Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Grande Punto: Úspornější motor 1,6 MultiJet má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km

Diskuze (26)
Fiat ohlásil úsporněji naladěnou verzi turbodieselu 1,6 MultiJet v modelu Grande Punto. Novinka splňující emisní normu Euro 5 má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, tedy o 0,3 l méně než stávající verze.

Nová motorová verze v nabídce Fiatu Grande Punto vychází z loni představeného motoru 1,6 MultiJet 16V o výkonu 88 kW. Ta nahradila starší osmiventilový turbodiesel 1,9 MultiJet, nicméně stávající provedení splňuje jen podmínky emisní normy Euro 4. Právě nová varianta, která se začíná prodávat v Německu, už splňuje přísnější Euro 5.

Základní parametry motoru zůstaly nezměněny, úpravy, které zahrnují také změnu převodů, ale snížily spotřebu v kombinovaném cyklu z 4,8 na 4,5 l/100 km. To je stejná hodnota, jakou v Grande Puntu vykazuje menší 1,3 MultiJet ve verzích 55 a 66 kW. Současně s tím se změnily také jízdní výkony – nejvyšší rychlost nové verze je 190 km/h místo 193 km/h, čas potřebný pro akceleraci na 100 km/h se prodloužil z 9,6 na 10,0 s.

Cena pro německý trh s pětidveřovou karoserií je stanovena na 20.400 Euro (zhruba 550 tisíc Kč). Příplatek proti stejně vybavenému 66kilowattovému 1,3 MultiJet tak činí 1950 Euro (asi 53 tisíc Kč).

Fiat Grande Punto - přehled dieselových motorizací a české ceny
Motor1,3 MultiJet
(55 kW)
1,3 MultiJet
(66 kW)
1,6 MultiJet
Euro 4
1,6 MultiJet
Euro 5
Zdvihový objem [cm3]1248124815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/400066/400088/400088/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]190/1750200/1750320/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]165175193190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,611,99,510,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,54,84,5
Cena Active [Kč]287.900,----
Cena Dynamic [Kč]327.900,-357.900,---
Cena Racing [Kč]332.900,-363.900,---
Cena Sport [Kč]-413.900,-449.900,--

Diskuze (26)
Avatar - pelikoš
20. 5. 2009 07:40
Re: Milý pelikoš(i)!
zkus mě přesvědčit o opaku ;-)
Avatar - pelikoš
19. 5. 2009 18:51
Re: Milý pelikoš(i)!
ale je technicky dál než vw a to je fakt :-!
Avatar - Plautus
19. 5. 2009 13:05
Re: Milý pelikoš(i)!
o tom viem viac než dosť, takže preto som tak reagoval...dokonca poznám ľudí, ktorí musia dolievať olej do nových TDI-čiek, a že sa nejedná len o bežné dolievanie oleja, ale kapánek o väčšie množstvo...žiaľ u VW to nie je len problémom TDI, ale mám skúsenosť i s tuná "presláveným" a "nestarnúcim" motorom 1.6, ktorý na trase Bratislava - Banská Bystrica, čo je cca 200 km zožral pravidelne 1 liter oleja, najazdené mal cez 150tkm...
Avatar - pelikoš
19. 5. 2009 09:06
Re: Milý pelikoš(i)!
zkuste se zeptat někoho,kdo má na tdi najeto víc než 100000 km,kolik dolívá oleje... ;-)
Avatar - Plautus
19. 5. 2009 08:42
Re: Milý pelikoš(i)!
kde na to chodíš? jedna babka povedala? FIAT patrí k motorárskej špičke minimálne tak ako VW a spoľahlivosťou za VW určite nezaostáva...