Fiat Grande Punto: Úspornější motor 1,6 MultiJet má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km

Fiat Grande Punto: Úspornější motor 1,6 MultiJet má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km

 

Fiat ohlásil úsporněji naladěnou verzi turbodieselu 1,6 MultiJet v modelu Grande Punto. Novinka splňující emisní normu Euro 5 má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, tedy o 0,3 l méně než stávající verze.

Nová motorová verze v nabídce Fiatu Grande Punto vychází z loni představeného motoru 1,6 MultiJet 16V o výkonu 88 kW. Ta nahradila starší osmiventilový turbodiesel 1,9 MultiJet, nicméně stávající provedení splňuje jen podmínky emisní normy Euro 4. Právě nová varianta, která se začíná prodávat v Německu, už splňuje přísnější Euro 5.

Základní parametry motoru zůstaly nezměněny, úpravy, které zahrnují také změnu převodů, ale snížily spotřebu v kombinovaném cyklu z 4,8 na 4,5 l/100 km. To je stejná hodnota, jakou v Grande Puntu vykazuje menší 1,3 MultiJet ve verzích 55 a 66 kW. Současně s tím se změnily také jízdní výkony – nejvyšší rychlost nové verze je 190 km/h místo 193 km/h, čas potřebný pro akceleraci na 100 km/h se prodloužil z 9,6 na 10,0 s.

Cena pro německý trh s pětidveřovou karoserií je stanovena na 20.400 Euro (zhruba 550 tisíc Kč). Příplatek proti stejně vybavenému 66kilowattovému 1,3 MultiJet tak činí 1950 Euro (asi 53 tisíc Kč).

Fiat Grande Punto - přehled dieselových motorizací a české ceny
Motor1,3 MultiJet
(55 kW)
1,3 MultiJet
(66 kW)
1,6 MultiJet
Euro 4
1,6 MultiJet
Euro 5
Zdvihový objem [cm3]1248124815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/400066/400088/400088/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]190/1750200/1750320/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]165175193190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,611,99,510,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,54,84,5
Cena Active [Kč]287.900,----
Cena Dynamic [Kč]327.900,-357.900,---
Cena Racing [Kč]332.900,-363.900,---
Cena Sport [Kč]-413.900,-449.900,--
Spolupracujeme s TipCars.com
Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík

Souboj o zákazníka na českém trhu rychlého občerstvení…

Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky

Pumový útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české…

Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie

Nejprve se vrátil předseda sněmovny Vondráček z Ruska,…

Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky

Městský stát se rozhodl zakročit proti rozmachu výstavby…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Grande Punto: Úspornější motor 1,6…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 



Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku! Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Fiat Punto bude s nulovým počtem hvězd bezpochyby nejhůře…

Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto? Vizualizace Fiatu 500 Plus: Bude nástupce Punta vypadat takto?

V roce 2016 by měl přijít nástupce Fiatu Punto,…

 



 
Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Šéf VW se bojí, že německý autoprůmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Dnes 12:55

Herbertu Diessovi se nelíbí, jak se v Evropě bojuje proti individuální dopravě.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo nedře víc než Frolík!

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo…

Víkendovou výhru 3:2 v prodloužení nad Coloradem sledoval Michael Frolík jen z tribuny Pepsi Center. Smolík, být…

 

Reflex.cz

Nový celoevropský průzkum: Mezi největší euroskeptiky patří Češi, nejvíce odmítáme euro

Nový celoevropský průzkum: Mezi největší…

Evropský parlament, do kterého se bude opět volit příští rok v květnu, si nechal zpracovat ve všech zemích EU…

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM státotvornému patosu

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM…

Filmové Hovory s TGM jsou zábavnou spekulací nad součástí četby k maturitě. Tomáš Garrigue Masaryk a Karel Čapek…