PSA hledá náhradu za Fiat
Podle serveru Automotive News Europe (ANE) hledá koncern PSA Peugeot-Citroën náhradu za Fiat, s nímž skončí v roce 2017 spolupráce ve francouzské továrně Sevel Nord. Zde probíhá výroba technicky příbuzných lehkých užitkových modelů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo.
PSA na jaře loňského roku konec společné výroby vysvětlovala rozdílnou prodejní strategií obou partnerů. Francouzský koncern tehdy rovněž uvedl, že chce v továrně Sevel Nord nedaleko města Valenciennes investovat 220 milionů euro a vyrábět zde dvouspojkové převodovky s plánovanou roční kapacitou 400 tisíc kusů.
Nyní se ale objevují informace, že koncern PSA hledá partnera, s nímž by se podělil o náklady na vývoj a výrobu nové generace modelů Peugeotu Expert a Citroën Jumpy.
Podle serveru Automotive News Europe (ANE) řekl přímo generální ředitel společnosti Philippe Varin, že PSA hledá řešení pro budoucnost svých lehkých užitkových modelů a že je náročné se v tomto segmentu pouštět do vlastního vývoje a proto je potřeba najít správného partnera. Možné kandidáty na místo Fiatu ovšem Philippe Varin odmít komentovat.
Sesterské dodávky Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Fiat Scudo se v továrně Sevel Nord vyrábí v rámci projektu Scudo od roku 1995, jejich druhá generace je na trhu od roku 2007.
PSA a Fiat společně vyrábějí ještě v továrně Sevel Sud v italském městě Atessa, kde jsou montovány užitkové vozy Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper. PSA uvedlo, že na této montážní lince bude společná výroba pokračovat minimálně do roku 2019. O budoucí spolupráci zatím rozhodnuto nebylo.
Výroba další sesterské trojice – Fiatu Fiorino, Citroënu Nemo a Peugeotu Bipper – v turecké továrně Bursa má pokračovat beze změn. I proto, že PSA a Fiatu s tamější výrobou pomáhá turecká automobilka Tofas.
Spolupráce mezi francouzským koncernem a italskou automobilkou postupně končí již od předloňského roku, kdy byl ohlášen konec výroby technicky spjatých MPV. První velkoprostorové vozy – Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Citroën Evasion a Peugeot 806 – vyjely ze Sevel Nord v roce 1994.
V roce 2002 nastoupila druhá generace těchto MPV, přičemž tři z vozů byly přejmenovány – ze Zety se stala Phedra, z Evasionu C8 a z 806 Peugeot 807.
V loňském roce Fiat nahradil Ulysse modelem Freemont, odvozeným z Dodge Journey. Nástupcem Phedry se stal přeznačkovaný Chrysler Voyager. Z původních čtyřčat tak letos na trhu zůstávají pouze Citroën C8 a Peugeot 807.