reklama


Fiat Stilo 1,6 16V Active - solidnost především (02/2002)

Fiat Stilo 1,6 16V Active - solidnost především (02/2002)

 
 

Novinkou na trhu automobilů nižší střední třídy je Fiat Stilo. Již se prodává i u nás, takže je nejvyšší čas "podívat se mu na zoubek". Nový Fiat nahrazuje řadu Bravo/Brava a má nyní pro obě karosářské varianty (3D a 5D) stejný název - Stilo. Pro test jsme si vybrali nejdříve sportovně vyhlížející variantu se třemi dveřmi a během měsíce se nám do rukou dostane i verze...

Novinkou na trhu automobilů nižší střední třídy je Fiat Stilo. Již se prodává i u nás, takže je nejvyšší čas "podívat se mu na zoubek". Nový Fiat nahrazuje řadu Bravo/Brava a má nyní pro obě karosářské varianty (3D a 5D) stejný název - Stilo. Pro test jsme si vybrali nejdříve sportovně vyhlížející variantu se třemi dveřmi a během měsíce se nám do rukou dostane i verze pětidveřová.

Model Stilo je jedním z prvních vozů značky Fiat, který by se rád svou kvalitou zpracování pustil do přímého souboje s nejkvalitnějšími vozy své třídy. Proto byl také použit zcela nový název, protože Fiat chce zahájit právě Stilem novou éru vysoce kvalitních a dobře vybavených vozů. Již letmý pohled na tento vůz naznačuje, že nižší kvalita zpracování "odešla" spolu s řadou Bravo/Brava. Zvenku je zřetelné kvalitní slícování karosářských dílůinteriér je vystavěn na materiálech, za které by se nemusel stydět ani vůz o třídu výše. Zdá se, že Stilo nasadilo pomyslnou laťku kvality hodně vysoko.

Druhým nepřehlédnutelným argumentem pro zájemce o Stilo je jeho standardní výbava, která obsahuje prvky u konkurence dosud nevídané. Příkladem je rozsáhlá sériová bezpečnostní výbava zahrnující například: 6 airbagů (2x přední, 2x boční, 2x hlavové), dále ABS+EBD (dělič brzdného účinku), systém podpory brždění a protiprokluzový systém. Bezpečnostní výbavu je možné dále rozšířit o ESP (elektronický stabilizační systém) za snesitelnou částku dvaceti tisíc korun. Mimochodem ve verzích 1,8, 2,4 a 1,9JTD 115k je ESP standardem (!) Ani další sériová výbava není k zahození: mlhovky, elektrický posilovač řízení Dualdrive, centrální zamykání se systémem Dead-lock, elektrické ovládání oken vpředu s pojistkou proti přivření, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, rádio a dělená zadní sedadla.

Interiéru vévodí mohutná přístrojová deska, která je z větší části vyrobena z velmi kvalitního pogumovaného plastu. Velmi dobrý tvar má také tříramenný volant s dostatečně silným věncem. Elektrický posilovač řízení Dualdrive však má příliš silný účinek a řidiči neponechává dostatečný kontakt s vozovkou. Jako úplně zbytečná se v tomto případě zdá funkce "City", která účinek posilovače ještě zvýší.

Řazení je slabší stránkou Stila. Jde poněkud ztuha a dráhy poměrně dlouhé řadící páky nejsou zcela přesné.

Přední sedadla mají dobré boční vedení a potěší též délka opěradla, která výrazně přesahuje ramena. Posez je však trochu vyšší, což příliš nekoresponduje se sportovním vzhledem třídveřové verze. Místo vzadu je dostatečné pro dvě dospělé osoby, a to jak pro nohy, tak i pro hlavy cestujících. I zde se maximálně hledí na bezpěčnost a tak na zadních sedadlech nechybí 3x tříbodový pás a 3x opěrka hlavy. Zavazadlový prostor o objemu 305 litrů není rekordmanem své třídy, ale pro běžné nároky postačí (5D verze má základní objem zav. prostoru 335 l, rozšířitelný posuvem zadních sedadel až na 410 litrů). Sklopením dělených sedadel dojde samozřejmě k jeho dalšímu zvětšení. Když už se bavíme o zavazadlovém prostoru, všimněte si krásných "prostorových" zadních světel Stila 3D.

Šestnáctistovkao výkonu 76 kW dokázala testované Stilo slušně rozhýbat, ale bylo nutné použít vysokých otáček, protože v nízkých a středních otáčkách (do 4000 otáček), motor nejevil příliš chuti do práce. Zato vyšší otáčky jsou doménou tohoto motoru a umožňují velmi svižnou jízdu. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládá Stilo 1,6 3D za 10,5 s a nejvyšší rychlost je 185 km/h. Průměrné normované spotřeby 7,3 l/100 km se nám dosáhnout nepodařilo, naopak spotřeba byla během testu skoro o dva litry vyšší. Nebyla to však zřejmě až tak chyba motoru, ale především vyšší podíl jízdy ve městě a časté využívání vyšších otáček motoru. Chod motoru je kultivovaný a do středních otáček i dobře odhlučněný. Ve vyšších otáčkách je však pronikání hluku do interiéru již vyšší.

Podvozek má vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou vlečená ramena. Všechna kola jsou osazena kotoučovými brzdami, doplněnými o ABS a EBD (dělič brzdného účinku), řidiči pomáhají i protiprokluzové systémy ASR a MSR, ale také brzdový asistent, reagující nejen na sílu, vyvinutou na pedál, ale i na rychlost sešlápnutí. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, jak při běžné jízdě (přiměřeně tuhé odpružení) i při jízdě sportovní, kde je Stilo jen mírně nedotáčivé a jízdní vlastnosti předvídatelné. Jen pro zajímavost - podvozek není shodný s tím, co je použit v Alfě 147. Také karosérie je příkladně tuhá. Na nerovnostech nedochází k jejímu kroucení, což má příznivý vliv na jízdní vlastnosti i minimum pazvuků v interiéru.

Fiat Stilo 1,6 16V Active s bohatou základní výbavou stojí 444.000 korun a s několika prvky nadstandardní výbavy se cena testovaného kusu vyhoupla na 461.000 Kč.

Koncern Fiat se rozhodl jít cestou vysoké kvality zpracování a vybavenosti svých nových produktů, což by mohlo díky o něco vyšší základní ceně překvapit dosavadní příznivce značky, ale zcela jistě tato strategie získá zákazníky nové.

Uvidíme jaký bude prodejní úspěch Stila v porovnání s etalony třídy: VW Golf, Opel Astra, Ford Focus či Peugeot 307. To se po čase dočtete v našich pravidelných analýzách prodeje nových vozů v ČR.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 444 000 Kč Cena v testované výbavě: 461 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy, ABS + EBD, brake assist, ASR + MSR, mlhovky, elektronický posilovač řízení Dualdrive, centrální zamykání se systémem Dead-lock, elektrické ovládání oken vpředu s pojistkou proti přivření, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dělená zadní sedadla, rádio 4x 35W

Výbava testovaného vozu:základní + Rádio s CD přehrávačem (+4.000,- Kč), volant a rukojeť řadící páky potažená kůží (+5.000,- Kč), metalický lak (+8.000,- Kč)

Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 76 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.1 / 5.7 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 305 / 1002
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 430
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4182
b) šířka (mm): 1784
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1508
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Bazar: Fiat Stilo 192 byl troubením na ústup Bazar: Fiat Stilo 192 byl troubením na ústup

Fiatem tam, autobusem zpět. Takovým vtipům měl učinit…

Fiat Stilo Flex: brazilský facelift italského hatchbacku Fiat Stilo Flex: brazilský facelift italského hatchbacku

Brazilská filiálka automobilky Fiat představila pro…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu Tomáše Kafky

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu…

Výborný vstup! Dvakrát vyhráli, soupeřům nasázeli 17 gólů. Čeští florbalisté zvládli úvod šampionátu na…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama