Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v Ženevě 2004

Vitek
Stánek Fiatu i tentokrát lákal svým architektonickým zpracováním s velkými LED obrazovkami.

Stánek Fiatu i tentokrát lákal svým architektonickým zpracováním s velkými LED obrazovkami. Kromě zcela nových modelů, kterých bylo letos poskrovnu, kladli tvůrci expozice hlavní důraz na novou Pandu a Ideu – obě představily verze SUV, blízké sériové výrobě, v nemenší míře i modernímu turbodieselu 1,3 JTD Multijet. Dvě důležité výrobní řady se dočkaly faceliftu a na čestném místě stálo jediné nové auto – Trepiúno.

Fiat Trepiúno – návrat ke kořenům

Nejnovější důkaz, že Fiat umí nejlépe malá auta, se představil s 3+1 místnou karoserií, šetřící každým milimetrem místa. Ačkoliv reminiscence na slavnou pětistovku je zřejmá na první pohled, novinka s ambicemi na sériovou výrobu se zřejmě potřetí „500“ jmenovat nebude. Jak jsme vás již informovali, uvažují tvůrci na jménem Abita.

Na nezkráceném podvozku Pandy je 3,3 m dlouhé Trepiúno pořádně rozkročené a třem dospělým s jedním dítětem nabízí skutečně jen to nejnutnější. Ovšem za své minirozměry se odmění vzdušným, moderně řešeným interiérem s obrovským střešním oknem a bezkonkurenční obratností v městských aglomeracích. I ovládání bylo simplifikováno, většina palubních systémů se ovládá dotykovým displayem.

Multipla 2004 – obroušené hrany

Neobvykle řešený šestimístný minivan, který dosud své výborné vlastnosti nabízel v hodně kontroverzním balení a zbytečně tím odrazoval zákazníky, se nyní představuje se zcela přepracovanou přídí, přiblíženou aktuální firemní stylistice a uhlazenou zádí s novým víkem s velkým centrálním logem a elegantnějšími koncovkami. Na technice tohoto pozoruhodného vozidla nebylo třeba nic měnit.

Panda 4x4 – malé rozměry, velké ambice

Vůz roku 2004 se kromě jiného představil i v legendárním provedení 4x4, na které dodnes nedají dopustit myslivci a horalové z celého světa. Vlídně se tvářící autíčko schovalo do svých útrob plnohodnotný permanentní pohon všech kol s viskózní spojkou a podvozek se světlou výškou 150 mm. Spolu s nájezdovými úhly 26/45? a stoupavostí 50% se jedná o platného pomocníka i ve skutečném terénu.

Exteriér se přizpůsobil novým úkolům a na exponovaných místech je chráněn dodatečným oplastováním, třináctipalcová kola pak zaměnil za přiměřenější, rozměru 185/65 R14. Interiér pak v maximální míře zachoval všechny výhody základního modelu. Motory budou na výběr dva, a sice osvědčená dvouventilová dvanáctistovka 44 kW a samozřejmě i turbodiesel 1,3 JTD Multijet.

Fiat Stilo 2004 – hledání kompromisu

Hlavní naděje koncernu – nákladně vyvinuté Stilo - nesplňuje očekávání marketingových šéfů, zejména díky nepříliš líbivému pětidveřovému hatchbacku. Takže relativně brzy přichází facelift, kromě drobných exteriérových korekcí pro všechna provedení přinášející hlavně podstatně přepracovanou záď.


Vitek