Podle studie společnosti JATO Dynamics měl loni Fiat na evropském trhu nejnižší průměr emisí CO2 u nově prodaných aut, konkrétně 137,2 g/km. Dalších pět výrobců je pod hranicí 150 g/km.
Nedělá malá auta, spíš používá malé motory. V podstatě je Fiat docela průkopník, je první kdo vrátil na svět ve větším měřítku benzínové turbomotory, vždyť ty od 80. let skoro vymizely - kromě nějakých vyjímek jako Punto 1.4GT nebo přeplňované 1.8 od VW Group... k tomu pár japonců a to je v podstatě vše...
to je teda priekopnik. Prvy, kto vratil vo vacsom meritku benzinove turbomotory od 80. rokov. Uz samo dlhe zadefinovanie jeho prinosu sveci o uzkej specifikacii tohto "prvenstva" a teda nic vyznamne.
Fiat robi auta usporne, aj male. Proste titul o nicom :no: Pre laikov nieco, pre znalych nula (titul, nie FIAT). 8-s
Gratulace Fiatu za nejšetrnější vozy k životnímu prostředí. Jinak pro ostatní Fiat nevyrábí pouze malé vozy ale je to jeden z nejsilnějších hráčů na poli užitkových vozů v Evropě! :-)
Ukažte mi jinou automobilku s tak dokonalým portfoliem užitkových vozů, prostě jiná není! ;-) I když doufám, že pro obsáhnutí uplně všech segmentů nebudou dělat F500 Van! >:D
Milane, tu setrnost k zivotnimu prostredi posuzujes podle ceho? Podle produkce CO2? Ver mi ze tento neskodny plyn nema s emisema nic spolecneho a nevypovida nic o "ekologicnosti" motoru. Pouze o spotrebe paliva. Pokud Ti bude nekdo tvrdit opak, lze nebo vi prd.
Fiat dokazuje, že lze vyrábět úsporná auta, které mají dostatek výkonu, jsou skvěle zpracované a s nejlepším designem.
Jeho motorizace používá mnoho významných automobilek, což mluví samo za sebe. :yes:
Jde tu o nějakou statistiku modelů prodaných na evropském trhu.
BMW není žádný velkovýrobce a ještě k tomu podstatnou část produkce vyváží mimo Evropu. Tyhle skutečnosti mohou výsledek značně zkreslovat.
Líbí se mi, jak se někdo snaží zpochybnit jasně spočítanou věc. Mámm přesně prodané modely, každý má nějakou hodnotu emisí CO2, a prostě najde se FX a nebo GTI co to zpochybní. Přece (byť uznám, že Fiat vyrábí více malých aut než jiní) je zde nějaká podmínka, že do roku xy musí být průměr výrobce 120. A je přece jedno jaké auta ten výrobce vyrábí (stejně tak jakou cestou toho dosáhne)... Není taky úplně pravda, že by Fiat dělal jen malá auta. Mimoto Phaeton se na tom součtu tím počtem prodaných aut vůbec třeba nepodílí (v řádu setin, tisícin procent) a Tuareg ten průměr podle mého názoru zvyšuje jen málo (asi tak jako 281 poslenců zvedá průměrnou mzdu). Problém je v tom, že třeba i obyčejný Golf 1,4 nebude na tom s emisemi Bůh ví jak dobře a ani stará TDI nejsou bůhví jakým vzorem ekologičnosti. Myslím, že tohle je ten problém. A jak už tady zaznělo několikrát, Fiat bude v podstatě první automobilkou, co má v plánu zavést sériový systém stop and Go pro městké automobily atd atd... Například i vysoký podíl vyrobených a prodaných bozidel na CNG možná napomáhá tomu výsledku co má Fiat.
P.S. Tohle není v podstatě statistika, ale výpočet... Jinak uznávám, že BMW by na tom přepočteno an objem motoru a váhu, bylo velmi dobře.
No já chápu hodně věcí.. Problém je ale v tom, že například Fiat má 74 kW 1,3 MJTD, což VW opravdu nemá (tak možná z 1,9). Takže, sem se snažil upozornit na to, že je problém spíše v tomto... Ale to je fuk. Asi by z toho byl zase zbytečný flame a já jak už moc dobře víš, s lidmi co neumějí využít mozkových závitů... nerad vedu dlouhé diskuze, je to totiž únavné a hlavně zbytečné.
Diskuze na téma emise jsou mi celkově naprosto ukradený.
Ty se asi kasáš tím, jak to Fiatu dobře jde. Ať jde, mě je celkově tato ekoteroristická propaganda ukradená. Nemusím jezdit ve Fiatu, nepotřebuju, aby mé auto patřilo mazi pseudozeleňáky a nemám v úmyslu kupovat ani elektromobil, ani hybrida.
Ať má Fiat co má (pro mě nic nemá - přesně řečeno: nemá třídu vozů kterou sedlám). Ještě nějaké dotazy?
Nemůžu si pomoct, ale někteří lidé vážně neznají nic než VW Group... např. takový meister efiks+mezera... >:D Moc dobře se těmi jeho keci bavím... vzhledem k tomu že dost často testuji auťáky (jsem novinář) tak moc dobře vím, co chtěl wolff říct, sám to dobře znám. Nedávno jsem měl Fiat Punto r. 2000, s motorem 1.4 16V 59kW a jel jak ďas. Hned na to jsem měl Cordóbu 1.4 16V 54kW a ta se plužila tak líně, že nějaké předjíždění nebo tak...to vůbec nepřipadalo v úvahu.
Ještě můžu kvalitu italských motorů vyzvednout jedním příkladem - znám ze zrcátka kyselé ksichtíky frajírků jako je GTi a efiks, jejichž tédéíčkovím pasátům nakopala zadek tátova stará Lancia Thema 2.0 16V I.E. Turbo >:-[]
Už jsem to tu kdysi psal. Zdejší diskutéři jsou mi ukradení - můj život neovlivňují.
Jen se fakt někdy musím smát, jak je pro někoho kupa "železa" něco, čemu podřizuje svůj život.
Téčko, nesuď druhé podle sebe. Já nemám tolik času žvanit v diskuzích v produktivní době (ovšem ty očividně ano). Když chci něco napsat, tak to taky napíšu a nebudu se ohlížet na to, jestli se to někomu líbí nebo ne.
Ty jsi jen řadový žvanil, přehled máš, ale nezaujmeš.
Ty brďo, to čumíme... Tak fakt jako na tebe nemáme ani jeden. Prostě si místní Guru. :yes: Od teď tě už budeme (teda já určitě) jen uctivě zdravit a z hluboka obdivovat..., protože si toho třeba já osobně velmi vážím... že si přišel mezi nás, obyčejný lid, prostě mezi nás plebs. Děkuji. Ale máme štěstí..., protože tady většinou píšeš víc, než mi ostatní, co narozdíl od tebe máme čas sem psát (ale saozřejmě proti tobě jen nezajímavé, bezduché a holé věty). No ale i na tom je vidět, že si v podstatě jiný člověk, jiný druh, prostě lepší.
Milý Vlčku, na tebe mám taky názor, přehled máš, ale ten sehá jen po hranice Itálie. Jakmile koukáš do Německa, jsi naprosto mimo. Stačilo mi, když jsi A4 označil za Passata s jinou karoserií, postě "vedle jak ta jedle" a dalo by se pokračovat. Já si tady v diskuzích "kamarády" a nohsledy hledat nemusím, opravdu více a rád žiji normální život a né ten virtuální.
No vidíš to, já ti pořád říkám, že nejlepší je Fiat. A nahoře to máš černý na bílým. Fiat je tak čistej, že s ním můžeš klído ve svým loftu jezdit kolem postele a přesto si pak v noci budeš připadat jak v ráji.
Já si také připadám. Ale jak v blázinci. Tady už se na diskuzi nebudou cenit káry, děla, drifty, tady teď budeme vytahovat zelenej ekoprapor na volšový větvi. Tak, až ve svým bávu poletíš kolem brava, zvedni mu palec, jeho vejfuk bude sice čistej jak lilium, ale to víš, ty slzy pochop... 250 koní je a stále bude... 250 koní :yes:
Souhlasím s tebou ve všem. Ale měl si ještě doplnit to, že někdo těch 250 koníků dostane z motoru, který má emise 230 g/km a jiný z motoru, který má emise 150 g/km... A to je to oč tu běží. Takže zatímco do Ypsilonu se například (je to hezká ukázka) montuje 1,3 MJTD se 100 koníky a emisemi cca 130 g/km, do Fabie máš možnost leda motoru (ani ne s takovým výkonem) 1,9 TDI s emisemi někde kolem 165 g/km. A v tom je ten fór. Takže ano, nechtějme ekoteroristy, ale tlačme na výrobce, aby dělali vše proto, aby auta byla úspornější a ekologičtější při zachování si stejných vlastností. Takže Bravo Fiat, to je správná cesta (kvalitní technicky vyspělé motory, standardně s FAP filtry, systém stop and go.. a to vše seriově). No snad se poučí i soudruzi z NDR (pokud na to mají), přejme jim to...
Jediny dovod, preco je FIAT prvu, je vysoky podiel predaja dieselovych aut, ktore maju oproti bezninovym vyrazne nizsie emisie oxidov uhlika. To vysvetluje aj vysoke umiestnenie PSA znaciek.
Dieselove motory vsak maju oproti benzinovym vyrazne vyssie emisie oxidov dusika - a tie vacsinu pseudoekologov nezaujimaju - preto sa neuvadzaju v specifikaciach, preto nemaju vplyv na kategorizaciu aut do poistnych tried (bezna prax v niektorych krajinach). Nehovoriac o vyssom dopade dieselovych motorov na lokalne znecistenie = prave kvoli dusiku a pevnym casticiam (s filtrom ci bez).
No hold všichni fandové wv(mluvím hlavně k vám, páč jste mi k smíchu jak si furt myslíte, že wv je nejlepsí) si musíte přiznat, že na fiat nemá. and btw motory od fiatu patří ke světové třídě, do které wv se svými diesly jednoduše nepatří...
No ja som veľký fanda VW, Golfa obzvlášť, keďže ho vlastním, ale bohužiaľ musím uznať, že s motormi je to nie najlepšie a to ani z´daleka. Výborné sú len TSI motory, ktoré v nižších výkonostných verziách (1.4 TSI 90 kW) majú emisie 139 g/km, čo je prakticky čelné umiestnenie v tabuľke. TSI s vysokými výkonmi (125 kW) sú však už medzi 170 a 180 g/km. Bežné benzínové agregáty bez turba sú niekde medzi 166 až 180, takže žiadna sláva. Očakávam výrazny posun vpred, keď prídu 1.2 TSI s novým Golfom. Diesle nekomentujem, vo väčšine prípadov sú to zastaralé výbehové typy, ktoré sú tesne pred výmenou za 1.6 (možno 1.4) TDI CR, čo predpokladám bude o dosť lepšie. Ale momentálne motorizácie fakt nič moc.
Noo to moje ma hooodne daleko od vraku. na dalnici sice 150Km/hod nejezdim, ne ze by to neslo ale protoze jsem rozumny a na okresce je normalni rychlost mezi 90-120Km/hod takze jediny kdo tady brzdi dopravu budes nejsis ty A2 s plastovyma dilama karoserie. Ma to i deformacni zony a ram z plastu?
100 let všem stačilo abym se řeklo, které auto žere víc, které míň. Dnes, je najednou potřeba spotřebu přepočítat na produkci CO2. a udělat z toho statistiku! Opravdu tomu nerozumím, lidem je přece mnohem bližší říct, že je dobré aby si to auto koupili, protože to málo žere. A to že to pak má taky menší emise je jasné.
To bohužel není pravda... Nemám pocit, že by staré TDI PD mělo nízké emise, ale spotřebu nízkou měly. Mezi spotřebou a emisemi bohužel enní rovnítko... Záleží taky na způsobu spalování a dalších vlivech..
Jak jsem rekl. Mezi emisemi CO2 a spotrebou je rovnitko. Presne jak napsal maara. O jinych emisich (tech skodlivych) zde ani v clanku bohuzel nebyla rec. Dnes se resi jen CO2, za chvili bude trestne pit limonadu.
Výborně, a jsme u toho. Filtr pevných částic…víš k čemu je? Určitě neovlivňuje množství CO2 a jiných plynů, ale filtruje právě ty pevné částice. Jak prosté, že?
Další oblast kde se plácáš ve vlastní nevědomosti. Příště zkus něco na způsob perpetum mobile a popřít zákon zachování hmoty, jeden z jednoho litru paliva vytvoří více CO2 a druhý méně. Chemie ti očividně nikdy nešla.
chlapce, hadat se s tebou nebudu. potreba se spis zamyslet nad tim, proc nam nekdo predhazuje snizovani emisi CO2 a jakej to ma pro nas prinos z hlediska ekologie. buh vi, ze CO2 nema s ekologii co delat.
my ocividne nevime co zpusobuje globalni oteplovani, ale uz blahosklone prijimame opatreni a zrovna v odvetvi ktere se na produkci CO2 podili relativne malou mirou...to je realita. me proste jenom vzdycky rozcili podobny clanky o tzv. ekologii...
"ekológia" je téma dňa, osobne ma moc nebere ktoré auto vypúšťa koľko gramov čoho a nikdy by som auto na základe toho nevyberal ale že CO2 spôsobuje globálne oteplovanie (prinajmenšom mu výrazne dopomáha) je snáď jasná vec nie?