Fiat se pouští do nových segmentů trhu v Brazílii
Fiat Automóveis je brazilská autonomní odnož Fiat Group Automobiles, která ve zprávě o prodejních číslech za první čtyři měsíce letošního roku uvádí, že jeho prodeje se zvedly o působivých 27,2 % oproti stejnému období loňského roku. Každý čtvrtý automobil na brazilském trhu měl značku Fiat.
Velkého úspěchu na brazilském trhu dosáhl Fiat především v kategorii malých vozů s modelem Palio, mezi malými sedany a kombíky s modely Siena a Palio Weekend a mezi lehkými pick-upy s typem Strada. Po úspěšném průniku do těchto kategorií brazilský Fiat plánuje vstup do vyšších tříd, kde se proti jeho modelům postaví prestižnější a lépe zavedené značky. Fiat věří, že nyní je v nejlepší pozici pro dosažení úspěchu ve dvou segmentech, které mají v současnosti největší meziroční nárůst na brazilském trhu s novými automobily. Brazilský Fiat chce být na domácí půdě úspěšný mezi prémiovými kompakty a čtyřdveřovými sedany střední třídy.
V kategorii prémiových kompaktů, která je v Brazílii zastoupena vozy Citroën C3, Peugeot 206, VW Polo a Honda Fit, se za rok 2006 prodalo okolo 200 000 vozů. Zatímco mezi čtyřdveřovými sedany střední třídy zastoupenými vozy jako je Toyota Corolla, Honda Civic a Chevrolet Vectra se prodalo ve stejném roce okolo 100 000 vozů. Pro výše zmíněné kategorie si brazilský Fiat připravil dva nové hráče pocházející z Evropy.
Mezi prémiové kompakty brazilský Fiat vypustí Grande Punto a mezi sedany zamíří nový model Linea. Tyto dva typy ještě v letošním roce vyplní prázdné místo v nabídce Fiatu na brazilském trhu. Fiat Linea nastoupí na místo neúspěšného sedanu Marea, který vychází z první generace modelu Bravo. Fiat má nyní velkou šanci na prodejní úspěch, protože dva nové modely přitahují pozornost domácích médií a také potenciálních zákazníků.
Fiat Grande Punto má s novým motorem 1.9 16V Flex, spalujícím benzin i alkohol, vstoupit na brazilský trh ještě tento měsíc. Se stejnou pohonnou jednotkou bude nabízen i model Linea. V základní provedení bude Grande Punto nabízeno s motorem 1.3 16v Flex.
Prodejním cílem Fiatu je dosáhnout 13% podílu pro oba modely v jejich vlastních segmentech trhu.