Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat pomůže ruské Ladě dohnat čas

Václav Pavlečka
Diskuze (13)
Lada a Fiat se přiblížili konkrétní dohodě o spolupráci. Ta bude zahrnovat pomoc italského producenta ruské automobilce při vývoji nových vozů a jejich výrobě. Fiat však na ruském trhu bude působit nadále jako samostatná značka.

V Rusku roste chuť po kvalitních vozech

Ruský trh se dynamicky zvětšuje a rostou i potřeby tamních zákazníků. A i domácí AvtoVAZ (firma známá v Evropě především automobily značky Lada) musí držet krok. Navíc má ve svých plánech i další expanzi. V její úspěch mimo jiné věří i čelní představitel Fiatu Sergio Marchionne, který uvedl, že ruský producent se znovu stane silným hráčem na automobilovém trhu. AvtoVAZ se poohlíží po partnerovi, který by pomohl ke zvýšení kvality vozů ruské provenience. A tím by měl být právě Fiat.

Obě společnosti podepsaly memorandum, na jehož základě začnou pracovat skupiny expertů obou stran na konkrétní dohodě mezi Fiatem a AvtoVAZem. A nemá jít jen o „vztah na jednu noc“ – dva expertní týmy vypracují plány krátkodobé i dlouhodobé spolupráce obou firem. K podpisu finální smlouvy by mělo dojít v následujících měsících.

Italové nejsou jediní

Ruská automobilová produkce se v brzké době dočká změn. O chystaném spojení ruských producentů AvtoVAZ, KamAZ a GAZ „pod jednu střechu“ už si štěbetají vrabci na střeše. Oficiálně však dosud žádná zpráva v tomto směru vydána nebyla. Co se týče spojení se zahraničními automobilkami – FIAT není jediný, s kým v současnosti Rusové jednají. Dalšími hráči jsou například rakouský Magna International, který má pro AvtoVAZ vyvinout nové podvozkové platformy, nebo francouzský Renault a americký General Motors.

Ale Italové byli první

Už v sedmdesátých letech se začaly na silnicích objevovat ruské Lady (dříve Žiguli VAZ 2101), které měly základ právě v automobilu italské provenience – Fiatu 124. Spolupráce obou značek sahá do hluboké (socialistické) historie. AvtoVAZ tehdy odkoupil od Italů licenci na výrobu těchto automobilů.

Václav Pavlečka
Diskuze (13)
17. 10. 2007 13:39
Re: ruskije saně
Tak ako mnohým iným. Problém Rusov je s časom. Kým sa ich výtvor dostane von, je beznádejne zastaraný...
17. 10. 2007 12:57
Togliatti a spol.
Proste komousi z Ruska vzdy meli Italy radi - kdyz po jednom z italskych komousu pojmenovali i automobilku Lada Togliatti. Dokud Ladu nekoupi nekdo jako Dacii Renault, Skodovku VW, tak to bude stale stejnej sunt (byt v mistnich podminkach casto idealni, zejmena cenove a ocelove).
17. 10. 2007 10:54
Re: Země neomezených možností
Nezveličuj. Rusi by sa hlavne mali naučiť robiť rýchlejšie (myslieť vedia, možno by si sa divil), je to zúfalé, keď im príprava výroby nového auta trvá desať rokov po desaťročnom vývoji. Ladu 110 robili za asistencie Porsche a v dobe vzniku to bolo lepšie ako priemerné auto. Fiat ich už dávno mal kúpiť. Lacná pracovná sila a otvorený celý východný trh, to by bolo niečo... :-)
17. 10. 2007 09:23
Země neomezených možností
Teď budou dělat v licenci Tipo ne? Jen s tím rozdílem, že použijí desítku plech a balšoj spojlery ;-)