Oč větší radost zavládla u Ferrari a Maserati, o to smutněji bylo u samotného Fiatu.

Firma, rozmachující se k zámořské expanzi, opět šetřila drahými novinkami jako šafránem, a tak došlo na stánku de facto jen na dva nevelké facelifty, opakované uvedení střechyprosté pětistovky, známé už z Ženevy, a uvedení zajímavě pojmenovaného levného vozu pro volný čas, který ale není ničím jiným, než vyšperkovaným fiorinem. Tak se nakonec i zde nejvíce hledělo na revoluční malý motor MultiAir, startující pod kapotou inovovaného punta.

500C

V obchodním názvu nakonec chybí slovo Cabrio, 500C tak může znamenat i například „canvas“, tedy plátěnou střechu. Neobvyklé řešení připomíná Fiat 500 se stahovací střechou z roku 1957 – roli bezpečnostních prvků i výztuhy výrazně plní boční sloupky a pevné rámy oken, které autu zůstaly. Fiat si toto uspořádání může dovolit také proto, že 500C nebude mít přímého konkurenta. Mini Cabrio je větší a dražší, Smart fortwo cabrio je zase výrazně menší.

Design je výsledkem práce Fiat Centro Stile. Výroba začala v polských Tychách, střechy pak dodává specializovaná firma Magna CTS. Mechanismus stahování je elektrický, interiér zůstává čtyřmístný. Zajímavostí je řešení zavazadlového prostoru, do něhož se nelze zvenčí dostat při stažené střeše, a dostal formu a velikost jakéhosi šuplíku. Na výběr jsou tři barvy látky – slonová kost, červená a černá. Jen pro 500C nabídne Fiat nové barvy karoserie Pearl Red a Warm Grey.

Všechny klíčové parametry jsou shodné s výchozím modelem. Karoserie má stejné rozměry (3,55 m x 1,65 m x 1,49 m) a motorová paleta zahrnuje stejnou trojici čtyřválců – benzinové 1,2 8V (51 kW), 1,4 16V (74 kW) a turbodiesel 1,3 MultiJet (55 kW). Vedle manuální převodovky se benzinové motory nabízejí také s robotizovanou Dualogic. I 500C dostala moderní systém Start&Stop, který automaticky vypíná motor při zastavení.

Punto Evo

Facelift nejúspěšnějšího modelu posledních let odhazuje čisté linie a zřejmě připravuje automobilku na vstup na americký trh. Designové retuše na přídi i zádi a nové nárazníky punto natáhly do délky na 4,06 m, šířka 1,69 m zůstala totožná, nezměnila se ani výška 1,49 m a rozvor 2,51 m. Uvnitř došlo na kvalitnější plasty, z části měkké, a novou palubní desku s oblejšími tvary. Na výběr jsou nové kontrastní barevné kombinace. Součástí základní výbavy se ve všech provedeních stane kolenní airbag. Punto Evo se objeví na evropských trzích již ve druhé polovině října letošního roku, chce samozřejmě nevázat na famózní úspěchy předchozího provedení.

Turbodiesel 1,25 Multijet přichází v druhé generaci, má nové vstřikovače, řízené hydraulickým servoventilem. Významnou novinkou je motor 1,4 MultiAir, vyvinutý divizí FPT (Fiat Powertrain Technologies), který se již představil v Alfě Romeo MiTo. Jen ve zkratce – disponuje elektrohydraulickým ovládáním sacích ventilů bez přímého mechanického spojení s vačkovou hřídelí. Nechybí ani funkce Start&Stop. Zákazníci budou moci volit také novou verzi na LPG, kterou Fiat označuje zkratkou GPL. V interiérech nalezneme novou satelitní navigaci Blue&Me – TomTom s barevným dotykovým displejem. Bezpečnostní výbava zahrnuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce (hill holder) a přední adaptivní mlhová světla.

Sedici

Současně se Suzuki SX4 samozřejmě došlo i na facelift odznakové verze Fiat Sedici, která svou délkou 4,11 m spadá na pomezí malých vozů a nižší střední třídy, výškou přes 1,6 m je ale značně překonává. V útrobách se objeví nové motory, benzinová šestnáctiventilová šestnáctistovka 88 kW (120 k) a dvoulitrový turbodiesel Multijet s výkonem 99 kW (135 k) a točivým momentem 320 Nm v 1500 min-1. Ten splňuje emisní normu Euro 5.

Sedici je k dispozici stále jak s pohonem pouze přední nápravy, tak i ve verzi 4x4. S dvoulitrovým turbodieselem spotřebuje v kombinaci jen 4,9 l/100 km, čtyřkolka je o 0,6 l/100 km žíznivější. Udávané maximální rychlosti jsou 190, respektive 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 10,5 a 11,2 s. Zážehová šestnáctistovka katapultuje nové Sedici 4x2 až ke 185 km/h, automobil akceleruje z klidu na stovku za 10,7 s a spotřebuje 6,2 l/100 km, u varianty se všemi poháněnými koly výrobce uvádí 175 km/h, 11,5 s a 6,5 l/100 km.

Qubo Trekking

Frankfurt spatřil také světovou premiéru modelu Qubo Trekking. Jde o luxusnější osobní verzi malé dodávky Fiorino, kterou Fiat vyrábí spolu s PSA. Verze Trekking je vybavena systémem Traction+. Tato elektronická pomůcka usnadňuje vozu jízdu po nezpevněném povrchu, ve sněhu a v bahně. Simuluje činnost uzamykatelného elektromechanického diferenciálu, aktivuje se tlačítkem a funguje do rychlosti 30 km/h. Qubo Trekking není terénním vozem, nemá pohon všech kol, pouze světlost byla zvýšena o 20 mm. Je spíše malým autem pro aktivně žijící mladé lidi. K dispozici je jediný motor – přeplňovaný vznětový 1,3 Multijet s 55 kW (75 k).

Užitkové vlastnosti ani ne čtyřmetrového Quba se nemění. Čtyřčlenná posádka může dovnitř naložit 330 l, po střechu pak až 650 l zavazadel, pokud vozem cestují jen dva lidé, mají k dispozici celkem 2500 l.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
Zdroj: redakce

Štítky Fiat Frankfurt 2009

 

Přidat názorDiskuse: Fiat ve Frankfurtu 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal na Srbsko a Černou Horu

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal…

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy, které se stanou členy Evropské unie. Řekl to komisař pro…

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po kterých se budete olizovat

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po…

Nejlepší je prohřát se zevnitř a nemusí to být jen horký čaj či grot, co vás dokáže zahřát. Máme pro vás čtyři…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida nastoupil v závěru

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida…

Záložník Vladimír Darida nastoupil poprvé od říjnového zranění kolena a následné operaci na pár minut za Herthu,…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…