Fiat v Paříži
Jako obvykle nechyběly u Fiatu hračky typu konfigurátoru pro Fiat 500 a početné akční modely. Letos došlo na černočerný Fiat 500 Blackjack a především 500 Thousandth, nenápadně a skromně připomínající, že kulatých bestsellerů se za 31 měsíců výroby prodal kulatý půlmilion. Představila se i podpora LPG pro Euro 5. Světová premiéra ovšem též nechyběla, i když nebyla na první pohled vidět.
Léta připravovaný dvouválec 0,9 l TwinAir se totiž skrýval pod kapotou pětistovky, která se tak znovu zapíše do dějin jako hostitel prvního dvouválce tohoto druhu (s přímým hydraulickým ovládáním sacích ventilů MultiAir bez mechanické vazby) na světě. Jako první došlo na prostřední výkonovou verzi 85 HP s přeplňováním, která s velkými ekologickými i hmotnostními bonusy nahradí spolehlivou, ale letitou dvouventilovou dvanáctistovku FIRE.
Úspěšné nové Dobló vyplňuje motorem 1,6 MultiJet mezeru mezi diesely 1,3 a 2,0 l; logicky došlo i na optimální šestnáctistovku ve slabší ze dvou verzí s robotizovanou převodovkou. I zde je zřejmě prostor pro další snižování flotilových limitů CO2, protože systém Start&Stop je vždy součástí standardní výbavy až u verze Euro 5, ať už s manuální či robotizovanou převodovkou.
Mainstreamové Bravo obměnilo svůj nejsilnější zážehový motor. Místo dosavadní silnější verze konvenčního turba T-Jet přichází MultiAir Turbo o stejném objemu. Ten má sice méně kilowattů a slabší jízdní výkony, ale především o plných 1,4 l/100 km nižší spotřebu. Také díky standardnímu systému Start&Stop.