Na světě je spousta aut, která dají stovku za 6 sekund, a vy to v nich čekáte. Jenže já tentokrát nesedím ve Ferrari nebo Nissanu GT-R, ale ve starém Fiatu Uno. A tady jsem podobný zážitek tedy opravdu vůbec nečekal.
Taky jsem ho měl. Kanárkově žlutá barva. Frajeři s dvoulitrama se lepili na zadek a pak nechápali jak jim takové vozítko zmizelo z dohledu. Nakonec šel z domu, protože slabůstka těchto motorů byla, že praskalo sběrné výfukové potrubí.
Tak ten frajer s dvoulitrem Kadettem GSI 16V, co se na tebe lepil a pak jsi mu fakt nikam nezmizel...to jsem byl já.
Krásná doba. Krásná auta.
>:-[] >:-[] >:-[]:yes::yes::yes:
Vrcholné Uno Turbo je parádní motokára s fantastickou dynamikou, ale v rukou nezodpovědného řidiče se může změnit v nebezpečný stroj. Před mnoha lety mi jeden mladíček v tomto fiatím dynamitu vlétl v zatáčce do protisměru, takže jsem svoje auto musel strhnout prudce vlevo a míjeli jsme se, jako bychom byli v Anglii. Dost hororový zážitek, asi hoch neodhal sílu motoru, jakmile zabralo turbo... 8-s
chcelo by to vidiet od fiatu opat nejake male sikovne hranatejsie auto ako za starych dobrych cias... sice mi sucasne punto pride stale pohladne a velkostne uplne ok ale uplne realne si viem predstavit uz miesto neho nejaky novy maly kompaktny ostro strihnuty hatch co by nasledovnik prave este stareho dobreho una ( kedze punto zrejme skonci neslavne a aj jeho sucasne obliny a ta pomaly az mpv kasna ) ... chce to dnes opat oprasit stare dobre ale pritom nikdy nestarnuce hrany a ostrejsie rysy ... :yes:
uno aj tipo boli kedysi moc fajn aj croma... :yes:
od firmy Hörmann (čtyři malá hranatá světla) a jelo to jako prase. Akorát se to strašně kroutilo, když jsem se rukou držel za rám okýnka a střechu, úplně jsem cejtil jak se to navzájem pohybuje. Nakonec - protože byl degén - ho půjčil svý tehdy šestnáctiletý bábovce bez řidičáku, která ho samozřejmě rozkouřila o švestku.
Moje prvni auto, ktery jsem si v 17 koupil a prvni tri mesice s nim jezdil na cerno, nez jsem dostal ridicak. :-) Mam ho dodnes a rozhodne nikdy neprodam. Majitele toho v clanku popsaneho kousku znam dokonce osobne, kdysi davno jsem od nej na moje Uno kupoval nerezovy vetsi Ladeluftkühler. To jsem jeste zil tuningem a snazil se auto co nejvic predelat na sprinty... Mezitim cas pokrocil, ja se z tuningu preorientoval na youngtimery a oldtimery a kdyz vidim, za kolik se dneska prodavaji Una Turbo Mk1 v perfektnim originalnim stavu (pokud se tedy vubec nejake takove cas od casu k prodeji objevi), tak velmi vazne uvazuji o jeho predelani zpatky do originalu. :-)
Zaujala me zminka autora o tom plzenskem zastoupeni. "Co mne však hodně dojalo, to je podznačník s reklamou na Ricardo Plzeň. Existenci tohoto dealerství v devadesátých letech ještě pamatuji, člověku to jen připomene, jak je starý."
Ja teda ani netusil, ze ta firmu uz nefunguje, ale asi to zase tak dlouho nebude, Ja mam jeste v zive pameti, kdyz si tam jela mama na zkusebni jizdu se Stilem. Mohlo to byt nekdy v zime 2004/2005 kratce pred predstavenim Cromy II, protoze jsem se jich tenkrat zvedave ptal, zda nemaji k nove chystane vlajkove lodi Fiatu nejake podpultove informace. :-) Takze ten podznacnik zase nemusi byt nutne tak stary...
jsem chtěl, ale v době kdy jsem ho hledal už byly všechny dostupné exempláře totálně sežrané korozí. Tak jsem úplně náhodně vzal Mitsubishi Cordia turbo. 200 koní, 200 Nm, hmotnost přesně 1 tuna. Extrémně silný motor na tu hmotnost, citelné zpoždění nástupu turba. Na světlech nestíhaly ani Oktávky 1.8T. Nevýhodou byla ne moc dobrá ovladatelnost - velmi těžký předek s masivním motorem a skoro nic nevážící zadek. Extra nízký posez, naprosto všichni protijedoucí mi svítili přímo do očí. Vzorek z předních gum mizel tak nějak sám, rozjet se na mokru byl potom docela problém, krouťák kola hned protáčel. Jo, to byly časy. Pak jsem ho raději prodal v zájmu zachování řidičáku...