Fiat Professional odhaluje Talento, jímž nahrazuje Scudo
V létě roku 2014 automobilky Renault a Fiat oficiálním prohlášením potvrdily svou spolupráci na vývoji a výrobě lehkých užitkových vozidel.
Nyní je zde první výsledek v podobě modelu Talento, jenž je podle tradice značky Fiat Professional pojmenován podle starověké mince a stojí za zmínku, že italská automobilka toto označení použila již v letech 1989 až 1994 pro první generaci Ducata s nejkratším nabízeným rozvorem náprav.
Nové Talento ovšem nevychází ze současného modelu Ducato, ale má se v nabídce své značky zařadit mezi něj a Doblò Cargo, aby zaplnilo místo po modelu Scudo. První oficiální snímek této novinky pak odhaluje, že je mladším sourozencem dvojčat Renault Traffic a Opel Vivaro, která má koncem letošního roku doplnit ještě Nissan NV300.
Fiat Talento se od sesterských modelů značek Renault a Opel odlišuje v případě designu karoserie pouze provedením předního nárazníku, masky chladiče a kapoty motory.
S ohledem na příbuzenské vazby na Renault Trafic můžeme očekávat, že Fiat rovněž nabídne dva rozvory (3098 a 3498 mm), dvě výšky střechy (1971, respektive 2456 mm) celkovou délku 4999, nebo 5399 mm.
Italská automobilka k technice prozatím uvádí, že Talento bude nabízeno s moderními přeplňovanými vznětovými motory, vybavenými jedním nebo dvojicí turbodmychadel a disponující výkony do 107 kW (145 k).
Výrobu Fiatu Talento má ve svém podniku v Sandouville v severozápadní Francii zajišťovat Renault. Příjem objednávek se má rozběhnout v květnu letošního roku.