Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat strmě roste, plánuje další zvýšení produkce modelu 500 (výsledky za 3. čtvrtletí)

Dan Vořechovský
Diskuze (30)
Fiat po velmi dobrých výsledcích za třetí čtvrtletí tohoto roku zvýšil odhad zisku na celý tento rok. Kvůli velmi silné poptávce po modelu 500 navíc uvažuje o dalším zvýšení jeho výroby.

Italský průmyslový koncern Fiat SpA oznámil, že ve třetím čtvrtletí dosáhl čistého zisku ve výši 454 milionů eur, což je o 127 % více než ve stejném čtvrtletí roku 2006. Na dobrých výsledcích má dominantní podíl automobilová divize, která za stejné období utržila 6,5 miliardy eur, tedy o 17,6 % více než v loňském stejném čtvrtletí. Provozní zisk automobilové divize se meziročně zvýšil o 197,6 % na 247 milionů eur. Těchto hospodářských výsledků Fiat dosáhl při 542 600 prodaných vozech, což znamenalo meziroční růst o 18 procent.

Fiat současně s oznámením výsledků za třetí čtvrtletí zvýšil odhad hospodářských výsledků na celý letošní rok. Odhad provozního zisku vzrostl ze 2,7 miliard na 2,9 až 3 miliardy eur, zatímco odhad čistého zisku se zvýšil z rozmezí 1,6 až 1,8 na 1,8 až 1,9 miliard eur.

Kromě nárůstu odhadu hospodářských výsledků by mohlo dojít i k dalšímu zvýšení produkce modelu 500. Fiat původně plánoval roční výrobu 120 tisíc kusů modelu 500, avšak již v srpnu rozhodl z důvodu vysoké poptávky o zvýšení výroby na 140 tisíc. Nyní Fiat uvažuje o navýšení roční výroby až na 190 tisíc kusů. Poptávka (v podobě objednávek) mimochodem převyšuje aktuální výrobu také u modelů Grande Punto, Bravo a Linea.

Hospodářské a prodejní výsledky Fiat

 3Q2007 (mil.eur)3Q07/3Q06    (v %)1-3Q2007 (mil.eur)1-3Q07/1-3Q06   (v %)
Tržby celkem13 858+ 17,442 713+ 12,5
 Tržby automobily6 986+ 17,321 167+ 13,5
   Fiat Group Auto6 510+ 17,619 594+ 13,2
   Ferrari368+ 10,81 172+ 12,9
   Maserati141+ 33,0485+ 29,3
Provozní zisk, celkem745+ 74,52 286+ 62,3
 Provozní zisk,  automobily247+ 197,6733+ 175,6
Čistý zisk, celkem454+ 1271 457+ 114,0
     
 3Q20073Q07/3Q06 (v %)1-3Q20071-3Q07/1-3Q06 (v %)
Prodeje vozů celkem (v tis. ks)543+ 18,01 663+ 13,8
Podíl na trhu (v %)*7,4+ 0,48,1+ 0,5
Cena akcie (EUR) **21,21+ 68,7 ***  

* západní Evropa (vyjma Ferrari a Maserati)

** cena akcie na burze v Miláně k poslednímu obchodnímu dni září

*** meziroční změna

vysvětlivky:

3Q2007 – 3. čtvrtletí 2007

3Q07/3Q06 – meziroční změna (3. čtvrtletí 2007 proti 3. čtvrtletí 2006)

1-3Q2007 – první tři čtvrtletí 2007

1-3Q07/1-3Q06 – meziroční změna (první tři čtvrtletí 2007 proti prvním třem čtvrtletím 2006)

Dan Vořechovský
Diskuze (30)
26. 10. 2007 07:00
Re: 1
Marketing = image = cena. To platí u nového i u ojetého auta.
25. 10. 2007 17:00
Re: 1
Takže postupně:
- Ferrari vyhrálo, a to podle mě zaslouženě, mysli si, co chceš.

- GP bylo po uvedení na trh nejprodávanějším autem své třídy. A pokud se nepletu, jednu dobu celkově nejprodávanějším autem v Evropě. Nic netrvá věčně. A GP se prodává stále. A pořád, myslím, docela slušně. Polo bych řekl, že prostě vykazuje relativně setrvalý stav, zatímco prodejnost GP fluktuace.

- Současný golf je nudný v tom, že nevykazuje žádnou invenci. Technickou a ani designovou. Nemá nic nového. Neurazí, ani nenadchne. Tím, že je bez nápadu, je fádní a nudný. A jestliže ti světla nového Fiatu Bravo připomínají světla ze současného golfu, není to tím, že by VW projevil invenci, ale že je u jeho zadních lamp podobnost s bravem první generace, na které se designéři současného brava chtěli odkázat. Narozdíl od golfu však nové bravo oproti předchůdci vykazuje invenci, a to jak při srovnání s prvním bravem, tak zejména při porovnání se stilem. Pravdou však je, že zrovna zadní svítilny současného brava příliš inovativní nejsou, nepopírám.

- Nevím, proč se zdůrazňuje německá kvalita, já z BMW 320D '99 odvázaný nebyl. Stejně jako nejsem odvázaný z auta, které používám dneska - Škoda Fabia 1.4 16V AT Ambiente 12/2004.

- A jaké mám zkušenosti s italskými auty? Vlastní uno '87, uno logo '93, punto I '97 (mám jej dodnes, tj. 4 roky, a za jeho volant sedám raději než do fabie - díky regulovatelné bederní opěrce mě pak nebolí záda po pár metrech cesty, nemluvě o poloze za volantem celkově). Řídil jsem také na delší porce kilometrů otcovy fiaty: punto I '95, punto II 2002 a stilo MW '2006. Husí kůži nemáme při vybavení si italského auta ani jeden, tak ti nevím... Já teď pokukuju a neumím si vybrat, jestli vzít Lancii Lybru SW nebo Alfu Romeo 156 SW, obojí od roku 2002 a novější. Zatím razím heslo, že chci už jedině itala. Původně jsem chtěl nové GP, ale pak jsem zatoužil po kombíku... :-)
25. 10. 2007 16:07
Hm,vzpominam....
...jak Skodu prirovnavali k Fiatu.Neni to ani moc dlouho,ale za tu dobu se Fiat zacal,,hrabat"nahoru,zatimco SKoda zjevne pouzila tu nejsnazsi moznost-pustit se a paaadat a paaadat.... :no: