Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v Ženevě 2009

Vitek
Diskuze (2)
Itálie ještě nepřekonala potíže růstu, takže na novinkové žně z minulých let můžeme jen vzpomínat. Na jednu větší sice došlo, avšak ta se veze na vlně popularity skvělé malé pětistovky.

500C

V obchodním názvu nakonec chybí slovo Cabrio, 500C tak může znamenat i například "canvas", tedy plátěnou střechu. Neobvyklé řešení připomíná Fiat 500 se stahovací střechou z roku 1957 - roli bezpečnostních prvků i výztuhy výrazně plní boční sloupky a pevné rámy oken, které autu zůstaly. Fiat si toto uspořádání může dovolit také proto, že 500C nebude mít přímého konkurenta. Mini Cabrio je větší a dražší, Smart fortwo cabrio je zase výrazně menší.

Design je výsledkem práce Fiat Centro Stile. Výroba bude probíhat v polských Tychách, kde budou na auta montovány také střechy dodávané firmou Magna CTS. Mechanismus stahování je elektrický, interiér zůstává čtyřmístný. Na výběr budou tři barvy látky - slonová kost, červená a černá. Jen pro 500C nabídne Fiat nové barvy karoserie Pearl Red a Warm Grey.

Všechny klíčové parametry jsou shodné s výchozím modelem. Karoserie má stejné rozměry (3,55 m x 1,65 m x 1,49 m) a motorová paleta bude zahrnovat stejnou trojici čtyřválců - benzinové 1,2 8V (51 kW), 1,4 16V (74 kW) a turbodiesel 1,3 MultiJet (55 kW). Vedle manuální převodovky se budou benzinové motory nabízet také s robotizovanou Dualogic. I 500C dostane novinku této modelové řady, a sice systém Start&Stop, který automaticky vypíná motor při zastavení.

500 PUR-O2

Program snižování emisí se sice představil již v loňské Paříži, i nadále je ale velmi aktuální. Fiat patří v oblasti nízkých emisí CO2 k lídrům mezi evropskými automobilkami - průměr u všech prodaných Fiatů byl v roce 2007 134,6 g/km, 23 % bylo pod hranicí 120 g/km a celé dvě třetiny pod 140 g/km. Fiat chce své průměrné emise (a tedy i normovanou spotřebu) dál významně snižovat a jednou z cest jsou i úsporné modely PUR-O2.

Za tímto označením se neskrývají žádné převratné novinky, ale postupy, které používají i další automobilky jako například VW ve svých BlueMotion nebo Ford pro EcoNetic. Fiaty PUR-O2 dostanou systém start&stop Bosch Eco Drive a balíček několika úprav - pneumatiky s nižším valivým odporem, provozní kapaliny s nižší viskozitou, modifikace aerodynamiky a prodloužené převody v převodovce.

Fiat 500 PUR-O2 má benzinový motor 1,2 Fire, který dosáhne s úpravami emisí CO2 115 g/km. Od ledna bude v nabídce také s automatizovanou převodovkou Dualogic, která bude ještě úspornější než manuální.

"500 by DIESEL"

Jen stylistickým cvičením bez skutečných technických novinek je akční model, v němž se vzájemně propagují značky Fiat a Diesel, tedy známý výrobce oblečení. V exteriéru i interiéru provedení, založeného na vrcholném provedení Sport, najdeme doplňky, inspirované známým výrobcem oblečení. Od exkluzivní olejově šedé barvy, přes 16" litá kola s populární indiánskou hlavou, až po interiér, potažený kůží se znaky, charakteristickými pro drahé oblečení Diesel.

BM


Vitek
Diskuze (2)
20. 3. 2009 18:58
Cena?
Jaká vlastně je nebo bude cena tohohle krasavce?