Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat prý plánuje zrušení 18.000 pracovních míst, firma to popírá

Fiat plánuje v rámci převzetí evropských aktivit amerického konkurenta General Motors zcela či částečně uzavřít deset továren, což povede k zániku zhruba 18.000 pracovních míst. Informoval o tom dnes německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Zpět na článek
6. 5. 2009 21:13
neregistrovaný "507--"
7. 5. 2009 10:51
neregistrovaný "zail"
6. 5. 2009 20:25
Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Fiat zruší 18.000 pracovních míst - zajimavá nákupní strategie Fiatu. Nakoupit, propustit, zavřít. :no: 8-s
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "507--"
6. 5. 2009 21:13
Re: Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Ty si fakt tak hlúpy, že na teba sa dá len pobaviť. >:D
7. 5. 2009 01:10
Re: Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Ono se to horko tezko okecava co. >:D Tohle taky okecat nejde, tolhe mluvi za vse, Fiat skoro posledni v CR. I Suzuki uz je na tom lepe. [odkaz]
6. 5. 2009 22:06
Re: Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Normální obchodní strategie jak se zbavit konkurence :-) Koupit a zavřít. Podobně to udělala třeba italská Gagiva s naší ČZ. Čezety se skvěle prodávaly, ale konkurovaly na mnoha trzích maloobjemovým Gagivám, tak v rámci privatizace Gagiva ČZ koupila, zavřela a udělala z ní pouze sklady. Podobně se Nestlé zbavilo českých čokoládoven, jen pro zajímavost. A těch případů bylo víc. No, uvidíme jak to dopadne, Fiat si celkem dost myslí, aby mu jeho plány nezlomily vaz.
6. 5. 2009 22:57
Re: Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Prezentuješ to jako genocidu firem. Je normální, že větší kupují menší, resp. že menší se raději nechají koupit, protože jinak je ten větší na trhu zničí.
Italská Gagiva se jmenuje Cagiva (TO si PLETeš s "gaLINOU" >:-[] ).
Jinak Orion je pořád Orion, i když je vlastníkem Nestlé, stejně jako Škodovka je Škodovka a Krušovice jsou Krušovice, ať už je vlastní VW, Heineken nebo strýček Skrblík.
7. 5. 2009 01:11
Re: Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Normalni? Jak pro koho. ;-\
7. 5. 2009 06:51
Re: Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Tady asi taky nemá opravdu cenu reagovat. Cagiva jako taková už v evropě v podstatě nevyrábí. Veškerou výrobu přesunula do Asie z důvodů, že se výroba v evropě (a je jedno jestli v Itálii, Německu nebo Česku) prostě nevyplatí. Cenově by nemohli naprosto konkurovat. Jen bych se tak asi zeptal... o jakých modelech ČZ se bavíš, které se tak velmi dobře v době, kdy Cagiva ČZetu koupila, vyráběly a nedej bože prodávaly...? Já teda ať šátrám v mé blahoslavené paměti, ale nenapadá mne ani jeden model, natož nějaké zcelené portfolio nabídky. A nebo to, co si tady napsal byl dětský štěk? Jen tak mezi nama, jedinou fabriku, kterou u nás Fiat koupil je Karosa Vysoké Mýto... a mám takový pocit, že ta fabrika jede na plné otáčky... a na rozdíl od jiných podobných z východního bloku je velmi velmi púrosperující a v podstatě mám takový pocit, že se snad v Mýtě vyrábí 50% všech městských evropských autobusů (Mercedes největší konkurent dělá ty šmejdy v Turecku)
7. 5. 2009 06:46
Re: Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Jinak Deadlifte, víš že to nedělávám a v podstatě nikdy sem na tvoje výlevy, výkřiky a hlouposti nereagoval (sem tam sem i vnitřně souhlasit), nebyl to můj problém a to, že z tebe někdo dělal šaška mne nechávalo chladným..., nicméně po tom co si tady na pár řádcích předvedl mohu jen konstatovat... ty musíš být tak hloupý, až tě to opravdu musí bolet..., řekl bych, že neznám hloupějšího člověka, co sem chodí na forum (vč. všech dětí zde účastněných). Dokonce i 507, který byl mým horkým favoritem (Matelko)- tímto se mu do jisté míry omlouvám, kterému zde pro jeho hloupost byl založený i funclub, se pozastavil nad tím, co si tady byl schopen na pár!!! řádcích vytvořit... Blahopřeji. Tímto sem veškerou svoji potřebu reagovat na tebe vyčerpal, takže nemusíš mít jakoukoliv snahu reagovat, protože cítím, že by to mohlo být ještě horší... :-O
7. 5. 2009 17:06
Re: Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Tvoje vecna reakce k tematu jasne ukazuje kdo je jak hloupy, jinak Fiat chce Chrysler a Opel jen proto ze sam ma velke problemy, ale to se casem ukaze.
7. 5. 2009 07:35
Re: Fiat zruší 18.000 pracovních míst
Jo, ale ze 108.000. To dělá nějakých 17%. Když vezmeš v úvahu přirozený úbytek, tak by se mohl strachovat o práci asi tak každý desátý. V době, kdy je prý v Evropě nadbytečná asi 1/3 výrobní kapacity automobilek, je to skvělá zpráva! Někteří jiní budou muset propouštět daleko více, pokud to nebudou muset zabalit úplně. Právě proto se přece vytvářejí větší celky, aby mohli zrušit duplicitní činnosti a tak ušetřili. Co by za takovou zprávu dali zpětně třeba zaměstnanci českého textilního průmyslu, že.
7. 5. 2009 01:41
Fiat mozna zrusi jeste vice pracovnich mist
A bude to rozhodnuti reflektulici potrebu zamestancu v ramci nove skupiny, jelikoz prave optimalizace mzdovych nakladu, jakoz i jinych nakladu a zvladnuti synergii, bude meritko uspechu akvizic. Chrysler ani Opel nema jinou moznost nez budto "rust" dolu nebo zaniknout. Ve strategii Fiatu v ramci nove vznikajici skupiny pujde o vyber nejefektivnejsich provozu, nejuspesnejsich a nejslibnejsich modelu v ramci jednotlivych znacek a konecne placement na cilovych trzich. Jisteze budou zanikat nejen pracovni mista, ale take cele provozy. Dokazi si zive predstavit ze Opel Corsa bude sjizdet z vyrobnich linek v Turine, v puvodnich zavodech Opleu se mozna budou vyrabet evropske modely Jeep s motory FPT vyrabenymi treba v Polsku. V USA se zase mozna budou prodavat nektere modely sjizdejici z linek Fiatu v Brazilii... Proc by se to melo cele podarit?
1.) Spin-off Fiat Auto z Fiat Group do nove spolecnosti spolu s Chryslerem a Opelem je na globalni urovni v soucasnoti jedinym podobnym projektem, ktery ma potencial zaujmout investory

2.) Chrysler tezko muze zaniknout absolutne - uz kvuli politickym proklamacim americkeho prezidenta. Zaroven je ve stavu, kdy se pocita zachrana kazde znacky i provozu.

Fiat samotny naopak nemuze prodelat, jelikoz 20% Chrysleru dostal prakticky "zadarmo". I kdyby mu z teto akce zustala pouze distribucni sit, znacky a nektere technologie, tak by na tom velmi ziskal. To same plati vice mene i v pripade Opelu. Pokud se Fiatu nepodari Ople zachranit, tak jej alespon definitivne znici... Obe varianty jsou pro Fiat vyhodne.

Reakce diskutujicich i nektereho tisku jsou vesmes posmesne a podcenujici. Dle meho nazoru jsou kroky Fiatu obdivuhodne uz kvuli odvaze se kterou jsou provadeny. Predevsim dohoda s Chryslerem je pro Fiat velmi vyhodna a za ni si prave Fiat zaslouzi objektivni obdiv.

Jakekoliv odhady budoucnosti jsou osidne. Faktem ale je, ze Fiat je spolu s VW jedinou ziskovou evropskou automobilkou. Je schopen zvyšovat trzni podil na soucasnem slozitem trhu, ma nejnizsi prumerne flotilove emise a ma napriklad nevetsi portfolio modelu na zemni plyn... To nevypada na spolecnost pred krachem, jak je Fiat nekterymi neznalymi prezentovan.
Rozbalit vlákno
3
7. 5. 2009 06:41
Re: Fiat mozna zrusi jeste vice pracovnich mist
:yes:
Sám bych to nenapsal líp...

Jinak...to, že německé odbory řvou (po tom, co musely udělat americké odbory) se nedivím... prostě.. enchtějí přijít o tučné korýtko... a vědí, že Fiat by jim ho vzal..nicméně to je jediná šance jak celý Opel postavit na nohy...
7. 5. 2009 09:45
Re: Fiat mozna zrusi jeste vice pracovnich mist
No já nevím, stále je několik cest co dělat, mám už 2. Opla -
měl jsem Vectru a teď Insignii, nevím jestli bych si koupil auto které se dělá v Turíně.

Spíš jsem si myslel, že rozšíří portfolio o 2 značky a Fiat a Opel si podle mně vůbec nekonkurují, pokud to bude vypadat jak tady naznačuješ, půjdu příště k Mazdě, nebo ke koncernu, byla by to škoda I mi přijde jako podařené auto.
7. 5. 2009 17:16
Re: Fiat mozna zrusi jeste vice pracovnich mist
1.) hodne vtipne a nerealne

2.) "Pocita se zachrana kazde znacky i "provozu" a o cem je tento clanek? >:D

"Fiat samotny naopak nemuze prodelat, jelikoz 20% Chrysleru dostal prakticky "zadarmo"." Ne zadarmo ale za technologie, technologie jsou dnes sakra drahe - vyvoj.

Fiat dopadne u Chrysleru stejne jako Daimler AG.
neregistrovaný "zail"
7. 5. 2009 10:51
novinářská kachna
Tohle je pouze novinářská kachna, aby v německu vystrašili lidi a ti pak donutili vládu a lidi spojené s Opelem neprodávat jej Fiatu. Dokonce bych tipoval, že za tím stojí někdo z VW, protože si začínají uvědomovat, že na evropském trhu vzniká firma, která jim bude moci konkurovat a dokonce bude lepší jak oni.

Jestli Fiat Opel zachrání nebo nechá potopit - jak jsem již psal v jiném příspěvku, nejsem z toho moc nadšený, ale tak doufám, že z toho nějaký užitek bude.
Rozbalit vlákno
0
7. 5. 2009 18:47
Něco na tom bude a je to logický krok včetně politikaření dr
Co vím tak se Fiat "hlavně" oddlužil jen díky stupidně pro GM sepsané smlouvě, kdy mohl z aliance "Fiat" vycouvat s dárkem v podobě 3,3 mld USD. >:-[] Je snad logické, že v dnešní době kdy aut se bude prodávat "méně", tak společnost která bude chtít uspět čti nezkrachovat, bude muset restruktualizovat své továrny.Mně to přijde logické, sic nevím zda 18 000 propuštěných je to správné číslo, ale je snad jasné že při starém to nechat nemohou.To postrádá jakoukoli logiku a kor v dnešní době.Něco na tom bude a nic proti tomu, snižovaní nákladů, o tom to je.Nevím proč se někteří čertíte??Nebo že by se Wolfík bál o místo?? ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - T613
7. 5. 2009 19:13
Re: Něco na tom bude a je to logický krok včetně politikařen
spíš deadlift ne?