Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Punto Actual Plus: S klimatizací za 209.900,-Kč

Fiat nabízí model Punto Actual v akčním provedení PLUS, které je k dispozici se všemi motorizacemi.
Zpět na článek
25. 11. 2010 17:21
neregistrovaný "RayBan"
26. 11. 2010 08:51
neregistrovaný "RayBan"
25. 11. 2010 18:39
25. 11. 2010 22:40
neregistrovaný "RayBan"
26. 11. 2010 08:20
neregistrovaný "RayBan"
Avatar - iudex
25. 11. 2010 14:05
OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
Na autocar-e testovali nový dvojvalček TwinAir v päťstovke a prekvapivo pozitívne ho hodnotia, a to čo do výkonu, tak čo do zvuku: [odkaz]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Righ
25. 11. 2010 16:42
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
V rychlosti jsem to prolit a musim rict, ze na prvnim miste me zaskocila vysoka spotreba behem testu. I redaktor z toho byl evidentne nemile prekvapenej - vzdyt dekarovany spotrebe 3,4l/100km (68,9mpg) 500ka utekla az k 6,6l/100km (35,7mpg), tedy takrka na dvojnasobek! Vsichni jsme zvykli vidat v realu velmi odlisny hodnoty spotreby ve srovnanim s tim, co mame v technicaku, ale odchylka 100% uz je trochu moc. Nic pritom nenasvedcuje tomu, ze by autor testu vyvadel s autem nejaky psi kusy, naopak, jednalo se o klasicky test.

Podobny rozdily mezi papirovou a skutecnou spotrebou jsou na povazenou zvlast s prihlednutim k nadchazejici legislative sledujici flotilovy emise CO2 (tj. spotrebu) a sankcionovani jejich prekroceni. Aby se tohle narizeni mohlo v praxi ucinne uplatnit, bylo by vhodny zasadne zmenit metodiku mereni a provadet ho u nezavisly instituce. Ruku v ruce s tim by mohlo jit i mirny zvyseni limitu CO2 - napriklad na 140g/km. Je prece lepsi oprit se o sice vyssi, avsak pravdiva cisla, nez se konejsit pohledem na v praxi zcela nerealny hodnoty.

Jinak moturek vypada celkem sympaticky, kuriozni je, ze si v testu naramne chvalili prskajici zvuk evokujici starou petistovku. Verim, ze k charakteru 500ky a miniaut vubec se to muze skvele hodit. Az cas ale ukaze, jestli dvouvalec od Fiatu skutecne nekam motorarinu posune, neb jeho stavajici aplikace v 500ce je zkratka prilis draha a ma-li byt vysoka i spotreba, nebude to z hledika ekonomiky provozu zadny terno. A to je pritom u minimotoru urcenyho do tech nejmensich a nejlevnejsich aut zasadni parametr. Zatim tedy neni zadny duvod si myslet, ze by se mel 1.2TSI bat o svy misto na trune maloobjemovejch turbobenzinu.
neregistrovaný "RayBan"
25. 11. 2010 17:21
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
Nízkou spotřebu v testech dosahují jen koncernové kreatury, všichni ostatní žerou trávu okolo silnice >:D
Avatar - Righ
25. 11. 2010 17:52
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
Inteligentniho humoru neni nikdy dost. :yes:
Avatar - ethicon
26. 11. 2010 11:01
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
myslím, že tento motorček nemá žiadnu ambíciu "krála" 1,2TSI zvrhnúť z nejakého pomysleného trónu a je z uplne inej kategórie...avšak využitím novej technologie multiair či sa to tu niekom páči alebo nie je minimálne technologicky ďalej ako TSI..
25. 11. 2010 18:40
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
Asi jsi přehlédl, že je to zařazeno do rubriky - šicí stroje... ;-)
Avatar - Ronault.
26. 11. 2010 00:07
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
Po boku Fabie HTP ;-)
26. 11. 2010 00:31
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
Nene Fábie je kategorie vrtačka s příklepem >:D
neregistrovaný "RayBan"
26. 11. 2010 08:51
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
>:D >:D si mě rozsekal
26. 11. 2010 12:00
Re: OT: Test Fiatu 500 s dvojvalcom
:yes: :yes: :yes:
25. 11. 2010 18:39
Stále na vrcholu
Grandepunto stále patří na vrchol tohoto segmentu, jeho design je až neskutečně úchvatný a to i po 5-ti letech od uvedení na trh.
Tomu se říká trefa do černýho, viď.
Ani součásné nové modely nemají svou vnitřní velikostí na tento estetický skvost. Kam se hrabou Pola, Ibizi natož Fabie, svým rozvorem a celkovým uspořádáním je GP hravě strčí do kapsy.
Za tohle auto je velký palec nahoru. :yes:
Rozbalit vlákno
7
25. 11. 2010 19:50
Re: Stále na vrcholu
Byl jsem v pondělí s přítelkyní v show-roomu okouknout pandu, aby konečně po 4 letech řidičák na auto v kapse nejen nosila, ale byl jí i užitečný. Při té příležitosti jsem znova omrknul punto actual, punto evo a bravo. Za necelý rok končí lízačka na fusiona a bude nutné se poohlédnout po něčem novém. Skoro bych řekl, že paradoxně pak konečně koupím auto, které jsem upozadil před pár lety fordem. Ale jen skoro. Punto evo má totiž krásný interiér, jeho zevnějšek už ale tak pěkný není - tedy ne tak pěkný, jako je u staršího punta actual. I tak bych bral raději současný model než ten níže řazený, ale... Za stejné peníze, tj. nějakých 290 tisíc, tam stálo punto evo s výbavou Racing s 1.2 48 kW a bravo 1.4 16V 66 kW s výbavou Formula. Bravo je jednoznačně větší kus auta s živějším motorem a 6kvaltem. Navíc za ty peníze nabízí ESP. A to se podle mě vyplatí a raději oželím automatickou klimu, ovládání rádia na volantu a loketní opěrku, kterou mělo punto evo.

Suma sumárum, co bych bral, a co se nevyrábí, jen punto actual s interíérem z punta evo, to s cenou tak 240 tisíc a morem aspoň 1.4 8V 57 kW. V opačném případě se podle mě punto nemůže prosadit ani ve své třídě, natož ve vlastní stáji. A to zarmouceně říkám jako "fiatofil".
neregistrovaný "RayBan"
25. 11. 2010 22:40
Re: Stále na vrcholu
Ten šestikvalt u Brava je co se týká dynamiky malé prokletí, bohužel. Na druhou stranu je Bravo úsporné ( průměr 7,2 l/100 km ) a především velmi dobře utlumené, což třeba taková Fabia, které jde neskutečný hluk od podběhů, může jen závidět. Při 90 km/hod točí u Brava ta základní 1,4i jen 2.250 ot./min a bere si 5,5l, třeba i30 má při stejné rychlosti už 3.000 otáček a při 130 km/hod ani nemluvit.

S tím ESP máš od 15.11.2010 štěstí, před měsícem tam ještě nebylo ...
26. 11. 2010 06:34
Re: Stále na vrcholu
No nechapu proc by sestikvalt u Brava byl male prokleti? S Bravem jsem ujel nekolik tisic km a co je prave na aute naposto vynikajici vec tak je prave ten sestikvalt. Byt s papirove slabsim motorem dava autu velice slusnou dynamiku
a treba na dalnici bravo i s 1.4 bez problemu sekunduje rychlejsim vozum. Samozrejmne musi clovek casteji radit, s tou spotrebou je to taky OK jak pises
ale jinak na mne Bravo pusobi velmi prijemnym a sympatickym dojmem.
Co ovsem oceni rada lidi je velmi snadne ovladani snad cehokoliv od pedalu pres radicku az po rizeni, kdy vsechno jde velmi lehounce a jaksi samozrejmne.
Jinak auto neni moje pouze jsme ho dofinancoval rodicum a obcas mi ho i pujci. ;-)
Taky jsem nase presvedcoval at si radeji misto GP nebo Sedici vezmou Bravo.
26. 11. 2010 07:05
Re: Stále na vrcholu
Souhlasím s Milanem, s bravem (1.4 16V Dynamic '08) od taťky jsem pár tisíc nalítal (včetně společné dovolené v Chorvatsku, kdy jsme jeli 4 dospělí a dítě v sedačce, vzadu žádný med, ale plné auto mělo konečnou spotřebu cca 6,5 l, kdy na dálnici jsem se neloudal a pod 130 nešel) a ten 6kvalt je naprosto perfektní. Na 6ku se dá se i trochu zrychlovat, i když určitě ne předjíždět, je to hlavně udržovací rychlost a při konstatním udržování tempa se auto odvděčí opravdu slušnou spotřebou. Na ostatní kvalty ale auto jede poměrně hezky a s akcelerací nemá problém (je fakt, že ani já, ani tatík nejsme zvyklí se ***t a auto je vždycky slušně zajeté).

Jinak fabia (63 kW) a fusion (58 kW) točí při 90 cca 2 500 ot. na pětku, při 130 asi 3 500 na pětku. Vzhledem k tomu, že teď mám jak fusiona Ebony '07, tak fabku Elegance '09, musím říci, že mě velmi zarazilo, že ve fabii je ve 130 výrazně větší hluk než ve fusionu, a to i od motoru, který je papírově silnější.
neregistrovaný "RayBan"
26. 11. 2010 08:20
Re: Stále na vrcholu
Pětistupňová převodovka a 66 kW motor by si s autem poradili lépe při zrychlení než 6-ti stupeň, navíc tam musíš pořád házet kvalty ... ale jak říkám, celkově jde o velmi dobře sladěný vůz.
26. 11. 2010 09:46
Re: Stále na vrcholu
Tatík do toho brava přesedal ze stila MW, kde měl tentýž motor 74 kW a tutéž převodovku. Přestože má bravo nižší výkon, dynamika je údajně lepší, ale to může být podle mě tím, že bravo je hatchback oproti kombíku. S tím stilem jsem nejel, tam mám ozkoušené akorat benziny 1.6 a 2.4 a naftu 1.9, takže nemůžu přímo srovnat. Co si ale tatík pochvaluje, je mnohem lepší naladění podvozku než u stila. Já subjektivně vnímám výrazný posun k lepšímu v odhlučnění, v bravu je fakt krásně ticho. Ale to jsme už někde jinde. Ve výsledku to však podtrhuje, že za stejné peníze prostě bude bravo lepší volba než punto, a proto aby se punto prodávalo, bude muset ještě něco přidat, nebo cenu ještě trochu sundat.
26. 11. 2010 08:20
Re: Stále na vrcholu
Taky jsem na šestikvaltu Brava nepostřehl žádný problém, ale jel jsem s ním jen kousek. Jinak bych taky zdůraznil to vynikající odhlučnění Brava, podobné teď po faceliftu má i Punto Evo.