Koncové ceny začínají na částce 7430 Kč bez DPH. V případě spojení filtru s oxidačním katalyzátorem v jeden uzavřený celek činí cena bez daně 14.041 korun.
Nemyslím si, že by reálně individua, co tohle bastlí, přinutili k takové koupi >:D
No já myslím, že přijatelná cena novýho filtru je jediná účinná možnost jak lidi donutit je měnit a nehledat alternativní řešení. Investice 7500 korun i kdyby to bylo každých 100 tis km je akceptovatelná.
investice 7500kc do auta s hodnotou 50tis je uz docela velka investice.
a s ohledem na to, ze s takovym autem bude většinou jezdit někdo, kdo ma hodne hluboko do kapsy, se da odhadnout, jak to asi dopadne ...
Které auto do 50 tisic ceny má filtr pevných částic? :-) co tak vídávám octavie a pod...tak kolem 160 tisíc....pane auto je nevýhodná investice a pokud vám to vadí, kupte si koloběžku...typickej čech kupuje auto do 200 tisíc a místo toho aby koupil za 150 starší více najeto, ale udělá na něm servis za 30, tak radši jde na doraz a koupí stočený za 200 a pak se diví že nemá na nic dalšího protože se mu to vysere. Bežte si stoupnout před paneláky jak není kde parkovat...každý druhý byt má rovnou 2 auta. Ale na 3 krabky cigár denně mají...
Peugeot 607, což bylo první osobní auto s filtrem pevných částic, už stojí pod 50 tisíc. Peugeot 307 stojí taky pod 50 tisíc. Částce 50 tisíc už se začínají blížit i Fordy Focus nebo Citroeny C4.
myslis ze svet letosnim rokem konci, nebo ze tady budem ještě za dalších 10 roku??
jestli teda ještě dalších 10 roku, tak s vedomim, ze dpf je povinny od euro5, tedy od roku 2009, tak tady budou minimalne 17 roku stary klumpry s DPF a s ohledem na to, ze nektery auta DPF uz mely od euro4, jiste i nektery dvacetilety a ty se budou v ty době davat zadarmo...
Já jen říkám, že není povinný, tedy že ho norma nenařizuje. Ne, že to někdo udělal bez něj. Nezkoumal jsem to a takové auto bude výjimkou, od Euro5 jsou DPF skutečně běžné, ale povinné nejsou.
Až to auto bude mít hodnotu 50 tis tak možná ten filtr bude stát ještě míň. Před 5 lety taky byly normální ceny filtrů v řádech několika desítek tisíc. Teď už koukám není problém se dostat pod 10 tis.
myslis ze novy nahradni dily pro stary auta pujdou na tretinu ceny??
tak zkus novy desticky nebo kotouce na desetiletej klumpr za kolik je sezenes, když to nebude nejaka replika a porovnej se srovnatelnym novym autem.
nebo zkus třeba pneumatiky za tretinu s tim, ze to mas na svůj letitej klumpr.
a další věc je, ze mnohdy platis vic za praci nez za material
Třetinu jsem nepsal. To sis vycucal z prstu, ale rozhodně si myslím, že půjdou ještě dolů. S tím jak přibývá aut s DPF se to pro druhovýrobce stává zajímavým výrobním artiklem, což bude stlačovat cenu. Výrobní náklady na DPF rozhodně nejsou desítky tisíc a fakt, že se za desítky tisíc korun leckdy prodávají pramení jen z toho, že není páka, která by donutila OEM výrobce svoje zákazníky neokrádat. S rozšířením trhu se objeví konkurence a DPF příkladně za 30 tis už bude neprodejný.
kdyz mas ostrikovace svetel, tak ti kapalina do ostřikovačů dojde i během par kilometru od rozsviceni kontrolky.
a spousta lidi vůbec netusi co a kam se to leje
az tyhle auta budou jezdit jako stary patnactilety plecky, tak servis moc neuvidi, protože s tim budou jezdit ti, co maj hodne hluboko do kapsy.
a nejakou další z mnoha vodicek, kterou musí nekam nalejt, budou resit jen v pripade, kdy jim to uz nepojede
1) Proč by měla automobilka řešit něco co bude za 15 let?
2) Proč by měla automobilka řešit někoho, kdo nedodržuje servisní plán vozidla?
atd... atd...
Pokud chci jezdit, tak se o auto musim starat a je ejndo kolik stojí, jaká je zbytková cena auta a musím dodržovat servisní plán výrobce. Je jedno jestli jedu do autorizáku a nebo dávám auto na pravidelný servis k někomu, kdo ty auta umí..., ale musím se prostě řídit tím, co výrobce předepisuje pro daný typ.
To samozrejme nie je starosť automobiliek o to by sa mal starať štát, ale minimálne na Slovensku platí, že socky sú najpoctivejší voliči a tak im treba robiť po vôli. A zákon ktorý by obmedzil dymovnice na cestách by mohol zmeniť nasledujúce voľby, preto to nik ani neskúsi.
výrobce to mozna nezajima, ale většinu normálních lidi by mělo zajímat, co vylitava z vejfuku aut, který jezdi kolem chodniku po kterym ty lidi chodej.
a fakt je, ze je spousta lidi co se bude jezdit s autama, kterým servisni plan skončil před 10 lety a na to co jim leze z vejfuku z vysoka se*ou. ty asi patris mezi ne
Naopak mám pocit, že si hledal akorát odůvodnění pro sebe...
Ale to je jedno. Všichni vidí co si tady psal a prezentoval a je zbytečné cokoliv dalšího dodávat... A pokud to není tvůj případ, pak nechápu tvé předjímání toho, co nějaký x-tý majitel libovolného auta X na silnici předvádí. K tomu už jsou určené další orgány (jako je STK, policie a podobně) aby podobným případům zabránila.
Stávající zpřísnění podmínek na STK, jenž lze už daleko hůře uhnout myslím, podobné případy spolehlivě vyeliminuje. Bavit se tady o tom, že asi nemá smysl, aby jezdil autem jedinec který jednou za 100 000 km nemá na filtr pevných částic za 7000 Kč asi smysl taky nemá.
vidim co občas jezdi na silnici za plecky a vidim a citim co tomu leze z vyfuku
hosi od stk ani policie zatím nic nezmohli a jestli je ode dneska situace jina a přes stk neprojde zadny nevyhovujici auto, tak ještě 2 roky tady zamořující plecky jezdit stejne budou
Předpokládám, že jde o oxid ceričitý. Jeho spotřeba je malá (matně si vzpomínám, že by se snad měl doplňovat po 100+ tisících, rozhodně ne každou garančku; mé auto ho mělo rovnou ve filtru, takže jsem s tím přímo nepřišel do styku, ale zaznamenal jsem tohle řešení). Filtr by měl fungovat i bez něj, jen bude třeba ke správné funkci vyšší teploty, je tedy pravděpodobnější, že se bude zacpávat. Což by mělo upoutat řidičovu pozornost.
To je charakteristicke pre francuzsky pristup robit veci komplikovane. Namiesto sucheho fitra mas mokry, k nemu dalsia nadrz s SCR a SCR aj pre mini auta, proste vsetky modely. V AutoMotor & Sport robili test s externym meracom NOx a koncern so suchym SCR (DeNOx) aj Mercedes s mokrym SCR (Bluetec) mali mensie realne NOx, nez PSA s ich mokrym SCR. Na obranu PSA - zacali s DPF ako prvy, co je velke pozitivum a v tom case bola iba mokra cesta. Potom sa na to pozreli Nemci a celu vec zjednodusili :-)
.... to asi chytrý software VW poznal, že zrovna někdo testuje. Jeden německý test ještě neznamená opravdou realitu, záleží kde za jakých podmínek vlastně testovali.
Lenže suché DPF nie je žiadna výhra. DPF od PSA sa zanáša bordelom z aditív a tak je možný repas. Vypaľuje sa pri nižšej teplote, takže sa nezanáša popolčekom a nespotrebúva naftu navyše na vypálenie. Suché DPF je typická Nemecka cesta 200tisic bez nákladov a potom zaplať ťažké prachy, alebo vymeň auto.
No a na testy by som sa rad pozrel aj z iného zdroja. Ideálne z Francúzka. Či by neukázali opak, lebo nezávislosť médii je často len prázdna fráza.
Úplně první generace filtru pevných částic v Peugeotu 607 měla kvůli zanášení popílkem z aditiva životnost 80 tisíc kilometrů a Peugeot tehdy žádný repas nenabízel, jen výměnu za nehorázné peníze a k tomu doplnění aditiva za další nehorázné peníze. Ani prvním majitelům auta za milion se nechtělo platit 50 tisíc Kč každých 80 tisíc kilometrů, ale Frantíci to tehdy nepochopili. No a díky tomu vyrostl byznys s vybouráváním filtrů a dnes naprostá většina těch Peugeotů čoudí jak kamna na uhlí.
BTW Mokrý DPF zkoušel i koncern VW někdy kolem roku 2004 a 2005. Ale v kombinaci s PD vstřikováním to vůbec nefungovalo.
Ta aditiva na tom filtru nevratně zůstávají až ho nakonec vyřadí, sice v nepatrném množství a trvá to hodně dlouho v době dávno mrtvých suchých filtrů, nic není navěky, ale jsme na to neustále nenápadně nápadně upozorňováni v místním nezávislém "světě motorů a aut". Každé řešení má výhody i nevýhody. Podle mne je podstatnější nižší teplota potřebná k dodatečnému spálení, díky těm aditivům, takže to jde účinně a spolehlivě provozovat i ve městech, kde se ty smrady víc hromadí a obzvlášť vadí. Deset nějvětších čoudících námořních nákladních lodí asi centrem Prahy, Berlína, nebo někde jinde nepluje každý den.
Ale zase u mokreho dochadza k riedeniu oleja naftou (ak sa nemylim) co je dost nebezpecna vec. Suchy DPF sa tiez zanasa popolom zo spaleneho uhlika. Ten potom udava jeho zivotnost. Ked sa zaplni, uz repas nie je mozny.
Este spomeniem, ze existuju rozne polske filtre, ktore vnutri maju len polovicu kanalikov alebo inak tavrovane, takze vlastne zachytia iba malo dymu. Kedze STK zistuje iba jeho fyzicku pritomnost, pripadne chybove kody, tak jej to nevadi. Pritom efekt na zdravie je vyrazne negativny.
Mýlíte se. Ředění naftou nezávisí na tom, zda je DPF "suchý" nebo "mokrý" (správně by se mělo říkat "bez aditivia" a s "aditivem"), ale na tom, zda výrobce řeší dodatečný přísun nafty pro regeneraci vstřikováním nadbytku nafty do válců nebo extra vstřikovačem ve výfukovém potrubí.
To je právě u těch suchých, musí se cpát do motoru víc nafty, aby bylo více tepla a ne všechna se opravdu shoří. Proto jsou u některých motorů vstřikovače až ve výfuku, kde ta nafta chytne a zahřeje. Ten naftový popel se právě dá vymýt a tím repasovat, aditiva obsahují nějaké kovy a ty už vymýt nejdou. No a filtry nefiltry s dírou uprostřed, prostě ojebávka, prý v Německu to zase někoho napadlo, jestli jim to vyrábí zrovna v Polsku, kdoví.
Pokud se nepletu, aktivní látkou toho aditiva je oxid ceričitý. A ten mají (alespoň) některé ty tvé německé "suché" filtry přímo v sobě, takže ho nevyžadují jako aditivum.
... z ktorej sa nevedia vymotať pokračuje.
U dílerov predávajú totálne predražené diely a práca je drahá ako prasa.
A tak ľudia kupujú všelijaké treťotriedne fejky, berú diely z vrakovísk, ... a o krádežiach vozidiel na ND ani nehovorím!
A výsledok: Po cestách jazdí čím ďalej, tým viac technicky nespôsobilých vozidiel.
A na to poslední si zase přišel jak? Jestli stylem, že když místo nového dílu v autorizáku použiju polský a nebo použitý, ale funkční z vrakáče, tak pak jo >:D Na to ostatní máme STK
když už tedy někdo opravdu musí jezdit dehťákem. Je to ekonomické, je to nafurt a už tu byly i odborné studie, že ty mikročástice, co vylétnou s DPF jsou vlastně rakovinotvornější, nežli běžné saze, které umí plíce vyloučit. Takže je to, překvapivě, i ekologičtější. Stejně je divné, že jediným přínosem valné většiny "zelených" vynálezů jsou vyluxované peněženky jejich majitelů. To snad ani nebude náhoda!?!
Opravdu ? Že ta auta reálně opravdu "smrdí" míň nic není ? Aut je dnes podstatně víc, ve městech by se už nedalo dýchat, jako na Západě v 70 letech, proto začaly ty "emise". Zrovna před pár dny jsem měl možnost si začuchat jednu benzínovou "ameriku" někde z 70-80 let s rezavou barvou na kufru, prostě obludnost, jedoucí krokem po městě. Opravdu, počucháníčko. No a "studie" na nanočástice (mikro je málo málo) ? Takových se dá vyrobit, to zase fouká vítr ze strany z doby kdy ty DPF filtry některé automobilky nepoužívaly, jako například VW, tak se objevili na virtuální veřejnosti odborníci se svými studiemi a z nouze byla ctnost.
Tak ono to není vycucané z prstu. Ale podobně jako u zážehových motorů s přímým vstřikováním jsme omezeni technikou, takže se úplně neví, jak špatné to je. Z filtru však částice unikají - tak malé, že jím projdou. Motor nemůžeš úplně zadusit. A je realitou, že se menší částice hůř filtrují - i organismům. Pevné částice pak nejsou něco, co bys cítil. Je dobře, že se povedlo snížit emise například nespálených uhlovodíků, ale tenhle pokrok s tím nijak nesouvisí - pevné částice jsou daní za přímé vstřikování (vznikají i u nepřímého, jen v o několik řádů menším množství).