Fiat zvažuje vznětovou V8, uspět však musí naftové Maserati Ghibli
Automobilky v posledních letech opouští větší motory, například Volvo do budoucna nabídne jen tříválce a čtyřválce. V Itálii ale půjdou opačným směrem, Fiat Group podle informací magazínu Car and Driver zvažuje výrobu vznětového vidlicového osmiválce.
Zahájení prodeje takového agregátu ale italský výrobce podmiňuje úspěchem vznětového Maserati Ghibli. Dieselová verze tohoto luxusního sedanu vyšší střední třídy dostane třílitrový vidlicový šestiválec o výkonu 202 kW (275 k) a točivém momentu 600 N.m.
Americký magazín naznačuje, že by čtyřlitrový vznětový osmiválec Fiatu mohl nabídnout výkon 268 kW a točivý moment 623 N.m. Hovořit o výkonových parametrech je zatím předčasné, je ale jisté, že motor bude silnější než vznětový šestiválec.
Vývoj motorů je v současnosti ovlivněn snahou o co nejnižší emise oxidu uhličitého a spotřebu paliva. Té se nevyhne ani této jednotce, cílem konstruktérů je údajně dosáhnutí kombinované spotřeby 7,84 litru paliva na 100 kilometrů.
V současnosti není jasné, jaké modely by zvažovaný dieselový osmiválec dostaly. Z vozů Maserati by se mohlo jednat o Ghibli, Quattroporte nebo chystané SUV Levante. Alfa Romeo by pak mohla agregát nabídnout pro plánovaný sedan na základech Ghibli.
Konkurence naznačuje, že o vznětové motory je i mezi luxusními automobily zájem, vždyť například majitelé osmiválcového Porsche Cayenne S Diesel na vůz čekají 11 měsíců. To je jedna z nejdelších čekacích lhůt na automobil z celého koncernu VW Group. BMW zase modely s třílitrovým vznětovým šestiválcem se třemi turbodmychadly pod kapotou nabízí s písmenem M v názvu.