Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Reuters: O podíl v Opelu mají zájem čtyři finanční investoři, Fiat ani žádný německý mezi nimi není

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
S americkou automobilkou General Motors nyní vedou jednání čtyři finanční a dva strategičtí investoři, kteří mají zájem o podíl firmy v německé automobilce Opel.

Agentuře Reuters to řekl zdroj z finančního světa. Podle něj by mohlo jít o přímou investici ve výši alespoň půl miliardy eur (asi 13,5 miliardy Kč).

Podle zdroje se jedná o možnosti, že investor by v Opelu převzal většinový podíl. Potvrzují se tak informace britského ekonomického listu Financial Times. Ten napsal, že minimální hotovostní injekce, která se v rámci transakce očekává, je právě půl miliardy eur.

Do jednání o prodeji podílu se ale podle zdroje nezapojila žádná německá automobilka a rozhovory prý nevede ani italský Fiat. Právě o Fiatu se přitom v některých médiích psalo jako o potenciálním partnerovi Opelu. Jiný zdroj řekl, že ani jeden strategický investor není z Německa. Naopak, vážný zájem prý projevil čínský investor.

Portál Automotive News uvedl, že Fiat by se mohl s Opelem spojit přes amerického Chryslera, ačkoliv šéf Fiatu Luca Cordero de Montezemolo už podobné spekulace odmítl. V podobném duchu se totiž v pátek vyjádřil rovněž italský list Corridere della Sera.

Analytik společnosti Bernstein Max Warburton si myslí, že Fiatu by bylo lépe, kdyby přestal myslet na spolupráci s Chryslerem, a místo toho se zaměřil právě na alianci s Opelem. Tak by prý mohl aktivovat potenciál úspor za zhruba 1,5 miliardy eur. To by bylo skoro sedmkrát tolik, než by znamenala spolupráce s Chryslerem, a to před případným snižováním počtu zaměstnanců, případně chystaným zavíráním výrobních závodů.

"Co spojuje výrobce vozů Punto a pick-upů? Snad nákup oceli? Proč se tedy nespojit s výrobcem praček?" napsal Warburton v analytické zprávě. Tím naznačil, že aliance Fiatu a Chrysleru se mu nezdá rozumná, protože každá z uvedených automobilek se zaměřuje na jinou část trhu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
21. 4. 2009 17:42
Re: Nedivím se, ...
To srovnani dost kulha, Opel Nemci berou uplne stejne jako VW, Opel vznikl v Nemecku (Adam Opel), za to Ford vznikl v US.
Opel je v Nemecku uplne domaci jako VW, Ford je bran jako domaci v anglosaskych zemich, tam Opel nikdo nezna, znaji jen pojem Vauxhall - Vauxhall Motors (Alexander Wilson), ktery vznikl u nich - UK. Ne Opel. ;-)
21. 4. 2009 17:00
Re: Nedivím se, ...
:yes: >:-[]
No o inteligenci tohoto přiZpěvatele víme hodně, ale myslím, že nezklamal...
Nejen, že píše úplně mimo věc...on se v podsatatě ani netrefil ve smyslu svého příZpěvku do toho co sem měl údajně napsat já... Tak nevím... nejen, že má ten člověk problémy se čtením, ono už ani to myšlení není co možná někdy bývalo... :-)
No hlavně že se dobře směje (asi své hlouposti, s takovou tady bude dlouho živ a zdráv... Aspoň něco.
21. 4. 2009 16:00
Re: Nedivím se, ...
Tak po tomto vysvetlení by som ti nezveril ani vreckovku...
Za mesiac by som už nemal ani tušenie, kto ju vlastní, ani kto ovláda vlastníka. Práva na použitie by si predal svojej sestre, duševné vlastníctvo tvaru vreckovky a vzoru na nej by mala utajená nadnárodná finančná spoločnosť. Mne by ostalo právo vidieť ju a povinnosť starať sa o pravidelné pranie a žehlenie. A po vyhlásení, že je tá vreckovka moja a slovenskej výroby, by si ma dal zavrieť za to, že som nacionalista... >:-[] :-!
Avatar - Plautus
21. 4. 2009 14:31
Re: Nedivím se, ...
máš pravdu, vlastne už ani Škoda dávno nie je česká automobilka, iba bola, ale kúpil ju Volkswagen, takže vlastne Škoda by pre Čechov mala byť tým, čím je pre Nemcov Opel (a vlastne i tým, čo je pre vás tebou spomenutý Hyundai a TPCA)...podľa Teba niečim cudzím, ale realita je trošku iná (a tak trochu to dokazujú aj nedávno zverejnené čísla predajov z CH)...vzhľadom na ten tvoj príspevok by som o nacionalistickej stupidite pomlčal (aj túto zmienku si možno vysvetlíš inak ako je doopravdy myslená, no dúfam, že nie)...
21. 4. 2009 14:17
Re: Nedivím se, ...
Co na tom, že máš absolutní pravdu. Tady to řada velice "chytrých" a "zasvěcených" diskutujících (dostal mně Wolf, ten nezklame nikdy, ještě mně bolí brícho od smíchu)
chápe s nacionálistickou stupiditou a myslí si, že když je Opel německá (?!) značka, tak Němci "musí" mít zájem ji zachránit...Ford v Americe by třeba zachránil krach GM, protože by urval kousek jeho trhu a v Evropě by to mělo být jinak? Opel je německá značka tradicí, ale jinak je stejně mezinárodní jako Ford a je to absolutně jiný případ než ti zbylí Němci. Zatímco Ford vybudoval svoje impérium pod vlastní značkou a logem, Gm koupil značku opel, ale dělal to samé. MB, BMW či VW jsou německé koncerny původem a pro ně jsou Ford a Opel něčím podobným jako u nás Hyundai nebo TPCA...