Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat převzal kontrolu nad výrobcem dieselů VM Motori

Fiat odkoupil poloviční podíl koncernu General Motors a stal se tak stoprocentním vlastníkem firmy VM Motori, specializující se na turbodiesely.
Zpět na článek
1. 11. 2013 15:17
1. 11. 2013 15:21
1. 11. 2013 21:32
1. 11. 2013 21:04
1. 11. 2013 15:17
dobrý zpráva
To je dobrý, byť očekávaná zpráva.
Jen tak dál. Diesely ještě bohužel nejsou mrtví a ať se mi to líbí a nebo ne, kdo dnes nemá v managerské limuzíně diesel, jako by nebyl. Takže jo, je to tak v pořádku. Pod přímým a jediným vlivem Fiatu se může motorárna dále rozvíjet... Je kam..
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Glaukos
1. 11. 2013 15:21
Re: dobrý zpráva
jen škoda, že napsali Dodge Ram, Ram už je braný jako samostatná značka
1. 11. 2013 15:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 11. 2013 15:21
Re: dobrý zpráva
Fiat a jeho JTD patřily vždy k tomu nejlepšímu na trhu. O VM Motori se to až tak říci nedá.
No hlavně aby je měly kam dát. Ghibli s QP to samo neutáhne ;-)
Avatar - WinDiesel
1. 11. 2013 16:32
Re: dobrý zpráva
Možná že to nevíš, ale VM Motori také prodává licence - postaví motor a potom ho sakumprásk prodá .........
Korejský Chevrolet, i Hyundai ale i řada dalších používá tyto licenční motory. Kdyby měli vyžít z pouhých 90 000 motorů vyrobených ročně, to by asi nešlo.
1. 11. 2013 21:32
Re: dobrý zpráva
Vím, a proto mi řekni, který z těch motorů nějak vyniká?
Poslední konkurenčně nadstandardní je snad 20let starý 2.4 a 2.5TD.

Netvrdim, že jsou špatné, ale rozhodně ničím nevybočují z šedého průměru. Stejně jako auta do kterých se povětšinou montovaly. Chevrolety, HuKi, Daewoolety a podobné...
Fiat Powertrain si dělal o třídu lepší motory.
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2013 10:42
Re: dobrý zpráva
No vždyť ano, oni jsou šikovní a loví v kalných vodách tam, kde chybí know-how dieselových motorů.
Když se podíváš na dnešní 2,0 / 2,2 / 2,5 motory korejských značek, jsou všechny odvozeny od původní licence VM Motori a již mají velice dobré parametry.
I proto jim patří všechna čest, VM Motori dělají dobrou práci.
A pokud budou mít lepší rozpočet, než měli pro korejské a čínské značky, jistě budou schopni vyrobit špičkové motory.
1. 11. 2013 15:55
Re: dobrý zpráva
Hlavně že ten Fiat má tolik modelů v té třídě managerských limuzín.
Avatar - Ja Prvni 123
1. 11. 2013 22:02
Re: dobrý zpráva
no, popravde to, ze ty nevis, v kolika ruznych autech jejich motory peacuji na veci vubec nic nemeni... ;-)
1. 11. 2013 22:42
Re: dobrý zpráva
Pro méně chápavé zopakuji - Ten Fiat. :-!

A dodám, dieslová špička sídlí v Německu, případně ve Francii nebo Japonsku.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 08:01
Re: dobrý zpráva
no, nazdar... takze spicka se pozna podle toho, ze tomu praska hlava? Lakujes marne - jezdim sluzebniho Passata, takze mam vyzkouseny, ze je to hlucny a docela zere... ale hlava na nem jeste nepraskla - a to UZ ma najeto 30 tisic! :-p
2. 11. 2013 10:11
Re: dobrý zpráva
A v Německu se vyrábí jen čtyřválcový Passat? Bavíš chlapče... :-! :yes:

Ale příště to zkus třeba v Mnichově.
2. 11. 2013 12:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 12:39
Re: dobrý zpráva
myslíš to dobře, ale on je magor... prostě jen reje... taky jsem se nechal nachytat - zbytečně.
;-)
2. 11. 2013 12:52
Re: dobrý zpráva
Koukám, že tady někdo musí být naprosto přesný, ale jinému se toleruje kdejaká očividná kravina.

Napsal jsem to tak, jak jsem chtěl. BMW dieselové motory umí a je to světová špička.

A jinej expert vejš za tu špičku považuje svůj čtyřválcový passat. 8-s
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 13:05
Re: dobrý zpráva
nikdo ti nevyčítá nepřesnost - to, že BMW sídlí v Mnichově, ale motory pro ně vyvinul a vyrábí Steyr v Rakousku je opravdu drobnost... diskuze s tebou nemá smysl proto, že jsem buď zaslepenej nebo placenej roztleskávač.
Pašíka jsem uváděl jako příklad, protože s ním jezdím - ale můj není. Za svoje peníze bych si takový auto nikdy nekoupil.
Praskání hlav je ale společným rysem motorů ve vozech VW i BMW... jedinou vyjímkou v Říši je Mercedes, kterej docela drží - ale zase nemá tak dobré charakteristiky.
Vysoce pravděpodobně to spolu souvisí a jediné, co se snažím říct je, že kromě hospodských tahanic je lepší mít papírově slabší motor, ale s dramaticky niřší pravděpodobností drahé závady než unikát, který sice vyhraje každý závod na semaforu... ale po 4 letch a cca 200 tis km jde do AAA, protože byl stvořen jako služební a tam se kupuje nové.
>:-[]
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2013 13:11
Re: dobrý zpráva
Motory Mercedesu jak 4válcové tak 6válcové jsou dělány i na provoz v užitkových automobilech (Vito, Viano, Sprinter).
Takže určitě vydrží víc než motory BMW, které mají momentálně nepříliš dobrou pověst, nicméně e třeba konstatovat, že dostávají hrozně nakládáno, což Mercedesy možná ne.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 11. 2013 11:47
Re: dobrý zpráva
no - vždyt rikam to samy...
;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2013 10:55
Re: dobrý zpráva
Ne že bych s tou lokací nesouhlasil ale s common railem přišli první v Itálii a motory bez diskuzí uměj :yes:
2. 11. 2013 12:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2013 13:13
Re: dobrý zpráva
První common rail vyrobili v Japonsku, v roce 1994, tedy o 2 roky dříve než v Itálii. Výrobcem bylo Denso pro vozidla Isuzu. Nicméně to byla nákladní vozidla, zatímco Fiat vyráběl jako první pro nákladní vozidla.
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2013 13:41
Re: dobrý zpráva
Fiat jako první pro osobní vozidla, si chtěl říct :-)
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2013 18:56
Re: dobrý zpráva
Tak jsem byl zaujat tou myšlenkou, až jsem se do toho zamotal. Jasně, díky za korekci.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 13:58
Re: dobrý zpráva
no.. ale on ten první common rail vlastně nebyl common rail, že ne...
;-)
Používal to i Land Rover na svém motoru TD5 a mělo to blíž německému systému pupma-tryska.
Je fakt, že šlo o vysokotlaké vstřikování nafty... a už to umělo kouzla, jako je předvstřik a podobně.
Ale pořád zásobník tlaku byl oddělenej pro každou trysku... teda aspoň pokud vím.
Takhle to bylo běžně na "trhu".
Zásluha Magnetti Marelli bylo právě to společné rameno.
A nezpochybnitelná zásluha Mercedesu byla masové rozšíření... takže prvotní náklady se rychleji zaplatily.

:-!
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2013 19:00
Re: dobrý zpráva
Plácáš. Land Rover má fakticky to samé co má VW, až na to, že výrobcem byl LUCAS, ne Bosch. A tryska je dvoustupňová, ne jednostupňová jako u Bosche. S common railem to tedy nemá nic společného, leda to elektronické řízení. A navíc to začali vyrábět až ke konci roku 1997, takže to nebylo k dispozici dříve než elektronicky řízený common rail. Je to prostě EUI (německy PD.)
Takže opatrně.
Platí - první, kdo uchopil mechanický systém common rail a začal jej řídit elektronicky je Denso v Japonsku pro Hino a Isuzu a Fiat/Magneti Marelli v Evropě (následně licenci prodali značce Bosch).
Vcelku přesně to mají na wikipedii i když i tam mají řadu nepřesností.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 11. 2013 11:53
Re: dobrý zpráva
hmm.. proc prenasime tu hadavost od politiku i sem?
Vzdyt pisu to same... a jen se ptam, jestli to, co pouzival prvni system vysokotlakeho vstrikovani (Denso) nebyl taky tenhle oddelen system... tedy nikoliv skutecne common rail.
Tusim, ze to tak ma vetsina kamionu z te doby - Volva, Scanie... ale i Detroity a CATy a tak.
Ale kamiony a tezke stroje jdou trochu mimo me, takze se nehadam.

Schvalne si precti, co jsem psal pred tim jeste jednou... a v klidu.

;-)
Avatar - WinDiesel
1. 11. 2013 16:29
Re: dobrý zpráva
Lidově když tak mrtvý, spisovně mrtvé...
1. 11. 2013 18:15
Re: dobrý zpráva
Mno, tak Fiat stavil na naftu a osobne si myslim, ze zase stavil zle, tak ako poslednych +/-10rokov.
Serdzo Macher povedal, ze elektromobily su pase, terazky idu Diezle. V tomto duchu ponuka naftove prditko 500ku a Bravo uz v CZ kupime jedine s naftovym motorom.
Avatar - wakantanka
1. 11. 2013 18:33
zauhimave...
... ale naco im je dalsia firma ked maju vlastnu specializovanu na vyvoj a vyrobu motorov vsetkych moznych typov a druhov? Vari pri terajsom objeme vyroby FPT nestiha?
Rozbalit vlákno
4
1. 11. 2013 20:00
Re: zauhimave...
představ si, že VM dělá V6 naftu a FPT čtyřválce.... to se to hezky doplňuje, co?
Avatar - wakantanka
2. 11. 2013 09:24
Re: zauhimave...
No pokial si dobre pamatam tak FPT robi pre koncern Fiat kde spada aj Iveco vsetky druhy motorov od najmensich az po najvacsie. Rozny pocet valcov, objem aj sposob vyuzitia od osob.aut az po povedzme Quadtrac Case. Tak preto sa zamyslam nad tym naco este dalsia fabrika.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2013 12:58
Re: zauhimave...
no, je to složitější.. a nevím, jestli tady mám zabíhat do podrobností.
Primárně - úplně původně bylo VM Motori Itaslko - Kanadskou firmou = má zázemí a výrobní kapacity v Americe, což je výhodné.
Kromě toho je vlastníkem některých speifických řešení - jako třeba stavebnicové koncepce, kdy ckaždý válec je samostatný včetně hlavy = usnadňuje to stavbu atypických motorů, jako jsou dvouválce.. tříválce... ale i opačně víceválce.
V neposlední řasě pokrývá mnohem širší spektrum, než jen automobily... VM Motori fungují od elektrocenrál (např vzduchem chlazený dvouválec... jen 25kW, ale užpři 2300 otáčkách...) ... až po relativně velké lodě (např vodou chlazený řadový šestiválec 4,1 s výkenm 257kW... a mamutím momentem 700Nm...).
Takže rozhodně si mají co předat - a dohromad budou mnohem silnější.
Fiat to dělá dobře... jako skupina je progresivmní a slušně vydělává - především stabilně.
Nesmíš se nechat nachytat na články v podobných plátcích, jako je tento, kde se dozvíš, že Fiat asi zavřou, protože na jednom vyrobeném autě vydělává méně než momentálně protěžované fau vé...
Pro Fiat je výroba osobních aut víceméně přidružená výroba. Ano, mají hodně omezenou nabídku... ale to co prodávají, jsou dobrá auta.
I to Bravo, které se na trhu neprosadilo, je po všech stránkách dobré auto... jen mělo slabší marketing.
;-)
2. 11. 2013 19:31
Re: zauhimave...
zajímavý komentář.... :yes: Ověřovat všechna tvrzení si samozřejmě nebudu ale dává to smysl.... ;-)
1. 11. 2013 21:04
a na dodatok
v USA už VM dízle montujú do prvých modelov RAM a Jeep Grand Cherokee a fiatovský van sa začína predávať pod značkou Dodge (predtým to boli Sprintery od mercu). Pokiaľ sa dízle dobre zavedú, fiat ich nebude stíhať vyrábať, takže dobre vie čo robí. Niekomu to v tom fiate myslí pekne dopredu. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2013 10:44
Re: a na dodatok
Ono především bude zapotřebí tyto motory vyrábět v USA aby je tam přijali za své.
Avatar - happy_driver
2. 11. 2013 11:05
Re: a na dodatok
Trojliter od VM mal uz minuly Jeep GC a aj napriek 5-kvaltovemu automatu to jazdilo o 1,5-2l uspornejsie ako vtedajsie ML 320CDI (to pisem ako majitel par MB). V aktualnej generacii Grand Cheera je to vdaka 8-kvaltu este lepsie. Mal som k dispozicii auto len v najzakladnejsej verzii bez mnozstva elektronickych hraciek, ale to je vedlajsie. Motor mal prijemny zvuk a vdaka vybornej prevodovke to bola prijemna jazda. Slovami dalsieho clena partie (majitel dieseloveho Touarega 3,0V6): "So zaviazanymi ocami by som to podla zvuku a tahu nerozoznal...."
Avatar - Ja Prvni 123
1. 11. 2013 22:00
Fiat jede...
a to je dobre. ;-)
Prece tady nechceme mit vsechno nemecky...
Rozbalit vlákno
0