Již čtyři dny trvá nucená dovolená deseti tisíc zaměstnanců továren koncernu Fiat v Turíně, Melfi a Termini Imerese. Příčinou je vadná série motorů dodávaných z Polska.
zase jeden vylízanej xenofob, který si myslí, že když je někde z ***ákova v ČR, je něčím lepším... Zajímalo by mě jestli vůbec pracuje a pakliže ano, jestli je něco konkrétního za ním vidět... Blahoslavení chudí duchem...
Poláci nejsou tak špatní, nenadával bych jim. Podle satistik jsou naopak auta vyráběná v Polsku nejkvalitnější z koncernů, které tam působí (ať už Fiat, nebo i třeba Opel). Agila, která se dělala výhradně tam, byla před třemi roky nejméně poruchovým vozem z celého GM Europe).
Problém bych asi hledal v těch komponentech (dodávaných převážně z Itálie...) a systému kontroly jakosti. Italové, jak je jejich zvykem se snaží svoje problémy, organizační nedostatky a laxní přístup k systémovým opatřením hodit na Poláky. No, myslím, že Francouzi a Němci by to možná udělali v podobné situaci taky, ale tady platí ono možná. Rozdíl je prostě v tom, že jak Francouzi, tak především Němci (o Japoncích není potřeba se zmiňovat) jsou organizačně schopnější a technologicky ukázněnější, než obyvatelé Pádské nížiny. Nedávno tady někdo psal, jak pracoval ve firmě vyrábějící součástky pro automobilový průmysl. Odebírali je jak Němci, tak Italové. Od Němců se 1,5% soočástek vracelo zpět jako vadných. Od Italů žádné. To vypovídá samo o sobě o přístupu k věci.
U Italů mně to nepřekvapuje. Nakonec, když odskočíme na koleje - Pendolino je jiný skvělý italský výrobek a dokonce jeho výroba taky patřila do Fiatu, pokud se nepletu.
Nakonec Švýcaři, pro které pracujeme, při výběrových řízeních na dodávky strojního a technologického zařízení včteně řídících systémů a elektrovýzbroje(farmaceutický průmysl) zakázali striktně z Itálie cokoliv poptávat, natož pak kupovat. I oni mají z minulosti své zkušenosti s italskou "kvalitou", ale také - jak mi bylo vysvětleno, s přístupem k zákazníkovi, s řešením reklamací a o servisu a náhradních dílech ani nemluvě. A je zajímavé, že jak pro české tak pro polské firmy tenhle příkaz neplatí a naše firmy se dlouhodobě dokážou bez problémů prosadit.
Takže to bude asi obecnější jev a nejen v automobilovém průmyslu.Zmrzlina a presso z Itálie - nejlepší na světě, těstoviny a pizza - skoro taky, textil a boty (jen ta nejvyšší cenová kategorie) - jakž takž taky, silnice a mosty - velmi dobré, ale s tím ostatním velmi opatrně.....
Mám naopak zkušenost, že Italové jsou schopnější organizátoři než Francouzi (několik různých případů). A Švýcaři :-). No ty maj tak možná tu farmacii, jinak toho zas tak moc neuměj. A co se týká strojů pro strojírenství - tvářecí stroje a lasery, tak jsou Italové naprostá špička. Ale xenofóbní švýcci to bohudík nechápou. A co se týká Němců, tak při frázi "německá kvalita" se mi dycky objeví úsměv na tváři. Dělali jsme pro Němce hodně moc a takový lemplové, co se týká strojařiny, aby člověk pohledal...Musím říct, že to co si dovolili oni dodat zákazníkům tak to bychom si my nedovolili. Ale buzerovat svoje dodavatele, aby z nich vymáčkli slevy, tak to jim jde dobře. Běda jak se někdo ozve kvůli nekvalitě jim...Tak asi tak. Nedával bych žádný národy co se týká morálky do stejnýho pytle. To jsem tím chtěl říct, příkladů je spousta. A takhle radikálně to rozseknout mě přijde v dnešní době jako hovadina. :-)
V řadě případů souhlasím, ale Švýcaři toho zrovna v přesném strojírenství umí víc než dost (hodinářský průmysl je v tomto směru jenom pověstným vrcholem ledovce...), ale asi se naprosto shodneme, že největší nesmysl je pojem německá kvalita. Je to asi stejný nesmysl jako italský design. V automobilovém průmyslu platí, že je asi nějaká kvalita u MB, BMW a možná i AUDI, kolísavé to je u zbylých značek a porovnání s ostatní evropskou (ale i mimoevropskou konkurencí) je problematické. No a u designu platí to samé, zdaleka ne každé itlaské auto nebo itlaský návrh auta je super a ostaní vozy jsou designový hnus. Bohužel, k mému dost rezolutnímu vyjádření mně přimělo to nehorázné tvrzení o Poláccích, kteří to zavinili a neustálé (alespoň tady) arogantní a naprosto nekritické vynášení fiatu (nemluvím o těch malých, ale exkluzivních značkách) a neustálé napadaní ostatních značek. S Němci mám velice rozdílné zkušenosti, ale Švýcaři a Skandinávci sice trochu pomaleji myslí, ale výsledný efekt je skoro vždycky bezchybný. Bohužel, s Italy ty zkušenosti prostě dobré nejsou a když už jsou schopni vyrobit něco kvalitního, problémem bývá servis kolem. Ale abych nebyl neobjektivní - když tvrdím (na základě vlastní zkušenosti), že Alfy jsou nekvalitní auta (viz. statistiky), tak známý, co prodává Range Rovery konstatoval, že tento britský premiový výrobek na tom není lépe (rozdíl je v adjustaci prodeje, ale to zajišťují naši lidé tady...) a co se týká termínů např. náhradních dílů, tak to je spíš ještě horší.
Jinak doporučuji příspěvek, který dole napsal chytrák_1, stručně to vystihl mnohem lépe, než kdokoliv tady včetně mýho dlouhýho elaborátu.
Taky mám zkušenost s italskými výrobci obráběcích strojů. Přístup k zákazníkovi mizerný, čekací lhůty na servis v měsících. Platby samotných Italů s velkým zpožděním (pokud vůbec dojdou), prostě laxnost ze všech stran.
Švýcarům se vůbec nedivím, udělal bych to stejně.
!!!BRAVO FYJÁÁÁT!!! Wolffe, podej trestní oznámení na neznámého pachatele. Ty se v tom přece vyznáš, když jsi právník né? To je přece jasná sabotáž závistivců z Wlkohradu, tak neztrácej čas.
Před časem tady byl článek o 100 000 km testu Audi A6 přes Auto Bild, kde se hodně psalo o problémech s vozem ... Místní redakční kašpárek GTI napsal něco ve stylu "kašli na kvalitu, následuj image", tak jsem fakt zvědavý, co vyplodí nyní ... Jeho postoje jsou přesně ve stylu "kam vítr, tam plášť".
Opět hledání senzací a titulky jak před koncem světa, ubohost této redakce bohužel. To, že Fabii selhaly brzdy nebo naopak, že F500 získal titul design roku se zde nedočteme.
Ovšem, že parta flákačů z Polska něco zkur..la, to je zde prezentováno jak hit dne.
Fábii selhaly brzdy, protože s tim jezdili v kde jakejch sračkách, kde by žádnej Fiat ani neprojel, dostal se tam bordel a holt to nebrzdilo, to se ale může stát kterémukoliv autu!!!!! A s tim, že Fiat 500 získal titul, s tim se běžte vycpat, je to děsnej hnus a kšunt a hlas mu mohl dát jen magor !!!!!!!!!
Boze Chlapi.Vy sa cudujete ze na novych aut nieco odide???Sama elektronika tam je...Raz sa netrafi suciastka a vy uz nadavate na FIAT.Hrozne svami.A nemyslim si ze VW je spatna znacka.Ani Toyota neni az taka dokonala.
K selhání brzd, jednomu VOLVU selhaly v 90 letech brzdy někde ve Franci a to auto zabilo 2 děti, nedávno skončil soud proti automibilce.
Fabii testovali ve sněhu a zastavil ji.
K selhání brzd, jednomu VOLVU selhaly v 90 letech brzdy někde ve Franci a to auto zabilo 2 děti, nedávno skončil soud proti automibilce.
Fabii testovali ve sněhu a zastavil ji.
Castecne souhlas, za tim clankem je senzacechtivost. Fiat bude mit jiste zastavenim vyroby ztraty a zejmena opet poklesne jeho image. To ze po objeveni vadneho dilu vyrobce zastavil vyrobu je vsak samozrejmost. Zajimavejsi by bylo, dovedete, kolik auto s problemovym dilem jiz jezdi a jak se Fiat zachovan k jejich majitelum. Pak muzeme vynaset soudy!
No jo, zastavit výrobu v automobilce, to už je docela krizovka. Když nedodáváš jako dodavatel, vyhrožují a s klidem ti napaří penále 70tis € za každou hodinu, kdy stojí.
Tohle to Fiat prokoučoval, sám sobě si penále asi nenadělí.
Tak jen do toho VWmani. Čekam tak 200 narážek na italskou kvalitu a že u fauvéé by se to nikdy nestalo... Aspoň že to hoši vychytali a snažej se lemplovitost poláků napravit.
Jsi ubožák.Jezdíš stejně v nějaké sračce typu VW apod. Kdybych ve VW nedělal, tak bych Ti věřil, ale takhle jsi uplně mimo mísu. Vím co se vracelo a kolik bylo svolávaček, no prostě hrůza hrůzoucí.Nikdy bych si od koncernu VW nekoupil ani kolo.
Italská kvalita je pověstná, s tím se toho moc nadělat nedá. Já sám jezdím s Fiatem Grande Punto (vyrobeno 2007) a musím říct, že s žádným autem jsem nebyl tolikrát v servisu. Pěkný design nění všechno, v autě pořád něco vrže a nesedí. Jsou to sice drobnosti, ale když je jich moc, tak to už vadí. Koncern VW taky nic moc. Doma jsme měli posledního VW Passat, odešlo nějaký čidlo na bi-xononech, takže se nenatáčeli a svítili do země. Večer jet s takovýma světlama je fakt super. Dál tam vyhořelo rádio, auto se ani ne snad po roce prodalo. Teď máme Audi A6 (taky poslední verze) a tam už je to o něčem jiném. Jen poslední dobou v palubce neco dost zaskřípe, když se přejede nějaká větší příčná nerovnost. Takže výsledek pro mě je, že ať už auto stojí pár set tisíc nebo několik milionů, vždycky se najde najaká závada, nic není dokonalý.
presne- to je pravda- AUDI už davno neni co byvalo!!!
a GP ziskalo cenu za nejvetši pokrok v kvalite a zlatý volant primo v Nemecku-mimochodem jako jedine mimo Nemecke auto v historii a test GP na 100000km dopadl na 1* !!!- mimochodem tež testovany v Nemecku- tak nevim co plácaš !!!
Cenu za pokrok v kvalitě? Co to jako je a kde se to udílí?
Testovaná převodovka v Audi A6, byla manuální od firmy Getrag. Čili chyba nebyla na straně Audi, ale dodavatele. Navíc odešel synchronizační kroužek, toť vše, čili chyba už je dávno napravena.
Většina A6 stejně používá automatickou převodovku, kterou daný problém netrápí.
Vies, normalny clovek veri svojim ociam a skusenostiam. Ty si radsej potom citaj clanky ale nezordavaj tu Tvoju "mudrost". A ked uz tak chces mudrovat, tak si kup tu A6ku, alebo Grande punto a potom si tu prezentuj svoje skusenosti.
Velectění diskutéři, než začnete xenofóbickými příspěvky o polských dělnících zaplevelovat tuto diskusi, zkuste přemýšlet nad tímto:
Firma, dostává odlitky z Rumunska, v Česku je kompletuje a possílají se do Německa na montáž elektroniky. Mašiny jdou k zákazníkovi do Brazílie a u něj se sloupala barva, která se bere z Rakouska - otázka zní: Kde se stala chyba?
No je zajímavý, že když se objeví problém u VW tak jej fanoušci přejdou poměrně s klidem (až na "čestné" výjimky), ale když má problém Fiat tak podle Fiaťáků je celej svět ošklivej, neobjektivní a zlej. A za problém může kdekdo, Poláci, novináři, možná se tu objeví že to je sabotáž od VW proti příliš uspěšný konkurenci ;-) . Jen ne Fiat.
Takže podle mne je jedno KDE se vada stala. Každopádně kontrola kvality firmy Fiat ji neobjevila včas. To znamená že maj špatnej systém. A může za to samozřejmě Fiat. Na druhou stranu je hezký (bez ironie) že kůli tomu zastavili výrobu a neposlali ty střepy na trh. V dobách Tipa a Brava by to asi udělali. Asi je jim taky jasný že to by bylo definitivní konec značky FIAT. Ale i tak - tohle pro ně bude velká rána.
no tohle se stava kazde automobilce, svolavacky ci zastaveni vyroby je na denim poradku vsech vyrobcu, nevidel bych za tim zadne vzruseni a finalni soudy....
na soudy jsou tady diskutujici experti, kteri nic o tom nevi jen plkaj a kecaj....
No tak pozor. Mazi svolávačkou a zastavením výroby je sakra rozdíl. A několikadenní zastavení výroby to je pak velká finanční rána. Na víc u těch nejžádanějších aut od fiatu. :-O
Ale to tvrzení onoho anonyma nad tvojí reakcí mně docela točí - u jednoho je to prkotina a u druhého zločin srovnatelný s atomovým výbuchem v Černobylu. Pokud vím, tak poslední, komu hrozilo zastavení výroby byl v posledních týdnech jeden z výrobců v USA (psalo se tady o tom - značka se mi nevybavuje) a důvodem měl být krach dodavatele plastových dílů. A úsilí, které výrobce vyvinul včetně snahy získat stroje bankrotáře (byl o tom další článek), aby stroje získal a výrobu zastavit nemusel skutečně dokazovalo, jaký průser to asi je.....se svolávačkami do SERVISU se tohle skutečně srovnávat nedá.
Zastavit výrobu v jakékoliv továrně je naprosto nepřípustný a pokud se to stane i byť na jeden či dva dny, stojí to obrovský peníze. Rozhodně se to neděje běžně a pokud třeba pracovníci pohrozí stávkou, jako nedávno ve Škodovce, snaží se raději vyjednat kompromis. Linka se prostě zastavit nemůže!
POdle mě je tahle diskuze,a le i nadpis článku zcela zbytečná a o ničem. Zeptal bych se předně takhle. Má to nějaký vliv na zákazníka? Jak se tenhle problém (který v podstatě je problémem jen výrobce při selhání jendoho dodavatele) dotkne koncového zákazníka? Já bych řekl, že nijak, max. 2 denním prodloužením dodací lhůty. To, že bude mít Fiat díky tomuto propad zisku v tomto měsíci je jasné, ale nic se neděje, jede se dál. Je potřeba umět číst a ne fantazírovat. Mnohem větší průser je, když sis koupil VW s 2,5 TDI, tedy motorem, který ti chtě nechtě ve 150 000 km odešel do věčných lovišť a navýrobci sis nic nevzal. Takže místní fanatici, chce to klid a nohy v teple. Opět mohu pochválit Fiat, za to, že mu funguje vnitřní kontrola, která odhalila vadnou sérii (a my se jen můžeme dohadovat v čem byl problém), kterou poté nepustila do výroby. Bravo Fiat.
Jinak ještě poznámka pro BeranK. Než napíšeš podobný pytel nesmyslů, lží a pomluv, jaké jsou v prvním tvém příspěvku, tak si alespoň zkus zjistit elementární fakta... Jinak ohánět se losery, jakými jsou Švýcaři (potažmo nějaká neidentifikovatelná firma, je opravdu kalibr). Bravo.
2.5. TDI ... najeto 225 tisíc a motor šlape bez chyb. Kdepak je ta chyba? Asi píšeš pytel nesmylů, lží a pomluv. Aspoň má zkušenost to potvrzuje.
Jinak i já ti garantuji, že obchodovat s Italy, to je loterie.
Máš 5ti, nebo 6ti válec, první generace nebo druhá? Jde o to, jestli vůbec víš, co máš v autě. Pokud je to první generace, tak se modli k bohu guru VW, že ti to vydrželo..., myslím, že by tě mohli zapsat do knihy rekordů. Ten motor málokdy přežije 150 000. To je prostě fakt. Je o tom hodně literatury. Nová generace je už v poho...
První generace, 6ti válec.
Neboj, moc dobře vím co tam je a vím, že to není žádný výstavní kousek, nicméně je pořád spolehlivý, odešla jedna vzduchováha jinak bez problému.
Tak to zavolej do vlkohradu,a si si na této planetě jediný spokojený uživatel.. >:D Jak říká Toyota...nic není nemožné... ALe v Blavě jich ještě na skladě mají... >:D
Samozřejmě nejsem jedinný. O problémech vím, ale z mého okolí jsem se s tím, že by motor odešel, nesetkal. Hodně záleží na tom, jak se člověk o auto stará a jak s ním jezdí. U mě je auto už na druhé koleji a na odpočinku.
Hmm, tak pokud ho vozíš na přívěse, tak najezdí ještě milion... >:-[] NE to je jedno, nechci se přít, radost z toho nemám, bude to finanční ztráta (ale ne extrémní), stejně tak dodací lhůty, jen jde o to, že to není žádná tragédie...
Nechci obhajovat Fiat. Ale z článku není vůbec jasné o jakou závadu šlo. Zda byla chyba na straně motorárny, například vadný blok motoru vinou nedodržení technologických podmínek při slévání,... Dalo by se toho vyjmenovat spousta. A nebo byla chyba na straně dodavatele některé komponenty, kterou v dané motorárně jen namontují. Ano je vidět, že kontroly funguje, avšak zastavení dodávek motoru, lze brát jako chybu, která se nesmí opakovat.
Ale stalo se.
Jak se to projeví na zákazníka? Několikatýdenním a to zdůrazňuji několikatýdenním prodloužením dodací lhůty. U zákazníků co si to auto chtěj obědnat tředa teď to bude prodloužení klidně o měsíc. To za prvý.
A vnitřní kontrola nefunguje tak jak má. To je evidentní. Jinak by nezastavovali výrobu. To za druhý.
Mimochodem víš co je to itaslký paradox? Fiaťák se rozčilující nad krátkou životností naftovejch motorů u konkurence. To je asi jako by se číňan smál japoncům že maj šikmý oči :-) , ty věčný loviště.
A jak víš,ty chytráku,kolik vadných motorů se dostalo,nebo nedostalo do oběhu?Systém řízení managementu v tomto případě zcela selhal a bohužel je to typický případ sebeuspokojení a lehkovážnosti.Jak již někdo zmiňoval,je obrovský pokrok,že došlo vůbec k zastavení výroby.Každopádně bych nechtěl být v kůži šťastného majitele tohoto typu motoru-nervozita a bezesné noci budou asi na denním pořádku.Naštěstí jsem z toho venku. ;-)
Děkuji, že sis všiml mého příspěvku, mám rád vyprofilované partičky - i když jsou to partičky blbečků - no o to je s nimi větší zábavička. Jestli jsou Švýcaři loseři, tak potom bych byl taky radši švýcarský loser než...ani nevím kdo, třeba ty. Takže jeden údaj o těch loserech - HDP Švýcarska za loňský rok 39.800 USD (+2,6%) a HDP Itálie 29.650 (+1,9). Jinak, švýcarští známí a kolegové připouštějí, že bez armády 0,5 mil italských gastarbeiterů vykonávajících pomocné a nekvalifikované práce by měli problémy. Při údržbě silnic, mytí veřejných záchodků, odvoz odpadků a podobné vysoce kvalifikované činnosti jsou v zemi loserů Italové žádáni....tedy si hlavně ti, co nemají práci u Fiatu >:D >:D >:D
Ono by asi chtělo říct něco více k tomu HDP a odkud tak vysoké HDP Švýcarsko má. Taky znalosti historie nejsou od věci, ale to už je moc stránek na googlování... >:-[]
Předpokládám, že tady nechceš vytahovat ty fráze o bankovním systému, v jehož rámci se praly špinavé peníze nebo i to, že Švýcaři tyjí z peněz židovských obětí holocaustu. Švýcarsko bylo před deseti lety najednou napadáno za něco, co v bankovní sféře dělá kde kdo. A dodnes. Bankovní systém Švýcarska je dnes daleko transparentnější, než v řadě zemí EÚ a co je zajímavé, že například anonymní konta se tolerují v jinak vzorné zemi EÚ - v Lucembursku. Ta má mimochodem díky tomu HDP skoro dvojnásobný oproti všem ostatním zemím. A mohu tě ubezpečit, že moje znalosti Švýcarska a nejen jeho historie nepocházejí z googlování ani z wikipedie. Přesné strojírenství, úzce specializované stroje a zařízení včetně řídících systémů, farmaceutický průmysl, kvalifikovaná chemie, biotechnologie, taky třeba zbraně a zbraňové systémy (méně frekventované téma), potravinářský průmysl, turistický ruch - a také bankovnictví. A hodinky. To už jsem psal. Pokud míříš na tohle, můžeme se začít třeba bavit o korupci v Itálii, úředním šimlovi horším než u nás, šedé ekonomice, nebo třeba vlivu italské mafie jak na ekonomiku vůbec tak na značnou část společnosti. To ale taky není o googlování....ale je to taky o osobních zkušenostech. Třeba je to o zemi, teď myslím zase to Švýcarsko, kde auto není znakem společenského postavení. Šéf projektu, na kterém jsme se před několika lety podílel odejel z jednání vlakem a auto vůbec namá. Když mně později pozval domů, navštívil jsem skutečně luxusní (a velice vkusnou vilu) na předměstí Curychu. A když jsem tam později jezdil autem, snjad s výjimkou Norska a Anglie jsem nezažil ohleduplnější řidiče....končím, na auto server tohle nepatři, ale ono to nějak všechno souvisí se vším.
O švýcarech mi něco povídej. V lednu nám přišly potrubní kompenzátory vyrobené ve Švýcarsku - firma BBA. Při materiálových zkouškách, které běžně děláme při příjmu ND byla zjištěna záměna materiálu. V atestech byl uveden správný, námi poptávaný materiál (čili něco jiného). Podobné věci se stávají i u německých dodavatelů a to čím dál častěji. Kvalita německých výrobků došla tak daleko, že již nejsou schopni ani v ose vyvrtat díry pro šrouby v přírubě armatury. Reklamace tvoří cca 60% (obvykle díly neprojdou právě materiálovou zkouškou). Jsem zaměstnán jako technik na údržbě Etylenové jednotky v Záluží u Litvínova. Připadá mi, že s provázáním výroby v rámci EU je již úplně jedno, co kdo vyrobí a odkud co přijde. Poslední hit - nerezové trubky do pyrolýzních pecí dodané německým dodavatelem mají atesty vystavené v Číně. je pravda, že u této čínsko-německé dodávky bylo vše OK.
Ale nicméně, mohli bychom se bavit konstruktivně.
Co o Itálii, co napsal BeranK, není pravda?
Banky řešit nebudeme, tam je to zcela jasné.
Politikaření, šedá ekonomika, zcela bez pochyb, Itálie= mafie a silná pozice sicialistů. Obrovské masy přistěhovalců z afriky Itálii docela dost geneticky cizelují. Švýcaři pravý opak.
Strojírenství hraje do karet Švýcarům, Italové sice mají automobilky, ale s jejich kvalitou jsou na tom podstatně hůře než Švýcaři s hodinkama.
Obrovská fabrika na obráběci stroje v Itálii Gildemeister, byla prodána Němcům. Švýcaři mají poměrně zvučný Tornos.
Ve světě je Švýcarsko bráno jako jeden z nejlepších producentů zpracované oceli.
Tak hoď něco do plazu, sic to sem nijak moc nepatří, ale rád bych přečetl i jiný názor s kvalitními argumenty.
Takováhle diskuze je zbytečná. Itálie je metalurgická špička a je jedno jestli ten či onen podnik je prodaný Němcům, nebo Američanům nebo tramtárijcům. Spousta podniků v Německu nebo ve švýcarsku patří Italům. Švýcarsko v podstatatě nemá průmysl v porovnání s Itálii je to více než zřejmé. Přistěhovalectví je problém, ale vyplývá z geografického postavení země. A mám pocit, že už se s ním Itálie naučila vyrovnávat. Italské automobilky jsou na tom dobře. Posuzovat švýcarsko podle optiky, hodinek, bankách a sýrech je zcela holý nesmysl, když Itálie je v metalurgii a například v chemickém průmysl naprostý gigant, který se může rovnat jen s Nemeckem, Japonskem a Amerikou. Jinak porovnávat životní styl Itálie, případně Německa, případně Švýcarska a nebo Francie je jako bavit se, jestli je lepší doma kočka nebo pes. Je to prostě kravina. Mě Němci připadají odporní a přitroublí, naprosti tomu Italové mají šmrnc, mají přehled, mají šarm.. Mimo to Italové na jihu a Italové an severu je něco úplně jiného, proti obyvatelům Milána jsou švýcaři ubohé vši. Musíš posuzovat věci v souvislostech a pokud je nevidíš a vybereš si nějaký svůj argument, pak je to tvůj problém. To, že někdo preferuje Němce, jiný Amiky jiný Italy a jiný Slováky je fakt a mě je celkem u zadnice... Já svoje věci řeším po svém, ty taky... Jen nemám rád nesmsly...
No a právě že se někdy necháš unést a vybíráš (záměrně?) jen něco na co zareaguješ.
Například otázka mě osobně velmi blízké metalurgie. Tys Itálii označil za "metalurgický gigant". Já ti musím oponovat. Není gigant je to velkovýrobce nic víc. Oproti Indům, kteří vlastní již kde jakou ocelárnu po světě - konglomerát MITTAL zná snad každý, kdo rozlišuje mezi ocelí a železem. Dále tu jsou Rusové, kteří jsou stále na vrcholu a v neposlední řadě Čína, která asi brzy rozválcuje všechny. Pak samozřejmě USA, Mexiko, Brazílie, Japonsko (to je bez vlastních zdrojů).
Itálie nemá na to, aby byla gigantem, nemá dostatečné surovinové zdroje, konkurovat těm výše v produkci rozhodně nemůže. Ano, oceli vyrobí více než ČR, ale s velkým odstupem se díva třeba na Rusy i Němci jsou na tom lépe.
Chemie? USA, Japonsko, Německo, to jsou lídři. Pak tu máme Kanadu, Brazílii, mohutně expandující Čínu, GB a Itálii. Opravdu Itálie není na špici a nemá ji ani v dohledu.
K obyvatelstvu: Rozhodně bych Švýcary neoznačoval jako "ubohé vši" to je velmi krátkozraké. Stejně tak bych moskevskou smetánku mohl označit za boháče a obyvatele Milána za nuzáky.
Jedinné měřítko úrovně obyvatelstva je právě HDP. Nelze vyčleňovat jen jisté skupiny nebo města.
Mě jsou Němci ukradení, Italové jsou "maňána", neboli banda pohodářů řídící se heslem "co můžeš udělat zítra, odlož na příští týden a dej si volno". Kdo je mi nejblíže? Jsou to Rusové, ti nás berou naprosto normálně a upřímně.
Já taky nemám rád blafy, to co jsem napsal, v tom se orientuju, nemám rád polopravdy a lži.
Ale no tak... Vzhledem k tomu, že tě beru jako normálního diskutéra...jakž takž někdy na úrovni...tohle nemyslíš vážně.. dyť mele páté přes deváté... Nemusíme spolu souhlasit, ale diskuze má mít nějakou úroveň a nějaké argumenty,ale tohle jsou totální s..y. Mluvit o poznatcích a srovnání... nemysel si to vážně... byť tam vidím ten mrkací smilik.. ale tady to chtělo smilika klasického... ;-):-)
Tak konečne to zistili aj Taliani, poľská kvalita je proste neprekonateľná. Žijem 6 km od polskej hranice a každú stredu a štvrtok sa hrnú kolóny aút do Jablonky a Targu stovky Slovákov na poľské trhy, a ja domáci tam za celý rok ani náhodou nezablúdim. Prečo? Pre povestnú poľskú kvalitu, dobabrú, čo sa snáď ani nedá, takže tie motory, že tak dorobili, to je len pokračovanie v tradícii Made in Poland.
Si proste ich ponukou presýtený. Tí čo tam jazdia, vedia prečo. Mne sa oplatí ísť do Targu až takmer z južnej hranice Slovenska. A neľutoval som ani raz. Nič, čo som kúpil, nemalo nejakú podradnú kvalitu a všetko bolo o o tretinu lacnejšie ako u nás na burzách a aspoň o polovicu ako v obchodoch.
Ať si říká kdo chce co chce, včetně úsměvných xenofóbních nařčení, Polská masová výroba má tragickou kvalitu.
Invaze polských potravin v obchodních řetězcích, které se nedají jíst, těžko nahradí několik ušetřených korun. Po celé evropě je polská "kvalita" proslulá a největším paradoxem posledních pár let je, že se za svoje produkty pomalu začínají stydět i samotní poláci, kdy opovrhované Made in Poland nahradili "puncem kvality" Made in EU 8-s Na druhou stranu jejich výrobky jsou vždy levnější než cokoliv jiného, tudíž otřesné provedení je očekávatelné. Nutno také říci, a to se týká i tohoto článku, že zahraniční značky, které tam vyrábějí v licenci nebo své výrobky jen montují si dobrou pověst hlídají, proto nevěřím že polský Fiat je horší než italský, stejně jako šampon Adidas nebo stůl Ikea z Varšavy!
Jen aby se potom nezjistilo že to byl nějaký dodavatel z Čech, nebo Slovenska ;-).
A to že Poláci umí makat kvalitně a za málo peněz ví snad každý. I lidé v německých automobilkách, kde je plno Poláků, Chorvatů, Turků v procesech, na které by Němec ani nesáhl. To jen aby sis uvědomil že kvalitu dělá firemní politika a né krajina původu.
Takto to kludne moze byt: vadny diel moze byt od bohvieodkial a nikto z vas tu nepride na to odkial ani keby ste mudrovali tyzden. Ano, Poliaci makaju za malo(a tym mohutne deformuju trh prace kdekolvek pridu), ale pozor, je to vzdy tupa manualna praca, ktoru nikto iny nespravi, na viac nemaju, je mi to luto, nesnazim sa ohovarat. A po fajronte hura chlastat a hadajte ako vyzeraju na druhy den rano.. Vyspela firemna kultura a spickove riadenie snad dokaze zamestnancov vycepovat alebo aspon vyselektovat tych lepsich. Taliani a Poliaci si ale v kvalite nemaju co vycitat, jeden za osem druhy za desat bez dvoch. Mam osobnu skusenost s Fiatmi a to nie ako zakaznik a mozem povedat, ze auta montovane v Taliansku boli obrovsky a hanebne odflaknute, kdezto napr.Pandy z polskych Tych boli bezchybne. Dokonca aj Dobla z Turecka boli na tom lepsie ako "originaly" made in Italy.
Nech robite co robite, vzdy to niekde niekto sk...y, nejaky konkretny clovek, nieto pomoci, stane sa..
Keby boli s poruchou aj benzíny, možno by stáli 8 dní a nie štyri. Ak je vadná celá séria, povedzme pár tisíc kusov, nie je to žiadna sranda. A vyrábať niekoľko dní autá len na sklad nie je asi príliš žiadúce.
A to nemohli odpracovat ty benzínový objednávky? Že by po odstranění té chyby dělali týden zas třeba jenom diesly... Ale určitě maj pro to svůj důvod, tři fabriky žádná firma nezastaví pro nic za nic ;-)
Ako vieš, možno odpracovali. Nebudú asi každému vešať na nos podrobnosti, nie?
Ja mám zase jednu skúsenosť, že po duplikovanej výrobe lisovacieho náradia sa prišlo na chybu v nástroji až po niekoľkých dňoch práce a museli vyšrotovať 3000 hotových zvarencov, v ktorom bol inkriminovaný výlisok zakomponovaný, a ďalších 10 tisíc samotných výliskov. Žiadna sranda.
Na jednej mašine sa často robí niekoľko rôznych dielov. Jedenv ýlisok búchajú niekoľko dní na malý sklad, potom sa prehodí nástroj a pokračuje sa ďalej. Vo výstupe sú zvarence, zložené povedzme z 5 rôznych výliskov. A keď máš všetkého pár tisíc kusov nachystaných, ale jeden vylisovaný špatne že ho nemôžeš použiť, tak si za dané obdobie nie že nezarobil, ale zadĺžil sa na pekne dlhú dobu, lebo ten jeden chybný diel odstavil celú výrobu.
Ak máš do toho víkendu vyriešený problém. Havária nástroja alebo nejaká porucha môže a nemusí byť jednoduchá záležitosť. Najmä ak ide o malú firmu, ktorá nemá na to, aby mala duplikát lisováku uložený v sklade. A pri poškodení odliatku, ak závada nejde opraviť, končí každá sranda. Nový odliatok stojí majland, čakáš 3 týždne, ďalší týždeň na opracovanie a ešte skoro celý na demontáž a novú montáž nástroja. Vec schopná menšieho výrobcu takmer položiť na lopatky.
Tak v tomto prípade asi ozaj nie. Podľa toho čo píšeš, poznáš tvar len v 2D. To vyrežieš na drátovke. Ale 3d tvar určite nie, na to musíš mať minimálne 3-osú a pri ťažších tvaroch 5-osú mašinu. A ak lisuješ len výstuhu stĺpika, alebo diel podlahy, tak máš nástroje s rozmermi od 0.5x1 m a väčšie, o váhe rádovo v stovkách kg až ton. Základ spodného aj horného dielu sú liatinové odliatky vyhotovené na objednávku, takže duplicita za pár dní v reáli nie je možná. Napíš kontakt a pekný obrázok lisobacieho nástroja pre automotive Ti pre predstavu môžem poslať... ;-)
Slúži ku cti Fiatu, že závadu našiel sám ešte pred expedíciou áut k zákazníkom. Že to nezistili až v niektorom servise po x-tom prípade nefunkčného motora. Že nemuseli robiť zvolávačku a obťažovať tým svojich klientov. A že správu vpohode a bez vytáčok pustili do sveta a nevyhlásili, že ju nebudú odstraňovať, lebo je nepodstatná. A že radšej pošlú ľudí na dovolenku a prerobia balík peňazí, ako by mali púšťať von nekvalitné výrobky. Moja poklona, Fiat. :-)
Netvrdil by som. Záleží na miere zavinenia. Systém priamych dodávok má okrem nesporných výhod aj zápory. Prejavil sa jeden z nich.
Myslím že postup Fiatu v tomto prípade je maximálne priamy a seriózny. Férový voči verejnosti, zákazníkom a v neposlednom rade šetrný voči vlastnému image. Finančná strata v tomto prípade nehrá hlavnú rolu, sú dôležitejšie veci.
Fiat stale zacina robit kvalitu, ale ta sa nerobi od teraz..
No tak tipujem ze tie motory boli totalne nefunkcne a fiat vyrobu zastavit musel ci chcel alebo nie. System kvality vo fiatu je asi nie velmi proaktivny. A ja som voci nim zaujaty
Lebo inak by fiat veselo vyrabal a vyrabal. A dopadlo by to tak ako s mojim Grande Punto. Vadne riadenie po 1000km, dalsie vadne po 5000km a tretie zatial drzi....No a potom vymena volantovej tyce a podobne lahodky!!!
To nepocitam ze v pohodicke vyrabali auta na ktorych sa nedali otvarat dvere a patri to uz k standardu ze ak kupite noveho Fiata tak servis nenecha na seba dlho cakat.
Auto je to krasne, aj po dvoch rokoch sa mi paci ale neviem ci dalsie auto bude opat tejto znacky. :-(:-(
Asi tazko....
Jednu dobu jsem ještě jako intern dělal v jedné americké fabrice v marketingu a pak v mmanagementu a jedna věc je jistá... že systém výroby - strojírenské s jistým podílem ruční práce je nastaven tak, že ráno se zadají parametry a jede se v podstatě jedna - dvě směny bez jakékoliv změny, jen s průběžnou kontrolou kvality (což sem dělal taky já jednu dobu - zajímavá práce). no jednou sem tam zjistil, že byly zadány špatně parametry a celá denní produkce šla do kytek... Takže předpokládám, že tady to bylo stejné... Jednodenní produkce šla z nějakého důvodu do kytek... + následná kontrola... Myslím, že by to tak odpovídalo.. Nehledal bych v tom nějaký problém. Dovedu si předsatvit, že se jednalo o něco ve stylu, že do 51 kW motoru ta mašina začala baslit cosi z 66 kW. Něco v tom stylu. A přišlo se na to v podstatě až v průběhu montáže do vozu... Nějaká taková hovadina to nejspíš byla... Nic jiného se tam totiž v podstatě v zaběhlé výrobě nemůže stát.
wolfe by si sa divil co sa v zabehlej vyrobe deje. Same hovadiny. Presviedcam sa o tom denne. Robim v linke americkej firmy, nie na marketingu. Pokazene,zle nastavene stroje, chyby ludi co sa nepriznaju aby neprisli o premie, spatne materialy, lajdacka kontola. Obcas nam vadny vyrobok unikne az ku koncovemu zakaznikovi....A to mame desiatky predpisanych kontrol
Ale vyhovorky ze spatne diely dodal dodavatel ako napr.brzdove hadice mna ako koncoveho zakaznika absolutne netankuju, vina je vzdy na tomu kto to predava, ten je za to aj zodpovedny, teda nie Valeo,Bosch,Trw,Marelli ......
naco obhajujes tolko ten fiat, uz si nejaky novy kup. Pamatam ako si uz obiehal autosalon skodovky ked si mal po.... rozvody
>:-[]
Ked pracuju Poliaci tak ako v UK tak sa niet comu divit.Chlastanie im ide lepsie.Do vsetkeho sa seru a nic poriadne nedokoncia.Poseru vsetko na co polozia ruky.Slovnu zasobu maju tiez uzasnu *.*.* mat.penonze.Piju vzdy a vsade viac ako za komancov. :no:
Neviem o com je tato cela diskusia... ale viem, dohromady o nicom! FIAT zastavil vyrobu...no a? Co sa stalo? Opät ju spusti a bude. Nie som fanusikom talianskych znaciek ale stava sa to stale a väcsine znackam. :-| Presetria, vyvodia dolsedky a pokracuje vyroba. A tie nezmysli o tom ze FIAT je lepsi a nie nemci su lepsi... ved to je smiesne kazdy si kupi co sa mu paci a samozrejme na co ma... Murphyho zakon hovori ze: Vsetko co sa moze pokazit sa aj pokazi ... :-!
Tak to tu ještě nebylo :-) fakt. Zavřít bránu proto, že subdodávka vykazuje vady, to si v autobranži zatím dovolil jenom Fiat :-):yes: I když, nic nového pod sluncem. Před necelými dvěma měsíci jsme tu nechali dokonale špageťáky vybrečet - [odkaz] a že to byly potoky... takže nějaká delší dovolená tu s námi nemůže už moc zahýbat.
Je to velkej průšvih. Velkej právě proto, že Fiat na sobě moc pracuje. Výroba z toho dna, kde ještě nedávno byl, se poměrně utěšeně zvedá a teď v krátkém čase druhá rána do vazu. Image opět u dna. To jsou težké zásahy na solar...
Tak až si půjdeš příští kvartál pro vysnéné punto, nezapomeň se tam zeptat, jestli si nemáš udělat malej příhraniční vejlet na burzu do Polska... hele, jeden nikdy neví... ;-):yes: Nakonec, vem to pjéšo, náhradní motor přetáhneš přes čáru i v ruksaku, šengen nešengen...
Uončeme tuhle tryznu stylově - skoro po polsky - a zapějme spolu s Henrykem Sienkiewiczem "QUO VADIS FIATe" :yes:
Ty vieš písať aj veci na úrovni. Keby sa toto stalo Volkswagenu (čo nebude asi nikdy, pretože ten s otvorenými kartami nehrá a na prvom mieste má zisk a až potom ostané veci), plakal by si tu do vreckovky a chválil jeho prístup.
Mizéria, GTI, mizéria, úroveň Tojich príspevkov (nie mojich) má v poslednej dobe silne klesajúcu tendenciu, sorry...
I přes krásnou prezentaci na tvůj blog ti musím napsat, že opět děláš z komára velblouda.
Podstatnou věcí totiž je, že se nesmontoval žádnej motor s vadnou součástkou. Došlo k zastavení výroby motorů z důvodu závadného dílu motoru od dodavatele. To se řeší stažením celé série a čekáním na novou.
Takže opět poněkolikáté jseš mimo milý GTI.
Dal by se tu vytáhnout průser tvého milovaného koncernu z léta loňského roku, kdy i pres pověstnou kvalitu a kontrolu se dostalo na svět několik stovek aut. Ovšem v tomhle případě dalo VW ruce pryč.
Takže až pojedeš na slovač, nezapomen poprosit bratry o jednu sichr sadu klikový hřídele.
no článek i prohlášení fiatu hezké, ale myslím si, že za tím bude mnohem víc než jen jedna špatná součástka motoru od externího výrobce... navíc každý výrobce musí mít i mezisklad pro případ výpadku výroby nebo podobných problémů a zastavit výrobu je velmi velmi krajní a finančně náročné řešení... fiat na to ale asi má... ve jménu kvality... >:D >:D >:D automobilka této velkosti ale stejně nemůže v dnešním globalizovaném světě uspět, což je vidět už na tom, že aby vyvinuly nové modely, tak se stále s někým spojují a jen jen otázkou pár let, než se zase dostanou do červených čísel, ale už nebude co prodat jako v minulé krizi, kdy jim pomohlo rozprodání hmotného majetku...