Diskuse

Fiat Punto definitivně končí. Připomeňte si historii kdysi úspěšného modelu

8.8.2018

Bez fanfár skončila výroba Fiatu Punto, kdysi jednoho z nejprodávanějších aut v Evropě, o něhož v poslední době postupně klesal zájem.

 

  • 41 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 08.08.  19:21

    z tohto pohladu

    vyzera lepsie [odkaz] ;-) ...

    tak co na to povedat.... pre mna nepochopitelny krok... taketo auto nechat bez nastupcu .... dodnes neviem co je vo veci ale nieco tam nebude celkom ok s kostolnym poriadkom v tom torine ;-\
    • 61 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 08.08.  19:58

      « Re: z tohto pohladu

      FIat zachrápal a vyklidil pozice - pan účetní upgrade Punta prostě zařízl, Grande Punto byla pecka, trefa do černého. EVO byl ústup z pozic a poslední FL jen agónie...
      • 10 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 08.08.  22:50

        « Re: Re: z tohto pohladu

        Fiat vyklidil pozice Korejcům. Proč to v článku nezaznělo?
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 09.08.  22:20

          « Re: Re: Re: z tohto pohladu

          Zrovna i20 žádný prodejní hit není. To s Korejci možná platí pro kompakty, ale tady je prioritní to, že prostě Fiat nebyl ochoten dát peníze na vývoj nového auta. Žádná automobilka by nebyla schopná prodávat úspěšně starý model.

          A vlastně i v těch kompaktech... Korejci spíš vyplnili mezeru, kterou jim ostatní nechali. Stilo bylo finanční propadák v době Accentu, to ještě žádná vážná konkurence nebyla.
      • 31 Reagovat !

        foto palix

        palix 09.08.  11:32

        « Re: Re: z tohto pohladu

        Jedna známa má Fiat Grande Punto. Mala aj Punto 1 ešte od rodičov, krorý bol OK a posunul sa ďalej v rodine. Vyjadrila sa, že Fiat už nikdy nechce. Problémy s elektrikou, dosť veľa iných rôznych chýb, po čase neide CD, klíma, posiľňovač riadenia... Auto má okolo 8 až 10 rokov a cca cez 100 000 km, ale problémy rieši už dávno.
        Prečo má Fiat v súčasnosti problémy? Žeby nízka kvalita, povesť?

        Práve dnes ráno som sa zamýšľal, ako je možné, že v niektorej automobilke vymyslia niečo perfektné, čo iní nedokážu (napr motory). Napadlo ma, že to môže byť založené na nejakom "geniálnom" človeku, ktorý robí v danej automobilke. Kedysi boli Fiaty neskutočné - tvary, motory... Teraz upadli. Prečo? Prečo Fiat nerobí autá ako v 60-tých rokoch - nádherné a dobré? Za všetkým stojí človek. Ak nemáme kvalitných ľudí, firma upadne.

        Aj ich najlepší súčasný produkt Fiat 124 Spider je len Mazda MX5 s upraveným predkom, zadkom, iným motorom a logom. Prečo nevedia vyvinúť podobne skvelé auto, ale čisto vlastnej konštrukcie?
        Prečo sú Alfy Romeo nespoľahlivé, komplikované a na na druhej strane nádherné a skvele jazdiace? To Taliani naozaj idú tak dole vodou?
        Je to také ťažké skvalitniť výrobu? Talian navrhne auto, zamestná Japonca, ktorý dohliadne na kvalitu ;). A máme super auto.
        • 00 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 09.08.  20:03

          « Re: Re: Re: z tohto pohladu

          Tohle se stává vždycky jen "nějakým známým"...

          Měl jsem Punto I - bilý... pak Punto II - modrý... a tak jsem si koupil těsně před koncem výroby i Punto III.
          Stříbrný.
          První šlapalo bez problému...
          Druhý šlape bez problému - má 10 let a 150 tisíc km.
          Třetí má něco přes 6... a o víkendu se s ním chystám na týdenní dovolenou - najedu něco přes 1000 km.
          Až se vrátím, tak si ho asi přidám do "garáže" a něco k němu napíšu.
          • 10 Reagovat !

            foto palix

            palix 10.08.  15:16

            « Re: Re: Re: Re: z tohto pohladu

            Ono to nie je známa, ale veľmi dobrá známa, ktorú poznám osobne viac ako 10 rokov a pravidelne sa stretávame.
            Ja to ale vidím takto:
            - Toyota je špičková značka na čele rebríčkov spoľahlivosti. Zo 100 áut má vážny problém napr 5 áut.
            - Fiat je často niekde v 3/4 prípadne na konci rebríčkov - problém má napr 25 áut zo 100. To ale znamená, že 75 áut bude úplne v pohode. Moja známa má jedno z tých 25 áut a Vy jedno zo 75 = kvalitné. Prípadne ako sa hovorí - jej auto bolo vyrobené v pondelok, alebo v piatok. Vaše napr v utorok ;).
            Poznám veľa ľudí, ktorí majú Fiaty a sú spokojní - čo sa týka vzťahov s nimi sú skôr len "nejaký známy" ;). Tá pani s problémami je reálna.
            Osobne som Fiaty mal vždy rád - UNO (môj sen), Croma, Tipo, Punto 1, staré veterány ani nespomínam - sú to nádherné autá... Ale na trhu je pre mňa veľa zaujímavejších áut ako dnešný Fiat (okrem 124 Spider).
            Ako mohol Fiat tak padnúť za nejakých 40 rokov? Bola to jedna z najšpičkovejších firiem na svete. Teraz? Trápne "bachraté" variácie Fiatu 500 , Tipo (za dané peniaze v pohode) a samozrejme skvelé dodávky (spolupráca s Peugeot, Citroen). Fiat 124 Spider je niečo extra, čo je mena Fiat hodné ;). Žiaľ Bohu to nie je len vývoj Fiatu.

            Smutný osud firmy. Vari všetci schopní Taliani vymreli? Alebo robia vo Ferrari?
            • 00 Reagovat !

              foto peterhajzel

              peterhajzel 11.08.  12:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: z tohto pohladu

              Podľa mňa to zabili tými derivátmi 500, 500 je super imidžofka, ale väčšina ľudí namiesto toho chce moderné, pohodlné a spoľahlivé mirafiori alebo spoň UNO
              • 00 Reagovat !

                foto JayDeeSq

                JayDeeSq 13.08.  19:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: z tohto pohladu

                sám mám rád fiaty, ale prostě určitý bolístky u nich jsou, nemám zaslepené oči, zrovna právě elektrika je problém, kterej se s fiatem táhne už věky, ale pořád na ně nedám dopustit, radši ať si to dělá občas co chce, skáče, palubka svití jak vánoční stromeček, ale dojedu do cíle, než u jiných značek často fatální závady. Bohužel často příjit u fiatu na nějakou závadu to je neskutečný, kdo na to nemá nervy a hlavně servis, kterej se nad vším pořádně zamyslí, si fiat už nikdy v životě nemůže koupit
                • 00 Reagovat !

                  foto palix

                  palix 14.08.  21:23

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: z tohto pohladu

                  Problém je, že na trhu je veľa značiek a práve Fiat nemá dobrú povesť. Ak má človek riešiť také problémy, ako popisujete s elektrikou, tak si radšej Fiat nekúpi. V súčasnosti okrem ceny nemá Fiat veľmi čím osloviť. Kedysi to boli neskutočné autá - dizajn, motory... Hovorí sa, že najlepšie autá sa robili v rokoch 80-tých, 90, prípadne ešte 2000...
                  Dnes sú autá zložité a majú plno systémov, ktoré sa môžu pokaziť. Dnes je najlepšie kupovať to najspoľahlivejšie na trhu. Síce rebríčky nehovoria o tom, že napr Toyota sa nepokazí, ale pravdepodobnosť chyby je nižšia.
                  Navyše napr spomínaná Toyota má veľmi spokojných zákazníkov. Fiat má verných a spokojných zákazníkov, ale aj veľmi nespokojných.

                  Taliáni sú experti na dobré veci, len kvalitu nedosahujú špičkovú.
                  Alfa Romeo - špičkové autá, len keby neboli z Talianska,
                  Ducati - skvelé motorky, ale vraj ich človek musí mať rád, aby im odpustil drobné chybičky
                  Ferrari - kedysi boli redaktori z jednej nemenovanej TV relácie na stretnutí nejakých drahých áut. Mali Ferrari a pokazilo sa im :).

                  Taliáni sú experti na jedlo a módu..
    • 51 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 08.08.  21:29

      « Re: z tohto pohladu

      Je to holt pořád úžasný krasavec, hezčí malý hatchback dosud nikdo nevyrábí... ;-) A prostorností je také pořád na úrovni, taková nová Fiesta by se proti němu mohla prostorově stydět...
      Jsem neskonale šťastný, že naše rodina jedno Punto Evo používá, i po těch letech je to super auto! :-) :yes: :yes: :yes:
      • 12 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 08.08.  23:19

        « Re: Re: z tohto pohladu

        Tak hlavni je v tvem připadě zminit Forda. Ta fiesta je vnitřně menši než to punto tedy přesněji vzadu, ale stydět se rozhodně nemusi a už vubec ne ve vztahu pravě s PuntoEvo s kterym jsem měl možnost jezdit. Takže to raději dal rozvadět nebudu ať tvoji rodině nekazim radost jake ma "super" auto. :-!
        • 11 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 09.08.  00:14

          « Re: Re: Re: z tohto pohladu

          Hele, já nejsem žádný dogmatik a samozřejmě vím, že Fiesta má třeba lepší jízdní vlastnosti a její nejnovější generace je samozřejmě mnohem modernější. Ale prostorově je to prostě na dnešní poměry bída, to prostě nemůžeš popřít... ;-)
          • 11 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 09.08.  08:11

            « Re: Re: Re: Re: z tohto pohladu

            Tak jasně nejsi dogmatik a proto se ma fiesta za prostor stydět a punto je super auto. Myslim, že tim je o tobě řečeno vic než dost.
            • 10 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 09.08.  23:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: z tohto pohladu

              Hele, klídek. Všechno je to o osobních preferencích. Snad tady můžu říct, že je Punto šikovné auto do města, do kterého se díky vyšší karoserii snadno nastupuje a které je překvapivě prostorné. Až tady budu nesmyslně tvrdit, že Punto je na okresce lepší než Fiesta (což se nikdy nestane), tak pak mi klidně nadávej :-) Já mám prostě na blbnutí v zatáčkách jiné auto, víme? ;-)
  • 01 Reagovat !

    foto NAD

    NAD 08.08.  21:09

    To bola doba..

    1995... platy boli nízke, takže jediné ako tak dostupné auto bola Felicia. A potom prišlo Punto. Bolo samozrejme menšie ale pôsobilo sviežo, moderne a dajme tomu v danej triede sebavedomo. Lenže to bolo už dávno, pradávno. Pamätám aj príchod Punta 2. Obrovské sklamanie, ale to už je iný príbeh presahujúci až do prítombosti. Tak snáď dovidenia.
    • 11 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 08.08.  21:31

      « Re: To bola doba..

      tak tak, po designové stránce byla II. generace velké zklamání a její facelift to vzhledově dorazil... :-(
  • 11 Reagovat !

    foto sargis

    sargis 08.08.  21:16

    uroním..

    symbolickú slzu...Punto I bolo jedno z áut, na ktorom som robil v r. 99 vodičák...mali sme Punto 55 a potom silnejsi Punto 85 v skoricovej farbe, to bol pre mna vtedy raketa :-O Fiat keby velmi chcel, postavi krasny hatch ako konkurenciu Polu...skoda, ze financie tlacia.
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 08.08.  21:24

      « Re: uroním..

      ja som robil vodicak na prvom yarise v r 2000 ale skusku som mal prave s puntom ( este prvej generacie ) ... takze tiez mi ostane v pamati ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 08.08.  21:52

        « Re: Re: uroním..

        Já sem vám jen chtěl říct, že jsem nikdy žádným Puntem nejel.... >:-[] >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto MOJE-JMENO

          MOJE JMÉNO 09.08.  14:01

          « uroním.. já taky

          A já naopak. Punto I 1995, 40kW. Dodnes na něj s manželkou vzpomínáme. U polovičky je na prvním místě a u mě hned po Trabantovi nejoblíbenější auto, co jsme kdy jezdili. Nepíšu nejlepší, ale prostě nejoblíbenější. Prostě se v něm velmi hezky skotačilo a ND byly zapůldarma, pokud teda byly potřeba.
    • 10 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 08.08.  21:34

      « Re: uroním..

      Financie tlačia...to je taká otrepaná fráza, kamo. Financie netlačia, tlačia investori, ktorí chcú mať najprv plné vrecká a veľké pupky, a až potom, keď niečo zvýši, tak blahosklonne povolia investície do niečoho ďalšieho. Myslíš, že prečo má Fiat plnú onú päťstovky? Lebo oslovila, začala sa dobre predávať, tak rýchle narobíme tie päťstovky v toľkých obmenách, koľko sa bude dať, ľudia na to letia, tak nech sa prašule sypú... A to je všetko, čo ich zaujíma. Kalkulačka fičí, a zbytok mozgu je offline. Žiaľ. Fiat potrebuje silného muža na čele. Marchionne veľa spravil, ale veľa aj opomenul (resp. sa k tomu ešte nedostal), ale ďalšieho Marchionneho nemajú...
      • 10 Reagovat !

        foto palix

        palix 09.08.  11:40

        « Re: Re: uroním..

        Tak práve 500-ka mi lezie na city. Čo robia s tým autom, to ma už otravuje. Ani sa mi nepáčia. Momentálne by som si u Fiatu vybral iba dodávku a Spider ;). Všetko ostatné je nekonkurenčné.
        • 10 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 09.08.  21:18

          « Re: Re: Re: uroním..

          Mali nechať len klasiku, ktorá prišla prvá. Ostatné vozy mali dostať vlastnú tvár.
          • 10 Reagovat !

            foto palix

            palix 10.08.  15:22

            « Re: Re: Re: Re: uroním..

            Klasika je celkom zlaté autíčko. Zvyšok je nevkusný. Ale keď sa to kupuje. Ľudia dnec celkovo kupujú čokoľvek. Ale možno keby vymysleli niečo pekné, tak by sa Fiatu darilo lepšie. Fiat bol vždy povestný dizajnom. 500-ky (okrem originálneho modelu) ale asi navrhovala sekretárka.
  • 10 Reagovat !

    foto Kubas-AR

    Kubas_AR 08.08.  21:20

    Marchionne a Punto

    .... dám sem link na blog který jsem o Marchionnem napsal, viz: [odkaz]

    No, Punta je strašná škoda, přitom Grande Punto bylo vlastně první velký produkční hit, který pod Marchionnem přišel (2005). Dalším hitem pak byl F500 z roku 2007....

    Nepokračovat v této třídě by byla chyba, ať to auto nedělají v Itálii ale někde levněji a do Itálie to vozí, ale neříkejte mi že na tom nejde vydělat.... malé motory 1.0 a 1.3 atmo myslím mají, teď představili i 1.3T tak co řešíme?
    Pokud na tom chtějí marže tak ať tomu dají design ala-500, ono to funguje.... italové jim za to zaplatí, stejně jako jim platí za jiné 500 nebo třeba za Lancii Y....

    Beru že do dané třídy asi ještě Fiat časem nasadí "baby-Jeep", ale úplně vyklidit pole přece nemůžou.... Když tyhle malé auta dělají Renault, Peugeot, VW a spol, proč by na nich něco nemohl vydělat i Fiat??
    • 00 Reagovat !

      foto NAD

      NAD 08.08.  21:33

      « Re: Marchionne a Punto

      Lebo by ich museli predať veľa a jednoducho sa na to necítia. Ale ja by som to riskol :-) , mohli to skúsiť cez módnu vlnu maleho crossoveru, alebo spoluprácou napr. so Suzuki, to už je ale v rovine fantázie
  • 20 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 08.08.  21:27

    Kedysi úspešné Punto...

    No bodaj by nie, keď sa na to vykašlali a mysleli si, že nová päťstovka zvládne všetko...
    Už dávno mali mať hotové nové Punto, dať k ľadu takú ikonu je priam trestuhodné. Asi to bude tým, že do toho veľa nevidím a neviem, ako to vidia firemní stratégovia (a netýka sa to iba Fiatu), ale často nechápem rozhodnutia automobiliek opustiť skvelú a ťažko vybojovanú pozíciu. Takto sme prišli o skvelé Citroeny s hydropneumatickým pružením, o pick-up Škoda Felicia a neskôr o Rommster, takto prichádzame o malé kombíky, ktoré sa všetci snažia nahradiť malými crossovermi, ktoré sú síce cool, ale zďaleka nie tak praktické cenovo dostupné napr. pre malú rodinu...
    • 10 Reagovat !

      foto NAD

      NAD 08.08.  21:38

      « Re: Kedysi úspešné Punto...

      Praktické, pre rodinu... ešte že tu je Berlingo :-)
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 08.08.  21:47

        « Re: Re: Kedysi úspešné Punto...

        To bol len príklad, nemusíš ma chytať za každé slovo... ;-) Punta je skrátka škoda.
        • 10 Reagovat !

          foto NAD

          NAD 08.08.  21:59

          « Re: Re: Re: Kedysi úspešné Punto...

          Trošku ironie neuškodí, ale (bohužiaľ) máš pravdu :-)
  • 40 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 08.08.  21:48

    Na strategii Fiatu lze ledasco pochopit či omluvit, ale opuštění evropského B segmentu určitě ne!!!

    Je pro mě naprosto nepředstavitelné, že by Fiat, výrobce takových hitů jako 127, Uno a 3 generací Punta nyní tento pro něj klíčový segment vyklidil! Doufejme, že už mají pro Evropu připravenou přepracovanou verzi Arga!!! Pokud ne, Fiat si pod sebou podřízl jednu z hlavních evropských větví, na které sedí a zahodil fantastickou tradici, za kterou by třeba Korejci platily zlatem (pokud by ji bylo možné koupit)! ;-\ :-( :'-(
    • 11 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 08.08.  22:20

      « Re: Na strategii Fiatu lze ledasco pochopit či omluvit, ale opuštění evropského B segmentu určitě ne!!!

      Učetní vybíjel klín hned dvěma klíny a výsledek je zařiznutí Punta
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 08.08.  23:16

      « Re: Na strategii Fiatu lze ledasco pochopit či omluvit, ale opuštění evropského B segmentu určitě ne!!!

      Buď - Korejci platili, nebo - Korejky platily, ale určitě ne - Korejci platily.
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 09.08.  00:16

        « Re: Re: Na strategii Fiatu lze ledasco pochopit či omluvit, ale opuštění evropského B segmentu určitě ne!!!

        Jasně, to bylo z toho rozčílení! :-)
    • 10 Reagovat !

      foto LuckyStar

      LuckyStar 09.08.  15:34

      « Re: Na strategii Fiatu lze ledasco pochopit či omluvit, ale opuštění evropského B segmentu určitě ne!!!

      Ano, už si ji podřízli, jako prodejce FIATu to tady vidím denně... parník se potápí, ale
      zábradlí se ještě natírá :'-(
  • 20 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 08.08.  21:54

    Fail

    Smutné čtení. Mk1 je jednoduše legenda. Mk2 jsem měl a stejně jako předchůdce to bylo výborně prostorově řešené auto, navíc lehoučké a mrštné. I když mělo i slabší stránky, které ho stály pozici ve třídě. Grande Punto bylo ve své době bomba, nejkrásnější auto B segmentu, a v podstatě nestárlo. Jenže na to Fiat sázel až moc.

    Doufám, že se brzy nástupce dočká, protože Fiat měl v této třídě vždy své místo. [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 08.08.  22:03

      « Re: Fail

      Je to tak, pokud by Fiat skutečně vyklidil B segment, je to jako kdyby si tato automobilka dobrovolně amputovala jednu nohu! :-(
  • 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.08.  23:18

    R.I.P(unto).

  • 10 Reagovat !

    foto lobello

    lobello 09.08.  09:32

    Velka Skoda

    Skoda, mame doma Punto Evo 1.4 a je to naozaj sikovne auticko do mesta. Na dialnici mu rychlo dochadza dych, ale v meste je ako ryba vo vode. Naklady na olejovy servis su minimalne, do motora ide len 2.6 litra oleja.
  • 02 Reagovat !

    foto MichalVavra

    MichalVavra 09.08.  11:04

    To je dobře

    To je dobře, osobně se divím, že to někdo kupoval >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 09.08.  20:27

      « Re: To je dobře

      A já se zase divím, co někteří zdejší škodolibí přispěvatelé dokáží vyplodit... ;-\ :no: :no: :no:
  • 02 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 09.08.  14:37

    Punto

    To auto zakapalo uz davno. Nepamatam si, kedy som o nom pocul nejaku zmienku, ci ho niekde videl.
    Akurat to teraz oficialne odpiskali. Nemyslim, ze niekomu bude chybat.
  • 10 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 09.08.  20:11

    Svět prostě podlehnul marketingu...

    a proto se prodávají auta s motorem, co se líbí výrobcům... a dav se nechá zblbnout zrcadlením telefónu a ovládání hlasem...

    Až budu psát tu "recenzi", tak tam pověsím pár fotek, proč jsem si to auto koupil... a proč je toho auta taková škoda - je to poslední normální auto.
    Nafotil jsem věci, jako je tyčka na přední nápravě, nebo zadní nápravnice... a pak běžte, a skloňte majestát pod své korejce...

    Je to trend, kterej se odráží i v denní životě, ale nechci sem tahat politiku... ale primárně kvůli tomuhle stavu "umřela" i Lancia, ale taky Rover, Saab, Volvo... všechna auta, co za něco stála...
  • 00 Reagovat !

    foto Martin911Turbo

    Martin911Turbo 09.08.  22:00

    Punto 1.3 ELX

    Měli jsme v rodině Punto 1.3 ELX z 1998, motorově ok, prostor super
    Servis stále elektrika, furt do kopru a originál výfuk jak původní tak měněný fuert reznul...
  • 00 Reagovat !

    foto petr164

    petr164 10.08.  17:59

    davo-elitářský stát krachuje

    Pokud vetšině normálních lidí začnete coby exkluzivní elita dávat najevo, že oni jsou póvl, pak nemůžete čekat, že se nadchnou pro vaše auta, zvlášť když se z hlediska kvality začnou dělat opravdu pro póvl. Normální lidé vždy, dříve či později, pochopí, že se s nimi hraje betl. Pochopí také, kdo s nimi toho betla hraje. Fiat je jen jedna z korporací, které vyrostly z poválečného nadšení lidí, kteří s nevelkým rozpočtem kupovali symbol svého osvobození a nezávislosti. Dnes, kdy se EU díky migraci taví národy a nahrazují se podivnými regiony, nemůžete od normálních lidí čekat žádné nadšení, protože oni vědí, že jim někdo bere část zasloužených peněz, větší část lidské důstojnosti a kořeny, z nichž každý vyrost. Blíží se druhá fáze globální finanční a hospodářské krize, jež začala před deseti lety, tak se nedivte, že ikony padají a nikomu se je nechce zvedat... Dokud někdo nepochopí, že jsou Punta mnohem užitečnější než Ferrari a podle toho nezačne strategicky vyvíjet a produkovat, lidé jako ovce se nechají vést na porážku, po níž padnou i ti, co na lidských ovcích doposud parazitují. Málokdo ví, že euroatlantický systém se sám odsoudil úsilím svých elit stát se ještě elitnějšími a ještě parazitnejšími. U nás to ještě jakž takž jde, ale i my táhneme tam, odkud není návratu...
  • 00 Reagovat !

    foto petr164

    petr164 10.08.  18:06

    Ještě drobnost

    Každý, kdo si dnes kupuje za nemalý peníz nové auto, musí být až na výjimky slepý a hluchý, pokud si neuvědomuje, že ceny se drží tak nízko jak to jde a výnosy generují záruční prohlídky a servis, který se zdražuje každým rokem. My, kdo máme auta stará dvacet let a více, si uvědomujeme, co znamená dobrá údžba a k čemu je veškerý ten infotainment a předimenzovaná elektronika, která nemůže vydržet to co v éře poctivých měděných drátů. Přírodní zdroje se vyčerpávají a čím více se drancují, tím rychleji dojdou. Pak většina konečně pochopí, co je v životě důležité a co nikoli... Pamatujte na má slova alfisty, volvisty, globálního finančnícho analytika a ekologa.
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 14.08.  17:50

      « Ještě drobnost

      Bohužel máš asi pravdu, evropský Fiat je zřejmě jednou z obětí globalizace nebo to spíš dobrovolně vzdávají, nevím... Celá tvá úvaha ale vyznívá tak strašně globálně pesimisticky, že se bojím, aby si z ní slabší povahy nehodily mašli... :-O :'-( :-( :no:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil dva vlastní góly

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil…

Bída Dukly pokračuje i nadále! Pražský tým prohrál i pátý zápas nové sezony FORTUNA:LIGY, se Slováckem padl na…

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem na Slovensko

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem…

Po vyřazení ve druhém předkole Evropské ligy bylo zřejmé, že Sparta přistoupí k redukci početného kádru. Tak se…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…