Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v Ženevě 2008

Vitek
Diskuze (7)
Fiat 500 Aria navazuje na koncept Panda Aria z loňského frankfurtského autosalonu, který umí spalovat benzin, ale také směs metanu (70 %) a vodíku (30 %).

500 Aria

K výbavě konceptu Panda Aria patří i systém Stop&Start, který může ušetřit až deset procent paliva. Koncept Fiat 500 Aria je vybaven vznětovým čtyřválcem 1,3 l s filtrem pevných částic a prostřednictvím robotizované převodovky Dualogic pohání kola přední nápravy. Stejně jako Panda Aria je i tato ekologická „pětistovka“ vybavena systémem Stop&Start, díky němuž může ušetřit až deset procent paliva. K nižší spotřebě má přispět také snížení hmotnosti vozu a použití pneumatik Pirelli s nízkým valivým odporem. Výsledkem všech úprav jsou emise CO2 98 g/km. V interiéru jsou použity recyklované materiály. Podlahu vozu pokrývá guma z recyklovaných pneumatik a sedadla jsou čalouněna látkou, která také prošla recyklací. V tiskové zprávě Fiat uvádí, že některá z řešení a materiálů použitých na konceptu zamíří do sériové výroby ještě v roce 2008.

Fiorino (osobní)

Osobní verze přednedávnem představené malé dodávky Fiat Fiorino má stejné rozměry jako užitkové provedení, takže je dlouhá 3864, široká 1716, vysoká 1721 mm (bez střešního nosiče) a má rozvor náprav 2513 mm.

Pod kapotou může být jeden ze dvou motorů. Vznětový čtyřválec 1,3 l disponuje výkonem 55 kW (75 k) při 4000 ot./min. a točivým momentem 190 Nm při 1750 ot./min. Fiorino s ním dosahuje maximální rychlosti 157 km/h a průměrné spotřeby 4,5 litru nafty na 100 km. Zážehový čtyřválec 1,4 litru poskytuje 54 kW (73 k) při 5200 ot./min. a točivý moment 118 Nm při 2600 ot./min. I s benzinovým motorem je maximální rychlost vozu 157 km/h, ale průměrná spotřeba povyroste na 6,9 litru na 100 km.

Od svých užitkových příbuzných se osobní Fiorino odlišuje díky nárazníkům v barvě karoserie a malému okénku v posledním sloupku karoserie. Novinkou jsou jednodílné vzhůru výklopné zadní dveře, nahrazující asymetricky dělené dveře, které budou u osobní verze dodávány na přání. Interiér má pětimístné uspořádání, přičemž druhá řada sedadel je dělená v poměru 60:40 a může být složena nebo úplně vyjmuta z vozu. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání objem 330 litrů. Osobní Fiorino může být vybaveno čelními i bočními airbagy, dálkovým centrálním zamykáním, klimatizací nebo šestnáctipalcovými litými koly.

Bravo 1,6 Multijet

Zející mezeru mezi vznětovými čtyřválci Multijet 1,3 a 1,9 l zaplňuje zřejmě nejvýznamnější novinka na stánku Fiatu. Evropští zákazníci se mohou těšit na zmenšený litinový vznětový čtyřválec, vybavený moderními technologiemi a ustavující nové výkonové rekordy ve své třídě. Šestnáctiventilový čtyřválec Common Rail bude nabízen ve verzích 77 a 88 kW (290 a 300 Nm, silnější se zatím představila výhradně s robotizovanou převodovkou), silnější rozjede Bravo na stovku za 10,5 s při průměrné spotřebě 4,9 l/100 km. Za samozřejmost je považováno plnění emisní normy Euro V. Náklady by měly šetřit servisní intervaly prodloužené na 35 tisíc kilometrů, jak byla ošetřena životnost turbodmychadla, ale výrobce neuvádí.

BM


Vitek
Diskuze (7)
12. 3. 2008 15:15
FIORINO
Chlapi dejte sem víc fotek novýho osobního Fiorina ! to nemůžete vyfotit z boku, máte víc fotek těch čínskejch křápů než od fiata.
Avatar - sportivo
11. 3. 2008 09:19
BRAVO
No na brave nevidím osobne nijake germánske nádychy, možno okrem jednej a to je mriežka chladiča veľmi podobná AUDI. inač má auto svoju charizmu a nieje ešte "opozerané"