Fiat se nezúčastnil dnešního jednání o budoucnosti Opelu, další dva zájemci jsou ze hry

Fiat se nezúčastnil dnešního jednání o budoucnosti Opelu, další dva zájemci jsou ze hry

 

Italská automobilka Fiat se neúčastní dnešního jednání s německou vládou o budoucnosti Opelu, protože považuje požadavky vlády za přemrštěné.

I nadále ale má Fiat zájem o převzetí problémové divize americké General Motors. Mluvčí německé vlády potvrdil, že jediným zájemcem, který nyní s vládou jedná, je Magna, Fiat se však může k jednání kdykoliv vrátit.

Generální ředitel Fiatu Sergio Marchionne uvedl, že požadavek vlády, aby Fiat poskytl Opelu peníze na provoz do doby, než vláda rozhodne o načasování a podmínkách překlenovacího úvěru, znamenají pro turínskou firmu zbytečné a bezdůvodné riziko. Poznamenal také, že je nesmyslné očekávat, že Fiat poskytne finanční pomoc, když se zatím nedostal ani k úplným finančním záznamům Opelu, napsala agentura AP.

Ze čtyř původních zájemců o převzetí Opelu ve hře kromě Fiatu zůstal ještě kanadsko-rakouský výrobce automobilových součástek Magna. Nabídky na vstup do Opelu podaly také finanční společnost RHJ International, jejíž součástí je investiční společnost Ripplewood Holdings, a po termínu čínská automobilka Beijing Automotive Industry Corp., obě firmy jsou ale již ze hry. Větší šance na vítězství v boji o Opel se dávají Magně, která je zjevným favoritem spolkové vlády i zemí, a navíc je prý ochotna pomoci i s řešením přechodného financování Opelu.

Dnešní jednání mezi zájemci a německou vládou se má soustředit právě na finanční pomoc pro Opel. Marchionne se již účastnil první berlínské schůzky všech zainteresovaných stran o budoucnosti Opelu, která ale skončila ve čtvrtek ráno bez výsledku. Jednání zkomplikoval nečekaný požadavek zástupců americké strany, která od Berlína požaduje dodatečnou pomoc ve výši 300 milionů eur (přes osm miliard Kč).

Převzetí evropských operací GM, včetně Opelu a britského Vauxhallu, je důležitou součástí strategie Fiatu, která počítá s vytvoření automobilky s kapacitou výroby až šest milionů vozů ročně. Fiat je nyní blízko převzetí podílu 20 procent v Chrysleru.

Fiat nezveřejnil detaily své nabídky, Marchionne ale uvedl, že by automobilka musela v případě vítězství své nabídky propustit po celé Evropě kolem 10.000 zaměstnanců. Opel má v Německu 25.000 zaměstnanců a případné propouštění je ve volebním roce pro vládu velmi citlivým tématem.

Nového investora sice musí vybrat současný majitel, tedy GM, Německo však hraje ve výběru důležitou roli. Vláda rozhodne, zda nový majitel získá státní finanční pomoc a jakým způsobem. Zatím Německo slíbilo překlenovací úvěr 1,5 miliardy eur.

Kvůli krizi GM svolala na dnešek schůzku ministrů hospodářství a průmyslu také Evropská komise.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 

Štítky GM Magna Opel

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…