Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 0,9 TwinAir: Podrobněji o nových dvouválcích

Italský Fiat uvolnil další informace o dvouválcích TwinAir, a to včetně oficiálních technických údajů pro řadu 500.
Zpět na článek
9. 7. 2010 08:47
9. 7. 2010 08:59
9. 7. 2010 09:31
9. 7. 2010 10:01
9. 7. 2010 13:20
neregistrovaný "f1sh1"
9. 7. 2010 13:53
9. 7. 2010 23:19
9. 7. 2010 09:41
neregistrovaný "RayBan"
9. 7. 2010 14:01
neregistrovaný "kubiii"
9. 7. 2010 11:02
9. 7. 2010 11:51
9. 7. 2010 11:54
9. 7. 2010 12:08
9. 7. 2010 12:11
9. 7. 2010 12:18
9. 7. 2010 12:35
9. 7. 2010 13:26
9. 7. 2010 13:44
9. 7. 2010 14:31
9. 7. 2010 14:49
9. 7. 2010 14:51
9. 7. 2010 15:04
9. 7. 2010 15:11
10. 7. 2010 13:12
neregistrovaný "libor2"
10. 7. 2010 13:24
neregistrovaný "libor2"
10. 7. 2010 14:39
7. 7. 2011 10:08
9. 7. 2010 14:31
9. 7. 2010 14:55
9. 7. 2010 15:07
9. 7. 2010 15:09
9. 7. 2010 15:21
9. 7. 2010 16:59
12. 7. 2010 09:05
12. 7. 2010 11:44
12. 7. 2010 21:56
10. 7. 2010 11:42
10. 7. 2010 14:43
7. 7. 2011 10:13
9. 7. 2010 12:44
9. 7. 2010 12:50
9. 7. 2010 13:17
9. 7. 2010 13:52
9. 7. 2010 14:16
12. 7. 2010 15:43
9. 7. 2010 13:50
neregistrovaný "kubiii"
9. 7. 2010 17:40
10. 7. 2010 14:45
11. 7. 2010 19:20
7. 7. 2011 10:20
10. 7. 2010 17:57
10. 7. 2010 19:11
11. 7. 2010 19:20
11. 7. 2010 23:01
7. 7. 2011 10:22
7. 7. 2011 10:18
9. 7. 2010 12:57
9. 7. 2010 13:14
9. 7. 2010 13:48
9. 7. 2010 13:53
neregistrovaný "kubiii"
7. 7. 2011 10:26
9. 7. 2010 14:07
9. 7. 2010 14:26
7. 7. 2011 10:31
9. 7. 2010 23:38
10. 7. 2010 13:08
11. 7. 2010 11:09
10. 7. 2010 12:15
neregistrovaný "Hooonza"
11. 7. 2010 21:16
9. 7. 2010 08:47
Redakci
Skoda ze ty fotky do soucastnych clanku davate v xxx.gif formatu, pred casem kdy to bylo v xxx.jpg dalo se to pouzit pro studium a ulozit pro dalsi potreby, taklo jeto pro mne k nepouziti. Skoda. :no:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Glaukos
9. 7. 2010 08:59
Re: Redakci
větší rozlíšení by taktéž nezaškodilo, takhle to musím hledat jinde
Avatar - Tomogo
9. 7. 2010 09:31
Re: Redakci
Nehledě na to, že GIF není svobodný formát a mohla by s tím mít redakce teoreticky problémy. Místo GIFu bych navrhoval PNG. Ale bezztrátová komprese u GIF/PNG se mi zdá lepší varianta, nežli rozmatlané JPG. Tedy pokud nepotřebuji True-color.
Avatar - positivemind
9. 7. 2010 09:51
Re: Redakci
Problém je při použití širokého barevného spektra - obrázky budou mít místo 60kB 300kB - a to už je znát jak na připojení uživatele, tak na místo na serveru (podívej se, kolik denně přibude článků s poměrně velkou fotogalerií)
Avatar - Tomogo
9. 7. 2010 10:01
Re: Redakci
Ale já jsem neřekl, že maj používat 32bit barvy, jen místo GIF použít PNG, u kterého si můžeš vybrat i omezenou barevnou paletu stejně jako u GIFu.
9. 7. 2010 10:24
Re: Redakci
Naprosto rozumim vašemu požadavku, ale tento režim zobrazování fotografií jsme zavedli po tom, co se po internetu začaly šířit námi zveřejňované fotografie. Jde tedy o jistou formu ochranu obsahu před kopírováním a ne nástroj, jak odradit uživatele. Díky za pochopení.
neregistrovaný "f1sh1"
9. 7. 2010 13:20
Re: Redakci
Ochrana obsahu? To tedy dost chabá, stačí otevřít zdrojový HTML kód a link k obrázku, dokonce bez watermarku (!) mám za 5 sekund - např. [odkaz]

Takže obrázky jsou pořád v JPG.

:no: :no: :no:
9. 7. 2010 13:53
Re: Redakci
>:D >:D >:D security through obscurity :-!
9. 7. 2010 08:55
Nova era motorizace
Takze Fiat nam opet prepisuje historii! Doufejme, ze vse bude fungovat jak ma a jeste chvili vydrzime se spalovacimy motory nez nas ekologicka loby donuti neustale dobijet baterky a nebo chodit pesky!
BRAVO FIAT! ;-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Tomogo
9. 7. 2010 09:33
Re: Nova era motorizace
Ano, není to špatný motor, ale škoda, že Fiatí morory vždy rychleji odcházejí, tak jsem zvědav jak tomu bude u této nízkooběmové perly.
neregistrovaný "RayBan"
9. 7. 2010 09:41
Re: Nova era motorizace
Pokud ti odejde, tak půjdeš za ním, ne ... >:D ?
Avatar - Tomogo
9. 7. 2010 09:49
Re: Nova era motorizace
No je fakt, že bys tu pětistovku mohl klidně dát na záda a odnést ji do servisu ;-)
9. 7. 2010 09:42
Re: Nova era motorizace
No ze by nejak rychle odchazely jsem si zatim za nekolik set tisic km nejak nevsiml! >:D
Avatar - Tomogo
9. 7. 2010 09:54
Re: Nova era motorizace
Jo ty menší obsahy s tím mají trochu problém... ale pokud máš V6, tak asi nebudeš ten případ ;-)
9. 7. 2010 10:15
Re: Nova era motorizace
Trochu se nám tady rozepiš. Zajímají mě tvoje konkrétní zkušenosti, které motory konkrétně a v jakých modelech a co konkrétně se tam sype... A v kolikati kilometrech to může majitel, tedy i já očekávat.

Co vím, tak stará Brava má najeto cca 170 000 km a s motorem nebyl a není problém. Ostatní auta mají zatím málo, tak bych rád věděl, kdy mě to potká...

Určitě nás to tady všechny zajímá...
Děkuji.
9. 7. 2010 10:33
Re: Nova era motorizace
ako z vlastnej skusenosti tiez mozem potvrdit, ze sa nekazia, mame doma Punto 1 z roku 1999 s motorom 1,1 55k a ma najazdenych 155000 kilometrov a zatial pohoda ... menene na nom bolo zatial: rozvody, spojka, gufero na vackovom hriadeli a tesnenie pod vekom, no a samozrejme sviecky a olej >:D .. cize spokojnost :-!
Avatar - Tomogo
9. 7. 2010 10:50
Re: Nova era motorizace
Chlapi buďte v klidu, já nejsem žádný odborník. Jen kámoš měl Fiat Tipo a brácha Fiat Tempra oba turbo diesel a ty motory měly nalítáno kolem 150 tisíc a zněly, jako když do nich kladivem bušíš, ale je fakt, že pořád jezdily.
Ale to jak tady popisuješ je právě ten přesný případ. Např. služební Felda 160 tisíc po Praze a bez jediné výměny mimo dotažení spojky. A že jsem jí chudince nakládal co se dalo. ;-)
Avatar - gld
9. 7. 2010 11:46
Re: Nova era motorizace
Sakra chlape ani nepíš ďalej..dieselové tipo a tempra v nafte s 150 000km?? To kupovali nové alebo si naivný ;-)

také autá mávajú nalietané minimálne cez 300tisíc a podľa toho tiež rachtajú
neregistrovaný "kubiii"
9. 7. 2010 14:01
Re: Nova era motorizace
TD v Tipu a Tempře vydržely bez problému 400K, sám jsem měl v Tempře 1,6 benzín (55kW) 210000 tachometrových a ten motor bylo snad to jediný, co se na tom autě nes.ralo...
Avatar - jenik1
9. 7. 2010 10:35
Re: Nova era motorizace
On to slyšel někde v hospodě, že motory fiatů "odcházejí". Já mám zkušenosti přesně opačné :-)
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 10:50
Re: Nova era motorizace
Jo tak, takže neodchází, ale přichází. >:D
9. 7. 2010 10:54
Re: Nova era motorizace
Ano.
K Saabu, opelu a volkswágenu... >:-[]
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 12:37
Re: Nova era motorizace
nezklamal jsi
9. 7. 2010 13:50
Re: Nova era motorizace
So spolahlivostou Fiatou som nemal problem a v rodine ich bolo dost. Tatinove punto malo za 150k km iba raz problem, ked utekala voda z chladenia von a motor sa zohrieval. Prebrusila sa hlava bolo to ok. Teta mala to iste punto 1.1 55S a tam problem nebol. Scudo 1.9JTD sluzilo ako firemne a na zasluzeny odpocinok islo az po cca 250k km bez vyraznejsich problemov.

Z novsich Fiatov teraz tatino jazdi na mojom byvalom Brave je to zakladna 1.4 16. Aktualne ma to auto sice iba 60 000 km a zatial bez problemov. Dalsich 60 000 ale ukaze :-)
Avatar - Adrian77
9. 7. 2010 15:29
Re: Nova era motorizace
Vždy jsem měl k Fiatu ze všech aut nejblíž a nedám na něj dopustit, ale k těm motorům musím říct toto:
Měl jsem čtyřválcovou 0.9 u Pandy - ještě s karbecem a 35 kW - super motor, ten byl ještě opravdu nesmrtelnej. U Cinquecenta jsem měl tento motor už se vstřikováním a s výkonem už jen 29 kW. Daleko línější a žíznivější motor, než u tý Pandy a to jezdil hodně dobře. Koupil jsem ho se 110 000 km, ve 120 000 km jsem to předělával na plyn. Motor se dožil asi 180 000 km, pak odešel úplně, tak jsem jej vyměnil a po dalších 10 000 km, jsem raději šel do novýho auta. Je pravda, že na cesty 150 km/h po dálnici nebyl stavěnej a ani zpřevodovanej, tak jsem ho taky trochu uhnal. A kde byl problém? Hlavně odcházející hydraulické vymezování vůle ventilů (neskutečně drahá výměna) mimořádně časté odcházení těsnění pod hlavou válců... ( to však ale po cca 20 km jízdy bez vody, po drobné kolizi daleko v lesích). :-)
Nové 0.9 od Fiata stejnou nezničitelnost, jako měla původní čtyřválcová 0.9, nebo krásnou jednoduchost co měl dvouválec 0.6 (ten jsem měl v Maluchovi). Chtěl jsem kdysi Pandu s tímto novým motorem, ale tři roky jsem na to čekat nemohl, mám teď super tříválec 1.0 od Toyoty ve svém Citroenu :-)
9. 7. 2010 11:02
:-)
Oni přijdou... až nastaví zrcadlo... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
9. 7. 2010 11:51
400+
Tak páni, máloktorá téma dokáže rozdúchať diskusie ako tento mikromotor od fiatu ktorý podľa niektorých začína "novú éru motorizmu"

Nezačína, len posunulo downsizing zase o laťku vyššie..teda skôr nižšie objemom :-)

Každopádne by som ho vopred nezatracoval, nikto z vás ním ešte nešiel a tak dohady o priebehu výkonu, krútiaceho momentu a blababla si môžeme zatiaľ ušetriť..na papieri to vyzerá dobre ale ten znesie všeličo, uvidíme čo to bude robiť v praxi, o výkon by som sa nebál, turbo dokáže fúknuť a aj základ okolo 40kw sa vyskytuje dnes a bežne, skôr som zvedavý či dokážu dodržať sľuby ohľadom nízkej spotreby..ak nie tak downsizing narazí na slepú uličku
Rozbalit vlákno
54
9. 7. 2010 11:54
Re: 400+
Spotřeba nebude nijako nízka. S přehledem se vyrovná klasickému čtyřválci. Jde pouze o další úlitbu ekologům, kdy motor na testovací stolici v nějakých otáčkách vykazuje malou spotřebu, leč v praxi to bude přesně naopak.
Avatar - iudex
9. 7. 2010 12:08
Re: 400+
Tiez sa toho mierne obávam. Ale nechajme sa prekvapit. Aj pri TSI motoroch boli reci o tom, ze to bude zrat ako rovnako výkonné atmosféry a myslím, ze s nimi ludia jazdia za celkom prijatelné císla.
9. 7. 2010 12:11
Re: 400+
Problém je ten, že reálné testy MultiAiru vůbec v ničem nenaznačují, že ten motor je úsporný, spíše naopak.
U malého motoru, který když se nebude točit, tak nepojede, to bude platit dvojnásob. O tom jsem bytostně přesvědčen.
Spíše než jako nový motor pro zákazníky, ho vnímam jako nový motor pro ekology, který jim vylepší tabulky CO2. Přínos pro obyčejného konzumenta bude mít motor nulový. Osobně bych vzal stokrát raději atmosféru 1.4 16V, která přežije celý auto.
9. 7. 2010 12:18
Re: 400+
Ne. Problém je v tom, že testéři na těch motorech rajtovali jak urvaní ze řetězů...

U motoru TSi naopak všichni chtějí dokázat jak úsporné to je (tak jak se mi chlubil jeden nejmenovaný ředitel autoslaonu, ajk jeli v 5 lidech z Brna do MB za 6,4 l/100). Kdo to nevidí, je slepý jak jelito. Vím, za kolik jezdím a vím za kolik jezdí TSI. Ty motory si nemají co vyčítat (v tomto), rozdíly zanedbatelné (multiair z principu musí být ještě o něco lepší). Každý je trochu jiný, ale to základní mají společné. Pokud se pohybuje klidně s nohou na plynovém pedálu umějí jezdit za málo s tím, že nabízejí dostatek výkonové rezervy v případě potřeby (bohužel tohle lidi co enmají zkušenosti neumí a nebo chtějí dokázat opak). Odlišné jsou ty motory v projevu, a ve zvuku... Ale to je očekávatelné... Pokud se někdo snaží přesvědčit, že TSI jsou úsporné a všechno ostatní jsou rozežrané ludry... pak to chápu.. Ale prostě to není pravda.

Já s tím T-jetem jezdím za úpplně stejnou spotřebou jako sem jezdil s 1,6 16 V.
9. 7. 2010 12:35
Re: 400+
Píšu tu o tom pidimotoru, který se prostě bude muset honit, jinak to s autem nepohne. Buď budeš ve městě nejpomalejší, nebo tomu přidáš, ale to pak udělá vír v nádrži. Pořád to má pouhé dva válce, které se musejí postarat o čtyři doby motoru.

TSI má ze své podstaty pro úspornost lepší předpoklad. Palivo se vstřikuje tryskou rovnou do válců do předem stanovených míst, nemusí přes ventil, a proudění tedy nenarušuje jeho co možná nejlepší rozptýlení ve válci a jeho atomizaci. Tohle je pro účinnost motoru nepochybně důležitější parametr než proměnlivé otevírání ventilů, které do válce naženou nějakou nesourodou směs.

Jak jsem ti psal, já jsem jezdil s V6 za průměrných 8.4 dle PP. A nebyl sem nejpomalejší na cestě, spíš naopak. Ale to byly doby favoritů a felicií. Z mých zkušeností tedy plyne, že na to, abys slušně jel s velkým motorem, ho nemusíš honit a taky ti nesežere tolik, co poloviční motor, kterým chceš stačit.
Avatar - theolli
9. 7. 2010 13:26
Re: 400+
Z mých zkušeností tedy plyne, že na to, abys slušně jel s velkým motorem, ho nemusíš honit a taky ti nesežere tolik, co poloviční motor, kterým chceš stačit. SVATÁ PRAVDA
9. 7. 2010 13:44
Re: 400+
ja som viacej citatel ako prispievatel a zvycajne s tvojimi prispevkami nesuhlasim ale tu si povedal skutocne pravdu. Ten mensi motor bude treba drzat vo vyssich otazkach aby to islo, a to pojde na ukor spotreby.

Ja som dlho neveril tomu ze s velkym motorom sa da jazdit za taku istu spotrebu ako s normalnou 1.4 16V ale mam to odskusane. Nove Bravo atmosfericka 1.4 16V dlhodoba spotreba 8,5 l/100 Mazda 6 2,5i dlhodoba 8,9 l/100 a to Mazdicke slapem na krk viacej ako tomu Fiatu :-)
Avatar - gld
9. 7. 2010 14:31
Re: 400+
Pidimotor je vždy relatívny pojem vzhľadom k autu ktorý poháňa ;-)

0,9 litrové turbo vo fiate 500 nie je o nič horšie ak to porovnáme s motorom 1,4 TSI v superbe

Tiež, objem je malý ale výkon a krútiaci moment na malé auto do mesta viac než postačujúci, tak aké "honenie" motora? 8-s
9. 7. 2010 14:51
Re: 400+
Podívej, zkus si rozpočítat 4 doby na ty dva válce. Klidně to sem napiš.
Každému soudnému z toho vypadne, že ten jeden píst se neskutečně nadře za ten druhej. Zachrání to jen vyšší otáčky = vyšší spotřeba.
9. 7. 2010 15:04
Re: 400+
A nebo se ty otáčky nahradí brutálně vysokým krouťákem a dle koncernových zákonů spotřeba nestoupne... :-!
9. 7. 2010 15:11
Re: 400+
Copak? Nemáš odkud brát? :-!
neregistrovaný "libor2"
10. 7. 2010 13:12
Re: 400+
ty sivazne myslis ze 4 vsechny s tech dob trvaj stejne? :-) Zkus si tede rozpocitat 4 doby na V6 nebo jakto ze jezdej jednovalcove motorky :-)
neregistrovaný "libor2"
10. 7. 2010 13:24
Re: 400+
jen pro upresnenou
Sani pist jede z horni uvrate dolu 1/2 otacky
Stlacovani pist jede na horu druha 2/2 otacky
Vybuch pred horni uvrati preskoci jiskra palivo vzplane a pist se vymrsti dolu 3/2
Vyfuk pist jede nahoru 4/2 otacky
[odkaz]
10. 7. 2010 14:39
Re: 400+
No, řekl bych, že vývojáři od Fiatu ví, co dělají...a určitě by to nebyrobily, kdyby to hodně žralo...
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:08
Re: 400+
Ano, proto mají poloviční výkon co přeplňované 1,8čky.... :no: :-!

Pořád je dobré si právě spočítat, že 140NM, při celkovému převodovém poměru třeba 3 (u 5tého stupně), dá 420NM na hnací hřídeli. Vezmi v potaz velikost kola, a dostaneš se k číslu, co by ti rozšrotovalo pracky jak nic....... Kde máš to "dření"....

To je asi tak, jako když řeknu, že 4 válec se sakramensky nadře oproti 8miválci, protože je tam 2x méně pístů, proto 4 válec fuj..... Plesk, prober se.....

Jak k tomu přijdou jednoválcové motorky???? Čopřík s čtvrtinovým výkonem co F500, vážící třetinu co F500, asi taky podle tebe trpí co???

Bože, tady jsou takoví cíťové >:D To je neuvěřitelné... Kdyby se měl vývoj zaobírat "báj fíl", skončili by jsme u V10tek jako v emerice...
9. 7. 2010 14:31
Re: 400+
Zajímavě jsi se rozepsal o výhodách přímého vstřikování,zapomněl jsi ale na negativa.
Dále nepíšeš,že dnes už přímím vstřikem benzínu disponuje snad každá automobilka (i Fiat),jen zvažují vhodnost nasazení této technologie,protože jako každá má svá negativa.Nepíšeš také proč vlastně přímí vstřik vznikl a také které jeho funkce TSI nevyužívá.
Čili zase pouhé PR.
9. 7. 2010 14:55
Re: 400+
Na plácala tvého kalibru většinou nemá smysl reagovat. Ale: máš zde prostor, klidně se rozepiš. :-!
9. 7. 2010 15:07
Re: 400+
No máš možnost projevit,že dané problematice rozumíš,když už jsi tak hezky začal o výhodách jednoho systému vstřikování a nedůležitosti ovlivnění sání vzduchu. :-!
9. 7. 2010 15:09
Re: 400+
Čekal jsem, ze nic nenapíšeš. Plácale. :-!
9. 7. 2010 15:21
Re: 400+
Placal jsi ty. >:D Přečti si ještě jednou co jsi napsal...to je důležitější než nasát nějakou nesourodou směs.Právě že přímé vstřikování mělo jako prvotní úkol a je to stále cílem spalovat chudou směs,vrstvenou,čili nehomogenní-nesourodou.Spalování chudé směsi,takzané kvalitativní spalování je cílem u benzínových motorů,tím se přiblíží dieslovým a zvýší svoji účinnost při nízkém zatížení.Zdar plácale.Dnes už nemám na tebe čas.
9. 7. 2010 16:59
Re: 400+
To jsou zase žvásty. Možná bys měl posuzovat to, co jsem tím myslel a ne si jen vybírat něco, na co bys zareagoval.

Specielně pro tebe tedy napíšu, že přímý vstřik pracuje ve dvou fázích, když to nebudeš honit, vytvoří se vrstvená směs, protože se vstřikuje při kompresi a je poměrně chudá. Je směřována přímo na elektrody svíčky, takže dojde poměrně jednoduše k zážehu. Malá spotřeba, nízké emise.
Když tomu přišlápneš, ve válci se vytvoří směs homogenní a bohatší, protože se vstřikuje v době sání a dojde k větší homogenizaci - logické.

V porovnání s tímto, obyčejné vstřikování při nazatíženém motoru nedokáže směřovat chudou směs přímo na elektrodu svíčky, protože se do válce vhání již namíchaná.

Každý tedy může posoudit, jestli při ekonomické jízdě je TSI úspornější než motor s klasickým vstřikováním. TSI jednoznačně lépe dovede připravit směs pro konkrétní situaci a dovede ji směřovat.

Doufám, že teď si s výkladem spokojen, možná tomu nikdo jiný ani nebude rozumět. Nerad píšu tyto slohovky. :-!
12. 7. 2010 09:05
Re: 400+
Jenže TSI neumí spalovat vrstvenou směs,pouze homogenní,narozdíl o jiných.A i motory se vstřikem do sání dokáží spalovat chudou směs.Důležité je ovlivňit víření vzduchu dle potřeby.A to ovlivňují tvarem spalovací komory a v hlavně ventily.
Tvé znalosti jsou minimální a neboj se Fiat ví co dělá.
12. 7. 2010 11:44
Re: 400+
Jde vidět, že si ani nevěděl, co sem píšeš, opět si reagoval na nick, nikoli na obsah.

Kdybs chtěl něco fundovaně dodat, tak to uděláš a nebudeš tu plácat o věcech, o kterých se tu nikdo nebavil.

TSI sem popsal v prvním příspěvku (12:35). Na tom si trvám a tečka. Ty si dál mysli, že tvaroavnou spalovací komoru (a hlavně ventily) má snad jen Fiat a nikdo jinej. :-!
12. 7. 2010 21:56
Re: 400+
Reagoval jsem právě na tvou neznalost.Ten přímý vstřik je důležitěší než promněnlivé časování ventilů.Hraješ si tady jen na odborníka.
spalování není statický děj,ale dynamický,vše je v pohybu i ten nasátý vzduch a vždy.Ty ho potřebuješ nějak řídit,i s přímím vstřikem.
Každopádně jen přímý vstřik nezaručí nízkou spotřebu.
Avatar - Ada je zase tady
10. 7. 2010 10:32
Re: 400+
...priblizi se dieselovym... to je totalni blabol! Zazehovy motor se nikdy nemuze priblizit dieselu, protoze ma maly kompresni pomer. A energeticka ucinnost motoru je predevsim zavisla na kompresnim pomeru. Cim vyssi kompresni pomer, tim nizsi merna spotreba. Otazka vhodne konstrukce vstrikovani paliva a tvaru spalovaciho prostoru tak, aby spalovani probihalo kontrolovanym zpusobem pri co nejnizsi bohatosti smesi palivo + vzduch je spolecnym konstrukterskym ukolem jak pro zazehove, tak pro vznetove motory. Napsat, ze spalovani vrstvene smezi muze priblizit zazehove motory ucinnosti vznetovym je naproste nepochopeni fyzikalnich principu.
A proto: do kazdeho auta patri diesel. Pokud mozno tak TDI a nejlepe PD.
Avatar - Ronault.
10. 7. 2010 11:42
Re: 400+
Tak inženýre, teď tu o Karkulce
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:13
Re: 400+
dej si facku >:D Tady se nikdo nebavil o způsobu spalování, které jsi krásně vynal ze skriptů, tady byla řeč o výsledném průběhu chování motoru.... Tedy průběhu kroutícího momentu..... Zlato..
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 12:44
Re: 400+
Jak mám chápat tuto větu?

"Ne. Problém je v tom, že testéři na těch motorech rajtovali jak urvaní ze řetězů...
U motoru TSi naopak všichni chtějí dokázat jak úsporné to je"

Tak jako že ve všech testech Multiairy honili a ve všech testech TSI schválně šetřili?

Docela mě to pobavilo.

PS: Tím nechci říci, že by si tyto motory měli ve spotřebě co vyčítat, ale to spojení co wolff uvedl stojí minimálně za zamyšlení
9. 7. 2010 12:50
Re: 400+
Nad tím se zamýšlet nikdo nemusí. Každej ví, že tu wolff píše vždy v tom duchu, že Fiatu všichni ubližují. Nejinak dnes. ;-)
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 13:17
Re: 400+
No čekal jsem jestli mi to dokáže Wolff nějak smysluplně vysvětlit, ale myslím, že na to vysvětlení asi není.
Mě právě na Wolffovi štve to, že dokáže napsat absolutní bludy jenom proto, aby vyzdvihl svou oblíbenou značku. Chápu jeho zapálení pro značku. Snad každý má svého favorita, ale on je schopný napsat sebevětší blbost, jenom aby Fiat vyzdvihl do oblak. Jako například tento příspěvěk, že TSI všichni šetří a Na Fiata šlapou jak na zelí v kýblu.
9. 7. 2010 13:52
Re: 400+
z mojho pohladu je wolff to iste co GTI, len kazdy si obhajuje svoju znacku :-!
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 14:16
Re: 400+
Je to dost podobný, ale pořád mám pocit, že GTI je o kousek výš. Wolffovi, když dojdou argumenty (což je dost často) tak je schopný všechny označit dost nevybíravými výrazy. To GTI je alespon o něco slušnější. Jinak v tom nekonečném obhajování si mohou směle konkurovat
12. 7. 2010 15:43
Re: 400+
No u nás v rodině vždycky byl (a je) nějaký fiat, takže zkušenosti mám a až na poslední dobu, kdy zdražili nekřesťansky služby a díly v autorizovaných servisech fiat, většinou pozitivní. Asi nej fiat co jsem měl byla brava 1.8 16v, to na svou dobu jelo perfektně, problémů minimum a spotřeba ca 7,5 l/100. Přesto po svezení jsem zvolil nyní 1.4TSI v leonu než 1.4T-Jet v novém bravu i když průběh práce obou motorů je hodně podobný. Prostě v seatu se mi líp jelo a né jen kvůli motoru. Spotřebu a náklady bych zatím neřešil - je to v průměru 6,5 l/100 ale je fakt, že nezávodím (resp. dcera) a leon je celkem lehké auto. Co vydrží turbo taky zatím nikdo neví ani u VW ani u fiatu. Ale u dieselů je na tom fiat s výdrží turba asi lépe než VW pumpe -dusse - taktéž vlastní - firemní zkušenost.
neregistrovaný "kubiii"
9. 7. 2010 13:50
Re: 400+
Myslím, že v turboverzi nebude potřeba nijak honit, 145Nm je k dispozici při 1900ot., tzn. že běžný řidič může na těch 1900 odjezdit celý život. 1,2 TSI má svůj krouťák k dispozici při 1500 (1550 u 77kW) až 3500 (4100) s plochým průběhem, takže o něco úspornější by TSI mohla být, ale zase jsou ve větších autech...
9. 7. 2010 17:40
Re: 400+
S tímto papírovým podáním zas takový problém nemám. Jen tu upozorňuju, že tato 0.9 je jen o dvou válcích. Je to čtyřtakt, pořád mi tam vychází moc práce jen na jeden válec. Jsem zvědav, jak se bude motor chovat pod zátěží - naložené auto, náklad, kopce atd. Při nějakém šimrání plynu po rovince to pojede klidně za tři a půl.

Osobně odtušuji, že si nenechá z paliva nic odříci. Ony ty koně pořád něco žrát musí. Pro mne je to zatím takový kulturista na steroidech, který má sice svaly, ale má houby sílu.
10. 7. 2010 14:45
Re: 400+
Zase platí základní logika..míň válců, méně paliva ;-)
11. 7. 2010 19:20
Re: 400+
Ale platí taky logika, že když benzínové turbo, tak to stejně bude žrát.
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:20
Re: 400+
bude to žrát stejně, jen tomu nesmíš šlapat... už by bylo fajn si to uvědomit ;-)

TURBO spotřebu nezvvyšuje, jen účinnost!!! A tu mnoho tupců rádo využívá a pak se diví, že to žere.....
Avatar - DRBNUTY
10. 7. 2010 17:57
Re: 400+
V autach sa mozno vyznas, ale v kulturistike asi moc nie.Preco by kulturista na steroidoch nemal mat silu?
[odkaz]
10. 7. 2010 19:11
Re: 400+
Protože se snaží urazit fiat :-)
11. 7. 2010 19:20
Re: 400+
Tohle jsou jednoúčelově zaměření sportovci. Já měl spíš na mysli Ronnieho Colemana a jemu podobné.
Avatar - DRBNUTY
11. 7. 2010 23:01
Re: 400+
Podla mna vsetci kulturisti maju ohromnu silu.Velke svaly=velka sila.
Ten chalan v mojom odkaze myslim nie je jednoucelovo zamerany sportovec.Je totiz majster sveta v kulturistike a aj majster sveta v tlaku na lavicke.
[odkaz]
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:22
Re: 400+
tak já raději zvolím jednoúčelový motor do auta, než víceúčelový motor na všechno (sekačka, motorka, čerpadlo) ;-) :no:
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:18
Re: 400+
proboha máš tady graf průběhu kroutícího momentu!!! Co víc chceš o chování motoru vědět >:D 145NM při správném spřevodování a malém průměru kola utáhne i slona!!! Pokud budou převody dobře navržené dokonce i bude schopno zrychlit!!!(S nadsázkou prosím)

Práce je omg součástí výkonu..... Výkon je úměrně odvozen od průběhu síly motoru....... PRACE, tě tedy vůbec nezajímá..... Práce by tě měla zajímat jen ta, která ti vydělává peníze ;-)
9. 7. 2010 12:57
Re: 400+
Spotřeba se neměří při "nějakých" otáčkách,jak si myslíš,ale je to simulace skutečného provozu včetně ohřívání motoru.
Na zkušebně se to dělá proto,že na silnici nejde zajisti přesné podmínky pro každou zkoušku.
9. 7. 2010 13:14
Re: 400+
Tos nenapsal nic novýho, jde o problém, že ty laboratorní podmínky jsou sice jednoduše replikovatelné, ale jsou taky velmi vzdálené reálnému použití onoho motoru. A o to tady jde.
9. 7. 2010 13:48
Re: 400+
Trvalo desítky let,než se výrobci a státy dohodly na této metodice,nikdo nic lepšího zatím nevymyslel,tak proč u každého testu musí někdo brečet,že je to jinak
neregistrovaný "kubiii"
9. 7. 2010 13:53
Re: 400+
Možná jde o to, že u turbobenzínů je tato metodika více optimistická, než u atmosfér, ale to hádám...
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:26
Re: 400+
ano, protože atmosféra nejede a tudíž nesvádí k tomu tolik šlapat po plynu...

přeceš bys s turbomotorem nejezdil jak nějaký dědek 50/90/130 a ještě k tomu plynule zrychloval a udržoval konstatní rychlosti že ????

turbomotory jsou úsporné, to jen řidiči neumí jezdit.
9. 7. 2010 14:07
Re: 400+
no to je pěkněj blud. Když simulace řekne 6 a ty jezdíš za 7, je to špatná simulace. Navíc třeba američani mají jinou a lepší (bere v potaz klimatizaci, svícení aj.)

Je to úplně jednoduché, ať výrobce garantuje spotřebu (s rezervou 10%) a uvidíš jak se začnou objevovat přesná čísla :-!

Myslím že například s ledničkou která místo 1kW žere 1,2 když nechladí by se taky nikdo nepáral.
Avatar - gld
9. 7. 2010 14:26
Re: 400+
lenže chladničku zapojíš a buď vykazuje určitý parameter alebo nie..

s autom je to o článku medzi sedačkou a volantom..s tým istým autom pri rovnakých podmienkach dokážu dvaja ľudia zajazdiť o 2-3 litre odlišnú spotrebu a to proste "pôjdu ako sú zvyknutí"..takže neviem si predstaviť ako by výrobca spotrebu "garantoval" :-!
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:31
Re: 400+
zvláštní, já vždy jezdím s vozy méně než udává výrobce.....

PS: Jak chceš spotřebu garantovat? Když jsem i já se svým dízlem JTD 85kw průměr 5.2l dle výrobce schopen zajet spotřebu na nádrž i 10l ????

někdo by Vás už měl naučit, že motory se nevytáčí, řadí se včas, jelikož mají už dost potřebné síly od spoda a vyšší točky jsou jen rezervní, pro rychlé rozjezdy k připojení na dálnici..........

pokud máte potřebu závodit, jděte na závodní okruh. Pokud chcete jezdit tak se to naučte.... Ješitnost stranou prosím.
9. 7. 2010 14:45
Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Tak jsme se opět dozvěděli několik zajímavých, ale zaručeně pravdivých skutečností.

"U malého motoru, který když se nebude točit, tak nepojede, to bude platit dvojnásob. O tom jsem bytostně přesvědčen."

Co k tomu dodat, snad každý kdo jezdí autem ví, že hodnota toč. momentu kolem 150Nm. v cca 2000ot. je víc než slušná a pohodlně stačí k tomu, že motor nemusíme vytáčet nikam k maximu výkonu, a navíc pokud je maximum v 5500ot., těžko můžeme hovořit o nějakém vysokoobrátkovém motoru.
Domnívám se, že bude naopak uživatelsky velmi příjemný, navíc ještě ve spojení s autem typu F500, neztratil by se ani v GP.

"Ano, není to špatný motor, ale škoda, že Fiatí morory vždy rychleji odcházejí." (perla roku)

Větší amatérštinu ohledně znalostí poměrů u motorů tu dotyčný už nemohl předvést. :yes:
Rozbalit vlákno
17
9. 7. 2010 14:53
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Zkus se taky projevit. Pak své předpovědi klidně zkonfrontujeme s realitou. Já se nebojím jí se svou kůží na trh. ;-)
ty se raději schováš za ostatní, stejně jako si to udělal teď. :-!
9. 7. 2010 15:05
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Kam jsem se schoval? V čem?
Já ti jasně napsal, co si o tvém prohlášení myslím.
9. 7. 2010 15:20
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Možná bys měl napsat, co si myslíš o motoru a ne o tom, co si myslím já. Já totiž na svůj názor, ať je jakýkoli, právo mám.
Zkus tedy taky něco na téma 0.9T a ne psychologického rozboru mých pohnutek. ;-)
9. 7. 2010 15:27
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Čoveče, myslím, že to bude dobrý, papírový hodnoty vypadají dobře, to je jasný, že jsem nejvíc zvědavej na tu spotřebu.
Tipuju 4,5-5l, při normální jízdě.
Tak zdar a hezkej víkend při přemejšlení nad dvouválcem ;-) >:D
9. 7. 2010 16:38
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Nejsem ten, co by toužil po půlmotoru. ;-)
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:33
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
proto jezdíš ve čtyřválci... To je pro mě jen třetinový motor zlato ;-)
10. 7. 2010 01:45
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Souložíš taky s tím svým puntem, nebo si v něm jen holíš ohanbí?
Avatar - bubucci
10. 7. 2010 10:25
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Velice inteligentní příspěvek :no:
10. 7. 2010 12:34
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Ne, jen si ho tam honím a myslím při tom na tebe..(na tvůj sexymozek)
10. 7. 2010 14:48
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
>:D
Avatar - pocitac
9. 7. 2010 15:24
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
stačí se podívat jak se Jossalito kladně rozepisuje o tříválci HTP 47 KW ve Fábii třeba zde: [odkaz] ... tam zaměření motoru jasně pochopil, Jossalito, zkus to také u 0,9 od Fiatu. ;-)
9. 7. 2010 16:48
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
Já tady pořád dokolečka dokola píšu, že zde drtivá většina lidí nedovede určit, kam, na co a jaký motor má posadit. Naposledy to bylo zde: [odkaz]

Kde kdo tu nadává, že s HTP se na dálnici nedá jezdit, protože je líné a podobný kecy. Několikrát jsem tu taky psal, že tato fiaťácká 0.9 bude dobrá do lehkých aut typu Panda a pětistovka. To si klidně můžeš dohledat.
Zkus to tedy adresovat těm, co nejsou schopni pochopit tyto základní principy. ;-)

Mé názory jsou, jak vidíš, časem naprosto konzistentní.
Avatar - gld
9. 7. 2010 17:23
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
keď si tak nekonfliktný, prečo v tejto diskusii pochádza polovica príspevkov od teba..?
9. 7. 2010 17:41
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
O své nekonfliktnosti nikde nepíšu a nikdy sem o ní nepsal. Naopak, vymezit se dokážu a taky to velmi často dělám. ;-)
Avatar - gld
9. 7. 2010 19:54
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
..teda zámerne vyvolávaš zbytočné konflikty
Avatar - bubucci
10. 7. 2010 10:30
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
On by tu dokázal diskutovat i sám se sebou. :-) K tématu je asi tak 10% jeho příspěvků...zbytek jsou hádky se zbytkem světa...
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:39
Re: Pravdu hledej jedině v příspěvcích nahoře..
problém je že tvá vysněná HTP, je 2x slabší než 0,9, která je umístěná v lehčím vozidle..... Nemluvě o drtivě progresivním průběhu krouťáku oproti nepružné HTP (jinak u mne solidním ale choulostivém motoru)......

čéče, dokážeš vůbec spočítat zrychlení vozu pomocí průběhu krouťáku??? Klidně můžeš zanedbat odpor vzduchu, až tak moc bych po tobě nechtěl, o jiných setrvačných hmotách nemluvě....

myslím, že nqa to abys mohl vozy hodnotit, ti mnoho znalostí chybí, bez urážky.
Avatar - KubikCv
9. 7. 2010 23:38
Jednohup
Jako maluch..dva válce pálí najednou,akorát že maluch se na volnoběh ukrutně kejve :-)
Může to bejt zajímací motor...ale ty nový maloobjemový turba..to není nic pro mě...turbo není věčný = zdroj problémů.Docela by mě zajímala cena turba do toho motoru.
Stejně ta ekohonba je k smíchu..když v litrovým autě se spotřebou 5,5litru jedou 4 lidi a v Pražský zácpě se šnečí pětilitrový SUV s klimou naplno a jedním člověkem na palubě.
Rozbalit vlákno
3
10. 7. 2010 13:08
Re: Jednohup
Na druhou stranu ten uzasny zvuk malucha a la Porsche :-)
10. 7. 2010 13:24
Re: Jednohup
Dva valce Malucha nechodi soucasne, jako u dvouvalcoveho Endura, treba jako se to predelavalo u Jawy 350 kvuli momentu. Pouze svicka pali v obou valcich soucasne, i do vyfuku, ale nic nezapali.
11. 7. 2010 11:09
Re: Jednohup
chlapci musim vas opravit ... malucha mam a take nieco, aby palili oba valce naraz nehrozi ... vsak to ma normalny tocivy rozdelovac s palcom a dva kontakty na hlave rozdelovaca ... palec je raz na 1 a raz na 2 kontakte .. ono piesty behaju rovnako, ale zapalovanie nejde naraz ... ked treba tak vam aj vyfotim rozdelovac ;-)
10. 7. 2010 09:45
Perfetky marketingovy tah, ale nic viac
dvojvalec je blbost v dnesnej dobe, to vravim uplne vazne. jednoduchy prepocet 2 piesty sa namahaju 2x viac ako 4. Nieje to samozrejme celkom presne, ale ide tu hlavne o unavu materialu. Nech to ma vykon aj 150 koni.
Usetri tym hlavne vyrobca, menej materialu, teoreticky nizsia cena vozidla, len teoria je jedno a prax 2
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Hooonza"
10. 7. 2010 12:15
Re: Perfetky marketingovy tah, ale nic viac
Koukáš na to z pohledu 70. let XX. století. Mechanické namáhání dnes nepředstavuje problém, materiály a ostatní technologie to umožňují. Prostě se to navrhne tak, aby to běhalo.
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:45
Re: Perfetky marketingovy tah, ale nic viac
mechanické namáhání je úplně stejné jako u 1.8T.... Nevím proboha odkud tyhle nesmysly berete..... to co trpí víc jsou akorát ložiska a uložení kliky.... Na to je motor ale dodimenzován.....
Avatar - Ada je zase tady
10. 7. 2010 10:43
Uzasne motory Fiat
Pokud by byla pravdiva jen polovina z tech "odbornych prispevku" uvedenych vyse, vsichni taxikari v Praze by jezdili autem s benzinovymi motory Fiat. (Prece ten uzasny kroutici moment, nizka spotreba, vysoka spolehlivost...) Ovsem vzhledem k tomu, ze 99% z nich jezdi s motory TDI od VW, asi ty motory Fiat zas tak hvezdne vlastnosti mit nebudou...

Nalijme si cisteho vina. Motory Fiat jsou idealni pohonnou jednotkou pro svorcaky. Jsou levne pri porizeni a relativne vykonne. Bohuzel se za nizkou cenu a vyssi kilogramovy vykon plati vyssi spotrebou a nizsi zivotnosti.
Rozbalit vlákno
13
10. 7. 2010 12:16
Re: Uzasne motory Fiat
Adolfe, primo vstrikovane benzinove motory jsou porad jeste novinkou, benzin dotahuje naftu a jeste to bude nejakou dobu trvat, ale potom jiste budou mit taxiky spis tento motor (jako range extender) nez TDI, uz kvuli tomu, ze TDI do mesta za nekolik malo let nepusti. Myslenka vrstvene smesi jeste zdaleka neni poradne vyuzita, spis jen napul a homogeneous charge compression ignition (diesotto) je taky na zacatku.

Co pise nahore Jossalito, ze malej motor se musi tocit a pak zere, je totalni nesmysl. Pri plnicim tlaku 200 kPa ma ta 0.9 OBJEMOVE sice 0.9 litru, ale HMOTNOSTE nasava vzduch jako atmosfericka 1.8l. A pojede a bude mit na klice stejny moment, protoze chemicka reakce probehne stejne a zucastni se ji stejny pocet atomu.
Avatar - Ada je zase tady
11. 7. 2010 08:53
Re: Uzasne motory Fiat
Nejmenuji se Adolf. A pravdu nemas ani v ostatnich castech tve reakce.
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:51
Re: Uzasne motory Fiat
navštiv školu, nebose prober do reality
11. 7. 2010 21:13
Re: Uzasne motory Fiat
Těší mě,že jste si všímli,že to je jednohup,víte kdy ten název vznikl?
10. 7. 2010 14:54
Re: Uzasne motory Fiat
Ale ale, další zaritý fanoušek vw, který mele stupidní bludy, viď? ;-) Ono je to smutný pro fanouška tvého typu, když je fiat neustále krok před vw, co se vývoje týče. Tak kroť příště emoce a nemel bludy. :-!
Avatar - Ada je zase tady
10. 7. 2010 15:21
Re: Uzasne motory Fiat
Nauc se cesky, studente... :-)
10. 7. 2010 17:05
Re: Uzasne motory Fiat
Nauč se háčkovat profesore :-)
Avatar - Ada je zase tady
11. 7. 2010 08:57
Re: Uzasne motory Fiat
Fiat je nejen krok pred VW, ale hned dva, ci tri - ve skutecne spotrebe svych dieselovych motoru...
A to ani nehovorim o srovnani skutecne zivotnosti motoru Fiat a VW...
Nemusim byt ani profesor, ani ZARYTY fanousek nejake znacky, abych byl schopen vnimat REALITU! :-!
13. 7. 2010 08:17
Re: Uzasne motory Fiat
Je to každopádně papírově supr motor, nicméně než bych si ho pořídil počkal bych si až si ho koupí někdo známý a pak mi poreferuje jestli se na tom náhodou něco nesype. On takový Oplácký motor 2,2 DTI taky vypadá papírově dobře a on je to přitom odfláknutý prototyp se kterým vás z většiny servisů vyhodí. Přál bych si, aby na tom tady ten Fiatí výtvor byl co do spolehlivosti a bezporuchovosti co nejlíp, aby se nestal noční můrou majitelů a mechaniků :-)
11. 7. 2010 13:28
Re: Uzasne motory Fiat
:-) Pokud by měla být pravdivá alespoň desetina obsahu Tvých příspěvků v diskuzích na autoCZ, tak už se ve městech brodíme po kolena v sazích, které produkují ty "úžasné" rachtající strojky s technologií PD...

A ano, předpotopní naftový agregát s technologií vstřiku PD (tolik glorifikovaný v české kotlině) je samozřejmě výhradně určen pro movitou a movitější část společnosti :-) Zbytek lidí jezdí ve vozech vybavených "sociálními" zážehovými motory....

Nalijme si čistého vína. Motory TDI-PD od VW již naštěstí ukončily svůj produktivní cyklus a doufám, že v nejbližších letech skončí i ta doba jejich reálné existence pod kapotou osobních automobilů. ;-)
13. 7. 2010 08:20
Re: Uzasne motory Fiat
tady je krásně vidět, že ne všechno co je novější je taky krok dopředu. TDI-PD je tomu krásnej příklad. Zlatý starý TDI 66 a 81 kW. Tichej, úspornej a výkonej motor. S tím se rachtající PD nedá srovnávat.
Avatar - Kuban
7. 7. 2011 10:50
Re: Uzasne motory Fiat
Ado, jsi oveckou marketingu... Aneb zajatcem koncernu, co se celozivotne od Fiatu ve vyvoji motoru jen "učí" .....

Absence fiatu na českém trhu je dána pošpiněným jménem z dob 90tých.... Chybí zde dostatek servisů pro vozy podléhající záruce... Prostě tu není underground, který si tu evropa nechala rozšířit.... "Němci se prostě jen učí, a těží na hloupé evropě"

motory - inspirace itálie
design - inspirace itálie
převodovky - inspirace USA (automaty)

řekni mi, co je na VW originální???? téměř nic!
11. 7. 2010 21:16
jednohup
Víte co je jednohup?
Rozbalit vlákno
0