Fiat ten ať si nechá 500, Pandu a Punto. Alfa už není prémiová, zbývá jen minulost, ale mohla by nahradit větší modely Fiatu. LancioChryslery ať fungují dál, nálepka moc nestojí.
Navíc žádný velký sedan od Alfy nebude, tak nevím proč v článku píšou takové blbosti. Marchionne už jednou jasně prohlásil, že v tomto segmentu nemá Alfa naději na větší úspěch. Čili Alfa bude mít nabídku modelů od MiTa po Giulii (nástupce 159) a tam bude strop. Úlohu Alfy 166 převezme nějaký model Maserati, kde bude Fiat jistě mít větší marže než na Alfě a hlavně větší šanci na úspěch.
Ale jinak souhlasím, těm žvástům už stejně skoro nikdo nevěří, takže je uplně jedno co Marchionne řekne, protože to stejně většinu jeho (teď už bývalých) zákazníků nezajímá. ;-)
A není to jedno? U Maserati je jasné, že role DeTomasových Biturb z osmdesátých a devadesátých let by zasloužila reinkarnaci. Quattroporte je příliš velké a drahé na počet těch, co na to mají. Alfa prohospodařila své šance díky nešťastnému svazku s GM, velký sportovní sedan 164 byl inovován do podoby 166 pouze stylisticky a technicky spíše k horšímu a vytěsnění malé sportovní berliny 156 větší, a až na závěr výroby zgeneralmotorizovanou, 159. Takže si spousta lidí včetně alfistů prostě nemá od půlky minulého desetiletí z čeho vybrat. Takže bude-li sportovní berlina vyvinuta poctivě, je mi jedno jestli jako trojzubec nebo had a kříž.
Nekvalita nezabija, ved VW a Land Rover stale ziju. Zabija zle portfolio, dizajn/koncept aut a zly management. Vsetko ostatne je len marketing ako s ludoveho auta spravit premianta triedy alebo ako zo safari rebrinaku spravit stylove posuvadlo pre celebrity.
Tak Fiat už bude dělat jen "prťavce".Tak logiku to má....Akorát by mne zajímalo, jak to bude s Bravem?Že by opustily nižší střední, no imho neudělají dobře.Alfou bych to "nenehrazoval", ta má svoje místo, včetně vyšší ceny.
To je přesně ono. Malý auta (Uno, Punto, Panda) Fiatu vždycky šly, až do řekněme nižší střední (Tipo, Marea, Bravo ale i Stilo). Do větších aut by se pouštět neměli, to nikdy nedopadlo moc dobře, ale úplně se stáhnout až jenom k mrňousům, to není gut. Auto, které od Fiatu všichni čekají - totiž nástupce Marey Weekend - prostě nepřichází a to už tolik let, že je to trestuhodné. PROČ není Bravo, případně Linea combi, to mi hlava nebere. Fiatu zoufale chybí střední kombík, jaktože to v tom koncernu nikdo nevidí?
Ano, ale Stilo MW už prostě nebyl ten klasický dlouhý nízký kombík, v nejlepších tradicích 131 Panorama, Regata Weekend, Tempra SW a Marea Weekend. Tvarově je něco mezi combi a hatchbackem. Já vím žes ho měl, ale prostě to nebyl navazující typ. Jediné co vymysleli byla podivná bachratá Croma, kterou naprosto zabili marketingem (o tom autě nikdo nevěděl že vůbec existuje).
Croma v zásadě není špatné auto. Naopak na svoji dobu mělo techniku i výkony na vysoké úrovni... Zabil to podivný design a především neakceptovatelná cenovka. Ta byla konec konců bláhová jak u Cromy, tak u 159 a Delty.
Nejakym zvlastnym prepoctom im vyslo, ze sa im kombi nevyplati. Asi pouzili ten isty vzorec, ako Japonci - napr Auris,...
Bud sa teda pomylili, co si nemyslim alebo proste kombiky od Fiata nikto nekupoval. Zalezi na aute, napriklad u Golfu bude kombi minoritna zalezitost, ale u Octavky je to opacne.
Ano, ale to su vsetko ojetiny, takze to moze byt skreslene. Mozno vacsinu kombikovych Fiatov vozia do CZ/SK a hatchbacky vozia do Jugosky. Chcelo by to oficialne cisla novych aut.
někdy sem ty čisla viděl a u i stila to bylo myslím 36% ze všech prodaných bylo kombi,což není zas tak špatný, u marey se to nedá brát ta byla buď sedan nebo kombi,tam se pak musí započítat dvojčata bravo/a a těch potkáš i u nás víc než mareí v kombíku,ale myslim že rozhodně kombi by nebylo tak ztrátový náklady nejsou tak vysoký a když prodaj modelu celkově 1,5x tolik tak i to samo o sobě dělá reklamu že to přitáhne i lidi pro hatchback
To uz vie jedine Sergio, preco nedal zelenu kombiku a pustil napr Multiplu. V niektorych automobilkach by sa za to mozno stinali hlavy, mozno by sa stinali aj za to, ked klesnu predaje a on zastavi nastup novych modelov. Co chce te chlap predavat? Svoje rozhovory pre casopisy?
Fiat malá auta OK. Ono už tak nějak přirozeně tenhle segment jako jediný zůstal Fiatu uvěřitelný. Alfa se posune do prémie.... Z toho už se mi nechce ani brečet, ale zůstává smutný smích. 4C bude jistě zajímavá, ale uvidíme jaká vlastně a pro koho. Giulia ? V momentě, kdy to nebude srdcařská, ale dotažená Alfa, bude zaděláno na průšvih. Možná paradoxně bude mít našlápnuto na větší úspěch v USA, než na evropském trhu. U Maserati jsem velmi zvědav na nový čtyřdveřák i na "prcka". SUV ? Velká neznámá a hlavně, jak moc to bude vyhraněné Maserati a jak moc to bude univerzální model. ;-\ Lancia, to už je udržování hladovějícího na umělé výživě.
Aneb, nikdo vám nedá tolik, kolik já vám dokážu slíbit.
A závěrem, děkujme Chrysleru a US trhu.
Je to bída, pro mě hlavní info, že giulia opět nebude, informaci "už napřesrok" registruju každý rok posledních pět let. Snad se aspoň bude dařit maserati, na to ghibli jsem taky moc zvědav. Fiatu zbude pětistovka a Lancia bude pokračovat v olepování Chryslerů svými logy. Nějak bylo, nějak bude... Tož, ať žije, Capo di tutti Direttori. :-!
No, kdo trochu něco ví o technice, tak spojení s Chryslerem se může časem ukázat jako opak nedávného propojení s GM - technologie pentastaru je na výši a má perspektivu, k italským čtyřválům je to skvělá základna. Nesuďme podle současných Lancií, u nich ještě jde více o přebadgování a nikoli trochu lepších technik a stylingu. Další generace bude jistě více Lancia. Ostatně i Alfa potřebuje kvalitní šestivál - na základě Pentastaru, když Busso motore nelze modernizovat ve stylu SkyDrive Mazdy.
Já bych s hodnocením počkal až na opravdu první společný model Chrysler-Lancia. Je jasný, že současné přelepené Chryslery jsou pro Evropu jen nouzové řešení. Uvidíme , jak bude vypadat první "globální model". Když se podíváš, tak třeba zákazníci Buicku-Opelu nemají problém se společnými modely. ;-)
je to jednoduché, žádný globální model nebude. Design bude i nadále hlavně americký o tom není pochyb. Marchionne dobře ví, že jinak by si na.ral do vlastního (výdělečného) hnízda ;-)
Taky si myslím že žádný společný vývoj nebude, Lancia na to nemá peníze ani lidi. Takže to bude dál tak, že to bude vyvíjet a vyrábět Chrysler ve svých továrnách a jen na to lepit loga Lancie.
Pokud se jim nerozbřeskne, Lancii nezruší a neobnoví prodej vozů Chrysler/Dodge v Evropě.
Tak jistěže velké modely bude vyvíjet Chrysler, myslel jsem to tak, že budou mít víc globální charakter.
Jinak obnovit prodej Chryslerů v Evropě jistě stojí za úvahu. Prodávat tu Dodge, jako samostatnou značku je nesmysl. To jak to udělal Fiat s Freemontem je lepší řešení.
Jestli nějaký společný model kdy bude, dost o tom pochybuju.
Voyager byl zákzníky měl, ale kdo chodil 18 let kupovat chrysler může mít dost problém začít kupovat lancii.
Jinak Voyagery svý zákazníky měly, jezdí jich tu spousty (vč. koncernových variant Town and country/Dodge Caravan/Plymouth Voyager).
No tak zrovna zákazníkům Voyageru je podle mě celkem jedno, jestli to má znáček Lancia, nebo Chrysler. Tohle auto se kupuje z čistě praktických důvodů.
Problém je podle mě spíš u Themy, protože 300 si kupovali podle mě především fanoušci amerik.
Ano, počkejme, ekonomika stojí dnes za houby. Nicméně porovnávat s Buickem-Opelem nemám odvahu - ani Lancia navzdory současné Themě není o parnících s kormidelním kolem s podvozkem, co zatočí, i když kastle chce jet rovně... GM finančně krvácí, když chce dominovat WTCC s Cruzem, jinak nic moc - vše je to ještě těžší než jste si mysleli :-)
Kto bol v Taliansku, chápe, prečo FIAT nerobí veľké autá
Polovica áut je v Taliansku do veľkosti Punta a 80 % do veľkosti Brava. A nikde inde ako v Taliansku nie je tak rozšírený jeden jav - kto má viac peňazí, nekúpi si väčšie auto, ale si kúpi LUXUSNÉ malé auto - teda miesto malého Fiata si kúpi malú Lanciu.
Veľké autá aj na diaľnici sú v porovnaní s Nemeckom vzácnosťou. A vidieť luxusné Q7-ku či X5-ku je naozaj rarita. V našich končinách mi stačí prejsť 50 kilometrov po cestách, aby som videl toľko SUV-ečiek ako v Taliansku počas 1.000 kilometrov.
Re: Kto bol v Taliansku, chápe, prečo FIAT nerobí veľké autá
Lenze sam Fiat tvrdi, ze produkcia "krpcov" ich zabije. Ved vyvoj maleho a velkeho auta vyjde na rovnako ale zisk nemaju ziadny. A v Taliansku, Spanielsku, Portugalsku + Grecku je naviac kriza ako remen. Uvidime Marchionneho svalnate zvasty o rok. Podla mna by ho mali konecne vykopnut a zamestnat nejakeho nemeckeho manazera!
Re: Kto bol v Taliansku, chápe, prečo FIAT nerobí veľké autá
Moje kamarádka z Milana má X5ku >:D >:D
Neřekl bych že každý motivější ital touží jezdit v Lancii Y.
To že se ted v itálii luxusní aut aneprodávaj je dáno něčím jiným, a to tím že si úřady došláply na borce co byly 10 let ve ztrátě, manželka na podpoře a doma měli S-klasse a 911ku a vilu za 5 mega.
Re: Kto bol v Taliansku, chápe, prečo FIAT nerobí veľké autá
Což u nás jaksi ještě nenastalo, pročež směřujeme tam, co Itálie, ale bez světla na konci tunelu (za této vládní konstelace). Poctivci obvykle neprahnou po Lambech...
Koncern Fiat ma neuveritelny potencial, kludne mozme parafrazovat heslo CKD "Vyrabime vsechno od spendliku po lokomotivu" - od Pandy az po Berlinetu, ktory ale management nedokaze zmysluplne vyuzit.
Mozno by nebolo od veci urobit z Fiatu lacnu znacku ako Dacia a nech si robi male nizko zarobkove auta. Alfa nie je Maserati, ma mat vzor v Audi a BMW. Chce to poriadne auta, sedany a kombi so sestvalcami - A4 a A6, sedan a kombi, ziaden sportiak, to uz aj Porsche pochopilo, ze SUV je predajne terno. Lancia nech je Mercedes - male a velke komfotne SUV. Nenicil by som Alfu a Lanciu malymi autami. V tejto faze im skor skodia. Male auto moze nasadit Audi, ktore uz ma silnu paletu velkych aut a male auto im nepokazi image, len trochu rozsiri klientelu. Ziadne 2oj miestne sportiaky ani MPV s tromi sedackami vpredu, velkymi bocnymi oknami z papamobilu a dravostou skladacky Lego.
Ducato, asi jediny model, na ktory mozu byt hrdy.
Jak je možné, že na nejčtenějším automobilovém serveru dodnes není ani zmínka o takové "maličkosti", jako že se ruší český importér vozů Fiat/Alfa Romeo/Lancia (atd.) Fiat ČR a že nyní bude český (a slovenský) trh těchto značek řízen z centrály v Budapešti? Kde je rozhovor s někým kompetentním, kde je analýza, co to bude pro české zákazníky znamenat atd... Tak tohle jste pánové na Auto.cz fakt zasklili! Je ostuda, když se to musím dočíst v denících a navíc již předevčírem a Auto.cz to dodnes ani nezaznamená :no::no::no::no::no:
Re: Kde je na Auto.cz zpráva o zrušení Fiatu ČR?!!!
Auto.cz je jen bulvarni platek cerpajici z asi 5ti zahranicnich serveru a delajici clanky zpusobem CtrlC ->CtrlV do google translator -> CtrlC , vymyslet co nejidioctejsi nadpis.
V to, uz jim muze konkurovat jen Idnes, proto uz to tady ani nectu, ani se nerozciluju..
Stará Croma byl typický fiat přelomu 80./90. let, se všemi neduhy. Koroze (ruská ocel) a nevypočitatelná elektrika. Velké pohodlné auto s dobrými motory, zazděné příslovečnou fiatí nespolehlivostí a nekvalitou té doby. Croma měla společnou podvozkovou platformu Tipo4 s Lancií Themou, Alfou 164 a SAABem 9000. Pouze poslední ze jmenovaných za něco stál, o čemž svědčí i to, že 9000ku člověk občas ještě dnes potká, ale z těch tří italů ani jednoho. Fiat začal dělat slušná auta až koncem 90. let. A věř že vím o čem mluvím, fiatů jsem měl spousty a dva stále ještě mám.
Croma nam hrdzavela jedine na podbehoch kolies a na liste okna. Inak nic. Teda ak neratam cely vyfuk, ktory sa menil 2x, lebo sa rad prederavil.
Predalo sa to s 15r na krku a 260tis.km. Croma mala zaruku 3r+6r na karoseriu, takze to s nou take zle urcite nebolo. Cromy u nas maju aj cez 500tis. km a vyse 20-23 rokov, tak by som sa hrdzi necudoval. Z tej doby zhrdzavelo vsetko, o co sa majitel nestaral.
Auto to bolo velmi dobre, ako priestorom, komfortom, tak motorom (2.0ie cat, 120k)
Skoda, ze Fiat nechce obnovit jej tradiciu. Posledny pokus zabil sam cenou prvych 2 rokov predaja a iba kombi karoseriou.