Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA hledá náhradu za Fiat

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Koncern PSA hledá nového partnera pro vývoj a výrobu lehkých užitkových vozidel. Ten by měl nastoupit na místo odstupujícího Fiatu.

Podle serveru Automotive News Europe (ANE) hledá koncern PSA Peugeot-Citroën náhradu za Fiat, s nímž skončí v roce 2017 spolupráce ve francouzské továrně Sevel Nord. Zde probíhá výroba technicky příbuzných lehkých užitkových modelů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo.

PSA na jaře loňského roku konec společné výroby vysvětlovala rozdílnou prodejní strategií obou partnerů. Francouzský koncern tehdy rovněž uvedl, že chce v továrně Sevel Nord nedaleko města Valenciennes investovat 220 milionů euro a vyrábět zde dvouspojkové převodovky s plánovanou roční kapacitou 400 tisíc kusů.

Nyní se ale objevují informace, že koncern PSA hledá partnera, s nímž by se podělil o náklady na vývoj a výrobu nové generace modelů Peugeotu Expert a Citroën Jumpy.

Podle serveru Automotive News Europe (ANE) řekl přímo generální ředitel společnosti Philippe Varin, že PSA hledá řešení pro budoucnost svých lehkých užitkových modelů a že je náročné se v tomto segmentu pouštět do vlastního vývoje a proto je potřeba najít správného partnera. Možné kandidáty na místo Fiatu ovšem Philippe Varin odmít komentovat.

Sesterské dodávky Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Fiat Scudo se v továrně Sevel Nord vyrábí v rámci projektu Scudo od roku 1995, jejich druhá generace je na trhu od roku 2007.

PSA a Fiat společně vyrábějí ještě v továrně Sevel Sud v italském městě Atessa, kde jsou montovány užitkové vozy Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper. PSA uvedlo, že na této montážní lince bude společná výroba pokračovat minimálně do roku 2019. O budoucí spolupráci zatím rozhodnuto nebylo.

Výroba další sesterské trojice – Fiatu Fiorino, Citroënu Nemo a Peugeotu Bipper – v turecké továrně Bursa má pokračovat beze změn. I proto, že PSA a Fiatu s tamější výrobou pomáhá turecká automobilka Tofas.

Spolupráce mezi francouzským koncernem a italskou automobilkou postupně končí již od předloňského roku, kdy byl ohlášen konec výroby technicky spjatých MPV. První velkoprostorové vozy – Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Citroën Evasion a Peugeot 806 – vyjely ze Sevel Nord v roce 1994.

V roce 2002 nastoupila druhá generace těchto MPV, přičemž tři z vozů byly přejmenovány – ze Zety se stala Phedra, z Evasionu C8 a z 806 Peugeot 807.

V loňském roce Fiat nahradil Ulysse modelem Freemont, odvozeným z Dodge Journey. Nástupcem Phedry se stal přeznačkovaný Chrysler Voyager. Z původních čtyřčat tak letos na trhu zůstávají pouze Citroën C8 a Peugeot 807.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
1. 2. 2012 13:26
Re: adieu / ciao
Jestli někdo tvrdí, že Fiat má nejlepší dodávky, tak je buď sadista nebo si dělá srandu. Rád mu svou dodávku Fiat prodám za výhodnou cenu.

- Nasraný vlastník dodávky Fiat
30. 1. 2012 23:07
Re: adieu / ciao
jestě bych doplnil i iveco daily :-)
Avatar - Fe
30. 1. 2012 22:45
Re: adieu / ciao
Fiat Proffesional MÁ najlepšie dodávky. Od Ducata až po Fiorino!
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2012 19:48
Re: adieu / ciao
Fiat má starou belu a ty bys nás mohl zbavit svých dementních příspěvků.
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2012 17:22
Re: adieu / ciao
Ať to daj dohromady s Micinou. Těm se model navíc může hodit.