Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Punto: V akci s klimatizací za 200 tisíc

David Bureš
Diskuze (10)
Klimatizace je k základní výbavě Punta nabízena za zvýhodněnou cenu.

Fiat nyní nabízí model Punto i s manuální klimatizací za cenu 199.900 korun. V tomto případě je malý Ital poháněn benzinovou dvanáctistovkou o výkonu 51 kW. Cena je shodná pro třídveřovou i pětidveřovou variantu.

V základní verzi Pop je Punto vybaveno 15palcovými ocelovými koly, předními a okenními airbagy, elektrickým stahováním předních oken, palubním počítačem nebo přípravou pro rádio. Výše uvedená cena zahrnuje i zvýhodněný paket Cool, jehož součástí je vedle klimatizace také dálkové centrální zamykání.

Vyšší stupeň Easy přidává volant a hlavici řadicí páky v kůži, kliky dveří a vnější zpětná zrcátka (vyhřívaná a elektricky ovládaná) v barvě karoserie, zadní lavici sklopnou v poměru 60:40, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přední mlhovky a rádio s CD/MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu.

Z varianty Easy vychází i verze TwinAir, dostupná výhradně se zážehovým dvouválcem 0,9 TwinAir o výkonu 62 kW. TwinAir stojí 299.900 korun, oproti Easy se liší spoilerem na zádi, 15palcovými koly z lehkých slitin a systémem stop-start.

Vrcholným provedením je Lounge, které dále disponuje ambientním osvětlením, elektrickým stahováním zadních oken, automatickou dvouzónovou klimatizací, přední loketní opěrkou, předními bočními airbagy a kolenním airbagem řidiče.

Punto je dostupné s třídveřovou karoserií. Ve variantě Pop Cool stojí stejně jako pětidveřové Punto, tedy 199.900 Kč, v Easy s motorem 1,2 8v (51 kW) a v Lounge s motorem 1,4 MultiAir (99 kW) je o 10.000 korun levnější než Punto s dvěma páry bočních dveří.

Fiat Punto 5dv - ceny benzinových motorů na českém trhu
Motor1,2 8v1,4 8v1,4 MultiAir Turbo0,9 TwinAir
Převodovka5M5M (5A)5M6M
Zdvihový objem [cm3]124213681368875
Válce/ventily4/24/24/42/4
Největší výkon [kW/min-1]51/550057/600099/500062/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000115/3250206/1750145/2000
Max. rychlost [km/h]156165 (165)200172
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,413,2 (13,2)8,512,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,7 (5,4)5,64,2
Cena Pop [Kč]204.900,-214.900,---
Cena Pop Cool [Kč]199.900,----
Cena Easy [Kč]229.900,-239.900,---
Cena Lounge [Kč]--359.900,--
Cena TwinAir [Kč]---299.900,-

Fiat Punto 5dv - ceny naftových motorů na českém trhu
Motor1,3 JTD1,3 JTD
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]12481248
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]55/400070/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]190/1500200/1500
Max. rychlost [km/h]165178
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,611,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,2
Cena Pop [Kč]254.900,--
Cena Lounge [Kč]-359.900,-

David Bureš
Diskuze (10)
12. 12. 2012 11:10
Proč se víc neprodává?
za tu cenu je to super, ak pripocitam k tomu prestavbu na lpg, tak ze necelych 9 tis. euro je tu auto s lpg a klimou, oproti tomu na slovensku slovensky fiat predava jediny model punta s lpg a to 1,4 za 11860 euro, co je na sk trhu nepredajne -zaroven upozornujem na iste specifikum CZ a SK trhu - co nema velky kufor, aspon 400 l, je skoro nepredajne - oproti tomu je tu sice fiat linea s 500l kufrom, ale este nikdy som na nu nevidel ziadnu reklamu - cize prezentacia skoro nulova, taku reklamu na peugeot 301 a citroen c-elysse vidim skoro vsade
12. 12. 2012 10:03
Re: Proč se víc neprodává?
V případě Punta mám tento názor, přičemž tak nějak budu souhlasit i nesouhlasit se všema.

Za sebe musím říct, že už bych si Punto v dnešní době taky nekoupil. Ale, rovnou řeknu, že to není problém Punta jako takového, ale obecně, když kupuju auto, kupuju nové auto a nechtěl bych něco co se dá v podstatě koupit v bazaru za 70 tis. To je opravdu problém toho, že to auto je na trhu už dost dlouho, takže pro mě už to auto není zajímavé. Mnohem raději bych volil přeci jen méně okoukané Mito, případně Ypsilon.

Za další. Problémem Punta je z mého pohledu přemrštěná cena u 0,9 MA, vzhledem k tomu, že je to koncepčně nový motor, měla by být zaváděcí cena prostě níž. V opačném případě chybí motor ve stylu 1,4 16V. 1,2 je výborný motor s ohledem na spolehlivost, ale na mimo městský provoz moc vhodný není.

Z opačného pohledu, ale tomu neorzumím. Sebe nepovažuji za běžného zákazníka, tedy můj názor v tomo smyslu nepovažuji za relevantní... a mnohem více bych, např. v kontextu se škodovkou očekával lepší prodeje Punta. Fábie je tady pomalu stejně dlouho, vypadá furt stejně, k tomu její spolehlivost a odolnost(v otázce motoru) je v porovnání s Puntem diskutabilní, tedy to co sem uvedl pro mě jako nevýhodu by pro běžného zákazníka (konzervativního) měla být spíše výhoda.
Takže... asi v kontextu všeho uvedeného mi vychází, že jedinou slabinou Punta není v cenové haldině konkurecnce vůči 1,2 TCe a 1,2 TSI, což je škoda, neměl by to být zase problém něco proti tomu postavit. 1,4 8V bohužel nestačí (v očích běžného zákazníka).
Mimoto, je tady dostatek lidí, co Punto mělo a třeba ho i za Fabii nakonec vyměnili z mnoha důvodů. měli yb se k tomu vyjádřit především oni. Pravdou je, že Punto nějaké dětské nemoci mělo (třeba posilovač řízení)... takže... možná i to je důvod, proč si další zákaníky nenašlo... a nenachází.
Avatar - sendador
12. 12. 2012 09:07
Re: Proč se víc neprodává?
Trochu ptroblem bych videl v tom, ze je to uz asi 7 let stary model. Ne, ze by na tom tak moc zalezelo, ale lidi dneska porad chteji novinky a GP je uz trochu okoukane, ackoli mne se porad moc libi.
Avatar - woody-alien
12. 12. 2012 07:11
Re: Proč se víc neprodává?
Souhlas. Osobně vidím také problém v neschopnosti Punto šikovně prezentovat. Jinak totiž nic nechybí, velmi dobré ceny, prostorný a tuším už od druhé výbavy i velmi pěkný interiér, spolehlivé motory, kdo potřebuje, tak dostane i automat (robota) za výbornou cenu...prodej by měl být úplně někde jinde.
12. 12. 2012 01:59
Proč se víc neprodává?
Divím se, že Punto nejde líp na odbyt. Má skvělý design od "značkového" designera, prostorný vnitřek, spolehlivé motory. A za tuhle cenu je to naprosto skvělá nabídka.
Důvodem asi bude, že Fiat nedokáže Punto prezentovat a tak ho plno lidí vůbec nezná a nebo ho považuje za nespolehlivý shnilý italšrot. Prostě asi jen kvalitní marketing a poctivě budovaná pověst prodává, kvality samotného auta už nejsou tak důležité...
Osobně asi půjdu časem do Punta v oranžové barvě a třídvířku, ve své kategorii prostě nemá konkurenci. [odkaz]