Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat v Šanghaji postaví nové výzkumné a vývojové centrum

Čína je pro zahraniční automobilky trhem budoucnosti a proto zde jejich výzkumná centra rostou jako houby po dešti. K výstavbě výzkumného centra v Číně se nyní rozhodla i společnost Fiat Powertrain Technologies.
Zpět na článek
5. 12. 2007 13:15
neregistrovaný "ZocelenyDrapalik"
5. 12. 2007 17:21
neregistrovaný "BeranK"
5. 12. 2007 13:29
neregistrovaný "lopata 75"
5. 12. 2007 14:59
5. 12. 2007 18:18
5. 12. 2007 20:20
5. 12. 2007 20:35
neregistrovaný "Deception"
6. 12. 2007 13:04
6. 12. 2007 22:54
5. 12. 2007 20:24
neregistrovaný "Deception"
5. 12. 2007 18:13
5. 12. 2007 18:41
neregistrovaný "BeranK"
6. 12. 2007 23:03
neregistrovaný "ZocelenyDrapalik"
5. 12. 2007 13:15
Naucte je konstruovat a pak nezapomente v Evrope zhasnout
Dobry napad. Cizi auta uz cinane umi vyrabet dokonale. Ted je to jeste naucte konstruovat a posledni zamestnanec evropskych automobilek potom nesmi zapomenout zhasnout. Ted usetrite par grosu na vyvojovych nakladech a zitra muzete celou tu legraci tady v Evrope zavrit. Opravdu si myslite, ze poznatky zaplacene miliardami vyvojovych nakladu zustanou uvnitr cinske pobocky? Opravdu si myslite, ze Cina topici se v prebytku penez a ted i zvladajici nejnovejsi technologicke a konstrukcni postupy bude jeste zapadni automobilky k necemu potrebovat?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "BeranK"
5. 12. 2007 17:21
Re: Naucte je konstruovat a pak nezapomente v Evrope zhasnou
Mám jenom skromný dotaz. Proč například Toyota, Nissan a nejnověji Hyundai/Kia vybudovali výzkumně - vývojová centra v Evropě? Proč třeba Lexus nebo Infiniti mají centrály (včetně výzkumu a vývoje) v USA? Že by chtěli Japonci/Korejci šetřit za proud? A napadlo tě, že podobně na podobné zprávy reagují třeba úplně stejně (a hystericky) Němci, když se buduje výzkum a vývoj v Čechách? Ono to bude v lidové Číně ještě zajímavé, až dojde k zreálnění nejen měny, ale také až skončí někdy až hysterický boom na čínském investičním trhu. On ten kapitalismus podle komunistických zákonů na jenom asi jedné desetině země je potencionálně víc rizikový, než si řada lidí dovede představit. Proto se také každý snaží urvat co nejrychleji co se dá a podobné perspektivní investice jsou velkou sázkou do loterie. Na druhou stranu (viz. wolff níže) ta představa o čínské neschopnosti a nutnosti je vést (poroučet jim) je nejenom ukázkou hlouposti a arogance, ale i neschopnosti si představit a spočítat, že mezi 1,2 mld. lidí se nenajdou miliony schopných a vzdělaných lidí..... a také vědět, že čínská nebo i indická civilizace a kultura je mnohem starší, než ta naše.
anonym
5. 12. 2007 21:24
Re: Naucte je konstruovat a pak nezapomente v Evrope zhasnou
Evropa ci USA je jiny svet. Investovat do vyzkumnych kancelari se da vsude na svete, ale ne v zemi, kde "dusevni vlastnictvi" je neznamy pojem. Prenest spickove informace a znalosti do teto zeme znamena dodat zdarma Cine, to co ji jeste chybelo. Penize a technologie jiz maji. To bude dalsi hrebicek do rakvicky zapadnich autovyrobcu, kteri ted naivne doufaji, ze usetri nejake vyvojove naklady. Za par let uz nebudou mit ani co vyvijet.
neregistrovaný "lopata 75"
5. 12. 2007 13:29
Čína
Sežerou nás!
Rozbalit vlákno
7
5. 12. 2007 14:59
Re: Čína
Asi ano. Otázkou však zůstává, co jsou schopní sami zvládnout (podobně jako Japonci toho azse až tak moc sami nevymyslí). Takže ano vývoj ano, proč ne, ale stejně pod dohledem Italů a pro vyspělý (kulturně) svět.
5. 12. 2007 18:18
Re: Čína
Tak to si trochu mimo, kamarát. Písal som to aj nižšie. Oni nie sú blbí, iba nemali možnosti. Ver mi, aj Nemci keď videli, čo Škodovka v minulosti dokázala navrhnúť a vyvinúť, za podmienok aké reálne mala, boli z toho paf. Podobne aj bratislavská BAZ-ka. Podceňovať niekoho je nebezpečné. Takže ten výkričník by som nechal. Zožerú nás! Ak si nedáme pozor.
5. 12. 2007 20:20
Re: Čína
Nemají potřebnou reativitu. Jsou mnohem pracovitější než Evropané,ale kreativita jim chybí... To je geneticky dané a nic s tím nenaděláš... Obecně žlutým chybí představivost a fantazie a kreativita Evropanů, schopnost něco konstruovat... Všechno co mají bylo vymyšleno někde jinde...
neregistrovaný "Deception"
5. 12. 2007 20:35
Re: Čína
Hele, vem si svět elektroniky a zeptej se, kterou technologii z posledních 15 let nemají na triku asiaté?
6. 12. 2007 13:04
Re: Čína
A na takú blbinu si kde prišiel? Keď v Európe tasili meče, Číňania už mali rakety...
Avatar - Falco
6. 12. 2007 22:54
Re: Čína
..a když v Číne ještě jezdili na koních, tak my jsme létali do vesmíru.. A co?
neregistrovaný "Deception"
5. 12. 2007 20:24
Re: Čína
To je ale blaf.
Čína pomalu a jistě zahajuje s nespornými úspěchy vesmírný program ( a nejen ten) a ty si myslíš, že mají nedostatek mozkových kapacit.
Asiaté celkově mají jednu pro nás nepříjmenou vlastnost, jsou zatraceně snaživí, pracovití a připadá mi, že vůbec nespí. Neb pro ně není problém otravovat od sedmi od rána do šesti do večera s jednou 15 min přestávkou na misku rýže. Toť má vlastní zkušenost.
5. 12. 2007 18:13
Čína
Čas, keď mozgy z Európy prúdili do Ázie a ostatného menej rozvinutého sveta, sú už preč. Karta sa obracia. Európa vyhľadáva odborníkov za hranicami vyspelej Európy, v Ázii, alebo postkomunistických štátoch. nemci zháňajú odborníkov po celej strednej a východnej Európe už pekných pár rokov. Pretože tí ľudia nie sú blbí, iba nedostali možnosti. A najmä sú o dva svety lacnejší ako tí domáci špecialisti. Koľko peňazí Fiat ušetrí, keď k jednému odborníkovi z Talianska pridelí skupinu niekoľkých čínskych špecialistov? Potom bude závisieť jedine na Fiate, či ľudí, ktorých si v Číne vypiple, dokáže aj neskôr zaplatiť a udržať si ich.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "BeranK"
5. 12. 2007 18:41
Re: Čína
Máš pravdu, ale navíc - nepředstavujme si, že Čínané pracují skoro zadarmo (jak tady psal GTI, že auta tam montují desetileté děti za misku rýže...), je to skutečně jenom otázka kurzu, ale ona část prosperující a bouřlivě se vyvíjející Číny není zdaleka tak laciná, jak si někteří povrchní lidé namlouvají. Firmy, které přišly do Čech s tím, že je tady levná (nekvalifikovaná) pracovní síla (a je zajímavé, že to byli všichni vesměs investoři ze vzdálených zemí - Japonsko, USA, ale třeba i Mexiko) dost rychle vycouvali a dneska pracujeme pro firmy v oblasti farmaceutického průmyslu, biotechnologií, softwaru - naši lidé nejsou o dva světy levnější (v průměru o 80%), ale když se zhodnotí kombinace znalostí s onou úsporou na mzdě, tak je to pro tyto investory stále velice zajímavé. Mimochodem, nedávno jsme sledoval nějaký ekonomický pořad, kde řešili, že vyrábět textil se už v Číně až zas tak nevyplatí a ukazovali, jak se přesouvá do jihovýchodní Asie (Vietnam, Filipíny atd.). No a nakonec, mzdové náklady, kterými se tady operuje jsou tím nižší (procento ve výrobních a pořizovacích nákladech), čím je výrobek složitější. Stačí velice jednoduchá úvaha - V TPCA je zaměstnáno 3000 lidí a vyrobí ročně 300.000 tisíc aut. Odmyslím-li subdodávky a budu vycházet z toho, že průměrné mzdové náklady na osobu jsou 30000 CZK, tak mi vychází, že u auta, jehož výrobní cena je tak 140.000 CZK, tvoří mzdové náklady poměr mezi 14.000.000 CZK připadajícími na teoreticky 100 aut vyrobených jednou osobou za rok a 360.000 CZK nákladů na její mzdu - a to je 2,6%. A jiný zajímavý údaj - nejdražší dělník v automobilce je - v Japonsku.
Avatar - Falco
6. 12. 2007 23:03
Re: Čína
možnost, možnost.. Češi, Poláci, Slováci atd. měli možnost volby. To, že si zvolili komunismus je dáno jejich myšlením, které se jen tak nezmění.. Myšlením, kde blbost a závist vítězí nad zdravým rozumem.