Diskuse

Fiat Tipo Kombi: Jak funguje na českých silnicích?

22.2.2017

Vyzkoušel jsem rodinnou verzi italského kompaktu na okreskách v okolí Prahy? Jak zvládá české tankodromy?

 

  • 10 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 22.02.  14:58

    Konečně vyvážené hodnocení

    Tentokrát musím autora pochválit, takto mají vypadat skutečně objektivní jízdní dojmy! :-) :yes: Jinak auto působí velmi sympaticky (i když sedan je ještě elegantnější, ale ten zas bohužel nenabízí 1.4 T-Jet). Pro českou rodinu by Tipo kombi bylo ideální volbou, jen na těch cenách by měl Fiat ještě trochu zapracovat. Ale lze očekávat, že časem příjde nějaká ta akční nabídka... ;-)
    • 44 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 22.02.  15:41

      « Re: Konečně vyvážené hodnocení

      Áno, k redaktorovmu popisu nemožno mať výhrady. Horšie je to s autom, podľa textu mám dojem, že sa testovalo auto spred dvadsiatich rokov. A keď sa pozriem na tie tvary auta, najmä pri bočnom pohľade, tak tam tie deväťdesiate roky vidím, vynára sa mi blahej pamäti Marea. Skrátka lowend, za čo sa ani samotná automobilka sympaticky nehanbí. Len tie ceny tomu lowendu nezodpovedajú a atakujú seriózny mainstream. Presne ako píše MIchal na konci, človek si musí zvážiť, čo získa a čo stratí oproti zavedenej konkurencii.
      • 20 Reagovat !

        foto Redmex

        Redmex 22.02.  16:18

        « Re: Re: Konečně vyvážené hodnocení

        Neviem ci by som to nazyval lowendom, ale povedzme. Kazdopadne ceny su priblizne na urovni Rapidu, ktory je o triedu mensim autom a nepovedal by som, ze je nejak dotiahnutejsi v interieri. Je to novinka, tak si nasadili vyssiu cenu, aby bolo z coho zpustat. Ci to obstoji voci plnohodnotnej konkurencii je vecou preferencii, ale v cenach okolo 400k za kombi to ziadna hitparada nebude, skor kopec kompromisov vo vybave a motoroch.
        • 10 Reagovat !

          foto Sumi2000

          Sumi2000 23.02.  00:37

          « Re: Re: Re: Konečně vyvážené hodnocení

          Rozhodně objektivnější test než posledně.. ;-)
          Snaha redaktora auto moc nechválit tam ale stále je cítit.
          Nevadí..každý se stejně musí projet sám a co člověk to jiný názor.
          Myslím , že designem jde o jedno z nejhezčích kombi na trhu.
          Cena by mohla o fous klesnout , ale končí tam , kde ten Fokus a Astra prakticky začínají..
          Vzhledem k větší prostornosti Fiatu..si ho asi zájemce o prostorově menší Focus asi nevybere.. ;-)
          A Octavia je nyní šeredné a drahé auto...
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 23.02.  10:25

          « Re: Re: Re: Konečně vyvážené hodnocení

          O třídu menší? Rapid má rozvor a délku (SB) na úrovni Golfu a Tipo asi střední třída nebude.
          • 00 Reagovat !

            foto Redmex

            Redmex 23.02.  13:57

            « Re: Re: Re: Re: Konečně vyvážené hodnocení

            Razvorom ano, ale na sirku ma len 1,7m, tam je Rapid trochu vacsi B segment. Nizsia stredna ma typicky 1,8m, to je rozdiel triedy. Vo vnutri je to proste mala auto s natiahnutym razvorom. V podstate typicka Skoda - razvor na hornej hranici triedy, ale sirka priemerna.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 23.02.  17:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně vyvážené hodnocení

              Řekl bych, že pro Škodu byly typické spíš relativně malé rozvory a větší převisy. Výjimkou byly Roomster a Yeti, ale to nejsou sedany, liftbacky ani kombi. Rapid bude nadprůměr. Snad současná generace O/S se vylepšila, ale čísla nesleduji.
              • 00 Reagovat !

                foto Redmex

                Redmex 24.02.  09:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně vyvážené hodnocení

                V zasade suhlasim, ale Rapid je podla mna mimo tento zvyk resp. stoji na tak "starej" platforme, ze ju medzitym dobehli auta o triedu nizsie.
          • 00 Reagovat !

            foto Redmex

            Redmex 23.02.  14:39

            « Re: Re: Re: Re: Konečně vyvážené hodnocení

            Na doplnenie:

            Renault Clio IV

            Wheelbase 2,589 mm (101.9 in)
            Length 4,062 mm (159.9 in) (hatchback)
            Width 1,732 mm (68.2 in)
            Height 1,448 mm (57.0 in)

            Skoda Rapid
            Wheelbase 2,602 mm (102.4 in)
            Length 4,304 mm (169.4 in) (hatchback)
            Width 1,706 mm (67.2 in)
            Height 1,459 mm (57.4 in) (hatchback)

            Rapid ma o 12mm vacsi razvor a je dokonca o 26mm uzsi ako Clio. Okrem natiahnutej dlzky, je Rapid uplne porovnatelny s Cliom, ktore snad je zastupcom super mini, alebo patri o triedu vyssie? :-)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 23.02.  17:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně vyvážené hodnocení

              To tvé Clio má větší rozvor než OII. Fabia bude mít nějakých 2,4x. Různé automobilky mají různý přístup. Mne třídy neberou. Nepřijde mi však, že by Rapid byl velký jako Fabia. Už tak Fabia myslím patřila k větším autům svého segmentu a Rapid SB je o 30 cm delší. Je úzký, bez debaty.
              • 00 Reagovat !

                foto Redmex

                Redmex 24.02.  08:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně vyvážené hodnocení

                Ja tiez na triedy nehram a ak uz chcem z nejakeho dovodu auto zaradit, tak beriem do uvahy razvor + sirku, prave kvoli tymto problemom s jazvecikmi. Dlzku uplne ignorujem, lebo to je potom nemozne zaradit auta ako Rapid alebo Peugeot 301. Kam by si ho dal ty? Striktne povedane je este vacsi ako Rapid a aj citelne sirsi, ale je to nizsia stredna (C segment)? Netusim. >:-[]

                Peugeot 301
                Wheelbase 2,655 mm (104.5 in)
                Length 4,442 mm (174.9 in)
                Width 1,748 mm (68.8 in)

                Inak ked som postoval prispevok s rozmermi, presiel som si vacsinu beznych znaciek a s razvorom je to asi 50 : 50. Koncern a iny co este nepresli generacnou obmenou (tj vacsinou modely z pred 2010) maju razvor okolo 2.45 - 2.5m. Ty co obmenili, tak ho natiahli do intervalu 2.5 - 2.6. Clio fakt nie je jedine ;-)
                Kedze tato trieda ide mimo mna, tak som si to tiez musel pozriet, kazdopadne z hladiska sirky dokonca patri Rapid k podpriemeru B segmentu. To som bol prekvapeny.

                Inak VW group ma celkovo kratke razvory ale dost priestoru. Inak OII nebola ziadna hitparada miestom vzadu, aspon z hladiska mojej vysky 1.9m, aj ked uznavam, ze po tragickej OI to bol velky skok. Tam to bolo horsie ako vo Felici, ktora mala aspon tenke operadla...
  • 00 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 22.02.  15:06

    Tak jo,

    auto od Turků má vlastnosti, které lze tak trochu předvídat. Vlastně nic vysloveně špatného nebylo pane Foktem řečeno, výhrady jsou uvedeny vždy v relaci k třídnímu zařazení auta. A asi také k ceně auta. Jedna věc je ceníková cena, zmíněná v článku, druhou věcí je skutečná cena, za kterou lze auto koupit. Běžící kampaň ani neskrývá, že dovozce nabízí výrazné slevy. A pak by bylo všechno v pořádku.
    Zarazila mě tahle pasáž: "Menší problém s šasi nastane až při opravdu ostré jízdě na nerovném povrchu, po relativně tuhé počáteční kompresi pružin jdou následně do výrazného propružení a auto působí dojmem, že se co chvíli „vznese“. Pokud za této situace přijde další nerovnost nebo jejich série, začne být tipo dost neklidné. Ale to asi zákazníci auta moc řešit nebudou." Budou, nebo nebudou? Autor zřejmě myslí to, že jezdí rychleji, než jak jezdí kupci tohoto vozu. Popsané chování mi připomnělo F124, resp. ruské žigulíky. Mohu snad předpokládat, že tak nejisté vlastnosti podvozek nemá.
    Na závěr přeju Tipu, aby se mu na trhu dařilo. Nejsem zvědavý na další konzolidaci OEM trhu (PSA>Opel, FCA>Proton a pod.), už takhle nám zmizelo příliš mnoho kolikrát i dobrých značek. Snad Fiat vydrží....

    Edit: na poklep "drnčící plasty" začínají být opravdovým neduhem- viz škodovky, nyní i seaty. Šetření na tomto místě mi dokonale vadí...
    • 10 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 22.02.  20:48

      « Re: Tak jo,

      Ano, počítám, že tak, jak jsem s autem jel, jeho budoucí majitelé nikdy v životě nepojedou a tudíž jim chování na limitu moc vadit nebude. Zaznít to ale musí.
      • 00 Reagovat !

        foto Sumi2000

        Sumi2000 23.02.  00:39

        « Re: Re: Tak jo,

        To by jste se divil jak jezdím sám , když spěchám.. >:D
  • 10 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 22.02.  15:15

    Prosba na p. Fokta

    prosím nefoťte auta v poloze ležícího střelce. Ty fotky o designu auta nic neřeknou, snad jen odhalí počet výfukových koncovek. Tahle móda trvá už několik let a řeknu Vám, že je to móda, kterou nikdo neocení. Není nad klasiku- pěkně pohled stojícího člověka, nebo pohled člověka zpoza volantu jiného vozu....
    • 30 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 22.02.  20:50

      « Re: Prosba na p. Fokta

      Mám fotografie z žabí perspektivy rád, navíc v tomto případě jsem také tímto způsobem utlumil ne úplně krásné pozadí. Bohužel nebyl čas ani na focení, ani na výběr lokality k němu. Ale počítám, že obě auta už jsou dostatečně známa. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 23.02.  10:33

        « Re: Re: Prosba na p. Fokta

        Některým autům pohled zespodu vyloženě škodí. A člověk z něj normálně auta nevidí.
  • 50 Reagovat !

    foto maxi-

    maxi! 22.02.  15:39

    zvlastna otazka...

    Vyzkoušel jsem rodinnou verzi italského kompaktu na okreskách v okolí Prahy?

    hm, a to sa pytate vy mna?
    nie ste si isty, co ste vcera robil, alebo....? :-!
    • 30 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 22.02.  15:43

      « Re: zvlastna otazka...

      Asi to má byť reakcia na kritizované množstvo výkričníkov v nadpisoch. Takže už nebudú výkričníky (aj tam, kde sa nehodia), ale otázniky (aj tam, kde sa nehodia). >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 22.02.  18:11

        « Re: Re: zvlastna otazka...

        No snad se toho Paja zas nechytne , nebo jo ?????? >:-[]
    • 01 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 22.02.  19:23

      « Re: zvlastna otazka...

      :-)

      Přesně to jsem šel komentovat - ale už nemusím.

      Taky jsem celej napjatej, jestli to teda fakt testoval - nebo zas někde opsal.
      :-)
  • 04 Reagovat !

    foto topten

    topten 22.02.  15:43

    3 / 4 hvezdy podle vybavy

    [odkaz]
    v porovnani s podobnejma autama zadna slava.

    88kW jakozto maximalni motorizace je bida
    italie, jakožto ve svy době 4. nejmotorizovanější země sveta, na tom moc slavne neni
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 22.02.  15:48

      « Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

      88 kW ako vrchol by nebol problém; ani ostatné výhrady by neboli problém, jednoducho existuje početná skupina ľudí, ktorá ocení veľké auto, ktoré nemusí mať 150 kW, nemusí byť nabité drahými príplatkovými prvkami a asistenčnými systémami, ale idú hlavne po value for money (alebo jednoducho po najnižšej cene). Problém je práve v tom poslednom, kde Tipo zatiaľ zlyháva, keďže tie ceny nie sú natoľko nižšie oproti mainstreamu, aby opodstatnili to množstvo kompromisov. Keď Tipo zlacnie tak, že bude zjavný cenový odstup od mainstreamu, začne dávať zmysel.
      • 31 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 22.02.  19:56

        « Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

        V začátku máš pravdu.. na konci už ne.
        Proč by mělo být dramaticky levnější bež Fabie?
        Nechápu...
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 23.02.  08:03

          « Re: Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

          Kde v mojom príspevku vidíš Fabiu? Si si istý, že reaguješ správne?
    • 21 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 22.02.  15:48

      « Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

      Z mého pohledu je podstatnější, že těch 88 kW je dostupných za cenu konkurenčních tříválců nebo udýchaných atmosfér. Kdo chce nadprůměrně silné či luxusně vybavené auto, ten se holt musí obhlédnout jinde, Tipo míří na Korejce nebo základní specifikace evropských konkurentů.
      • 00 Reagovat !

        foto topten

        topten 22.02.  16:07

        « Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

        když vezmu, kde byl fiat, a konkretne tipo před 20-30 lety tak se moc dopředu neposunul.
        a v porovnanim s jinejma automobilkama ten posun neposun je daleko zretelnejsi.
        i před temi 30 lety mel silnejsi motor ...
        • 30 Reagovat !

          foto zlysoused

          zlysoused 22.02.  16:24

          « Re: Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

          Vzhledem k tomu, že Fiat v této třídě dlouho absentoval a i celkově ustoupil ze slávy, je podle mě logické, že se vrací takhle odspodu a postavil praktické auto na spodním okraji mainstreamu.
          • 11 Reagovat !

            foto topten

            topten 22.02.  16:53

            « Re: Re: Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

            když vezmu, co si normalni ital muze koupit italskyho, tak to je tohle 120 konovy tipo nebo divnej fiat 500 a to me je toho talijana tak nejak lito.
            nemyslim si, ze si tam kazdej muze dovolit 200+ konovou guilii nebo 500+konovy ferrari.
            přitom byly doby, kdy fiat byla inovativni znacka - vzpomen, kolikrat získal titul auto roku.

            otázka proc ten upadek, mozna tim silenym zdanenim motoristu v italii od benzinu pocinaje, přes dan za vlastnictví auta, dane z prevodu, dalnicni poplatky...
            normalni motorista to v italii nemá jednoduchy, a to se podle me muselo odrazit a na tyhle lidovy značce, kterym fiat je
      • 33 Reagovat !

        foto R32

        R32 22.02.  16:55

        « Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

        Nič v zlom ale myslím si, že akutálne nová i30 je o triedu lepšie auto, takže prirovnávať Tipo ku kórejcom je mimo... Skôr by som povedal, že je to konkurencia pre nižšiu triedu v kombíku (Fabia, Clio, Ibiza) ktorá v slušnej výbave lezie cenou na úroveň Tipa (po zľave). Za priamu konkurenciu považujem žiaľ (mám Fiaty rád ale..) Daciu.
        • 23 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 22.02.  19:22

          « Re: Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

          To je oblíbená jedovatá poznámka... ale věří jí jen ti, co si obě auta nevyzkoušeli.
          :-)
          • 12 Reagovat !

            foto King-of-rain

            King of rain 22.02.  22:24

            « Re: Re: Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

            No 3 generace I30 bude zcela jistě lepším autem a asi i dražším než Tipo.
        • 20 Reagovat !

          foto Sumi2000

          Sumi2000 23.02.  00:44

          « Re: Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

          Korejci se dost zlepšili , hlavně výběr materiálů v interieru a víceprvková náprava jsou na vyšší úrovni.
          Na druhou stranu , Fiat má hezčí design , a cena korejců je nekorejsky sebevědomá.
          Motory má lepší Fiat .. lidi si mohou vybrat.
      • 11 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 23.02.  08:09

        « Re: Re: 3 / 4 hvezdy podle vybavy

        Presne ako píše R32, Kórejci išli výrazne hore a úmysel Tipa konkurovať H/K je nereálne optimistický, tie autá sú o level vyššie.
        Pozri si test novej i30 od Rasťa Chválu: až nečakane pochvalný, hlavne v oblastiach, ktoré boli donedávna slabinou Kórejcov. Chváli najmä podvozok, odpruženie, držanie stopy. Aj motor je "plntučný", žiadne zdochlé papierové kone ako v minulosti. Asistenčné systémy (dištančný tempomat) naozaj fungujú. Interiér a jeho vypracovanie paráda. [odkaz]
        Skrátka plnohodnotný mainstream a konkurent Astre, Focusu a spol. Tipo hrá rozhodne nižšiu ligu.
  • 00 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 22.02.  16:29

    len základ

    mne to dáva zmysel len v základe, inak preč od toho kým neposunú ceny do reality.
    • 20 Reagovat !

      foto zlysoused

      zlysoused 22.02.  16:57

      « Re: len základ

      Mě přijde Kombi s 1,4t za 390t jako slušná nabídka. Navíc se dá předpokládat ještě korekce směrem dolů.
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 22.02.  17:29

        « Re: Re: len základ

        asi áno, ak chce niekto kombík a poriadny motor a ostatné nerieši.
        • 10 Reagovat !

          foto zlysoused

          zlysoused 22.02.  19:02

          « Re: Re: Re: len základ

          No je otázka co je to to ostatní, co neřeší a co by mu nabídla mainstreamová konkurence za stejné peníze.
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 22.02.  18:16

    interier

    Nechci rýpat, ale které auto z mainstreamove konkurence má mekcene plasty v nižší střední i na spodních částech palubky a u kolen...? Vždyť to nemá ani už Superb či Kodiaq :-)

    Hatchback sem viděl a je docela hezky , ale za tu cenu jsou jiní hráči, jak ostatně píše i autor a minimálně jízdné presvedcivejsi
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 22.02.  21:59

      « Re: interier

      Presne tak. Viezol som sa v hatchbacku zo servisu. Neurazí, ale ani nenadchne a pri cene (snáď to bola len uvádzacia) cez 20-tisíc eur už vôbec nie.
  • 12 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 22.02.  19:20

    Odpověď na soutěžní otázku z perexu

    "Vyzkoušel jsem rodinnou verzi italského kompaktu na okreskách v okolí Prahy?"
    Okresku jsem nepoznal, ale tipuju, že jo. Jestli mě vylosujete, dejte vědět přes SZ.
  • 61 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 22.02.  19:48

    Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

    dokonce je i přiznaný vliv poměrně bouřilvé reakce pod jiným článkem.

    Pane Fokte, já to i chápu, že prostě Italy špatně snášíte... nebylo by lepší je prostě netestovat?
    :-)

    Přesto mi to nedá. Takže vzadu je pro 3 málo místa... je to vlastně jen 4 místné a je lepší to ani nezkoušet.
    Porušte svá pravidla a přečtěte si zde, u svého chlebodárce, článek o tom, jak pět chlapů v pohodě vyjelo na Ještěd... s Fábií.
    Fábia má vzadu vnitřní šířku 1380mm... Tipo 1470mm. Pro nestrojaře - to je 9 cm.
    Jen pro srovnání - ještě i Rapid má vzadu jen 1410mm... takže je blíž Fabii než Tipu.

    A proč i jinak Fabia? No protože je cenově přesně proti. Jo, Kombík Tipo je v 1.4 T-Jetu a horní výbavě o 22 tisíc dražší... až to budete zkoušet, nezapomeňte dovybavit Fabii na úroveň toho Tipa, včetně 5ti leté záruky. A přitom je o dost menší, slabší... velikostně by bylo lepší poměřovat kombi od Fabie s hatchbackem Fiata.. a pak jsou úplně stejně drahý.
    A přitom je pořád Tipo větším a pohodlnějším autem, ano hatchback pak má o kousek měnší kufr - ale pořád slušných 440 litrů.
    1.4 T-Jet je výkonnější, a přitom - korporanti prominou - s lepší pověstí.
    :-)
    Nekazí se, předepsaný servis je levnější a má obecně delší životnost.
    A tohle je auto pro soukromníky - ne pro firmy. Takže ne leasing a dost. Koupit a vlastnit.. a levně a spolehlivě jezdit.

    Pokud mám 400 tisíc a chci solidní auto do soukroma, tak mi tam moc alternativ nevychází... asi nový Megane od Renaulta.
    Ne všem vyhovuje horně moderní pojetí, nedaří se vždycky probudit vášeň.. a stejně je o něco dražší.

    Jasně, tady na diskuzích většinu zajímají auta od milionu nahoru, ale zkuste si tu situaci aspoň představit.
    :-)
    • 00 Reagovat !

      foto topten

      topten 22.02.  20:08

      « Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

      nezkousel jsi, nebo někdo, jaky slevy ted nabízí opel v akci opel 24?
      [odkaz]
      - astra nebo insignie, jakou umi dat slevu ...
      voni pozadujou registraci, do cehoz se mi nechce

      jinak myslim, ze to je bida fiatu, ze tipo nabizej za cenu fabie
      • 20 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 22.02.  20:19

        « Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

        Jasně, není na co být hrdý. Ale točí mě místní argumentace, že to vlastněn není špatný auto, jenom je drahý.

        Tak se ptám, co to znamená drahý.

        Proč se neprodává dráž je skutečně jen problém Fiata.
        :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 22.02.  20:22

        « Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

        Jo a Opla 24 musíš srovnávat se skladovkami jiných aut... je to výprodej aut za plotem. není fér to srovnávat s konfigurací podle svého.
        • 00 Reagovat !

          foto topten

          topten 22.02.  20:27

          « Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

          jestli myslis, ze se navazim do fiata, tak to nee
          potrebuju letos vymenit jedno auto, a kdyby byla zajimava cena, sice to není uplne ono, ale ...
          • 00 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 23.02.  20:39

            « Re: Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

            Ne-e, nebral jsem to jako navezení se.. jen jsem to chtěl podotknout.

            A v akci Opel 24 je nejlevnější takhle nová Astra:

            Opel Astra Nová 5dv. SELECTION 1.4 (74kW/100k) MT5.
            Karoserie hatchback
            Původní cena 407 300 Kč
            Naše cena 357 300 Kč

            Opravdu za dobré ceny tam mají Corsy a nějaký Merivy... prostě výprodej.
            Novou Astru asi moc vyprodávat nepotřebujou - což je dobře.
            :-)
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 23.02.  08:13

          « Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

          Nie, Opel 24 hod nemá konkurenciu, zľavy 20 i viac percent inde v mainstreame (ako fyzická osoba - nepodnikateľ, kupujúca jedno auto) nedostaneš, ani pri skladovkách. Spoj si už tak vydarenú novú Astru s touto akciou a dostaneš ponuku, ktorej nemôže nikto v triede konkurovať (dokonca ani lowend).
          • 00 Reagovat !

            foto Redmex

            Redmex 23.02.  08:57

            « Re: Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

            Tu by som tiez nesuhlasil, minimalne PSA vie tiez masivne zlavy na starsie modely a skladovky. Ked som kupoval predchadzajucu 308 v case nabehu novej generacie, dostal som zlavu 30% (20.5 -> 14k euro), z coho 2k bolo z dovodu, ze islo uz o hotovu skladovku. Co si pamatam, tak aj VW group daval na skladove Golfy slusne zlavy, hlavne kombinacie slabej vybavy a velkeho mnozstva priplatkov.
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 23.02.  09:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

              Ale to je rozdiel, dostať zľavu na výbehový model v čase nábehu novej generácie a dostať 20 a viac % na novinku, akou je Astra. Choď teraz do VW, koľko Ti dajú na Golf, tipujem jednociferné zľavy.
              • 00 Reagovat !

                foto Ja-Prvni-123

                Ja Prvni 123 23.02.  20:43

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

                Píšu to nahoře: jako dobrý, ale 357.300,- za 5ti dvířko SELECTION 1.4, atmosféra, s 5ti stupňovou převodovkou, mně zas až takovej masakr nepřijde.

                Jo, Corsa pod 300 už zní líp.

                Opel Corsa NOVÁ 5DV,DRIVE 1.4 (66kW/90k) MT5
                Karoserie hatchback
                Původní cena 330 900 Kč
                Naše cena 287 900 Kč

                Tahle je ještě lepší... tu by se fakt hodilo koupit:
                Opel Corsa NOVÁ 5DV,DRIVE 1.4 (66kW/90k) MT5 VŮZ IHNED K ODBĚRU.
                Karoserie hatchback
                Původní cena 341 900 Kč
                Naše cena 298 900 Kč

                Má působivou výbavu, za tu cenu:
                ABS
                alarm
                asistent rozjezdu do kopce
                autorádio
                CD přehrávač
                dálkové centrální zamykání
                deaktivace airbagu spolujezdce
                dělená zadní sedadla
                el. ovládání oken
                el. ovládání zrcátek
                ESP
                imobilizér
                isofix
                litá kola
                mlhovky
                multifunkční volant
                nastavitelný volant
                originál autorádio
                palubní počítač
                pohon 4 x 2
                posilovač řízení
                senzor stěračů
                telefon
                tempomat
                tónovaná skla
                venkovní teploměr
                vyhřívaná zrcátka
                výsuvné opěrky hlav
                výškově nastavitelné sedadlo řidiče
                zadní stěrač
                záruka prodloužená

                A k tomu pěknou, světlezelenou metalízu...

                ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 23.02.  22:02

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

                  Už jsem to tu parkrát psal - vybral jsem si přes internet nějakou Corsu, sleva 20%+, financování na třetinky bez navýšení, prý zavolejte si pro individuální cenovou nabídku na IČ. Zelená, nějaké ergo sedačky atd.

                  Zavolal jsem... a ano, ale ty věci neplatí zároveň. Takže s tou slevou 20% se pojí nějaké financování s RPSN 20%, k financování na třetinky žádná extra sleva není, ale udělají mi cenovou nabídku, která se k té původně inzerované slevě skoro blíží. Výsledek nebyl zlý, ale ani tak super jak to původně vypadalo - já chtěl ojetinu, jen mě tohle zaujalo.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 22.02.  20:09

      « Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

      Teď nevím, s čím T-Jet srovnáváš, ale nezapomínej, že Fabia je o 200 kg lehčí, takže TSI 81 kW rozhodně nepojede hůře než T-Jet, naopak. Výbavou bych řekl, že si Fabia Style a Tipo Lounge nemají moc co vyčítat.

      Ale Fabia se nedá s Tipem dost dobře srovávat, bez ohledu na karoserii. Je to uvnitř malé auto se vším všudy, s omezenou prostorností zejména podélně, i v kombíku. Nejblíž si je Rapid Spaceback a Tipo hatch.
      • 20 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 22.02.  20:21

        « Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

        V zásadě souhlas.
        Ale já polemizuju s prohlášeními, že Tipo je drahé.
        Je na úrovni Fábie, nikoliv toho Rapida.
        A to je i proti Rapidovi větší a útulnější...
        ;-)

        Vyčítat si co mají. Podívej se na standrtní výbavu.. a doplň v konfigurátoru tak, abys je dostal stejně. Pokud to jde.
        :-)
        • 13 Reagovat !

          foto King-of-rain

          King of rain 22.02.  22:21

          « Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

          No dobře ale TIPO a Fabia jsou auta která si nekonkurují.Kupce koncernu si Fiata vesměs nikdy nekoupí.Takže porovnávat je zcela zbytečné.
        • 02 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 23.02.  09:31

          « Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

          Tak neviem. Otvorím si cenník Tipa, úplný základ (a to je akciová cena) 12390 eur. Základný (neakciový) Rapid SB je za 12450 eur. Teda úplne porovnateľná cena. A to u Tipa dostanem zdochlú atmosféru oproti pomerne živému turbu u Rapidu. Teda cenovo úplne porovnateľné, ako Rapid (žiadna Fabia). Detaily výbavy skúmať nemienim, na prvý pohľad sú obe autá holé bosé (15" plecháče a pod.), ak ale prihodím u Rapidu 500 eur, dostanem slušne vybavený akciový model Drive (s automatickou klímou, 6" alu a pod.). Teda absolútne žiadnu cenovú výhodu oproti tomu Rapidu nevidím. A to je za tú lowendovú techniku a vyhotovenie proste veľa.
          • 01 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 23.02.  21:53

            « Re: Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

            Jseš mimo mísu.. ale nehodlám se tady přetahovat.
            :-)
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 24.02.  08:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

              Ja viem, na fakty sa ťažko reaguje iba pocitmi. ;-)
    • 40 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 22.02.  20:45

      « Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

      To s diskuzí pod předešlým článkem jste asi úplně nepochopil. :-) A je mi líto, jako neberu ohled na vox populi, je mi úplně jedno, co psal o něčem nějaký můj chlebodárce. Mám na auta vlastní metr a pohled na věc. Někomu se líbí, jinému ne. Mimochodem - má Rapid profilované zadní sedáky, díky nimž cestující vzadu sedí zhruba stejně daleko od sebe, jako ti přední? Zkuste se posadit na loketní opěrku mezi přední sedadla. :-)

      Co se týče článku předešlého, už tehdy jsem vysvětloval v diskuzi, že mě nepříjemně překvapilo "přiznání" Fiatu, že chce dělat auta na spodním okraji mainstreamu. Poté, co se už od Bravy/Brava snažil dotáhnout na VW, což završil pozoruhodně schopným Stilem a Cromou a s ohledem na to, jak luxusně působí mezi minivozy pětistovka, mi to přišlo jako zbytečné opuštění velmi draze vybojovaných pozic.

      V okamžiku, kdy Fiat řekne, že chce být v první řadě levný a já tuto informaci zvládnu vstřebat, se pochopitelně trochu změní i úhel pohledu. A pokud vás zajímá, proč jsem to potřeboval vstřebat, pak zřejmě nikoli proto, že Italy špatně snáším. Že by to bylo spíš naopak? ;-)
      • 21 Reagovat !

        foto King-of-rain

        King of rain 22.02.  22:17

        « Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

        Tak je přeci logické, že Fiat musel jít v nižší střední jinou cestou než konkurence.Prodejně podotýkám prodejně! se mu dlouhá léta nedařilo v této třídě, takže na to musel jít jinak a myslím že tohle může mít úspěch.Také mu jde do noty, že auta zdražují, takže se vylepšuje cenový prostor.On konkurovat v této třídě koncernu nemůže,protože tento typ kupců prostě FIAT nechce i kdyby byl jizdně a vzhledově nejelpší.Zbytek trhu mu sebrali Korejci a Francouzi, takže mu nezbylo než na to jít odznovu a jinak a oslovit zcela jinou klientelu.

        Jinak k tezi opuštění draze vybojovaných pozic.....Fiat v této třídě už hodně dlouhou dobu žádnou pozici nemá, proto to taky přestal vyrábět.
        Croma to byl prodejní ultra-průšvih.Fiatu nezbyvá nic jiného než dělat auta na spodním okraji mainstreamu a nevidím na tom nic špatného.Pokud by šel proti Golfu a dalším pašákům, neměl by šanci, nikdo z těchto kupců FIAT nechce.Karty jsou lehce rozdané a změnit to není jednoduché a pro FIAT defacto nemožné.Čimž to nemá nic společného s tím, že by neuměl udělat konkurence schopné auto.Umí, ale není ho v dostatečném množství schopen prodat.To je neodiskutovatelný fakt a FIAT je si toho vědom a proto na to jde jinak.IMHO i správně.
        • 30 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 22.02.  23:02

          « Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

          Naprostý souhlas. V případě Stila chtěl Fiat jít německou cestou coby přímý konkurent Golfa a skončilo to naprostou katastrofou (prý největší finanční ztrátou na jednom modelu v celé historii evropského autoprůmyslu). Podobný průser byla i Croma II, i když zde (díky použití techniky Opelu) ztráta nebyla zdaleka tak velká. Prostě Fiat musí zapůsobit hlavně chytlavým designem, skvělou nabídkou prostoru a příznivými cenami a to nové Tipo do puntíku splňuje (tedy až na ty ceny hatche a kombi, ale to se časem jistě poddá).
        • 00 Reagovat !

          foto Redmex

          Redmex 23.02.  09:02

          « Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

          Suhlas, naviac Fiat ma na priame konkurovanie Golfu Gulietu od AR a zjavne nema potrebu pokryt kazdy segment viacerymi autami s rovnakou cenou, tak posadil Tipo cenovo pod nu.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 23.02.  14:27

          « Re: Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

          Jestli by kupci Fiat koupili, pokud by byl nejlepší... to je hodně teoretická diskuse. Muselo by se to holt zkusit. Já myslím, že třeba i jo... asi ne v počtech Golfa, ale dostat se někam na úroveň třeba 308... proč ne?

          Třeba by to chtělo trošku času... ale když už zmiňuješ Korejce, tak je podle mě na jejich příkladě jasné, že si trh dá časem říct.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 23.02.  10:53

      « Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

      Fabia v pěti je team building exercise. >:D Přeci mu nemůžeš mít za zlé, že s takovou pitomostí SadoMasochistů nesouhlasí? Ta redakce je akorát pro smích. Co se vůbec stalo s tím šklebilem (bez urážky), kterého používali jako figuranta? Při pohledu na něj se člověk zasmál.

      Mimochodem, nestrojaři neumí odčítat?
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 23.02.  11:50

        « Re: Re: Jo, snaha o opatrnější formulace je patrná...

        Odčítat umí, ale neumí převádět milimetry na centimetry. Na to už potřebuješ Strojnické tabulky a konzultaci u profesora Švercla. >:-[]
  • 30 Reagovat !

    foto epo-

    epo___ 22.02.  23:14

    BRZDY?

    " S nějakým dávkováním účinku moc nepočítejte, ale nástup je plynulý a hladký, takže žádný problém."

    Prosim vas co znamena tato veta?
    Mam za to ze ak je nastup plynuly a hladky tak brzdy su lahko davkovatelne....resp s davkovanim ucinku nepocitam u ostrych brzd. (nie u plynulych....)
    Ďakujem
    • 20 Reagovat !

      foto Sumi2000

      Sumi2000 23.02.  00:51

      « Re: BRZDY?

      Přesně to jsem si myslel,když jsem to četl.. >:D
  • 01 Reagovat !

    foto megacruiser

    megacruiser 23.02.  00:19

    Srovnání s Dacií MCV

    by nebylo? Mohlo by to být zajímavé pokud by se tato auta dala proti sobě v podobné motorizaci. Velikostně jsou podobné, nedostatkem tlumících materiálů asi taky ;)
  • 20 Reagovat !

    foto Jaros71

    Jaros71 23.02.  01:34

    Fakt pěkný kombík

    Fiatu se design povedl , prostorově auto patří k největším ve třídě. :yes:
    Ceny nejsou tak strašné a zřejmě budou akce a slevy následovat.
    Pokud někdo nechce korejce , dává Tipo zcela smysl....a za dobré peníze dostane dost muziky.
    Malinký starý Fokus fakt nebude cílová skupina zákazníků Tipa.
    Astra možná ....ale bude dražší.
    Megan je uvniř taky menší , a digi budíky+tablet spousta lidí nemusí..
    Tipo se asi bude prodávat dost dobře.
  • 00 Reagovat !

    foto Varadero

    Varadero 23.02.  04:20

    Rovina po sklopení sedaček

    Rád bych se zeptal autora článku, pokud tuto diskuzi ještě čte, co myslel touto větou: "Po sklopení zadních opěradel je avizovaná „rovina“ drobet do kopce". Ono to na první pohled vypadá jednoznačně. Ale byl jsem se ve Fiatu podívat a domluvit si zkušební jízdu a tak jsem si při zkoumání toho auta taky zkusil sklopit opěradla jak to bude vypadat. Samotná sklopená opěradla nic moc, ale pokud se nejprve sklopí sedák tak pak je plocha prakticky rovná.
  • 00 Reagovat !

    foto MGRR

    MGRR 23.02.  04:28

    vazim si podobnych testu a dojmu

    Za mne fajn test i dojmy - Vice takovych, to Fiat neznam.
  • 30 Reagovat !

    foto MGRR

    MGRR 23.02.  04:35

    Tipo T-jet video Rasto Chvala

    • 10 Reagovat !

      foto Pepek

      Pepek 23.02.  08:03

      « Re: Tipo T-jet video Rasto Chvala

      Tomu říkám test !!!!!!!
      • 00 Reagovat !

        foto Drag-On

        Drag-On 23.02.  09:03

        « Re: Re: Tipo T-jet video Rasto Chvala

        On má celkovo testy na výbornej úrovni. Pozeral som minule test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BJ a ten test ma vyslovene bavil. Tak isto Caddy 4x4. Myslím že mnoho automobilových novinárov by si z neho mohlo brať príklad.
  • 10 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 23.02.  10:01

    "Odborný" článek

    To jsem ani ve snu nečekal, že až tak ! A k tomu na motoristickém portálu !
  • 00 Reagovat !

    foto sobullko

    sobullko 23.02.  11:12

    lpg

    kombinovana spotreba 11,4l motoru 1,4 T LPG????
    to je preklep ci realita..
    1,4 T bez LPG ma kombinovanu 6,0l...
    nerozumiem???

    Má ta 1,4 T aj priamy vstrek?... inak by to mohla byt idealna motorizacia, lepsie a vyklonnejsie v realite ako 1,6jtd, v pripade LPG odpadaju naftove problemy.. len ak by to realne papalo 9l plynu..
    • 10 Reagovat !

      foto Pepek

      Pepek 23.02.  14:15

      « Re: lpg

      T-jet není přímý vstřik a je to jedna z jeho v výhod (nebude trpět karbonizací).
  • 10 Reagovat !

    foto Pajinex

    Pajinex 23.02.  14:01

    Tipo v LPG

    Rasťo je opravdu Mr. testrider. Sám se věnuji externě novinařině, ale v jedné stopě a rád na jeho věci koukám. Tipo mě hodně zajímá, a to přesně ta verze v LPG, kterou Rasťo doporučil v závěru. Najel jsem cca 200 tis. km s Fabií HTP přestavěnou na LPG Stag4 a varování všech, že motor klekne jsem neřešil. Prodal jsem ji za neuvěřitelný peníze do Áček (bez výbavy, neměla ani ABS, 1xpytel, teda alespoň nebouranou) a s motorem naprosto ok. Teď mám osmiventilovou naftu v Cromě II a cca 310 na hrbu s původním DPF, spojkou i vstřiky. Najel jsem z toho polovinu. Jen řeším drobnosti na podvozku, altík, parkovací čidlo atd. Nebude tu ale věčně a LPG se zkrátka tankuje s větším úsměvem. Potřebuju auto, který mi nikdo neukradne, s jednoduchou technikou, prostorný kvůli závodům dcery v minimotocupu, 550 na kouli zvládne na tahání mé okruhovky a aby jezdilo za málo. Nároky splňuje Tipo kombi, nepřímovstřik 1,4 T-Jet s nádrží 50 benzín + 52 LPG, jestli jsem dobře koukal. Za mne čistě racionální kup se slušnou value for money.
    p.s. Tuším, že to má LPG Tartarini a za 11 jezdit nebude, tomu nevěřím. Fabia byť s nižším výkonem uměla v průměru za 6,5, tohle bude ve slušných rukou max 8, dálnice lehce za předpisy do 10. Navíc Fabča měla nádrž jen 40, byť se LPG netankuje do plna.
    • 00 Reagovat !

      foto sobullko

      sobullko 24.02.  10:31

      « Re: Tipo v LPG

      jj... pokial to nema priamy vstrek tak nieje o com.
      Podla mňa idealný kombik. Našiel som na stránke udaje o motore a je to prekle.. kombinovana spotreba v LPG je 8,3l.. takze cca 9lpg. Ja mam atmofsferu megane 1,6 Lpg 74kw a tiez mi to bere 8,5 - 9l plynu. Mam system BRC.
      Chcelo by to ale ďalšie info ohľadne prerábky, teda aký ide systém, či je to továrenská alebo dodatočná úprava a ak tovarenská, čo je upravené/zmenené.

      • 00 Reagovat !

        foto Pajinex

        Pajinex 24.02.  11:55

        « Re: Re: Tipo v LPG

        Určitě to budou mít řešený s fabrikou, protože mají víc LPG modelů, tuším Punto, Qubo a 500-kilo. Pamatuji se, že mi ve Fabii odešel vstřik kvůli bio beneli. Byl úplně zalepený. Od té doby jsem bral kvůli startům a zahřátí do přepnutí na LPG pár litrů Vervy a pohoda. Teď jsem byl vyzkoušet 308 v kombiku a u přeplňovaného benzínového 1,2 PureTechu (mimochodem výborný motor) mi jasně doporučili brát minimálně 98. Asi vědí proč..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila shodila klubový web

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila…

Slovenský útočník Milan Bartovič (36 let) bude minimálně do 15. ledna pomáhat Vítkovicím. Ostravský klub tím…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…