Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat pomůže ruské Ladě dohnat čas

Lada a Fiat se přiblížili konkrétní dohodě o spolupráci. Ta bude zahrnovat pomoc italského producenta ruské automobilce při vývoji nových vozů a jejich výrobě. Fiat však na ruském trhu bude působit nadále jako samostatná značka.
Zpět na článek
17. 10. 2007 19:16
neregistrovaný "Petic ( RS Kaa )"
17. 10. 2007 12:18
neregistrovaný "Seremedak"
17. 10. 2007 13:01
neregistrovaný "pomalej"
17. 10. 2007 15:32
neregistrovaný "Rejpal"
17. 10. 2007 15:43
neregistrovaný "ten s nickem wolff"
17. 10. 2007 19:18
neregistrovaný "emha"
17. 10. 2007 20:59
neregistrovaný "ela"
19. 10. 2007 18:35
neregistrovaný "sergej sudoplatov"
17. 10. 2007 09:23
Země neomezených možností
Teď budou dělat v licenci Tipo ne? Jen s tím rozdílem, že použijí desítku plech a balšoj spojlery ;-)
Rozbalit vlákno
2
17. 10. 2007 10:54
Re: Země neomezených možností
Nezveličuj. Rusi by sa hlavne mali naučiť robiť rýchlejšie (myslieť vedia, možno by si sa divil), je to zúfalé, keď im príprava výroby nového auta trvá desať rokov po desaťročnom vývoji. Ladu 110 robili za asistencie Porsche a v dobe vzniku to bolo lepšie ako priemerné auto. Fiat ich už dávno mal kúpiť. Lacná pracovná sila a otvorený celý východný trh, to by bolo niečo... :-)
neregistrovaný "Petic ( RS Kaa )"
17. 10. 2007 19:16
Re: Země neomezených možností
S týmto príspevkom sa nedá inak, než súhlasiť ;-) Treba si však uvedomiť, že ešte pred nedávnom mal Fiat značné existenčné problémy a nebyť nových modelov, tak by bola aj jeho budúcnosť ohrozená. Teraz sa mu darí a autá samotné ktoré má vo výrobe sú viac, než nadpriemer v triede, no pochybujem, že by sa z problémov vyhrabal natoľko, že by bol schopný kúpiť celú Ladu. Preto myslím, že je to "len" spolupráca, ktorou si však Fiat možno do budúcnosti vytvára "predkúpnu" zmluvu na Ladu, tak sa nechajme prekvapiť, čo vzíde z ich spoločnej spolupráce :-)
neregistrovaný "Seremedak"
17. 10. 2007 12:18
ruskije saně
Lepsi by bylo licencne vyrabet Fiata a lepit na to logo Lada, Rus by si uzil a auto by fungovalo. Hlavne nepoustet rusy k designu. U aut se rusum vzdy vyplatilo kopirovat nebo krast...
Rozbalit vlákno
1
17. 10. 2007 13:39
Re: ruskije saně
Tak ako mnohým iným. Problém Rusov je s časom. Kým sa ich výtvor dostane von, je beznádejne zastaraný...
anonym
17. 10. 2007 12:28
Za svou cenu přinášejí odpovídající užitnou hodnotu
Zaujimal by ma rozdiel medzi Anketovou odpovedou 3 a 4. Este zaujimavejsie je, ze maju rozne percentualne zastupenie:

Za svou cenu přinášejí odpovídající užitnou hodnotu. 8.7%
Za svou cenu přinášejí odpovídající užitnou hodnotu. 1.4%
Rozbalit vlákno
0
17. 10. 2007 12:57
Togliatti a spol.
Proste komousi z Ruska vzdy meli Italy radi - kdyz po jednom z italskych komousu pojmenovali i automobilku Lada Togliatti. Dokud Ladu nekoupi nekdo jako Dacii Renault, Skodovku VW, tak to bude stale stejnej sunt (byt v mistnich podminkach casto idealni, zejmena cenove a ocelove).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pomalej"
17. 10. 2007 13:01
safriš
já měl za to že lada patří chevroletu, už dlouho, ale ted to tomu teda zrovna nenasvědčuje. Takže jsou porád samotní jo?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rejpal"
17. 10. 2007 15:32
Návrat ke slavné historii
Fiat uzavřel s tehdejší SSSR bártr na přelomu 60. a 70. let. Rusko dodávalo Fiatu hlubukotažné plechy, suroviny a další, a naopak italové postavili v "na zelené louce" automobilku. Fiat 124 special ale přišel vzadu o kotouče, vpředu dostal menší dvoupístkové brzdy, pozměněná byla zadní náprava, odpružení, přetryskovanej karburátor Weber a hlavně byla komplet přestavěná převodovka, která na F 124 dost zlobila a na Žigulech vydržela nemožný. Až do roku tuším 1980 tam výstupní kontrolu měli na starosti právě italové, taže proto jsou starý Žigulíky mnohem líp udělaný, než pozdější novější Lady.
Problém byl v tom, ž zatímco SSSR se bártr velmi vyplatil (Lady se prodávaly v cca 85 zemích celého světa), Fiat na něj málem existenčně doplatil, protože plech byl nekvalitní, trpěl obrovskou mezikrystalickou korozí, takže i přes důkladnou a pokrokovou protikorozní ochranu Fiaty a Lancie hnily jak o závod.
Myslím si, že i tentokrát půjde o podobný bártr, akorát budou italové požadovat záruky, že se podobná historie nebude opakovat. A Ruská strana by zase ráda, aby se historie opakovala a jejich Lady kupovali lidi po celém světě. Osobně jsem asi 5 Žigulů kdysi měl a nedám na ně ani po těch letech dopustit, i když doba pokročila a vývoj šel jiným směrem. Předpokládám, že atributy budou nastaveny stejně - nové auto s vysokou užitnou hodnotou, nenáročným servisem a vysokou mírou spolehlivosti za cenu ojetiny. Hlavní problém v TPV (technická příprava výroby) musí samozřejmě vyřešit Fiat, protože v této otázce vládne ve VAZu stále ještě socialismus.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "ten s nickem wolff"
17. 10. 2007 15:43
Re: Návrat ke slavné historii
:yes: :yes: :yes:
Přesné a pravdivé informace... První Lady ybly skutečně výborné auto.
neregistrovaný "emha"
17. 10. 2007 19:18
Re: Návrat ke slavné historii
Já mám pocit, že Lada měla proti F124 hlavně jinej (modernější) motor.
neregistrovaný "ela"
17. 10. 2007 20:59
Re: Návrat ke slavné historii
Já to původně nechtěla sice komentovat, ale když to tu čtu... Fiat 124 toho neměl s VAZ 2101 společného nic víc, než že to byl základ pro jeho konstrukci. Počínaje karoserií s jinou podlahou, více vnitřních výztuh, jiné kliky, zámky...Zadní náprava F 124 měla stabilizátor pro klopné síly, panhardskou vzpěru pro příčné síly a krk skříně diferenciálu prodloužený ke středovému ložisku kardanova hřídele, pro zachycení brzdných a hnacích momentů. VAZ neměl vzadu stabilizátor. Jeho funkci a zároveň brzdné a hnací momenty chytaly nesymetrické podélné paralelogramy na obou stranách nápravy. Panhardská vzpěra zůstala. Přední lichoběžníková náprava byla sice u obou aut vizuálně podobná, nicméně se výrazně lišila geometrií a díly. Motor fiata byl ohv, VAZ měl ohc, o převodovce tu už zmínka byla. Prostě VAZ byl VAZ a Fiat 124 byl sice vizuálně podobné, ale z 80% dílů jiné auto. :-)
neregistrovaný "sergej sudoplatov"
19. 10. 2007 18:35
Re: Návrat ke slavné historii
Tak těch změn byo dost, ale ne zas až tolik. Největší změnou byl rozvod OHC u Lady oproti OHV u Fiatu, dále Lada měla při stejném objemu kratší zdvih (66 místo 71 mm), měla tedy podčtvercovanější motor (asi kvůli životnosti, byl totiž dost vysokootáčkový, to samé u toho OHC - méně pohyblivých dílů), žigul přišel o zadní kotoučové brzdy (drahá zbytečnost na auto této kategorie, u nástupce, tedy F131 se od nich upustilo), dostal silnější startér (místo 0,8 bylo 1,3 kW), silnější baterii, vyhřívání karburátoru chladící kapalinou, díru pro roztáčecí klikovku v řemenici, byl zesílen podvozek a zvětšena jeho světlá výška, žigul dostal kliky a nárazníky z modelu 124 Special 1. generace (1968), spojka byla místo lanovodem ovládána hydraulicky, k rozdělovači přibyla páčka, kterou se mohl přestavit předstih zážehu podle oktanového čísla té které srágory, jaká byla právě v CCCP k dostání. No možná sem eště něco zapomněl, tak mě kdyžtak doplňte, ale nebylo toho tolik. Výsledkem bylo auto cca o 100 kg těžší, s větší životností, o něco línější, s horšími jízdními vlastnostmi na dobré vozovce než Fiat ale lepšími na polní cestě.