Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat pozastavil výrobu MPV 500L, není o něj zájem

Loni v listopadu výrobu 500L pozastavili nespokojení dělníci, tentokrát za přerušením produkce stojí zákazníci.
Zpět na článek
11. 9. 2014 10:56
11. 9. 2014 10:59
11. 9. 2014 11:05
11. 9. 2014 11:08
11. 9. 2014 13:07
11. 9. 2014 11:37
11. 9. 2014 11:57
11. 9. 2014 12:26
11. 9. 2014 12:31
11. 9. 2014 13:02
11. 9. 2014 23:21
11. 9. 2014 11:31
11. 9. 2014 12:14
11. 9. 2014 12:44
12. 9. 2014 07:10
11. 9. 2014 12:28
11. 9. 2014 12:34
11. 9. 2014 12:58
11. 9. 2014 12:59
11. 9. 2014 16:38
11. 9. 2014 12:56
11. 9. 2014 14:29
11. 9. 2014 15:00
11. 9. 2014 13:40
11. 9. 2014 13:11
11. 9. 2014 13:26
11. 9. 2014 13:29
11. 9. 2014 14:42
11. 9. 2014 14:49
11. 9. 2014 17:39
11. 9. 2014 14:47
11. 9. 2014 14:54
12. 9. 2014 10:37
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2014 10:56
wtf
Někteří jej zde prezentují jako prodejní trhák a náhle se zastavuje výroba? Může to někdo objasnit? A nemyslím to nijak sarkasticky, úspěch bych mu docela přál, ač se mi do vkusu zrovna netrefil...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
11. 9. 2014 10:59
Re: wtf
trhak mozno i italii.... ale nemecko, skandinavia? benelux? stredna europa? britske ostrovy?
11. 9. 2014 11:05
Re: wtf
Mozno nieco k neuspechu Fiat 500L:
A Fiat? Ten s výsledkem 206 problémů na 100 nových aut obsadil suveréně poslední příčku.
Šéf Fiatu v USA dokonce musel tisku vysvětlovat, že za to může náběh výroby nového modelu 500L, a že je to normální. Že se prý u nového modelu vždycky ladí drobnosti až za pochodu. Na výsledcích se prý nová problémová 500L promítla z více než 90 %.
Údajně za to také může pozdní příchod upraveného modelu 500 s novou automatickou převodovkou a modernějším palubním systémem. Vypadá to ale, že Američanům Fiat prostě nesedí a tento nelichotivý výsledek na pověsti značce asi moc nepřidá.

[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
11. 9. 2014 11:08
Re: wtf
Tento předsudek už platí desítky let.
11. 9. 2014 13:07
Re: wtf
Tento předsudek je dle dat z roku 2014.
Avatar - Barrichello
11. 9. 2014 11:37
Re: wtf
Aktuálně museli udělat obří svolávačku v USA na 500L a srpnu tak prodali pouhých 33 ks. Prostě kvalita.
Avatar - pumpkin
11. 9. 2014 11:57
Re: wtf
Ja všeobecne nerozumiem načo sa snažia pretláčať Fiat v USA a ešte ho aj prispôsobovať tamojšiemu trhu. Pozíciu tam hádam môžu upevňovať prostredníctvom iných značiek. Takto bude Fiat v keli nielen v USA, ale aj doma v Európe. ;-\
Pre mňa je stále záhadou prečo u nás nevidím nové Pandy.
Avatar - Barrichello
11. 9. 2014 12:26
Re: wtf
Ono si to tam své zákazníky najde, samozřejmě ne tolik jako vleká auta, ale najde. Nebo jinak - našlo by, pokud by tomu nesrážely body špatné refenrece, problémy a zastavení distribuce a vůbec celkový obraz značky Fiat v očích američanů není nic moc.
Avatar - pumpkin
11. 9. 2014 12:31
Re: wtf
Veď to, ja by som sa s Fiatom na nich radšej vykašľal...
11. 9. 2014 13:02
Re: Panda
Z venku je Panda moc pěkná, ale poté, co jsem se posadil do toho otřesně "pohádkového" interiéru a přemýšlel, kam dát pravou nohu, mne chuť na koupi tohoto druhého vozu do rodiny přešla...Pak jsem sednul do CITIGa a zůstal paf z nadmíry volného prostoru a z mého pohledu i příjemně konzervativního vnitřku.
11. 9. 2014 23:21
Re: Panda
Já jsem snad novou Pandu v provozu ještě neviděl a to jezdím denně. Ale zato jsem si ji prohlédnul u dealera. Ve srovnání s předchozí generací z mého pohledu strašná - to překopané jihoamerické Uno z toho hrozně trčí. Starší Panda je prostě úplně jiná, protože se stavěla od základu jako nové auto, žádný levný překop už hotového. Italové byli vždy oblíbení hlavně kvůli designu a rozumné ceně, o spolehlivosti si nikdo iluze nedělal. Prostě slušně vypadající levná spotřebka, něco jako dnes Dacia. Teď už Fiat nabízí z těch rozumně vypadajících snad jen přemrvené Punto a původní 500. Bravo je jak rozšlápnuté, Doblo má otřesný předek, Panda je divná, Freemont není Fiat, 500L jsou drahé, to už raději Lodgy. Mohla by pomoct 500X, ta vypadala jako studie hodně dobře, rozhodně líp než třeba Captur. Jenomže Fiat uvedení na trh pořád zdržuje...
Avatar - 3_diamanty
11. 9. 2014 10:57
ked som tu pisal
ze fiat robi chybu ze nepride s novym bravom ani puntom ale ze vsetko stavia na 500ke ... tak ste ma tu niektori mali za blazna....

pravda je taka ze klasicke male auto ani klasicky hatch nizsej strednej triedy nejde nahradit nejakym polompv-eckom ani SUVeckom.......a o tieto klasicke hatchbacky auta vzdy bol , je .......a bude vzdy zaujem...... ziadny 500L nemoze nahradit bravo ani punto a bola len otazka casu kedy ten boom okolo 500L pominie.... horsie vsak na tom je to ze pravdeopodobne nema fiat v zalohe nic ako nastupcu punta ani brava..... ale mozno keby ten americko-cinsky dart-viaggio dotiahli do eu tak by sa to este dalo zachranit .. ako nastupca fiatu bravo.... uvidime

osobne nie som prekvapeny ze 500L nie je v eu ziadny superseller..... osobne ma viac prekvapilo prave to ze fiat ignoruje nastupcu punta a brava .... a vymysla ine rozne z dlhodobeho hladiska neproduktivne modely.... je to skoda..... lebo casy barchetty, fiatu coupe, marey brava alebo punta so seicentom mali nieco do seba.... nevravim ze vsetko je zle..... ale ignoracia maleho auta aj nizsej strednej triedy nie je spravny krok a zda sa ze fiat to uz pomaly zistuje.......
Rozbalit vlákno
12
11. 9. 2014 11:03
Re: ked som tu pisal
To nevim, jestli neco zjistuje... Treba to omluvi vyvojem trhu a na podvozku 500L predstavi SUVcko. Jinak me docela prekvapuje, ze ma byt jednim z nejprodavanejsich MPV u nas. Nevzpominam si, ze bych kdy nejake videl.
11. 9. 2014 11:30
Re: ked som tu pisal
V tom můžou hrát roli reexporty protože Fiat je na našem trhu levnější než ve státech na západ od našich hranic.
11. 9. 2014 11:28
Re: ked som tu pisal
500L ale nenahrazuje Punto a ani Bravo. Ani Fiat toto auto takhle neprezentuje tak nechápu jak jsi na to přišel? Je to jednoduše malé MPV.
Avatar - KANKUNEN
11. 9. 2014 11:54
Re: ked som tu pisal
To bylo přímo v článku tady, nahrazuje to od Punta vše nahoru, sen pana Slibotechny.
11. 9. 2014 12:32
Re: ked som tu pisal
Tak tady jsou často napsaný i totální nesmysly takže bych to nebral moc vážně >:D
11. 9. 2014 21:16
Re: ked som tu pisal
Ten Marchionne je asi taliansky komunista v utajeni, ked razi filozofiu "one size fits all". ;-)
11. 9. 2014 13:37
Re: ked som tu pisal
Defacto nahrazuje, protoze se u fiatu naivne na Punto i Bravo vykaslali a bouchaji akorat petistovky.
11. 9. 2014 15:55
Re: ked som tu pisal
Nenahrazuje je to malé MPV. To je jako tvrdit, že Felicii pickup nahrazuje Fabia Combi protože Škodovka kašle na pickupy. ;-)
11. 9. 2014 19:30
Re: ked som tu pisal
Ja myslim ze oba vime, co tim topper chtel rict. Proste misto aby udelali nove bravo a punto, tak smeruji svou pozornost na tohle.
11. 9. 2014 11:36
Re: ked som tu pisal
Pises notoricke bludy a teraz zase, tazko ta moze dakto brat vazne.
11. 9. 2014 12:31
Re: ked som tu pisal
Za blázna tě máme kvůli tomu, že ty prostě blázen jsi.

Ať se už vyjadřuješ k Fiatu, nebo k čemukoliv jinému.............. >:D
11. 9. 2014 19:37
Re: ked som tu pisal
To si docala fandíš, když si myslíš, že tě měli (mají) za joudu jenom někteří >:D
Avatar - KANKUNEN
11. 9. 2014 11:07
Retro pořád dokola =
pořád dokola vyprávět stejný vtip. Navíc asi kvůli pana slibotechny odchází pan Montezemolo.
Rozbalit vlákno
16
11. 9. 2014 11:34
Re: Retro pořád dokola =
Na retro designu postavilo celé své portfolio například Mini a to docela úspěšně. Takže retro vzhled rozhodně není krokem zpět. Dokonce ani ten unifikovaný vzhled všech modelů není na škodu a zrovna Mini si na vzhledu Mini Cooperu vypracovalo vlastní identitu.
To, že se Fiat snaží o něco podobného s Fiatem 500 není špatný nápad, ale zatím se jim to nijak výrazně nedaří. Těžko říct čím to je.
11. 9. 2014 11:41
Re: Retro pořád dokola =
Podle čísel, co jsem viděl, je 500l stále nejprodávanější MPV ve třídě (Meriva, B-Max, ix20, Venga, atd). Ale pravda je, že je docela drahý právě ve srovnání s třídní konkurencí.
Avatar - wakantanka
11. 9. 2014 13:29
Re: Retro pořád dokola =
No a tam je pes zakopaný. Je celkom drahý. No je to relatívne novinka spolu s B-Maxom a ten sa tiež nepredáva neviem ako. Asi mali vo Forde ale aj vo Fiate "veľké oči" (odhadli predaje zle). Zvyšok už je na trhu nejaký ten rok a čaká sa na Facelift a medzičasom aj o čosi padli ceny, ergo predávajú viac. Napríklad taký Fusion sa začal predávať dobre až keď výrazne padli ceny taký posledný rok - dva pred koncom modelu. U Fiatu očakávam niečo podobné, o nejaký čas spustia ceny a predaje sa pohnú, zatiaľ to zrejme urobiť nemusia, to je celé.
11. 9. 2014 19:40
Re: Retro pořád dokola =
Vím, že to o mnohém nevypoví, ale Merivy potkávám (ty asi nejvíc), pak ix20, pak Vengy s B-Maxy. Nejprodávanější třídní model ovšem nikoliv. Kde jsou? :-)
Avatar - wakantanka
12. 9. 2014 09:37
Re: Retro pořád dokola =
Všetky tebou vymenované modely sa ale predávajú oveľa dlhšie ako tento Fiatik. Ja som sa donedávne tiež čudoval ,že ich nevidno a práve v posledných týždňoch sa začali objavovať v čoraz väčšom počte (aspoň čo vídam u nás v meste a na cestách po Slovensku). Nehovoriac o tom, že u nás som nezaznamenal nijakú marketingovú kampaň na 500 L, Teraz začali púšťať reklamu na 500 L Living a vzhľadom k tomu ako ju poňali neverím v nejaký výraznejší úspech. V oblasti marketingu majú (teraz neviem či samotný Fiat alebo jeho dovozca na SK) čo doháňať.
13. 9. 2014 08:48
Re: Retro pořád dokola =
Na to, že se tady 500L prodává víc jak rok, jich opravdu na cestách moc k potkání není. A zrovna to je auto, které si člověk všimne. Podobné je to i s verzemi Living a Treking.
Avatar - pumpkin
11. 9. 2014 12:09
Re: Retro pořád dokola =
Lenže Mini je prémia, taká imidžová divízia BMW. 500-ka je síce veľký úspech, ale predávať masovo autá v retrodizajne naprieč segmentami mi príde naivné. Fiat má oveľa väčší potenciál, na imidžovky si mohli nechať Lanciu. Pri tomto vedení mám skutočne strach o budúcnosť samotného Fiatu, o Alfe a Lancii škoda hovoriť... ;-\
11. 9. 2014 12:37
Re: Retro pořád dokola =
O budoucnost Fiatu se nebojím. Mini sice prémií je, ale až v novodobé historii této značky. Původní Mini bylo malé levné auto a i z tohoto mála se podařilo přeměnit značku na téměř prémiovou. Když to jde u Mini tak to může jít i u kterékoliv jiné značky.
Spíš než problém v počtu prodaných kusů bych viděl problém v přehnaně optimistické výrobní kapacitě, kterou není současná poptávka schopna plně vytížit.
11. 9. 2014 13:09
Re: Retro pořád dokola =
to hej, ale k modelovej ofenzive u Mini doslo az potom, co sa znacka vypracovala na jasneho premianta. Fiat na to ide z druheho konca ;-\
Avatar - pumpkin
11. 9. 2014 14:23
Re: Retro pořád dokola =
Dobre, len Mini je úplne iná filozofia, klientela, všetko. Jediné spoločné je retro dizajn. Je to len môj pohľad, ale robiť z legendy gýč považujem za chybný krok a fakt neviem kam Fiat do budúcna mieri. Zatiaľ čo BMW popri svojom potrfóliu oživil Mini, tak Fiat sa obmedzuje na rad 500, respektíve na ňom stavia. A to mi je ľúto, lebo 500 by som radšej videl len ako alternatívu, imidžovú diviziu á la DS pri Citroene.
Možno sa už klasických segmentov vzdávajú, čo vzhľadom na bohatú históriu považujem za malú tragédiu. (áno, obed mi dnes nechutil, preto to pesimistické naladenie, prepáčte).
11. 9. 2014 14:55
Re: Retro pořád dokola =
suhlas :yes:
Avatar - KANKUNEN
11. 9. 2014 16:09
Re: Retro pořád dokola =
Mini má tradici Mini Cooper, které bylo úspěšné v rally. 500 tak malého levného auta.
11. 9. 2014 16:53
Re: Retro pořád dokola =
500 je zase silně spojeno se závodní verzí Abarth. Základní verze obou byly lidová vozítka.
Avatar - Emel
11. 9. 2014 13:21
Re: Retro pořád dokola =
Však pokud se mě zeptáš na to, co si myslím o Mini s rozměry RangeRoveru, taky neuslyšíš moc slov chvály.
11. 9. 2014 15:57
Re: Retro pořád dokola =
Tak to jsme názorově na stejné vlně, ale nic to nemění na tom, že se tohle zvěrstvo dá praktikovat docela s úspěchem. >:D :yes:
11. 9. 2014 21:20
Re: Retro pořád dokola =
vrkuboy, asi je to tym, ze Fiatka je Fiatka a aj nou ostane.
Sergio si fakt myslel, ze Nemci, Francuzi, Spanieli a Briti si presadnu do Fiatiku? ;-)
Avatar - TeeJay
11. 9. 2014 11:31
Se nedivím...
Vypadá to strašně na fotkách a co teprve naživo. kamarád byl teď v Itálii na dovolené a úplně tam z toho úpěl, prý jedno 500L na druhém, všechno s dvouválcem. Smutná degradace kdysi vytříbeného vkusu. :'-(
Rozbalit vlákno
12
11. 9. 2014 11:37
Re: Se nedivím...
Nazivo je to lepsie ako na foto.
11. 9. 2014 12:41
Re: Se nedivím...
Auto obecně žádný krasavec není.
11. 9. 2014 12:57
Re: Se nedivím...
Tvoj nazor nie je obecny, takze sa nevyjadruj obecne.
11. 9. 2014 13:42
Re: Se nedivím...
Tak to se omlouvám, jestli můj příspěvek vyzněl jako hlas všeho lidu.
Avatar - Barrichello
11. 9. 2014 14:49
Re: Se nedivím...
O tom co je hezké rozhodujeme MY - STRANA a Vláda :o))))
11. 9. 2014 19:57
Re: Se nedivím...
Víš, existuje mainstreovový názor na to, co hezké je a co není. Platí to o lidech, domech, autech, jídelních servisech. Když se většina lidí shodne, že to hezké není (vím, pouštím se na tenký led, protože jsem s většinou lidí nemluvil :-) ), i když to třeba vyčnívá, zaujme a pod., dá se to zobecnit.
11. 9. 2014 13:05
Re: Se nedivím...
Naopak - patřím mezi ty, kterým se tento vůz designem i uspořádáním velice líbí. Co člověk, to názor. :-!
Avatar - TeeJay
11. 9. 2014 14:45
Re: Se nedivím...
Jsou lidé, kterým se líbila i Multipla, nic proti gustu. Tady jde spíš o to, že tahle nestvůra je dneska jediné malé italské auto v segmentu, tedy když nepočítám okrajové Mito. zatímco dříve Ital jezdil v pohlednách Puntech, teď v tomhle krabicoidním monstru.

A pak je tu ještě jeden aspekt - v souladu s ekonomickou situací Itálie, ale i kvůli socanskému pravidlu o zabavování drahých aut, do auta téhle velikosti šli i ti, kteří dřív jezdili ve větších a tím je neštěstí dokonáno.
11. 9. 2014 21:36
Re: Se nedivím...
TeeJay, z posledneho odstavca vlastne vyplyva, ze ti co presadli do Fiatu "tejto velkosti", tak vlastne robia nevedomky Marchionnemu milost. Som zvedavy, dokedy to vsak Fiat ustoji. Jedneho dna sa ludia Fiatu 500 prejedia a to bude neodvratny koniec.
P.S. Fiat 500 sice je legenda, avsak nikdy nebude takou, ako napr. nesmrtelne Porsche 911.
Avatar - wakantanka
11. 9. 2014 13:31
Re: Se nedivím...
a pôvodné 500 mali pod kapotou čo ? môžeš trikrát hádať prečo sa celý model už od počiatku volal 500. Teraz to má pod kapotou oveľa viac. >:D
Avatar - TeeJay
11. 9. 2014 13:48
Re: Se nedivím...
Co s tím má co dělat původní 500? Dřív se auta startovala klikou, měl bych jí tedy v autě chtít? Nehledě na to že je tu řeč o malém MPV, původní 500 bylo miniauto. Ten motor je stylový v 500, ale v čemkoli jiném to musí působit dost hrozně. A 500L opravdu 500 není.
Avatar - wakantanka
12. 9. 2014 08:35
Re: Se nedivím...
Takže si s tým ešte nešiel a už robíš závery. Na plazenie sa po nejakom veľkomeste prečo nie? Jasne že mimo mesta to žiaden trhač nie je ale v meste do pohody.
11. 9. 2014 12:03
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
11. 9. 2014 13:32
Re: Opet lajdácká "novinarina" AutoBlesku.cz
Asi tak, vyrobíme senzáciu za každú cenu.
Avatar - sendador
11. 9. 2014 12:14
500L
Mne ty prodeje zas tak spatny neprijdou, podle nadpisu to vypada na totalni propadak.
Za pul roku v Evrope prodali 55tis, takze se da ocekavat prodej pres 100tis, coz je 1/6 prodeju Fiatu.
[odkaz]

Mozna cekal Sergio vyssi cisla, ale byt nejprodavanejsi auto ve sve tride v Evrope mi neprijde jako neuspech.
Rozbalit vlákno
2
11. 9. 2014 12:44
Re: 500L
Psát něco o nejprodávanějším autě ve své třídě... Ano, je to pravda, ale ta třída stojí v podstatě na okraji zájmu jak zákazníků, tak i automobilek.

Šlo by parafrázovat, mezi slepými je i jednooký králem...
Avatar - sendador
12. 9. 2014 07:10
Re: 500L
Jasne, je to okrajova trida, prave proto mi ty prodeje prijdou slusne. Pokud Marchione cekal, ze bude prodavat 200tis 500L rocne, tak je chyba u nej, nikoli v prodejich.
11. 9. 2014 12:28
Cena
Ja to vidím takto: Hlavnou príčinou neúspechu 500L je podľa mňa príliš sebavedome určená cena. Hlavne voči takej tvrdej konkurencii akou je Opel Meriva.. napríklad.. Opel má tak agresívne ceny a to do konca aj na najnovší 1.6 CDTI, že kupujúcim príliš nevadí ani vysoká hmotnosť a iné slabiny Merivy. Navyše tým, že si Opel nerobil vrásky s hmotnosťou je celé auto hodne robustné a koniec koncov má aj presvedčivé výsledky v euroncap. Nemusel robit reparat..
Taktiež je možné Merivu kúpiť s fabrickým LPG za pomerne slušné peniaze.
500L proste z tohto porovnavania nevychadza dobre. Premianti triedy su jasni.. Golf Sportsvan (je ale tiez hodne drahy) a Opel Meriva (do dokonalosti Sportsvanu hodne chýba ale zase je o hoooodne lacnejší)
Rozbalit vlákno
4
11. 9. 2014 12:34
Re: Cena
500l se prodává líp než Meriva. Ale z cenou souhlas.
11. 9. 2014 12:58
Re: Cena
Sportsvan by som supol o triedu vyssie - nielen kvuoli rozmerom (pol triedy), ale hlavne kvuoli technike. to je celkom iny level, comu zodpoveda aj cena...
11. 9. 2014 12:59
Re: Cena
Fiat uplne bezne auta zabije cenou. Tak skoncila aj Croma 2. Zrejme tak idu vykryt nizsiu kvantitu alebo co tym sleduju.
Avatar - Ham.
11. 9. 2014 16:38
Re: Cena
Cena i technika jsou podle mě v pořádku. Problém je, že tento typ aut se obecně prodává v Evropě málo (Ford také několikrát musel přerušit výrobu B-Maxu). Největší trh je samotná Itálie a další chudší země, ale ani v součtu za celou Evropu není tento segment nijak velký (cca 230-250 tis. aut). 500L prodal loni přes 50% doma v Itálii a ta jak známo ekonomicky klesá, takže domácí poptávka také klesá a 500L má tudíž doma problém s odbytem. Cenu by samozřejmě mohl Fiat snížit, ale pak bude na autech prodělávat a to asi není cesta, prodávat za hubičku a zkrachovat to umí s prominutím každý blbec. Takže jediná šance jak navýšit odbyt je prorazit s těmito auty na jiných kontinentech, což se částečně daří, ale asi ne tak rychle jak se plánovalo.
Avatar - Cuba66
11. 9. 2014 12:56
Vzhled...
Myslete si o mně co chcete, ale mě se to auto docela líbí. Na rozdíl od natažené verze 500L Living, ta se opravdu nepovedla.
Obecně ale Fiat asi neprožívá super období a citelně jim chybí hatchback jako "konkurent" Golfu, 308 nebo Aurisu. A Punto je už taky starý, chtělo by to omladit...
Rozbalit vlákno
4
11. 9. 2014 13:02
Re: Vzhled...
Fiat okrem ineho (kvalita; srbsky zavod asi k montaznej spicke nepatri) pada hlavne na tom, ze prezentuje max. jednu novinku za rok, tu ho priama konkurencia totalne valcuje. potom nech sa nedivi, ze upada...schvalne, kolko novych modelov predstavil za ostatne 4 roky? fiha, tusim az dve. Freemont samozrejme nepocitam.
Avatar - pumpkin
11. 9. 2014 14:29
Re: Vzhled...
Len ten závod v Kragujevaci bol dosť nákladne prestavaný a dostavaný asi tak 2 roky dozadu, čiže by aspoň pre Fiat mal byť montážnou špičkou.
11. 9. 2014 15:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 9. 2014 13:40
Re: Vzhled...
No, má přece Bravo, ale v Čechách minimální výbava a motory...tragédie! Jinak jsem s ním jezdil a je fakt do tý, nedoceněný. A když chce člověk větší auto, už nemůže jít ani k Alfě ani k Lancii... !!!! :-(
11. 9. 2014 13:11
Jsem v klidu...
...za cvíli se tu stejně dovíme, že to Fiat dělá proto, aby zvýšil 500L exclusivitu, holt teď, když odejde od Ferrari Montezemolo, potřebuje Fiat dvě exclusivní značky na "F", Marchionne není troškař.
Rozbalit vlákno
0
11. 9. 2014 13:11
TABULKA
je něco, bez čeho se analýza neobejde.... tady bych jednu měl....

[odkaz]

takže ono je "nezájem" a nezájem.... holt kapacita té fabriky je naddimenzovaná a ni jasná prodejní jednička ji nenaplní.... co už....

Lepší prodávat 100.000 ročně a využít fabriku na 60% než prodávat 15.000 ročně....

Jinak je samozřejmě trapárna že redakce ty čísla nedodá sama, ale to už je obehraná písnička...

PS: 500L je nejen nejprodávanější auto segmentu, ale taky nejdražší.... myslím že k pláči není důvod....
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
11. 9. 2014 13:26
Re: TABULKA
Už jsem to psal ke starším článkům, ale tady to zatím nezaznělo:

Ano, v rámci třídy je to fajn, ale je potřeba vnímat také to, že ta třída je momentálně na ústupu, protože hitem jsou malá SUV. Renault vsadil místo modernizace Modusu na Captur a tato sázka jednoznačně vychází, zatím se zdá, že se tento trend ještě nějakou dobu udrží.
11. 9. 2014 13:29
Re: TABULKA
souhlasím.... Fiat teď konečně (pozdě, jako vždy) přijde i s F500X (+ Renegade), tak uvidíme jak zamíchá karty....

Nic to ale nemění na tom, že prodat těchto malých a relativně drahých MPV nějakých 110.000ks ročně je úspěch, i když si možná Fiat maloval prodejní čísla ještě vyšší....

Bolehlav by měli spíš mít u Fordu a Opelu, protože ty jejich auta museli něco stát na vývoji (už jen to specifické otvírání dveří u obou) a těžce nestíhají....
Avatar - Emel
11. 9. 2014 14:42
Re: TABULKA
Uvidíme... tvary 500 na SUV... nechme se překvapit.

Opel má ve hře i Mokku... takže tam mohou být asi celkem spokojení.
11. 9. 2014 14:49
Re: TABULKA
... pravda, Mokka Merivu zkanibalizovala asi docela fest....
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2014 17:39
Re: TABULKA
Z uniklých obrázků mám právě pocit, že tvary 500 na SUV (crossoveru) fungovat budou, a to více než u předchozích derivátů. Už aby tu bylo.
11. 9. 2014 14:47
Re: TABULKA
Teď je otázka, jak musí danou továrnu vytížit, aby něco vydělali.
11. 9. 2014 15:22
Re: TABULKA
Vidím to podobně. Absolutní král segmentu, jedině 500L a Note rostou vysokým tempem (500L +52procent) a celý segment je +8procent za půlrok, takže nevidím důvod opouštět rostoucí segment kde jsem jednička.
Chtělo by to v tom závodě vyrábět ještě nějaký model, ale to je obehraný dotaz.
11. 9. 2014 13:12
drahý a nie moc pekný
Jednak cena a jednak výzor. Imidž Fiat je iná téma, tú rozoberať nechcem. Vôbec mi nevadí, že točia 500 dookola, ale nepodarilo sa im preniesť vydarený 500 dizajn na L. Je to vysokánske a má to krpaté kolesá, vyzerá to skôr smiešne, toto sa oveľa lepšie podarilo kaktusu, aj keď asi to nie je úplne rovnaká koncepcia.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
11. 9. 2014 13:36
Re: drahý a nie moc pekný
Náhodou, toto je podľa mňa v pohode. To 500 Living je designová tragédia.
11. 9. 2014 14:08
Re: drahý a nie moc pekný
tragédia to určite nie je, ale myslím, že to mohlo byť lepšie a nedá sa vyhovoriť len na nafúknutie, karosériu nafúknem a kolesá nechám, living škoda hovoriť.
11. 9. 2014 19:53
Re: drahý a nie moc pekný
Living je hodný odkazu Multiply, nicméně ta byla alespoň zajímavá ;-)
11. 9. 2014 13:33
500L vs. C3 Picasso
Ve výběru byly obě auta, ale vyhrálo Picasso s 1,6. Díky motoru a spotřebě, díky interiéru, který je útulnější...hlavně ve Fiatu se sedí vysoko a sedačky jsou malý, je levnější o 40tis, a mně se500L líbí, ale pořád pocitově auto do města a pocitově nafouklá malá 500... A pak prodejce měl předváďečku 1,6 v max výbavě a Fiat upocenou 1,4 co vůbec nejela... Škoda Fiatu...Fiat míval auta s charakterem, inovativní, krásná, ale teď variace na retro, pandu a nedoceněné Bravo bez kombíka a faceliftu snad sto let...Když už šetří na vývoji nových modelů, mohl by slevnit...alespoň...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Andromeda
11. 9. 2014 14:42
Re: 500L vs. C3 Picasso
Aneb účetní - jenom účetní , v roli CEO ... "Inaugurace" účetních, či nekompromisních "zabijáků nákladů" do těchto postů, mívá - i přes častý mediální standing ovation - "vedlejší účinky" ne nepodobné finální tečce onoho příběhu o krávě, co ji odnaučovali žrát ... >:-[]
Ještě jedna automobilka má v osobě CEO takového zabijáka, a léta trvající masivní "taktický ústup" pod jeho vedením ( hezky pojmenované konsolidace ) z pozic nebyl dodnes i přes oživení jednoznačně zastaven ...
Avatar - pumpkin
11. 9. 2014 14:52
Re: 500L vs. C3 Picasso
To je aj prípad Renaultu, aspoň teda na Slovensku.
11. 9. 2014 17:29
Re: 500L vs. C3 Picasso
Pointa je, ze si kupil Picasso kvoli cene, lebo bola predvadzacka s 1.6. Nie preto, ze je lepsie.
11. 9. 2014 21:55
Re: 500L vs. C3 Picasso
Je lepší. Jsem s ním plně spokojen. Pětičlenná rodinado Itálie za 6 litrů, všechno sebou. Krásně tahá motor, i když netrhá asfalt. Je pěkně od spodu. Prostor jak v Octavii, jen zadní dveře by se mohli otvírat do většího úhlu. A na rozbitých cestách je tvrdý, na pěkný silnici jede nádherně. 500L s 1,4 vůbec nejelo, ale bylo nový. Interiér barevný,nápaditý ale neútulný. Cena byl jenom bonus.
11. 9. 2014 22:36
Re: 500L vs. C3 Picasso
To je divné srovnávat atmosférickou 1,4 s 1,6 turbodieselem. To je potom jasné, že se ti zdá, že ta 1,4 nejede. Proč neporovnáš u obou 1,6TD?

Mimochodem, nezdá se mi, že by v C3 Picasso bylo místa jako v Octávii. Je to úžovka, o délce nemluvě. Je výrazně užší i než 500l. Vůbec si nedokážu představit jet v tom v 5 do Itálie.
Avatar - pallas
12. 9. 2014 11:36
Re: 500L vs. C3 Picasso
5-člennou rodinou asi nemyslel 5 dospelých. A užovka? Oktávka II. je vnútri na šírku rovnaká, vpredu určite.
12. 9. 2014 21:23
Re: 500L vs. C3 Picasso
Nemyslím TD, mám atmosféru benzín. V době když jsem vybíral, ještě u 500L nebyla 1,4T...nejsilnější benzín byla 1,4...tedy o obsahově a dvouválec jsem fakt do relativně velkého auta nechtěl. Tři auto sedačky se tam vedle sebe nevejdou, ale to už není můj problém. A když si sednu za sebe, tak mám před koleny ještě min 6cm místa. A to mám 193cm...ve dvojkové Octavii tolik podélnýho místa není...
Avatar - Delfin2
11. 9. 2014 14:54
drahé
Neprekvapuje ma to, cenou to úplne prestrelili :-(
Rozbalit vlákno
0
11. 9. 2014 16:21
"nevěřím žádné statistice kterou jsem sám nezfalšoval"
Ten Fiat je úplně v koncích, na dně, vůbec to auto nikdo nechce... >:D
nebo? [odkaz]
Speciálně pro Toppera, mrkni na Vengu a ix20 ty šlapou co! >:-[]
Rozbalit vlákno
4
11. 9. 2014 16:26
Re: "nevěřím žádné statistice kterou jsem sám nezfalšoval"
Zatím nejvěcnější příspěvek do diskuze.
11. 9. 2014 16:37
Re: "nevěřím žádné statistice kterou jsem sám nezfalšoval"
Jen Fiat a Nissan zaznamenal procentuální nárůst... no dobře ještě Opel s +2% ale to se dá považovat za stagnaci. Abych pravdu řekl tak nevím kdy šel v roce 2013 Fiat 500L do prodeje. To může tu hodnotu nárůstu prodaných kusů hodně zkreslit nicméně čísla prodaných kusů v 2014 hovoří jasně a nemohou být ničím zkreslena.
11. 9. 2014 16:40
Re: "nevěřím žádné statistice kterou jsem sám nezfalšoval"
500l se prodává už od roku 2012
11. 9. 2014 16:52
Re: "nevěřím žádné statistice kterou jsem sám nezfalšoval"
V tom případě není o čem spekulovat :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
11. 9. 2014 18:32
To už je fakt diagnóza...
ten Fiat je ale úplnej břídil - a představte si, že má i svolávačku v USA!

Krach je na spadnutí.. na 4 dny zastaví výrobu v Zastavě.

K odkazu vrkuboy přidám ještě jeden:
[odkaz]

V jiné třídě se "německých" trojčat prodalo asi stejně, jako samotné 500. Původní 500.
;-)
Trojčata mají dohromady za první pololetí 49.478 kousků... když sečtu 500 + Panda + Y10 = italská trojčata, tak vidím za 6 měsíců 105.760 kousků...

Ne, fakt si o Fiata nedělám starosti. Ale tady na té kdysi stránce o autech už je to fakt humus.
:-(

Mimochodem dneska ráno jsem byl u dealera řešit detaily... poslední otázka, kterou řeším je, jestli do trekkinga chci 1.4T nebo 1.6 diesel.

Howgh.
Rozbalit vlákno
20
11. 9. 2014 19:02
Re: To už je fakt diagnóza...
Samozřejmě že chceš 1,4T >:D :yes: No jinak jak říkáš Fiat se zmítá v posmrtné křeči... prostě agónie. Asi by toho Fiata chtěl někdo vidět v pozici na kolenou. Tryzna se nekoná. ;-)
11. 9. 2014 19:17
Re: To už je fakt diagnóza...
F500L s T-jetem mám a třeba oproti Giuliettě s tím samým motorem je to o dost línější (jasně, jsou tam kila navíc....). Jezdí pěkně, ani v záběhu to nejde přes 7,5 při normálním svižnějším ježdění, ale dynamiku jsem čekal lepší....

těžko říct, ale chybu neuděláš ani s jedním....

V nějaké předváděčce F500L 1.4T jsi jel?

Ale kup honem, než to celé krachne.... :-(
11. 9. 2014 19:42
Re: To už je fakt diagnóza...
Ještě by mě zajímalo, za kolik to bude ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
11. 9. 2014 21:37
Re: To už je fakt diagnóza...
ale no ták.. to je jako se ptát dámy na věk!
11. 9. 2014 21:49
Re: To už je fakt diagnóza...
No já jen, jak moc velký blázen do Fiatu jsi. Když vidím konfigurátor, chce se mi brečet >:D ikdyž je tam sleva 70k. Tj pokud to bude víc jak 450k, tak to nemá smysl...
Avatar - Ja Prvni 123
11. 9. 2014 22:06
Re: To už je fakt diagnóza...
hmm - a proč?
Ono teda víc než 450 to v případě 1.4T určitě nebude... ale i kdyby - tak Rapid s podobným motorem stojí ceníkových 466.800,- Kč!
A to nemá zvýšenou světlost a uzávěrku, byť jen "elektronickou"...

Jasně, zase má DSG.. který ale nechci, takže je to ke škodě. A bez toho to koupit nejde.

Mně přijde, že cenová nabídka 500L je prostě fér.
Je to vevnitř i útulné - neplatí pro úplněj základ. Ten se podobá tomu Rapidovi. ;-)
11. 9. 2014 22:26
Re: To už je fakt diagnóza...
někteří lidi nepochopí že je lepší koupit za 450 auto co se ti líbí, než trapných 50 ušetřit a pak sám sebe furt utěšovat, jak to byl supr kauf.... ;-)
11. 9. 2014 22:29
Re: To už je fakt diagnóza...
Jestli narážíš na mě, tak já jsem se svým výběrem spokojený ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
11. 9. 2014 21:37
Re: To už je fakt diagnóza...
ne-e, nevidím to na krach.. takže nespěchám.

Ba co dím - právě naopak: nechal jsem si poradit, že bude lepší to objednat až po Paříži... po lehké modernizaci bude mít ty sedačky lepší... asi jediná drobná výhrada tím odpadne.

Interiér trekingu se mi líbí.. kolotočové plasty to připomíná jen v tom základním provedení. Už Plus je OK.. ale Trekking je ještě hezčí.

A ano.. asi chci 1.4T .. jen přesvědčuji svědomí, že 1.6d není rozumější volba - ročně dost najezdím.
11. 9. 2014 22:24
Re: To už je fakt diagnóza...
no, jestli jezdíš hodně po dálnici tak ta nafta bude asi lepší, i když v F500L jsem ji neřídil (jen v Doblu....). T-jet točí při rálných 130 už nějakých 3200 otáček což je celkem dost....
11. 9. 2014 19:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 9. 2014 21:38
Re: To už je fakt diagnóza...
já vím.. to bylo jen tak pro zestručnění.
;-)
Avatar - Emel
11. 9. 2014 23:09
Re: To už je fakt diagnóza...
Já ti rozumím a gratuluju k novému autu. Co se těch prodejů týče, je to hodně dané domácím trhem... pro relativně bohaté Německo je Up! méně významné auto, než pro Itálii 500. Němci si většinou mohou dovolit toho Golfa... a proto se prodá víc italských mini než německých a naopak víc německých kompaktů než italských (ne že by to byl jediný důvod).
Avatar - Ja Prvni 123
12. 9. 2014 07:59
Re: To už je fakt diagnóza...
No, jo.. v zasade mas pravdu.
Akorát, že Evropa chudne.. a italské portfolio je na to lépe připraveno než německé.
;-)

Ale co je pro mě mnohem podstatnější: souhlasím i v širším významu toho, cos napsal!
Takže důvodem, proč se absolutně skutečně prodává víc německých než italských aut je to, že Němci nakupují víc, a ovládají víc firem, které nakupují. Ne proto, že německá auta jsou lepší.

Takže pokud platí, že se mi italská auta víc líbí, lépe se mi v nich "žije", jsou postavená pro tu méně majetnou část evropanů = jsou méně nákladná na provoz, a přitom mám lepší osobní zkušenosti s jejich spolehlivostí - tak nemám co řešit!

;-)
Avatar - Emel
12. 9. 2014 08:45
Re: To už je fakt diagnóza...
Jak moc Evropa chudne je složitá diskuse, podle prodejů aut by se zdálo, že to zase taková hrůza nebude.

Když mluvíš o firmách, jaké italské auto si dnes umíš představit v roli služebáku u nezaujaté středně majetné firmy třeba někde ve Finsku? Řekněme na úrovni Octavie nebo Passatu? Giuliettu v naftě? Dejme tomu, já bych si Giuliettu představit uměl, ale jistě sám cítíš, že z pohledu fleet managera je to dost chabé. Ukaž obchoďákům 500L a vynesou tě v zubech ;-) .

Pokud tobě Fiat vyhovuje a máš s ním dobré zkušenosti, pak nezbývá než popřát hodně štěstí a spokojenosti... a to nemyslím nijak negativně, to potřebuje každý u libovolné značky :-)
12. 9. 2014 09:09
Re: To už je fakt diagnóza...
Porad maji vyborne pracanty Qubo, Doblo a Scudo, pro jednoho cestaka Bravo ale to je bohuzel vse. ;-\
12. 9. 2014 09:56
Re: To už je fakt diagnóza...
Tak firmy pro obchoďáky vetšinou kupují kombíky nižší střední, což Fiat neumí nabídnout...
12. 9. 2014 20:25
Re: To už je fakt diagnóza...
Otazka je, co je zle na 0.6m kratsom, rovnako priestornom (pre posadku) aute s tichsim podvozkom ako spomenuta Octavia, ze by sa nemohlo pouzit ako sluzobak?
Motory to nebudu, lebo mnoho sluzobakov jazdi so zakladmi.
Este je aj za nizsiu cenu.
V tom je nejaka divna nevola voci znacke alebo co, pripadne voci samotnej kostrukcii MPV.
12. 9. 2014 21:19
Re: To už je fakt diagnóza...
Správně je za b.) konstrukce MPV nevhodně reprezentuje firmu. Liftback nebo Combi je preferováno. Navíc FIAT nemá vhodnou reputaci, také Leasingovky jej budou znevýhodňovat při nákladech na servis - budou výrazně vyšší než koncern a zůstatková hodnota (následný prodej) je o dost nižší. Neco podobného se mi stalo i při kalkulaci Renaultu - Grand Scenic měl 2x vyšší náklady na servis ve splátce než OII...
12. 9. 2014 08:53
Re: To už je fakt diagnóza...
No zrovna F500 není moc dobrý příklad malého levného auta (to byla Panda). Cena F500 je na úrovni kompaktů. A je to taky jediný model Fiatu, který není extrémě závislý na italském trhu.
12. 9. 2014 10:37
bludy novinářů
Já na rozdíl od zde diskutujících 500l vlastním. vlastnil jsem spoustu aut od golfu po Z3 ,které ještě stále mám. A s tou cenou a jízdníma vlastnostmi a žvástu některých novinářů je mě zle. např.nemohu si opřít ruku o okno sedadla jsou více ve středu atd. vysvětlím je to proto že boční náraz absolovoval 500l podle nových tvrdších testi NACP atd. ptejte se rád zodpovím jak to doopravdy je.
Rozbalit vlákno
0