Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v Paříži 2006

Ladislav Čermák
Diskuze (6)
Italské stánky byly letos kromobyčejně chudé na novinky, což platí i pro Fiat, který dovezl do Paříže jen několik modifikací stávajících modelů. Znát bylo silné zaměření na intenzivní vývoj alternativních paliv.

Fiat se pochlubil novým bezdrátovým multimediálním rozhraním Blue&Me, vyvinutým společně s Microsoftem, které dostávají všechny koncernové značky. Na nové Stilo i novou pětistovku si musíme ještě počkat...

Panda

se pochlubila především změnami pro modelový rok 2007. Technika i design zůstaly nezměněny, nové jsou čtyři barevné odstíny modrá Lagoon, oranžová Batik, modrá Magnetic a šedá Quartz. Osvěžení se také dočkaly materiály a barvy vnitřního čalounění. Novým vrcholem typové řady Panda se stává sportovní verze Panda 100HP. Jak název napovídá, o pohon se postará inovovaná šestnáctiventilová čtrnáctistovka o výkonu 73,5 kW, která rozjede vůz s proporcemi spíše malého SUV až na 185 km/h a na stovku s pevným startem za 9,5 s, to vše s průměrnou spotřebou 6,5 l/100 km. Nepřehlédnutelný design se odlišuje novým nárazníkem a maskou protaženou ve stylu GTI až dolů do nárazníku. Sportovně naladěný podvozek bude standardně dodáván s patnáctipalcovými koly z lehkých slitin, obutými do pneumatik 195/45 R15. Vzadu je střešní spoiler, nárazník s náznakem difuzoru a koncovka výfuku z ušlechtilé oceli. Uvedení na trh na naplánováno na podzim letošního roku, k mání bude pět barev. Do třetice přichází ekologická verze Panda Panda, schopná provozu na benzín nebo metan (CNG). Je vylehčenou a levnější verzí v Ženevě představené Pandy MultiEco (odkaz). Dva 72litrové tlakové zásobníky metanu se nacházejí pod podlahovou plošinou, pocházející z modelu 4x4, kam se vešla i nezměněná 30litrová nádrž na benzín. Prostor pro posádku a zavazadla se tak nezmenšil. Dojezd na samotný metan činí 300 km, když dojde, dá se plynule pokračovat na benzín. Mezi výhody provozu na metan patří o 23 % nižší produkce CO2, prakticky nulové emise pevných částic a také předpokládané nižší přímé provozní náklady. O pohon se stará základní dvanáctistovka o výkonu 38 kW, přiměřený komfort zajišťuje výbava, odpovídající specifikaci Dynamic.

Grande Punto Need For Speed

je akční verzí, pojmenovanou po legendární závodní videohře od Electronic Arts. Ve spolupráci s EA také akční model vznikl – kromě živého exempláře Grande Punta Need For Speed se totiž totéž ve virtuální podobě objevilo v nejnovější verzi slavné hry. Grande Punto Need For Speed je vylepšeno 17“ litými koly, velkým aerodynamickým kitem, hliníkovými pedály a Hi-Fi systémem s iPod konektivitou. O pohon se stará zážehový čtyřválec 1.4 16v Starjet o výkonu 70 kW, spojitelný s robotizovanou převodovkou Dualogic. Vystavený exemplář byl navíc osazen novým, na míru ušitým Hi-Fi Interscope s 240W zesilovačem a osmi reproduktory.

Multipla Multi-Eco Concept car

je dalším vývojovým stupněm vozů s ethanolovým pohonem FFV (Flexi Fuel Vehicle). Kromě možnosti pohonu benzínem, ethnanolem E85, či jejich libovolnou směsí (obojí se tankuje do stejné nádrže, přidává Multi-Eco ještě zásobník na metan (CNG). Zatímco při provozu na E85 se snižují emise CO2 o cca 40 %, plynový pohon zase prakticky anuluje produkci pevných částic a oxidů dusíku (hlavní součásti smogu). Multi-Eco je na nejlepší cestě k sériové výrobě, díky pozitivním dosavadním zkušenostem s oběma alternativními palivy.

Croma 2007

přichází s několika drobnými vylepšeními. Tím největším je nová barva v nabídce – modrá Jazz Cool – a paleta nových vzorů 17“ a 18“ kol. Výbava Dynamic se nyní odlišuje novými chromovými proužky na nárazníkách a bočních ochranných lištách, Emotion přidává novou přední masku se světlomety s leštěným lemováním a předním nárazník s povrchovou úpravou Chrome Shadow. Vrcholné provedení Must přihazuje interiér v přírodní kůži a dekorační pásky, panely a hlavici řadící páky v imitaci leštěného chromu.


Ladislav Čermák
Diskuze (6)