ozval sa "odborník" na akciové trhy, pardón vlastne na všetko...strata Fordu=vlastne zisk...zisk Fiatu=strata.... >:-[] ty obrátiš naruby aj nemenné prírodovedné zákony, z mínusu bude vlastne plus a naopak >:-[] >:-[]
>:D >:D >:D Ozval se skutecny myslenkovy perlic! Kdybys alespon trochu rozumel akciovym trhum, tak bys vedel, ze neni dulezita nominalni hodnota akcie, ale prave % rust jeji hodnoty. Funguje to tak ze pokud bys pred rustem nakoupil akcie za 100000€ tak po jejich posileni bys je prodal cca za 104000€ je přitom uplne jedno, jestli je podkladove aktivum - akcie za 0,2€ 2€ 10€ 100€ nebo 1000€. Kazdy "inteligent" tady ma pocit ze pozral vsechno moudro o vsem. U aut je sposta pohledu subjektivni, ale prave na zalezitostech kolem akciovych trhu a ekonomiky se odhali prava mentalni uroven mistnich "odborniku" strihu GTI, jossalito a spol. :-! Jossalito, nez se autodehonestujes nejakou idiotskou reakci, tak si neco o akciich precti. ;-)
A ty bys mohl mozna zacit pouzivat mozek. Já nikde nezpochybnuji procenta a růst, který se na nich prezentuje. Píšu tady právě o hodnotě akcií, které jsou na velmi malé úrovni a tedy i ten růst, procentuálně možná pěkný, se v reálu projeví v řádu setin. Což absolutně neodporuje tomu, že nakoupím levně a "draze" prodám. Ale ukazuje to jen to, že ten pohyb je minimální. :-!
Tak, než tady začneš někoho urážet, zkus nejdřív pochopit podstatu příspěvku. Chudáčku. :-!
PS: Mimoto, jak tady píšeš o nákupu akcií za 100 tisíc euro a pak po jejich "posílení" je prodáš za 104 tis. to je opravdu investice jak noha. Na úrocích i u té nejhamyžnější banky bych získal víc. :-! Nehledě na to, že se na x akciích dá vydělat mnohem víc, rychleji a bezpečněji, než na těch od fiatu.
Hochu, tak to je exvysmech! Ctes se? Pripomina mi to klasicky vtip o blondyne co nechce pizzu rozdelit na 8 dilu ale jen na 4, pac 8 by nesnedla >:D V tomto pripade pokud se pizza zvetsi, tak se zvetsi lhostejno na kolik kousku je rozdelena = trzni kapitalizace Fiatu vzrostla o 4% - to znamena ze ma Fiat o 4% vetsi okamzitou trzni hodnotu.
Pohyb tech akcii neni minimalni - je presne 4% >:D Je jedno kolik jednotliva akcie stoji. Samozrejme, ze jsem tvuj prispevek pochopil a jen ti davam sezrat to, jak je stupidni. Chtel bych videt banku, ktera ti v radu hodin vyplati urok 4%. Pan asi nepochopil, co znamena ta pripona p.a. Je to per annum - cili za rok. Poznat rozdil mezi dnem a rokem ti asi dela take problemy. Akcie se bezne pohybuji v dennim rozpeti max. +/- 1% takze skok o 4% je vyznamna zmena.
Na konci roku 2005 jsem kupoval Akcie Fiatu za 7.21€ a prodal je postupne za 12-21€ na prelomu 2006 a 2007. Cvicne si mezitim propocitej zhodnoceni a porovnej s urokem v jakekoliv bance. Nemusi byt nutne nejhamiznejsi. V roce 2006 byli akcie Fiatu nejziskovejsi v celem sektoru. Asi nam tady radi neobjeveny investicni guru :-O co zna ty nejrychlejsi a nejbezpecnejsi akcie.
Jen mi prosim ty "odborniku" jeste vysvetli, proc by lide nakupovali akcie, kdyz by mohli ziskat lepsi zhodnoceni prakticky bez rizika v bance??? Zacinam uvazovat, ze bych tuto diskuzi preposlal kamaradum co zustali na univerzite a vyucuji-Aby meli predstavu jake bludy nosi lide v hlavach. >:-[]
A jsi vuůbec schopen chápat?
Jediné co jsem napsal je to, že cena Fiatích akcií je velmi nízká. V obecném pohledu. Tys možná nakoupil a pak prodal za slušnou cenu, ale jaká je cena akcií teď?
Na nic jiného jsem ani neupozorňoval.
Kdybys ty akcie prodával teď, tak na nich proděláš kalhoty. A o tomto to bylo.
Tu banku jsem zmínil proto, aby bylo vidět, že někde mi za moje peníze i něco dají, jinde třeba jen hodně prodělám. Jasně, akcie a jejich výnosy, nejjednodušší cesta ke zhodnocení peněz, bohužel taky ta nejrizikovější. U toho Fiatu to sám potvrzuješ. Jako na houpačce.
na úrokoch v banke dnes získaš leda tak prd, hlavne ak nechceš peniaze viazať na dlhšie obdobie, tak ti banka ponúkne možno 2%-né zúročenie vkladu...takže neviem o akej banke píšeš, ale u nás sú úroky jedna veľká bieda a ide v podstate o "skladovanie" peňazí obyvateľstva, ktoré si na úrokoch skutočne dnes príliš neprilepší...na druhej strane, v týchto časoch, je akékoľvek zhodnotenie akcií akéhokoľvek podniku viac než vítané a pozoruhodné...na dvojciferné rasty akcií z predošlých období je minimálne na isté obdobie potrebné zabudnúť...
Mluv o svých bankách.
Já mám nabídku ze svých dvou bankovních ústavů a všude mi nabízí nad 3%. A to dokonce kadykoli ajakkoli můžu s financema manipulovat. Žádné na rok zmrazené peníze. Takže tu trochu nechápu, o čem píšeš a jaké máš "zkušenosti".
Věz tomu, že ne všechny podniky jdou do kopru, některé zažívají růst a ne malý. Je to jen o přehledu. Pak jsou mi tu nějaké 4% u Fiatu opravu k smíchu. Nehledě na to, že jeho pád byl v řádu desítek procent.
odhliadnuc od rastu akcií Fiatu, keď sa už bavíme o bankovom úročení, tak tie 3% ti väčšinou nepokryjú ani infláciu, takže tie peniažky v banke ti buď stoja bez zhodnotenia alebo ak je inflácia vyššia tak strácajú hodnotu...a ak je ti k smiechu rast trebárs Fiatu, tak neviem čo by si povedal na to, keby práve jedna z tých tvojich bánk investovala časť portfólia do jeho akcií a ak by nerástol Fiat, a tiež ďalšie firmy, do ktorých banky investovali nejaký ten kapitál, tak by ti ten 3%-ný úrok asi ťažko zabezpečili...takže zase len nechápem to tvoje kydanie na FIAT v tomto prípade...osobne bych sa potešil rastu akejkoľvek firmy, pretože iba rast nám zabezpečí uspokojenie zvyšujúcich sa nárokov na život a životnú úroveň...alebo sa vráť na strom a tíško tam čuč, pretože si v tomto smere fakt :no:
Já investuju do českých akcií. Fiat mne opravdu nezajímá.
Nejsi schopen pochopit, že akcie Fiatu se před necelými dvěma roky prodávaly téměř za pětinásobek své nynější ceny - a kolik je to procent? Na toto jsem upozorňoval. V tomto ohledu je jejich 4% růst opravdu malý. A ještě yaložený na nějakém "blafu".
Il Sole 24 Ore neni zadny bulvar ale italska obdoba Financial Times. Pokud neco takoveho napsali, tak museli mit prinejmensim nejake neoficilani informace. Pravda mozna podvrzene - to ale v dnesni dobe lze jen tezko overit. Jednoduse neverim, ze by si to autor clanku jen tak vycucal z prstu...
Takže je to vlastně takovej bulvár, když používá nesmyslný a neověřený informace... Doba může být jaká chce, takový pindy jsou právě z hlediska třeba těch akcií dost nebezpečný a hodnota takovýho periodika letí dolu rychleji, než akcie automobilek.
Je jednoduche si svet zjednodusit na cernobile videni... A propos, diky tem "pindum" fiat zhodnotil o 4%. Ted v reakci cekam neco konspiracnich teorii >:D
Vzpomněl jsem si na tabulky uvedené v jedné diskuzi ... Pro úplnost-nevzpomenu si na zdroj či link ;-\ ...Jinak Myšákovi a potažmo i PSA přeji úspěch ;-) ...
PS:Jo,Myšák se poslední cca 2-3 roky skutečně snaží...
Já dívala se do "křišťálové koule" a ono to ještě chvíli potrvá, ale MYŠÁK, PSA a FiAT to dohromady jednou DAJí - to alespoň "tipuji" já ;-)
PS: Ono už dnes docela DOST společného mají/dělají ... :-)
Tak to je milá Kylie skutečně slovo do pranice ;-) ...Ano,společného něco skutečně mají(co se týče PSA a Fiatu tak i částečně "středomořsky blízkou" mentalitu-bez urážky ;-) )
Uvidíme časem,tenhle tvůj tip si nejjasněší píšu ...
Já opravdu NEvím zda to je více "přání" či vskutku "vize budoucnosti", ale mne "těší" že jsou trochu "originálnější/nápaditější" více "DUŠE" mají, než ... wolfsburská výrobna hamburgrů ... (nic proti hamburgrům, TAkÉ si občas na cestách FischMac dám, ale DENNĚ? A JEN a STÁLE hamburgr(y)? NE to děkuji.)
Pěkný (středomořsky prosluněný) den :-)
Věcně - co by tím ta dvě uskupení získala? Portfolia mají stejná a hodně si konkurují zejména v segmentu malých vozů, kde samotný Citroen množstvím typů sám Fiat docela slušně válcuje a Peugeot v zásadě taky. Jedině snad od velikosti C5 a 407 nahoru Fiat nemá už nic srovnatelného (těch pár alf to nevytrhne...a Croma už vůbec ne), vlastní slušné SUV nemá nikdo z nich, PSA to řešil přes Mitsubishi.
Problém obou automobilek je v tom, že jsou příliš orientovaný na západoevropský trh (přes aktivity v Číně a jižní Americe) a konkurují si i tady. Je to stejné, jak kdyb dva hospodětí v jedné ulici čelili krachu svých hospod s tím, že na ně namalují jednu firmu....problém je, že pro dvě hospody v jedné ulici v dané situaci prostě není místo. Buď se položí jedna, nebo obě. Jiná cesta prostě není.
Šéf Fiatu sice zatím plní to, co slíbil při nástupou do funkce - že sjednotí platformy, takže už tady máme obchodní značky, které jsou překapotovaným jednotným typem (Bravo/Delta, Punto/Mito), ale kromě toho Punta a Brava Fiat už nic nemá. PSA je na tom sice o něco líp a modelovou škálu má podstatně širší, auta jsou zajímavější a designově je třeba Citroen jedna z nejlepších evropských značek v současnosti, ale ta fúze by byla stejným ťápnutím do tmy jako byl pokus o fúzi s GM a Fiat si může blahpřát, že to neklaplo. A to se jednalo taky pouze o úvahy v souvislosti se společným vývojem Corsa/Punto.
Jinak co se týká té serióznosti tisku, na jedné straně Ford popíral tak dlouho prodej Jaguaru a Roveru, až je prodal a na druhou stranu by rád prodal Volvo a tady kupec není....Dovedu si představit lobování i v tom nejserióznějším tisku za účelem třeba jenom momentálního pohybu akcií. Nakonec Soros to předvedl v devadesátých letech docela hezky a demonstrativně....
Vy budete NEdlouho po (VŠE) škole, já to "cítím" (NE"probírali" jsme už něco ekonomického my tady?) ;-)
Já maličko "náskok/praxi" mám a SOUHLASím, že "logiku" to co říkáte má, ale ono to vždy až tak "logicky" NEfunguje/NEchodí - já bych do budoucna tu "trojičku" PSA/FIAT/Mitsubishi docela "tipla", že by MOHLA být ...
a v malých vozech (kam docela SMĚŘUJE "budoucnost") by ostatním možná/asi (pěkně) ZATOPILI ...
A my stejně (pomalu) k těm DVĚMA CELOsvětovým firmám směřujeme (tou dobou tu už naštěstí NEbudu ... chudinak Galina Tatjana ivanovna která by to MOC chtěla zažít už také ne), takže DALŠí "spojování" asi NE"odvratná" prostě jsou ...
PS: Tady vaše "ekonompřehledznalosti" asi NIKDO NEocení (tedy já samozřejmě ANO ;-) )
Tak nechť se ti tři brzy (úspěšně) spojí a a vw to celoplanetární "zamoření" alespoň TROCHU "zpomalí/zkomplikují"
Pěkný den :-)