... třeba by se ušetřilo ještě víc tím, že by se v Itálii pro jistotu už vůbec nic nevyrábělo.... 8-s
Je to holt všivá doba a chápu, že peníze jsou vždy až na prvním místě, ale přesto by bylo fajn, kdyby kromě zajímavých finančních výsledků dodávala Itálie i nějaké ty zajímavé auta. Tak snad bude líp ;-)
Pokud Italská vláda rychle něco neudělá, tak budete věštcem a v Itálii se auta vyrábět vůbec nebudou. Důvodem "ekonomické krize a zadluženosti veřejných rozpočtů" zemí jako je Itálie, Španělsko a Řecko je totiž ve skutečnosti zcela dysfunkční trh práce (a vzdělání), což je ale celounijní problém, a dříve či později se rozprostře nad celou EU jako hadr, který udusí prakticky jakoukoi produkci již v zárodku. Nenamlouvejme si, že jsme na tom lépe, jsme jen pozadu.
Konkrétně Itálie: 9 mil. chráněných pracovních míst, nulová produkce, obrovské sociální výhody, dlouhé dovolené, nevyhoditelnost, nemožnost tvorby tlaku na výkon. To jsou chovní. Proti nim stojí 11 mil. tažných se smlouvou max. na rok, povinnou platbou DPH, nemožností získání jakýchkoli dlouhodobých finančních produktů vč. hypoték, vysoké pojištění a sociální odvody, obrovský a téměř neomezený tlak na výkon. A k tomu obrovská imigrace, kdy dnešní průměrný Ital již nenávidí vše, co je cizí.
Až se tyto skupiny - tedy chovní, tažní a přistěhovalci - dostanou do otevřeného konfliktu, vypukne v Itálii občanská válka. To myslím zcela vážně!
Berlusconiho vláda opakovaně předkládala italskému parlamentu návrhy zákonů na liberalizaci pracovního trhu, ale levice je opětovně posílala k šípku. Nyní můžeme občas vidět i slzy a jiné cirkusové kousky při předkládání zákonů reformujících italský pracovní trh, ale skutek utek a situace se stává naprosto neúnosnou, aniž by nová italská vláda ve skutečnosti cokoli v této věci zlepšila. Ono to totiž prakticky nejde - liberalizací práce sice získáte podporu těch 11 mil. tažných, ale získáte 9 mil. nepřátel ze strany chovných. A protože chovní mají víc času - páč nic neprodukují a jen v excelovských tabulkách a powerpointových prezentacích zdůvodňují důležitost svého zaměstnání, lze očekávat ze strany chovných obrovské "odvetné akce", zatímco tažní si nechají líbit téměř cokoli, neb mají svých starostí dost a nemají čas ani energii dělat nějaké politické obstrukce. Problém je, že ti chovní zemi posouvají již velmi blízko pekelné bráně (srovnejme 7 % prodej st. dluhopisů versus 0,1 % růst HDP; zaplatit 7 % při růstu 0,1 % nejde ani v pohádkách a poslední podobný pokus z r. 1933 skončil světovou válkou)...
Všechny továrny FIATu za loňský rok vykázaly zisk - krom těch, které jsou umístěny v Itálii. Důvod? Vláda odborů, nedotknutelnost počtu pracovních míst, nulová možnost tlaku na výkon, zato odborářský tlak na každoroční zvyšování ceny práce (při poklesu produktivity!!!), tlak na navyšování sociálních jistot a nezaslouženého blahobytu. Kdo to všechno zaplatí? Samozřejmě ti tažní...
Problémy jsou čistě a výhradně politické, KAŽDÝ ekonom ví, jak situaci během několika let vyřešit, ale NIKDO nenajde politickou vůli k tomu, aby to udělal.
Fiat přemístil vývoj do Holanska a reálně hrozí, že jej přesune zcela mimo Evropu. Přitom právě vývoj a know-how dnes představují největší hodnotu, kterou značka Fiat má.
Tedy Fiat bez jediné továrny v Itálii může být během pár let skutečně realitou!
:yes:
Dobrej vtip...
Ale uvědomte si, ža za rozšířením pohonu všech kol skutečně stáli výrobci zemědělské techniky (Fergusson).
Takže i v traktorech může být vývoj osobáků... :-)
Největší vtip je v tom, od koho koupil fiat New Holland. A co byl původně CASE.
A když vezmeš John Deere, CASE a New Holland, tak to je přes 50% evrospkého trhu se zemědělskou technikou.
Takže slavný evropský trh plně ovládají legendární americké značky John Deeere, Ford Tractors a International Harvester.
To jen tak bokem, abysme se zasmáli.
Zahradní technika je na tom nějak podobně - slavné MTD bylo založeno němci, ovšem v USA a sdružeje legendární americké značky jako Bolens či Cub Cadet.
pak je to opět John Deere, Briggs and Stratton atd...
takže.. když něco založí Němci, ale v Americe..., je to Americké..
Když něco založí Američané, koupí to Evropané, je to stále Americké...
Blahopřeji, měl by sis zažádat o americký pas. Máš na něj plné právo... A to si nedělám legraci, splňuješ přesné parametry americké omezenosti a nadutosti. Je tě pro evropu škoda, bal kufry, tady nemáš co poheldávat.
hlavne to Fiat vubec s tou uzaverkou nevyhral... ona mu ta ztrata de facto narostla, tim ze opozdil nastup novych modelu si de facto jen "pujcil" na dluh 500 milionu ecek, protoze ty penize do toho bude muset vrazit tak jako tak a pokud je tam nevrazil letos, tak za rok za dva to uz bude nevyhnutne, protoze stare modely bude tezko prodavat donekonecna.
Chapu, ze povolanim manazera je ukazovat pekna cisla, ale osobne verim jen tem statistikam, ktere si zfalsuju sam.
Radsi byt ve ztrate 400mil ecek a uvadet nove modely, nez ve ztrate 180mil ecek a navic jeste dluzit na vyvoji novych modelu dalsich 500mil ecek.
At pocitam jak pocitam, nejedna se o zadne zlepseni, ale o 280mil ecek zhorseni.
Jedine co vnimam pozitivne je zavreni fabriky na sicilii.
Jedině, kdy by to bylo pozitivní je v momentě, že bys ty nové modely opravdu prodával jen se ztrátou... Pak má logiku Marchionneho vedení... Ale to bohužel znamená jediné. Zavřít to v rámci Evropy hned a netrápit se...
Bohužel píšu to jinde... Fiat spoléhá na Chrysler... Možná je to dobré... možná špatné, ukáže čas. Já tvrdím, že špatné... Podívejte se na PSA jak se snaží, neb podobnou možnost nemá (nidky neuváděli na trh tolik modelů co nyní).
PSA buď přežje - posilněné a nebo krachne úplně... osobně by se mi stejná cesta u Fiatu líbila víc. Tady to paběrkování je o oničem...
Když si někdy občas zahraju nějakou strategickou hru na počítači... (spíše dříve, teď není čas), tak v momentě, kdy se člověk dostal do křeče bylo lepší to pásnout... Bojovat do konce a nebo pásnout... to co předvádí Fiat v Evropě teď je taktika... zalézt, neupozorňovat na sebe a ono se uvidí... Třeba přežijem, když nás ti silní hned nerozšlapou... ;-)
Takže... Nic nebude.... a prodeje budou klesat dál... A někdo se tomu diví?
Fiat se už na Evropské trhy nevrátí. Škoda. Podle mě je to určitě škoda. Někoho to mrzet nemusí, mě ano. Naštěstí nám stávající auta ještě nějaký pátek vydrží a pak? Bude to těžký si fakt něco vybrat, asi lidi co si dosud vybírali na jihu Evropy budou muset přešaltrovat do země vycházejícího slunce (snad).
Takže za sebe... Snad se Mazda taky ještě v evropě udrží... Vrátím se k Mazdě.
Nevím jestli mi má být líto dealerů... Asi ne, ti k tomu tak trochu (zejména u nás) taky dopomohli. A mají možnost se taky přeorientovat jinam. U Fiatu se snad už teď prodávají pouze užitkáče, F 500 a Panda (a to je fakt na držení dealerství po Evropě málo). Pokud ale nebude nějaká možnost výběru v portfoliu, nakonec si nikdo nepřijde ani pro tu Pandu. Proč taky?
No nic, konec přemýšlení, Fiat to v Evropě odpískal, to je už jasná věc, netřeba o tom debatovat. Konec značek AR a Lancie je už také realitou. Ale pro prodej VW nejsem. Takový konec si AR nezaslouží, to ať je raději v paměti jako iutalská značka (už stačí že k...í Lambo a Ducnu).
Marchionne se zdá být skutečným hrobařem Fiatu. Ach jo. :no:
Fiat nemám rád, nicméně tahle cesta do pekla se mi nelíbí. Každé tradiční automobilky, která jde do kopru je škoda. O Lancii a AR ani netřeba mluvit... :-(
Vidíš to moc černě. Myslím si, že Marchionne moc dobře ví, co dělá. Jeho předpovědi zatím vždycky vyšly. Věřím, že za pár let se Fiat opět probere. Už teď se začínají objevovat nové nosné modely: 500L a 500X. A pak přijde konečně nové Punto.
A proč by 500X nemohl být nosný? Podívej se na Suzuki SX4. Když Fiat nasadí na 500X dobrou cenu, proč ne? A 500L má podle mě taky našlápnuto ke slušnému úspěchu.
No je mi líto, ale o dobré ceně si můžeme nechat jen zdát. Myslím, že má Marchionne jinou představu.
A jako jeden nový model za posledních 5 let to fakt nezachrání, když ve všech hlavních segmentech bdue mít Fiat 5 a více let straé modely...
Pandu pominu, i když i o té si yslím svoje, pak
F 500 od orku 2007
G Punto od roku cca 2005
Bravo od roku 2007
Linea od roku 2008
a dál? Dál vlastně nic..., jo jeden starý faceliftovaný Dodge...
Tak nevím co chtějí prodávat... Už asi nic, to je věcí kusovek... do fleetu nemají vůbec co nabídnout, kompletní portfolio bez podpory a zastaralé pro příští rok 100%
F 500L to nezachrání, do těch showroomu nikdo ani nepřijde, proč taky nemá na výběr, nemá k tomu autu případnou alternativu (kombi, hatch), tak jako jinde...
No to sice ano..., ale to jaksi úplně nesouvisí s výrobou aut... Kdyby totiž nikdy nežil z výroby aut, tak by je ani nedělal... A pokud by se mělo z Fiatu stát něco jako Magna pro čínu..., tak to je možná bližší realitě než, že Fiat znovu bdue někdy v Evropě prodávat tolik aut co v roce 1980... ;-)
VW bych vynechal, ten má jiné starosti.. tedy jakou další automobilku za nasyslené peníze koupit a který mdoel ještě nevyrábí... Až se pustí do výroby užitkáčů (což bude do dvou let), tak to Fiat v Evropě bohužel s výrobou aut zabalí úplně... zbydou jen ty patenty a konstrukce aut pro Číňany (na nějakou dobu).
P.S. Díky VW ještě něco Fiat vydělá (díky Magnetti Marelli, což je největší dodavatel dílů pro VW)...
Že se Fiat bude čím dál víc soustředit na výrobu a prodej celků a omezovat výrobu pod vlastní značkou - to je podle mého realita. Již se tak děje a je to velmi ziskové. Dá se předpokládat, že i výroba kompletních automobilů koncernem Fiat pod jinou značkou bude dál expandovat, protože to funguje a opět to přináší zisky.
Akvizice Fiat-MM je také ukázkou špatného obchodu. Fiat se zbavil části MM výměnou za část koncernu Bosch. Když situace došla tak daleko, že se říkalo "italsky závada řekne se Bosch", Fiat se vzdal části skupiny Bosch a zpět nakoupil větší část MM.
Co se týká VW, dnes dělá kvalitativně asi nejhorší auta v Evropě. Samozřejmě důsledky toho stavu se projeví až s přirozenou setrvačností v budoucnu. Zatím VW nedošel ještě svého vrcholu a zákazníci zatím stále věří, že jejich problémy s auty made in VW jsou ojedinělé a výjimečné. Stejně si to mysleli zákazníci Fiatu počátkem 80. let... Historii buď pochopíte, nebo zopakujete...
no, zrovna Mazda na tom taky není kdovíjak, tak abys za dva roky neoplakával i ji.... ;-)
Jinak Fiat to nějak zvládne, toho bych se zatím nebál... Na modelovou smršť to teda fakt nevypadá, ale v Evropě přítomní budou a jestli se Itálie odrazí ode dna, tak se snad nečeho dočkáme....
sám taky nevím, jak bych teoreticky v případě jejich krachu skončil.... Můj první pokus koupit si neitalské auto je zatím docela debakl >:D Uvidíme....
[odkaz]
4x nepojízdné, k tomu problémy s centrálem, teď zas podvozek... To vše v průběhu prvních 20tkm....Však si to pročti jestli tě to zajímá.... ;-\
Ale snad už to pomalu vychytávám, poslední dobou to jakžtakž funguje.... ;-)
Pozeram ze tam mas 27 stranok o vybijani baterie. Takto skocilo aj nove Galaxy v 100tisicovom teste autoTipu, alebo prve Ceedy s tym mali tiez problem. Je to bezna zavada, co takto sa zastavit za autoelektrikarom, nech ti premeria, co ti vysava tu baterku?
nebudu se tou svojí popelnicí zabývat ve vláknu o Fiatu, každopádně proměření baterie a klidového odběru bylo samozřejmě to první, co se udělalo.... Problém je v tom, že auto je zcela OK a pak se po měsíci zničeho nic prostě vybije.... Ale tady to fakt řešit nechci....
uz to vidim, zmiatlo ma, ze som videl 2 verzie jednu pomenovanu EB a druhu SCTi a este ze existoval aj special priamy vstrek 1.8 SCi.
V skutocnosti je 2.0i EB v 4och typoch:
149kw mondeo
177kw mondeo
188kw focusST
224kw USA
Mazda know-how má. Má své SkyActive, má i slušné diesely, má novou povedenou CX-5, velmi slibně vypadá nová 6. MX-5 je legenda a i CX-7 si už své místečko na slunci našla. Má v šuplíku Wankel, i když tam je těžké odhadovat, jestli se z něj ještě dostane.
Co Mazda nemá je zázemí velkého koncernu, možná i proto jí trvá modelová obměna déle a třeba 3 už by ji potřebovala jako sůl. Nepouští se ale do žádných hloupých experimentů, drží si výbornou kvalitu i pověst řidičsky schopných aut. Já o Mazdu obavy nemám.
Prodávat pod jménem Mazda Fiaty je kravina... to by taky mohlo jít dobré jméno Mazdy brzy do kytek.
Napíšu ti tajemství...
Jakožto majitel Mazd a Fiatů ti s klidem můžu napsat, že vemu-li dvě auta ze stejné třídy, je Fiat tím kostrukčně kvalitnějším autem. A to i když vemu Mazdu před Fordem... Mazda za Forda je už kvalitativně hooodně pod Fiatem.
Jako samo tomu nebudeme věřit, ale bohužel to co je u Mazdy (i současné) zcela běžné (koroze, netěsné výfukové potrubí, praskající plasty, úniky oleje) je už u Fiatu někde od roku 1996 neznámý pojem...
To nicméně ale nic nemění na faktu, že současné mazdy mají dobře nakročeno a jsou pro me osobně alternativou..
Koroze se občas stává, je potřeba to hlídat... ale jinak nesouhlasím, Mazdy jsou mechanickou kvalitou úplně někde jinde. Ostatně... stačí mrknout třeba na dlouhodobé testy AutoBildu, statistiky TUV nebo se poptat majitelů.
Proboha! Představa, že požírač těchto "statistik" má volební právo mne děsí...
Zkuste otázku spolehlivosti a závadovosti řešit s někým, kdo se zabývá autoservisařinou a ne s novináři. Toto know-how Vám dávám zcela zadarmo!
Emele, asi je lepší opravdu reálná zkušenost, než jen hltání podobných statisik a článků na dem. serverech.
Já sem vážnou poruchu neměl ani na Mazdě a ani na Fiatu nikdy (a na STK problém taky nikdy nebyl - teda s Mazdou byly problémy se zadníma brzdama - ale ankonec to prošlo)... Jen na ty Mazdě holt byla koroze a rozpadávaly se plasty, netěsnil výfuk, auto špatně svítilo a další blbosti (jako neustále rozštelovaná složitá zadní náprava na našich silnicích, občas nefungující dig. hodiny atd...). I tak sem to auto měl rád... Ale Fiaty byly kvalitativně a konstrukčně nad...
Reálná zkušenost? Kolik aut zvládneš za život projet? Kolik jich bude srovnatelných z hlediska věku? AutoBild sice může mít štěstí nebo smůlu na konkrétní kus, ale aspoň projeli už stovku aut, podle stejné objektivní metodiky.
Na internetu se dočteš kde co... majitelé chválí svá auta, zhrzení majitelé na ně nadávají, plakátovci nadávají na všechno...
Já mám momentálně svou šestou Mazdu, přesto bych si netroufl dělat z toho nějaké obecné závěry.
Napadlo Vás někdy, že tu jsou třeba i lidé, kteým těch aut projde rukama x denně, protože se živí jejich servisem, prodejem dílů a různými dalšími záležitostmi kolem servisařiny? A že mají docela slušný přehled o tom, kolikrát k nim jezdí majitel Mazdy a kolikrát majitel Fiatu, a kolik u něho nechají peněz?
Vycházíte ze zažitých dogmat, která ale s obrovským zpožděním reagují na realitu. A současná realita je už dááávno jinde.
A k těm statistikám: v nich NIKDY nejsou uváděny nějaké hodnoty, které by poskytovaly servisy. Jsou to vždy nějaké ZPROSTŘEDKOVANÉ statistiky, jejichž původní účel je jiný. Nejtypičtější nesmyslnost je statistika TUV: na STK je vážnou závadou, která ohrožuje bezpečnost silničního provozu, prasklá žárovka. Je to ale obvykle závada, která odstraní do 15 minut a cena opravy se pohybuje v řádu stokoruny. Naopak skutečnost, že auto má třetí motor, pátou převodovku, patnáctý výfuk, dvacátou devátou sadu předních ramen, stopětašedesáté tyčky stabilizátoru, osmdesátkrát za život přijelo na odtahovce a každý měsíc Vás stojí milion na servisu STK nezajímá a vůbec nezohledňuje!
Chápate tu směšnost?
Otázkou je, jaká očekávání má kdo od čeho a na základě čeho. V žebříčku J. D. Power si obvykle dobře stojí outsideři, jejichž jediný existenční důvod je nízká cena. Zákazník, který očekává, že se to za měsíc vysype, je pak velmi spokojen, když se ukáže, že se tak nestalo. Lépe fungující auto za vyšší cenu pak stejné nadšení zpravidla nevzbudí...
Ale je to lepší alespoň v tom, že se člověk dozví, jak jsou lidé spokojeni. Sice nevím, jak budu spokojen já, když důchodce někde ve Wallesu není, ale alespoň něco víc, než STK :-)
A kdy jste naposledy nějaký žebříček viděl? Naposledy to bylo pro UK Jaguar - Lexus - Škoda - Honda - Mercedes - Toyota - Audi - VW - Volvo - BMW - Nissan. To není úplně přehlídka outsiderů, nemyslíte?
No, jestli věříte, že Porsche, Jaguar a BMW dělají spolehlivá auta, tak si něco z toho kupte. A až Vám přijde dopis, abyste s tím raději nejezdil, protože auto má vážnou závadu na brzdové soustavě, vzpomeňte si, jak jste se tu kasal.
Každopádně je vidět, že jsou s nimi majitelé spokojeni, což je nejdůležitější, ale žádná vazba na spolehlivost tu samozřejmě není.
Pokud od auta očekáváte zvýšený lov škeblí, a on se skutečně dostaví, můžete být maximálně spokojen i přesto, že čtvrtletně necháte v servisu přes 40 000 Kč. Protože holt škble něco stojej. Naopak auto, kterému nikdy nic nebylo, ale také se nikomu nelíbí a postrádá jakoukoli stopu image, může svého majitele silně štvát, přestože je nejspolehlivější na světě.
Zkuste se někdy nad těmi statistikami jenom zamyslet selským rozumem...
Jistě, TUV v tomhle není úplně vypovídající statistika... proto mluvím v první řadě o AutoBildu, kde jsou ty testy perfektní - ale zase jich není dost, aby to mělo statistickou hodnotu. Pokud si ale Mazda vede dobře všude, pak to asi není náhoda (uživatelé jsou spokojení, na TUV nemá problémy, v AutoBildu je nejlepší).
Servisák sice potkává různá auta, ale s různým nájezdem, různou péčí atd. Málokdy má jeden servis dobrý přehled o srovnatelných autech různých značek - a pokud ano, pak je to obvykle nějaký Jarda s garáží, co servisuje dvacetiletá auta. Nová auta jezdí většinou do značkových servisů.
No a pak samozřejmě... servisáci jsou taky jen lidi. Pár jich znám a příliš se neliší od místních diskutérů - někdo nedá na Citroën dopustit a všechny problémy relativizuje, jiný se zase vyvztekal s jednou starou XM a od té doby nechce o Citroënu slyšet.
Prostě - jedna paní povídala... nebo jeden pád povídal... pro dokreslení obrázku zajímavé, ale nic víc.
No já vím, proto píšu, že snad přežije... Pokud se odpoutá od Fordu už definitivně :-), je to stále pro mě alternativa (M3, M6). Tady Fiat nejspíš už nikdy nic mít nebude, v těchto základních segmentech.
Jinak už s tebou nesouhalsím, že Fiat v Evropě zůstane. Nezůstane. Itálie to už nevytrhne. A i v té Itálii za tohoto stavu bude tržní podíl klesat a to dost rychle...
Za posledních 5 let, kdy Fiat uváděl nové modely stoupl tržní podíl Fiatu v Itálii z kritických 25% na skoro 32% a dařilo se!!!
Bohužel teď už se znovu blíží k hranici 27% a bude hůř (jidne mají domácí značky daleko vyšší podíly). Jde to do kopru, to je jasné. Mimo Itálii v příštím roce neprodá už vůbec nic. Popravdě už ani nesleduju tabulky prodejů, páč už tam skutečně Fiat ani není.. i v rámci evropského ragionu je někde na úrovni korejců... Drobný regionální výrobce... taková horší škodovka (ta má na domacím trhu dominantní postavení).
Byly doby, kdy v Evropě prodali za rok skoro 2 mil. aut, v příštím roce, když prodají 650 000 budou rádi (to prodají v jižní americe víc). To v tom roce prodá škodovka.
Jako sem realista, pokud Fiat přežije, což je možné, jako výrobce aut, tak v Evropě to už nebude, s tímto přístupem. Takové paběrkování v podstatě může jen tu jeho pověst už totálně pohřbít. Na Fiat si tady už nikdo nevzpomene (a nejen tady).. proč taky... když u i ti korejci tady nabídnou víc modelů a hlavně aktuálních a k tom za nižší cenu... Služby půjdou do kopru, páč na ně nebude mít peníze. Za tohoto stavu už nebudu ochotný to auto koupit. Je to stejný směr jako nabral Saab..., svoje peníze nikdo nedá slabému hráči co opuští trh. To je realita... Proč taky..., když za ty peníze neinvestují? Ty by sis šel koupit auto od automobilky, která má průměrné stáří nabízených modelů 6 let? Já teda ne. Když sem kupoval Bravo (a ty), tak to bylo v době, kdy Fiat expandoval a sliboval růst a jeho modely se líbily a bylo nějaké jakž takž ucelené portfolio se slibem dalšího růstu..., tedy měl sem potenciální možnost koupě dalších modelů nad či pod... s tím, že co k tomu autu koupím, třeba využiju na dalším atd..., prostě loajalita výrobce a zákazníka... Teď tam žadná kontinuita není... a nevidím vůbec jediný důvod o Fiatu uvažovat... Mimoto, ty nemáš co říkat, za tohoto stavu si skončil u Mondea. To je ta realita, kam Fiat míří, ty si toho zářným příkladem, který neokecáš (což chápu, taky bych teť Fiat nekoupil ani omylem - ono taky není co). Jako journey vlastně ani není Fiat.
Jako aby bylo jasno, mě se to nelíbí (tak jako topperovi, toho člověka v jeho radosti nechápu, až bude dřít za pár korun na nějakou šikmookou šmudlu, moc se mu to líbit nebude.. na starý kolena), bohužel lidi to tak chtějí, tak s tím nic nenadělám.
Mám Bravo, nevím proč bych měl až budu měnit auto uvažovat v podstatě o tom samém, akorát dražším (a to mám ještě lepší motor, než bych si mohl v Giuliettě koupit teď - v rámci mnou akceptovaného badgetu). Až budu chtít kupovat auto, budu chtít nový model, ne auto co je na trhu už 8 let. Mimoto, pokud budu kupovat auto, tak to bude asi už něco většího než nižší střední a tam bych teď mohl u Fiatu sáhnout zase jen... po klonu Brava v podobě Delty (co nejspíš na tom trhu bude ještě stále neprodejná za ty tři roky).
Takže, pokud jste to nepochopil, hovořím o budoucnosti. Bude-li nová mazda 3 (mazda 6 už je) bude to jistě lepší auto než současné Bravo a nebo Giulietta... Protože zatímco trojka náhradu dostane, podle toho jak to teď Fiat vede, Bravo a ani Giulietta mít nástupce drahnou dobu nebudou (pokud vůbec)... (když už i nástupce nejstaršího mdoelu, kterým je Punto nebude ani v roce 13-14 - na trhu tedy min. 10 let!!!!)
Je to tragédie a pane Řezníček, při vší úctě, tohle prostě nemá cenu OKECÁVAT (to yb tak mohl mít radost leda místní kašpar GTI a jeho nohsledové). Sem fiaťák, ale tohle je prostě Waterloo (totální debakl a prohra) a nemá cenu to tady nějak alibisticky okecávat. Řeknu to úpřímně... Já už můžu být jen příjemně překvapený, POKUD vůbec ještě něco někdy z Itálie vyjede z nižší střední a výš... Já už si to ale asi nekoupím (do 60 let čekat nebudu).
Já bych s tím možní i souhlasil... až na jeden axiom. Vrtá mi hlavou, proč bych třeba tu Giuliettu měl nahrazovat? Co je na ní zastaralého, špatného, nutného měnit? Proč hraje roli jak dlouho se to auto prodává? A že by Mazda 3 byla lepší auto až přijde - upřímně, počkáme, až přijde, ale pochybuju, že bude v čemkoli - z hlediska konstrukčního myslím - lepší.
Pokud mám Bravo a potřebuji větší - není samozřejmě o čem, s tím souhlas.
hehe, posmívaný americký šunt se najednou stal záchranářem slavné itlaské kontrukční školy, v Mexiku si soudruzi ještě vypomáhají rebrandovanými Hyundai od posmívaných korejců....
Je zajímavé jak se automobilak, podle někých doslova v krachu a na dně stala za rok - bez větších investicích a bez nových modelů (byly dotaženy jen ty rozpracované před příchodem fiatu) najednou tak nahoru.
Zajímavý co, takže ono to s tím krachem bylo asi tak jak sem tu psal - Cerberusu došla hotovst + krize na US trhu.
Když toho us vláda vrazila money a krize opadla, stal se z chrysleru přes noc zázračně prosperucíc koncern.
No ty máš názory, které bych se styděl vyslovil i v blázinci. Evropské automobilky stojí za pokrokem, Korejci a Číňané jenom jejich techniku kopírují a do vývoje neinvestují ani korunu. Takže kdyby to dopadlo odchodem evropských automobilek, vývoj by se úplně zastavil. Ale to je naštěstí jen utopie.
Vážně nechápu, jak vůbec můžeš takovou ptákovinu vypouštět z klávesnice. Můžeš mi říct JEDNU JEDINOU pozitivní věc na krachu tradičních evropských automobilek?
Chrysler teda nedrží Fiat nad vodou, ale je tomu právě naopak. A hlavní, co Chrysletru Fiat přinesl, je tlak na kvalitu. Představ si Chrysler, který funguje dýl jak rok. Jasně, píšu přece "představ si..."
Měl sem Chryslery starý v době prodeje 11, 9 a 8 let a vše fungovalo bez problémů...
Neuč mě prosím znát Chrysler. Nikdo z auto.cz s nimi nemá větší zkušenosti než já :-)
Tlak na kvalitu pvoadl za Mercedesu, který šetřil a kde mohl a vyházel kontrolory a seškrtal výdaje na kvalitu, ted se jen dohání to, aby byl stav jako před rokem 1998... >:D
Nebýt Chrysleru nemaj severoamerický trh, Lancia nemá v evropě skoro co prodávat, neměli by Jeep v Evropě a protože vlastní evropské prodeje jdou víš kam, ta jižní amerika by je neuživila, navíc tam se dělaj auta na technické úrovni která tu byla před 10ti 15ti lety....
Soustředit se pouze na jihoamerický trh zanmená že ti ujede vlak na všech ostatních trzích
Souhlasím, ale u Fiatu to nějak nepochopili a začli lepit loga této zančky na Chryslery, což znamená že těch Chryslerů se tu v globálu prodá méně, než když nesly ta správná loga >:D
Roste docela solidně, to, že v jendom měsíci je to slabší ještě nic neznamená... prázdniny a tak)... Jinak co sleduju tak roste měsíc od měsíce co 20%. Je to velmi dobré.
Jen se trochu zásadně lišíme v názoru, které logo je to správné. Podle mého je lepení znaku jedné z nejprogresivnějších značek na obyčejné Chryslery trestným činem "poškozování nebožtíků".
Jinak si nelze vysvětlit "nečekaný" úspěch Dartu - výroba začla někdy v květnu, za červen se prodalo 202 ks a červenec 772 ks.
Nepředpokládám, že za 3 měsíce vyrobili klucí 1 000 ks vozidel.
V EU se to neprodává, v Mexiku je taky ještě nemaj, jižní amerika to samý a Kanada údajně taky skoro nic nedostala.
Tak kde je kurnik ten zbytek? Kde sou ti zákazníci houfující se před showroomy kteří nemůžou dospat aby si koupil novou obludu - itlaskej podvozek s designem korejce/japonce a na tom nalepený logo Dodge >:D >:D
A toho foukanej 4vál a starý 4válece z Caliberu s novým názvem :o)))
Ono jako velký amerikánec (nevím teda jakou bazarovkou momentálně disponuješ) bys mohl vědět, že v Americe všechno tak nějak trochu dýl trvá...
Ono třeba by sme si mohli připomenout tvé příspěvky na téma (neprodej F 500)... no stačil rok a F 500 se prodává stejně dobře jako Mini (které má však k dispozici více specifikací)...
Takže v Evropě je to černé s tím souhlasím, ale v té Americe se celkem daří...
Ona asi ani není náhoda to, že Chrysler na U.S. trhu vykazuje největší nárůsty... Takže on v nějaké krizi jistě byl a nějakou tu injekci a motivaci a vedení taky potřeboval...
Jinak.. nevím jak je to s tou výrobou, ale pokud vím, tak první auta (cca 500 ks), šlo dealerům minulý měsíc... Ono asi to, že je někdy zaháhená výroba neznamená, že během prvního měsíce vychrlí 150 000 aut... ;-)
Ano, výše uvedené informace neznějí příliš povzbudivě, ale do nějakého krachu přítomnosti Fiatů na evropských trzích to rozhodně nevypadá. Pětistovka se prodává pořád výborně, teď se k ní ještě přidá šmrcovní MPV 500 L a pak nádherná 500X. Nová Panda byla přijata také velmi dobře. Ano, Bravo na konkurenci nestačí a Linea se asi taky ve východní Evropě neprodává podle představ výrobce. A naprosto zoufale chybí kombík.... Ale Punto v současné podobě se ještě nějaký čas může prodávat slušně, pořád je to krásné a povedené auto. A nezapomínejme, že Fiat má taky rozsáhlou nabídku lehkých užitkáčů, kde sklízí velmi slušné úspěchy. Co je ovšem hlavní, teprve nyní se ukazuje prozíravost Marchionneho, že šel do na první pohled nesmírně riskatního spojení s Chryslerem. Díky tomu Fiat evropskou krizi určitě přežije a až se nejhorší měsíce přeženou, vyrukuje s těmi potřebnými novinkami (Punto IV, Giulia, nástupce Brava). Co by za to PSA dalo, kdyby mělo takovou ekonomickou kotvu mimo Evropu, jakou má Fiat :-! Takže Fiatáři, nepropadejme panice, bude líp, Fiat (ani Alfa) rozhodně nedopadnou jako Rover či SAAB!
Fiat má jen jediný problém: značku.
Začněte kutat libovolný model Fiatu někde v Koreji, předesignujte to, aby si to nebylo moc podobný, napiště na to *Chuj-Chang-Young" a jste ze dne na den multimiliardář. Na to jsem nepřišel já, to psal již před 10 lety The Financial Times...
Jenom prostě NIKDO - hlavně novináři - nesmí vědět, že to je Fiat Úspěch zaručen!
Naštěstí toto Marchionne ví moc dobře a jde touto cestou. Fiat je největším a nejvýznamějším dodavatelem tech. celkům ostatním automobilkám a největším prodejcem patentům a know-how.
Kdyby ti chudáci, co tu píší jaký je Fiat šunt, jenom tušili, co všechno je v jejich autě made in Fiat... ale to se naštěstí nikdy nedozví, ono to není zvenčí ani z interéru obvykle vidět (a dál jejich obzory nesahají)... >:D
Fiat má ještě jeden problém - v poslední době není schopen postavit rozumné auto od kompaktu výše. Ještě Bravo je řekněme průměrné auto (ale bez varianty kombi například a už má taky svá léta), ale pak tu je už jen Linea a byla tu Croma, což je prostě bída. Rebrandovaný Freemont to nevytrhne.
Obávám se, že jste opravdu rarita, když na autě vyžadujete logo FIAT.
Ostatní - včetně automobilky samotné - dělají vše proto, aby se jej zbavili.
To nemyslím nijak ve zlém, naopak... :-)
Úniky náplní - negativní, převodovky - negativní
Naopak bych dopsal tyčky stabiláku a horní ramena př, nápravy - sice třeba nebylo tak tragické jako na Passatech nebo A4, ale byly to na Alfu dost poddimenzované díly.
Škrticí klapky, ABS = všechno spadá do elektroniky Bosch a skutečně se v dané době rozšířilo pořekadlo, že italsky závada se řekne Bosch. Bosch = problém v každém dílu (včetně řady nových). Byla chyba to tam dávat, ale vyplývalo to ze spolupráce na common-rail systémech.
Stejnou elektroniku (Motronic) a stejné závady vykazovaly v té době výrobky VW/Audi, MB, BMW, Porsche... obecně vše, co mělo elektroniku Motronic.
Nejpodstatnější rozdíl je v tom, že Fiat dal firmě Bosch vale a nahradil její nespolehlivou elektroniku mnohem spolehliější Marelli, zatímco ti ostatní v tom plavou nadále.
No, nerad ti kazím radost, ale Fiat právě vzhledem k ceně využívá Bosch daleko více než VW (který právě přešel na Marelli...) Ale to je jedno...
Já jen aby zaznívaly reálné argumenty...a někdy je přáním otce myšlenky... Doteď sem nepochopil, proč Fiat byť vlastníkem Marelli neustále používá Bosch. Pravdou je, že já měl vždy na svým autě štěstí na Marelli... takže bez problémů... ;-)
Naštěstí bylo. Naštěstí pro Fiat, bohužel pro VW, který přešel na elektroniku Bosch i u motorizací, u nichž v opředchozích verzích používal Marelli a zaskočily jej problémy s ŘJ, které do té doby neznal. V Kosmonosích Vám poreferují...
A jeden model to fakt nevytrhne..
F 500 mám, Bravo mám..., za rok bych mohl koupit nový auto...,ale nebudu mít co (mám jako s rodinou kupovat místo brava F500?, když budu chtít větší auto za rozumný peníze?...) HA HA.
Koupím tedy jinou značku... a proč bych se pak měl (pokud to nebude vrak) vracet k Fiatu? Můžeš mi prosím říct jediný důvod....? Zvláš´t když nakoupím kompatibilní příslušenství
To není o panice, to je realita...
Jsou tady dva Fiatáři... Murphy a já...
A Murphy už má Forda... Proč asi? Protože mu Fiat neměl co nabídnout... (a to pod žádnou ze svých značek)...
Tedy... Fiat to UKONČIL!!!
Pane řezníček... sem sice fiaťák, ale tohle nemůžete proboha myslet vážně!!!! Pokud ano, a pokud takhle uvažují u Fiatu Spa, případně ČR, tak se nedivím, že jsou tam kde jsou... (do závorky jen náznakem - proboha, pokud chci prosperovat, musím rozvíjet všechny tři značky nezávisle na sobě, tak aby působily nezávisle a mohly na trhu konkurovat všechny tři!!!)
No jak si na tom duševně ty tady ví každý... každý si pamatuje tvoje proroctví, které se ani jedno nenaplnilo...
Já si třeba myslím, že za současným stavem v evropě může právě ta aktivita se jménem Chrysler (v opačném případě by si totiž takový útlum nemohli dovolit)...,ale nejsem takovej duševní mrzák jako ty, abych tady s tím pod každým tématem spamoval a nebo ti dokonce nadával, tak jako si to tady dlouhou dobu dělal ty...
Piš si ale co chceš, myslím, že to nikoho nevzrušuje (aspoň ty kdo tě zná)... Jaguáre (moc se mi líbí, jak si zase zdůvodňuješ Jaguára, jak to máš hezky načtený ty milovníku Indů - předpokládám, že ti nevadí, že jsou tito Indové velmi velmi spřátelní s tím zlým Fiatem, že se tito Indové od Fiatu učí...)...A joooooo, on je to Jaguár před Indama... :-))))), ona je to zase 8 let stará ojetina... Tak to potom jo....
Moje proroctví o úspěchu Themy se naplnilo dokonale, na Flavii ještě dojde, Voyager se drží jedině díku tomu, že ho prostě kupují ti co měli voyager předtím, protože chtěj nafták a nemaj jinou šanci jak ho získat s logem Chrysleru.
Jiný proroctví krom toho že Fiat vysavá docela úspěšně Chrysler a má ho ted jako nosný pilíř sem tu nikdy nedával, co si tak pamatuju.
Indové mi skutečně nevadí. Podařilo se jim dotáhnout to co Ford začal - zlepšení kvality. A nelepí na to logo Tata.
Zbytek nemá cenu nějak komentovat, snad jen že kdybych chtěl novou oktávku, passat nebo něco v tom stylu mohl sem si to dávno koupit.
Já si kupuju to co se mi líbí a neztrácí to za 3 roky půl mega na hodnotě.
A je mi upřímně fuk zda je to starý 4 roky, 6 nebo 35.
Alfa 159, stejně jako 166 (ona 159 je vlastně technicky 166, ale to je věc jiná) nástupce nemá. Jako jej nemá někdejší Fiat Croma, protože ten podivný ubohý Opel přemalovaný na Cromu nástupcem opravdu nebyl.
Giulietta je v těch "social edition" skutečně cenově tam, kde bylo Bravo na začátku své kariéry a je to asi jediný skutečný nástupce Brava. kupodivu i obdobně spolehlivý. Samozřejmě Giulietta MultiAir nebo QV je cenově, ale hlavně konstrukčně, někde úplně jinde.
Fiat až příliš dlouho nese následky paktování se s GM. Saaba GM zabilo, Fiat sice ne, ale škody jsou obrovské. Mimochodem, 159 se ještě prodává (montuje se ze skladových dílů, stejně jako kdysi 164) a třeba na 1750 TBi není vůbec nic špatného a za 800 000 Kč je to paráda. Jen prostě přišla příliš pozdě.
To by se dalo přežít... Dva roky se dá přežít... Ale ne 4 tak jak nám to teď Marchionne servíruje... Vymlouvat se na GM v dnešní době je nehoráznost. Mohu ukončit výrobu jendoho modelu a nový přivést do roka, do dvou se zaťatýma zubama.. Ale ne po 4!!!!
Ad Punto... Po tom co je na trhu nová 208, nové Clio, nové Rio atd...
Kolik lidí si myslíte, že si vzpomene na Punto? >:-[]
Při vší úctě NIKDO (ani v té Itálii)... Když sme kupovali do firmy před půl rokem auto, vyhrálo to Rio... Popravdě... neměl sem v ruce jediný argument, proč se jít vůbec na Punto podívat. Jediný. Nabízet někde 6 let straý model od Fiatu.... to yb toho člověka měli za MAGORA. Tři roky starý model za doobrou cenu, 4 roky starý model za výbornou cenu... s něčím na víc, proč ne..., ale to co sem popsal? ne, děkuji, na blba si hrát fakt nepotřebuju.
A co taková Ypsilonka? Je to takové terno jak v Itálii slibovali...? Asi ne.. a to je v podstatě nový model... Ono by to ještě možná terno bylo (rozumněj, něco by se i prodalo)... za 210 000, ale ne za 330 ;-), vždyť to proboha celé vychází z Pandy (bohužel to Pandou smrdí za ty peníze víc, než by bylo zdrávo) co se prodávala za 160 000!!! Ypsilonka není F 500.
Mimoto poznámka - podle fairplánu už by měli touhle dobou přdstavovat 5dv Mito a faceliftované mito... Ty byly určený pro USA trh, takže by měly přijít, tak sem zvědavý..., co přijde, už brzy.. :-)
Mícháme tu trochu hrušky s jablky:
1. poznámka o GM patřila AR 159 - průserovému americkému autu, které se v Americe nikdy neprodávalo. Jeho největším mínusem byly benzinové motory. Líné, užrané a ještě navíc problémové. 1750 TBi přišlo příliš pozdě. Proto se to prodávalo jen v naftě. Přesto je to i dnes, v době ukončení výroby, docela slušná kára.
2. nemám pocit, že by Punto nějak zastarávalo. Designově? Tomu nerozumím, ale technicky nevidím problém. Argumenty? Cena, motory, spolehlivost, servisní výdaje. Co tedy Puntu konkrétně vytýkáte krom toho, že se prodává dlouho? Jeho konstrukce je klasická a prakticky stejná jako těch novějších konkurentů...
3. Ypsilon - nevím, nemám osobní zkušenost s provozem toho auta, nemohu soudit. Ad cena - nikdy jsem to nezkoušel, ale Y bývala dost luxus, a když stejnou výbavu člověk naskládal do jiného auta, obvykle nevycházela draho. Zkusil jste někdy toto srovnání?
Na většinu už reagovat nebudu, snad jen k tomu Puntu...
Já nikde netvrdím, že je to špatné auto...to vůbec ne... Samotnému se mi líbí a jako ojetina je to ve své třídě asi nejlepší alternativa...
Ale... (nové bych ho už ani sám fakt nekoupil).
Pan Marchionne nám oznámil, že nové Punto nemůžeme v podstatě čekat dřív než v roce 2014 a to se říká kdoví jestli. V té době to auto už bude na trhu téměř deset let, tedy takovou dobu, kdy nejbližší konkurenti už projedou další jednu generaci.
Zatímco Punto, kdy válcovalo Evropu bylo třebas s 213 000 prodanými kousky v top trojce (né že to nejde, ale jde to, když je co prodávat), dneska jsou rádi, když jich prodají 100 000 a za ty 3 roky jich prodají sotva 80 000, tedy každý rok budou přicházet min. o 100 000 zákazníků (reálně i o víc)... A to není fakt v pozici Fiatu málo.
Tak a teď co Puntu chybí? No je toho dost....
- ať chceš a nebo ne, auto co neprošlo rozumným faceliftem a k tomu se vrátilo ve třetím faceliftu se starým interiérem (jo v základní verzi, o to je to horší, zlaté Punto Classic, tam asi každý věděl do čeho jde) už důvěru opravdu nevyvolá
- chybí tomu za rozumnou cenu rozumneý (rozumněj na střední vzdálenost) použitelný motor. Zatímco Rio koupíš do 300 000 s 1,4 a 100 koňmi (což není žádný zázrak), a nic zásadního ti ve výbavě nechybí a ještě si můžeš vymýšlet, Fiat nic podobného nenabízí.
- záruka.... v době, kdy už se běžnou stala záruka na 5 let (v nejhorším případě za rozumný pěníz připlatitelná např u škodovky cca 6000 Kč), u Fiatu dostaneš 2 roky a pokud chceš víc, musíš si dost mastně připlatit. Takže 5 let tě u Punta může vyjít i na 15 000 (moná víc, nebudu to hledat, záleží na počtu km). O stále 8leté záruce na prorezivění nebudu ani mluvit - ostatní až na výjimky nabízí 12 let). Kdysi sem se díval na cenu záruky na Bravo a bylo to snad ke 30 000. Pane Bože.
...to celkem stačí... Takže ano, Punto není špatné auto, ale jaksi na nejbližší konkurenci, generačně mladší už nestačí...
Proč to píšu? Rád bych viděl na silnicích víc Fiatů, ale bohužel, když už nemám do firmy co nabídnout (a že mám slovo) ani ve třídě Punta (ve vyšších třídách je to nemožné, když už i Renault Meganu dodělal denní Ledky), když Rio (nejen) je srovnatelné auto, ale s lepší zárukou a za lepší peníz s lepším servisem a lepším motorem (1,4 8V fakt papírově na toho korejce nemá), tak holt i já vím, že je Fiat... zejména po prezentování podobných (tiskových) zpráv v Evropě v *.
Jediné co by Fiatu pomohlo by ybla tvrdá práce, ale tu jaksi v evropském regionu postrádám.
Inspiroval jste mne k nahlédnutí do ceníku a souhlasím s Vámi, že Punto 2012 je teda chudý příbuzný předloňského. Nabídka motorů i výbav je velmi omezena (týká se jen trhu ČR?), takže teď rozčarování rozumím. Motory vypadly, 1.3 JTD NEMÁ klimatizaci (!!!), nejlevnější s klimačkou je Lounge za 370... ale to není věc konstrukce, ale marketingu, kterému nerozumím.
Ale to srování s Riem...
Kia Rio 1,25/86 k je s klimačkou za nějakých 290 litrů, zatímco Punto Cool 1.2/70 k je za 230 000 Kč a 1.4/77 k Easy je za 250. Bez klimačky to není tak zlé, nejlevnější Rio za 235 000 Kč a Punto za 214 000 Kč. pravda je, ža pak má Punto díru a je až MutliAir Easy za 360, s nímž už Rio nemůže měřit síly.
Záruka? Na to, co se na autě pořád mění dokola (destičky, kotouče, ramena a jejich uložení, díly řízení a stabilizátoru, tlumiče, výfuk), na to se záruka nevztahuje.
A záruka na prorezivění? Fakt Vám za posledních 15 let nějaké auto zrezivělo? Jakékoli? Nevěřím...
Záruku bych vypustil a u toho Punta by mi spíš vadila ta Bůh ví proč zúžená nabídka - ještě před cca 2 lety byla nabídka mnohem širší (i když pro mne je volbou turbobenzin, a ten je letos lepší a levnější).
Tak ještě jinak.
Kupovalo se další auto do firmy, hledělo se na hodnotu za vynaložené peníze...
Při vší úctě... i když budu Vaše argumenty chápat a souhlasit s němi..., ten kdo rozhoduje o nákupu toho auta většinou slyší na argumenty jasně podloženými čísly a nemá důvod dělat zbytečné ústupky (něco jako an záruku nehleďmě)...
Takže... Na co trubobenzín, proč nechtít záruku, když jiní ji nabízí, mimoto, Kia umí stanovit přesnou cenu servisních prohlídek (což u Fiatu bohužel neumí a ceny servisních prohlídek ve srovnání s Kiou - byť se lejou jen tři litry oleje) jsou skutečně nehorázně drahé, 1,2 je slabá, 1,4 16 V na cesty po městě a sem tam mimo akorát... a ta Kia stála 230 bez DPH....
Sorry... nemohl sem s Fiatem ani dojít, byl bych za trotla... (a to s ebavíme o x let starém modelu proti novému)...
Tím neříkám, že je Punto špatné auto, jenže ostatní nejsou horší a nabízí třeba právě ty záruky, levný servis navíc. Realita.... vlastní zkušenost... a fakt sem chtěl něco od Fiatu dohodit... ale fakt nebylo co.
A mimoto, já s tím samozřejmě neosuhlasím a zkušenost mám opačnou.. Ale Fiat neplatí za spolehlivou a kvalitní značku... a když ani značka není ochotná dát záruku... a když už tak za dardu..., tak opravdu nemá NIKDO, kdo ty auta má rád z poctaty jako já, důvod je koupit... ;-)
Rozumím Vám, ale s tím servisem mi to přijde zvláštní, třeba vzduchový filtr na to Rio stojí dvakrát víc než na Punto, to samé olejový filtr... není někde chyba? Hlavním argumentem pro Punto je právě mizivá cena servisu. Ale samozřejmě, zkušenost říká, že "značkový servisy" jsou jen sociální ústavy pro levoruký...
Jinak chápu, image to nemá, vzhledem neuchvátí, po tom seškrtání nabídka dost chudá a i když připustíme, že záruka nevypovídá nic, představuje určitou jistotu, mám alespoň něco na papíře.
A nakonec zjistíme, že postavený jsou všechny tyhle nákupní tašky v podstatě stejně, nějaký šrouby, materiály a vůbec krámy, které není vidět, nikoho nezajímají, takže chápu, že sahnete jinam. Můžou si za to sami, že mají šrouby se stoupáním 1,25 jim zákazníky nenažene. Nakonec, postavený jsou tyhle nákupní tašky +/- stejně, takže jediný zajímavý na tom je právě paradoxně ten MutliAir...
Fiat sa teraz jednoducho sustreduje na Chrysler a US trh. Ako Fiatakovi sa Ti to samozrejme nepaci, ale neda sa tomu popriet obchodna logika. Europske trhy, na ktorych maju Fiat a jeho znacky tradicne silne postavenie, su v troskach a zlepsenie je v nedohladne. Investovat do nich v tejto situacii by bolo liat peniaze do ciernej diery. Spocitali si, ze radsej to preckaju s malymi modernizaciami sucasnych modelov a zopar novymi modelmi (rodina 500).
Viem, ze predajcovia maju na skladoch 159 za zaujimave ceny, ale to nie je uplna odpoved na moju otazku, lebo ak budem chciet vymenit prave 159 TBi, nema ziadny ekonomicky ani iny vyznam brat to iste.
Iba ak ma niekto napr. 2,2 JTS alebo nejaky diesel, tam to dava aspon nejaky zmysel. Aj tak asi nebude vela ludi, ktori by menili ojazdene auto, ak funguje vsetko ako ma, za to iste. Ak zasa nahodou nieco nefunguje, asi nebude velka chut brat zasa to iste.
Inak TBi je vynikajuci motor a 159 je podla mna stale najkrajsi sedan strednej triedy.
Jasně, pokud jste to myslel tak, že mám starší 159 a koukám, čím bych ji nahradil, tak u Fiatu evidentně nepochodím, to je jasné.
Pokud mám první generaci, tak ještě dejme tomu mohu zvažovat druhou (i když kdo stojí o nákup nového auta, které vypadá úplně stejně, jako to staré, že?). a mám-li druhou generaci, tak se musím poohlédnout jinde...
Jediné, co za něco stojí je Giulietta. Nejenže to je vynikající auto, ale bohužel také jediné smysluplné. Rozměry by se o ní i po 159 dalo uvažovat. Z venku je jen nepatrně menší (rozvor, šířka), uvnitř je na tom stejně. Fatálně ale chybí varianta kombi.
Myslim, že se nenajde moc lidí, co by prodali 159 za 150tis. aby šli koupit téměř to samé za 800.
Asi zalezi jak kde. Ja se servisem nikdy problem nemel...
Ale soucasna nabidka modelu pro rodinu je hodne spatna :-( Na podzim bych chtel koupit nove auto a zbyva mi vlastne na vyber jen Doblo, coz teda moc velky vyber neni ;-\
Rozumím tomu, co píše objekt21. Pokud navštěvoval velký značkový servis, chápu.
Lidem se dnes obtížně vysvětluje, že nemusí využívat "autorizovaných servisů". Že si mohou vybrat libovolný servis a na záruku to nemá žádný vliv, pokud: servis používá díly na auto schválené a postupuje podle servisního manuálu. Není tedy nejmenší důvod nekupovat auto kvůli servisu - kupte libovolný automobil a vyberte si libovolný kvalitní servis, o záruku se bát rozhodně nemusíte.
Navíc jsem si nemohl nevšimnout, že některé autorizované servisy používají aftermaketové díly velmi pofiderní kvality a účtují za ně ceny jako za závodní díly. Některé specialiszované firmy (hádejte jaké?) se naopak soustředí na prodej špičkových komponentů renomovaných výrobců za cenu aftermarketu.