformovane a nemaji zadnou vypovidajici hodnotu,ze? :-! Tak promin, zamyslim se nad sebou a stydim se, LOL...
Avatar - Ricardo
13. 7. 2007 13:07
Re: Fiat 500 Cross
Ještě mívají Matize/Sparky, ale tahle verze by spíš mohla ohrozit též velmi oblíbený Suzuki Jimny Cabrio
13. 7. 2007 12:40
Re: Fiat 500 Cross
Ano. Tie iste pozicovne, ktore (napr. v Grecku) maju momentalne v ponuke najma malu Pandu.