Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Ritmo (1978-1988): Originální kompakt z Turína doplatil na mizernou kvalitu

Fiat se před čtyřiceti lety snažil vyzrát na konkurenci hatchbackem s moderním designem a automatizovanou výrobou. Dekáda aktivního života a dva miliony kusů svědčí o úspěchu. Jenže...
Zpět na článek
14. 5. 2018 21:30
16. 5. 2018 07:40
15. 5. 2018 11:44
15. 5. 2018 11:46
15. 5. 2018 18:04
18. 5. 2018 11:07
15. 5. 2018 14:14
15. 5. 2018 16:34
15. 5. 2018 23:44
16. 5. 2018 12:17
16. 5. 2018 19:12
18. 5. 2018 11:17
17. 8. 2019 20:36
16. 5. 2018 07:45
16. 5. 2018 11:02
Avatar - aproximus
14. 5. 2018 21:10
ritmo života
fiat ritmo doplatil na mizernou kvalitu a auto.cz ho bude následovat >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
14. 5. 2018 21:10
SKVĚLÝ článek!!
Aleši, moc děkuji za parádně napsaný článek. Mám dva supříky první generace (5dvířko a kabroše, oba na MACZ) a se vším co jsi tu napsal souhlasím. Ve Španělsku byla zajímavá firma Emelba, která dělala jedničková Ritma jako pickupy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
14. 5. 2018 21:30
TOP 3
Na tenhle clanek jsem zvedavej a rad si ho pri trose casu, ktereho ted zrovna moc nemam (pres den prace, vecer hokej :-) ), prectu. Jen jsem rychle prolitnul galerii a ty fotky, to je pastva pro oci. Ritmo je podle me jeden ze tri nejhezcich kompaktu vsech dob. Na prvnim miste mam Deltu, stribro patri Ritmo a bronz ma Horizon. Ne nadarmo pochazi vsechny ze stejneho obdobi, tenkrat byly proste hatchbacky nejhezci. :yes:
Ritmo Palinuro v hnedem provedeni je na mem seznamu aut snu hodne vysoko, mezi kabriolety asi uplne nejvis. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
16. 5. 2018 07:40
Re: TOP 3
Nežs tohle sesmolil, mohls mít článek přečtený. :-) ;-)
Avatar - wakantanka
15. 5. 2018 06:49
Super clanok
ale tak sa mi mari, ze Ritmo resp. jeho derivat Regata sa vyrabali aj v Turecku pod znackou Tofas. A ak si dobre pamatam tak boli verzie sedan a kombi.
Rozbalit vlákno
11
15. 5. 2018 07:01
Re: Super clanok
Regata následovala až po Ritmu, pamatuji se, když jsem poprvé viděl Ritmo tak jsem na něj hleděl s otevřenou pusou, i když mě se víc líbila ta inovovaná verze se čtyřmi kukadly.
Pak jsem si pořídil Regatu 1,3 70k na LPG, prodával jsem jí s nájezdem 380tis.km a poté
ještě dlouhá léta jezdila. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2018 08:19
Re: Super clanok
Hlavně se psal rok 1979, tudíž designově to byla absolutní pecka. Např. naše Fáčko přišlo až za 10 let. Taky si vzpomínám, jak jsme na tvary tohoto auta jako děcka hleděli. A jak správně píšeš, Regata i Mirafiori přišly až potom.
Avatar - Stejsn
15. 5. 2018 08:40
Re: Super clanok
Fakt ne. Regata je kufrová verze mk2 Ritma (stejně jako Tempra je dlouhé Tipo) a Mirafiori je o generaci starší ;-)
15. 5. 2018 11:44
Re: Super clanok
Přesně tak, Mirafa přišla v roce 1974 a patřila o třídu výš, než Ritmo (které zase bylo nástupcem řady 128, byť se oba modely dlouhé roky vyráběly současně).
Avatar - wakantanka
15. 5. 2018 08:22
Re: Super clanok
Hádať sa preto nebudem, pre mňa bola Regata vždy Ritmom s kufrom :-) Rovnako ako nasledovníci Tipo a Tempra. :-) A utkevela mi v pamäti návšteva Turecka zo začiatku 90tych rokov, kedy ich tam behalo kopu. :-) To bola len poznámka na margo toho, kde všade a pod akými názvami sa Ritmo a jeho deriváty vyrábali.
15. 5. 2018 11:46
Re: Super clanok
Nemáš pravdu, Regata i Tempra byly svébytné modely, protože od sesterských hatchbacků se lišily i kompletně svébytnou přídí! :-) Teprve až Brabo/Brava a Marea měly výlisky předku totožné (s výjimkou masky chladiče).
Avatar - wakantanka
15. 5. 2018 12:09
Re: Super clanok
Netvrdím, že ju mám. Mne tie sedany proste pripadajú ako deriváty hatchov. Pokiaľ sa nemýlim, tak zdielali aj skoro komplet techniku a podvozok. To či mali predok taký alebo onaký na tom nič nemení. (teda u mňa) :-) Však také Vento bol tiež v podstate Golf s kufrom a iným predkom, či nie?
15. 5. 2018 18:04
Re: Super clanok
Nikoliv, u Vento se od Golfu III lišilo pouze světlomety a maskou, ostatní díly předku byly totožné. Naopak třeba Tempra má ve srovnání s Tipem i prodloužený přední převis! :-!
Avatar - palix
18. 5. 2018 11:07
Re: Super clanok
Super článok. Fiat Ritmo si určite pamätá každý. Jeho kľučky kruhového tvaru boli nezabudnuteľné.
K Fiatom Bravo / Brava / Marea... Vždy som si myslel, že Bravo / Brava = nižšia stredná trieda a Marea bola stredná trieda. Mýlil som sa toľké roky?

Fiat bola kedysi TOP značka. Modely ako 500, 600, 850, 127, 124, 128... boli neskutočné. O športovejších variantoch ani nehovorím = boli to často auta z plagátov nad ktorými sme slintali. Kolega mal kedysi (pred cca 12 rokmi) nádherný červený Fiat 128 Sport, ktorý bol doslova pastvou pre oči. Potom sa vznietil a zhorel -on bol z toho značne smutný.
Ešte 80 až 90-te roky boli super. Také Tipo bolo prvé plne pozinkované auto, dokonca s digitálnou prístrojovkou (skoro ako Kitt zo seriálu Knight rider). Fiat UNO turbo... Alebo tuzexový Fiat UNO. Ale potom (v moderných časoch) išiel Fiat dole a v súčasnej dobe stojí prakticky len na "variáciach" modelu 500 (často nepekných), novom Tipe (za dobré peniaze) a trochu obstarožnom Punte.
Dodávky majú skvelé a myslím si, že ich držia nad hladinou.

Najlepšie auto Fiatu za posledných pár dlhých rokov je Fiat 124 Spider súčasnej generácie. Prečo je ale taký skvelý, keď Fiat v poslednom čase nič svetoborné nevymyslel? Odpoveď je jednoduchá - lebo je to prekapotovaná Mazda MX5, ktorá je legendou. Motory sú síce Fiaťácke a tuším sa robia na 1 linke, ale stále je to viacmenej Mazda. Ako sa ale Fiat dostal k Mazde MX5 ?

Súčasný Fiat má človek často iba 1x za život a to jeho prvý a posledný Fiat. Jedna známa má Grande Punto od nova a vyjadrila sa, že Fiat už nechce vidieť. Už od veku cca 5 rokov si to robí čo chce a stále niečo odchádza (elektrika, servo, CD prehrávač...)
Na druhej strane mala moja teta Fiat 600 po celý svoj život a to ho pritom zdedila po strýkovi. Stále ho dávala opravovať, látať, plátať... Mala tam diely zo žigulíka, olcita..., bolo to pozvárané asi všade kde sa dalo... Ale chodilo to a ono iné auto nechcela.

Aký dôvod by som mal mať na kúpu osobného auta Fiat dnes? Jedine cenu u Tipa a dizajn u 500-vky. Fiat má medzi verejnosťou pomerne zlú povesť, čo sa týka kvality. Mal som Opel Astra, bol som spokojný. Občas niekto poznamenal, že Opel je nekvalitný a podobne. Ale myslím si, že Fiat je na tom ešte horšie čo sa povesti týka.

Škoda tak skvelej značky. A ešte väčšia škoda bola sledovať úpadok značky Lancia. Od modelov ako Delta, Stratos... sa dostali po hnusne vyzerajúce príšery. Dnes už robia tuším len model Ypsilon. Ako sa toto mohlo stať?
Som rád, že aspoň Alfa Romeo ostala, aj keď má tiež svoju talianskú povesť a kto nie je fanúšik, tak si 2x rozmyslí, či si to nádherné auto kúpi, alebo pôjde ku konkurencii (nedávno som čítal, že v USA majú plné sklady modelu Giulia a nevedia to predať - pritom to auto má neskutočne skvelé recenzie od novinárov). Hovorí sa ale niečo také ako, že kto neriadil Alfu Romeo ten nevie, čo je dobré auto... Hovorí sa ale aj, že napr Mazda je japonská Alfa = len je kvalitnejšia :).
15. 5. 2018 09:58
Re: Super clanok
No, ono s tureckými Fiaty Topas (modely Sahin, Dogan a Kartal) je to docela zajímavé. S Ritmem neměly nic společného, skoro vždycky to byly jen sedany. Vycházely technicky ještě ze staré 131 Miriafiori, i když postupně se vzhledově přibližovaly spíše Regatě. Od roku 1990 se vyráběl derivát Tempry a pak jiné fiatí modely.
Avatar - wakantanka
15. 5. 2018 12:11
Re: Super clanok
:yes: ako píšem na inom mieste, videl som ich začiatkom 90tok behať v Turecku kopu. O použitej technike ale nemám ani páru. :-) Vtedy nebolo odkiaľ brať info a teraz som už ani nehľadal.
Avatar - Stejsn
15. 5. 2018 07:58
Hodnocení v Top Gearu
[odkaz] :-)
Rozbalit vlákno
2
15. 5. 2018 11:48
Re: Hodnocení v Top Gearu
I ty velké hodiny u levnější verze měl Favorit podobné! :-)
Avatar - Stejsn
15. 5. 2018 14:26
Re: Hodnocení v Top Gearu
Jo, Golf třináctka taky, ale to už pan chytrák jaksi nevidí.
Avatar - KANKUNEN
15. 5. 2018 08:31
Pánové, včera jsem viděl Bravo,
krasavec, Fiat jak má být. Současné Tipo vedle toho nemůže ani parkovat.
Rozbalit vlákno
2
15. 5. 2018 09:51
Re: Pánové, včera jsem viděl Bravo,
Jenže současné Tipo je celkově mnohem lepší auto než bylo minulé Bravo. Navíc Bravo s tím velkým převisem ani vizuálně moc neoslňovalo.
15. 5. 2018 11:51
Re: Pánové, včera jsem viděl Bravo,
Přesně, Bravo II jistě má své designové kvality, ale pouze z některých úhlů pohledu. Jeho hlavním problémem je ale velmi špatné využití obestavěného prostoru (zadní opěradlo je kvůli prudce se svažující střeše mírně před zadními podběhy). Výsledkem je sice dlouhý kufr, ale žalostný nedostatek prostoru pro nohy vzadu - problém u Fiatu C segmentu naprosto nevídaný. Právě tento nedostatek (spolu s chybějící verzí kombi) se podepsaly na velmi nízkých prodejích tohoto vozu
. Současné Tipo je mnohem lepší auto! :-) :yes:
15. 5. 2018 11:57
Parádní článek o parádním autě!
Opět skvělá práce a článek, který mě opravdu velice potěšil. Ritmo si takto podrobnou vzpomínku určitě zaslouží. Nejvíce si mi vždy líbila verze 105 TC a Abarth 125/130 TC, ale krásný je i Bertoneho kabriolet i běžné modely (originálnější bylo určitě původní, předfaceliftované provedení). V jednom francouzském filmu, jehož jméno si už nepamatuju, s Ritmem autoškoly parádně řádí Belmondo. (A ve filmu Veselé velikonoce zase skáče s předfaceliftovým Unem). :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
15. 5. 2018 14:27
Re: Parádní článek o parádním autě!
Policajt nebo rošťák.
Avatar - Auto CZ
15. 5. 2018 12:06
Ritmo vs. Kadett D
Pamätá ešte niekto Kadett D ? Jedno z áut, na ktoré sa dá aj dnes pozrieť. Ritmo sa mi teraz javí s pôvodnou maskou gýčovo. Po FL to už bolo o niečo vyspelejšie auto. Keď fiata z 80 rokov, tak jednoznačne Croma. :-!
Rozbalit vlákno
2
15. 5. 2018 12:11
Re: Ritmo vs. Kadett D
Většině lidí se naopak ten facelift Ritma s vypouklými menšími světly líbil míň než původní řešení. Italové prý původně chtěli Ritmo faceliftovat na obdelníkové světlomety, ale to jim vyfoukl Seat se svojí Rondou. Proto tehdy byli tak naštvaní a museli navrhnout nový předek s kulatými světly... :-O
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2018 14:24
Re: Ritmo vs. Kadett D
z 80 rokov su tam za mna aj lespie kusky ... aj ked toto je vzdy kusok individualne komu sa co pozdava za to najlepsie ;-)

PS: nebol tu nedavno uz clanok o ritme? pride mi ze sa tu o tychto "veteranoch" z italie ci uz ritmo uno a pod pise uz akosi pricasto ... ale inak nic v zlom ok ... :yes:
15. 5. 2018 12:37
To je pokrok...
"...vyplatila se oproti holému elku, které nemělo ani výplně dveří potažené látkou..."

A vida! Tak pred 40 rokmi dal Fiat zakaznikom aspon na vyber, ci chcu mat na Ritme tapacirovane dvere.

Dnes Skoda v o triedu vacsej Octavii zakaznikom na vyber neda. Chciet mozes, ale Octaviu dostanes len s plastom na dverach. Zvolit si mozes akurat tak farbu. To je pokrok, kamo! To nezastavis...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2018 14:14
kvalita
ako to ze nemci vedia auto zmontovat kvalitne aj japonci a dnes uz aj korejci.. pritom niektori ich konkurenti maju s tymto dodnes problem ... zlyhava tu ludsky faktor alebo stroj? ... sedel som v sucasnom punte a priznavam ze aj predosla fabia je tu uz na pohlad jasne lepsia ... treba najst skutocnu pricinu a tu riesit... povedzme japonci toto vedia a s kvalitou sa tam pracuje uz od piky.. ich manazment vyroby je problem nejako si osvojit u konkurencie? dnes by to predsa uz nemal byt problem
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Auto CZ
15. 5. 2018 16:34
Re: kvalita
Myslíme teraz japonskú kvalitu montovanú v Maďarsku, Francúzsku, či Turecku? >:D Nepoznám skoro jediný japonský model, ktorý by nemal väčšie problémy s koróziou, a to aj u najnovších modelov... :-! Heslo dňa: čo je lepšie ako manažment výroby, japonský?
15. 5. 2018 23:44
Re: kvalita
A čo sú väčšie problémy s koróziou? Lebo aktuálne najstarší Japonec o ktorého sa starám je 16 ročný "Francúzky" Yaris a problémy s hrdzou ma len zadný diel výfuku a diely čo boli menené pri búračke. Na 12 ročnej Corolle je všetko pôvodné vrátane výfuku. Obe sú to auta, kde nikdy nikto neriešil dodatočnú protikoróznu ochranu. Na novších Toyotach čo som mal možnosť vidieť na zdvihákoch je tiež všetko bez problémov.
Avatar - Auto CZ
16. 5. 2018 12:17
Re: kvalita
To by bolo na 10 ročnom aute riešiť prehrdzavené plechy ako na starom escorte.
Mal som na mysli, že dnes japonská kvalita neznamená japonská. Všetci sa sťahujú do Činy, alebo aj do Európy. Turecká Corolla teraz nepôsobí pre mňa lákavo. To isté Yaris polepený niekde ve Francii. Mazda jedna katastrofa, Subaru ešte vyrába, maďarské Suzuki je japonské auto, alebo je to premaskovaný fiat, v rámci bártrového obchodu pozváraný z ocele z Krivého Rohu?? :-!
16. 5. 2018 19:12
Re: kvalita
Aj keď sa auta posúvajú ďalej v rodine, tak 15-16 rokov je max a stav potom ma už netrápi. A som rád ak ma má po na novom aute trápiť len hrdza po 15 rokoch.
Avatar - palix
18. 5. 2018 11:17
Re: kvalita
Novodobé Mazdy sú na tom isto celkom dobre, čo sa korózie týka. ak sa ale človek pozrie, tak napr na 15 ročných autách je korózia viditeľná u všetkých značiek, ale nie na každom aute rovnako. Čo som sledoval Mazdy, tak okrem prvej 6-ky sú všetky OK. V okolí stojí cca 10 ročná dvojka, viac ako 12 ročná 3-ka (podľa SPZ) a koróziu nemá žiadna z nich. Hrdzavieť môže aj Golf, Octávia, Mercedes. Často je to ale po oprave, alebo nejaka vada danej série.
Priznám sa ale, že keď som kupoval moju Mazdu, tak som sa najviac obával korózie. Študoval som, pozeral po okolí... nakoniec som usúdil, že to bude v súčasnosti niečo ako "Public legend" a kúpil som ju... Nemôže sa predsa auto, ktoré sa akože za pár rokov rozpadne kvôli hrdzi umiestňovať pravidelne na prvých stupienkoch spoľahlivosti!
17. 8. 2019 20:36
Re: kvalita
Myslíš to současné Punto z roku 2005? vs. "stará" Fabie z roku 2007?
Avatar - Dinar
16. 5. 2018 07:45
Jedno
z aut, na které jsem jako kluk čučel na stránkách časopisu jako na zjevení, konec sedmdesátých let, nástup plastů, děsně se mi tehdy líbilo, jak se místo pochromované kolejnice mění nárazníky v designovou součást auta, ritmo bylo průkopníkem, moc pěkné auto. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Avanti
16. 5. 2018 11:02
konečne
Konečne článok.
Rozbalit vlákno
0