Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Finále soutěže Nejlepší český řidič 2008

Vitek
Diskuze (6)
Nejlepším českým řidičem se stal nováček soutěže, který ale silnice brázdí už čtvrt století. Mezi ženami rozhodl až rozjezd.

Pošesté a originálně

Šesté finále soutěže Nejlepší český řidič pořádané časopisem Svět motorů začalo za oblačného rána na Polygonu a Autodromu Most. Pod pošmournou oblohou se – v čase určeném pro přípravný tým – s více než hodinovým předstihem objevili první nedočkavci. Nakonec dorazilo všech patnáct finalistů (12 mužů a 3 ženy), na které čekalo pět soutěžních a několik oddychových – nebodovaných disciplín.

Ale popořadě. Pojďte se na následujících řádcích projít soutěží tak, jak si ji vychutnali sami její účastníci.

Strategický začátek

Krátce po deváté ranní se začala na mosteckém okruhu, kde jinak burácí motory závodních strojů, roztáčet kola nové Škody Superb a Octavie Combi. Každá z nich zprostředkovala soutěžícím jiné zážitky. S naftovým superbem (2.O TDI), jenž disponoval dvouspojkovou převodovkou DSG, se tradičně jelo o co nejnižší spotřebu. Soutěžící si tak mohli vychutnat půlku závodního okruhu v obou směrech. Háček byl v tom, že na projetí čtyřkilometrové trasy měli pouze čtyři minuty. Čas byl totiž šibeniční a nutil každého za volantem zvolit na zatáčkovité trati se superbem ne právě nejúspornější tempo. Vítěz této disciplíny – Jan Lacko – dokázal ujet trať s průměrem (podle palubního počítače) 6,6 l nafty na 100 km.

Twiggy slalom

Na cílové rovince paralelně probíhal slalom, kde šlo o co nejrychlejší čas. Což by s Octavií Combi 1.8 TSI nebyl v podstatě problém, kdyby...Kdyby v polovině trati nečekal obligátní průjezd úzkým profilem. Co úzkým, téměř titěrným! Na obou stranách zrcátek octavie zbývalo vždy kolem pěti centimetrů. Také druhou disciplínu vyhrál Jan Lacko a suverénně se tak ujal vedení.

Tradiční strašák

Nejvíce obav se na tvářích soutěžících objevuje v momentě, kdy usedají do učebny, aby se prokousali dvacítkou záludných testových otázek. S tím, jak mizelo vyhrazených patnáct minut, začalo v hrobovém tichu učebny přibývat zvuků. Papíry šustily, nervózní ruce začaly podpírat čela...

Nejrychlejší byl i v testu Jan Lacko. Jeho šest chyb ale znamenalo až devátou příčku a ztrátu průběžného prvenství. Nejlépe, pouze s třemi chybami, test vyplnili Robin Polden a Jan Hanzlík, který se tak ujal vedení.

Červeno-modrý závod

Čas před obědem zpestřili finalistům závodníci. David Vršecký, Michael Vorba a Jan Kopecký střídavě usedali za volant dvojice Octavií RS. Na trati pak se soutěžícími poskládanými na ostatních volných místech v autě předváděli neuvěřitelné věci. Většina z patnácti finalistů si jízdu na mosteckém okruhu užila, někteří zvládli během jízdy ještě bombardovat řidiče otázkami.

Bleskový slalom

Předposlední disciplína patřila mezi ty rychlejší. Šlo o projetí trati vyznačenými kužely. Na první pohled snadný úkol, na druhou stranu kuželek bylo na malé ploše docela dost, takže jízda vyžadovala značné soustředění.

Voda živá

Poslední disciplínou, ve které se všichni rvali o zbývající vteřiny, byl průjezd slalomu z kopce na kluzké ploše. To vše za doprovodu gejzírů vody a stěračů.

A co se ozývalo u této disciplíny nejčastěji? „Nezapomeň si zavřít okýnka,“ radili s dávkou humoru soupeři i diváci.

Bušení srdcí -výsledky

Při sčítání výsledků se mezi muži žádné těsné výsledky nakonec neodehrály. Zato mezi trojicí žen si dvě z nich přichystaly infarktové okamžiky. Obě Kateřiny – Hanzlíková a Troblová – totiž získaly po všech disciplínách shodný počet bodů. Slečna Troblová zajela poslední disciplínu (slalom z kopce) se čtvrtým nejlepším časem absolutně. To ji katapultovalo zpět do hry o první příčku mezi ženami. Rozstřel proběhl právě v této disciplíně. Emoce a nástrahy trati nakonec způsobily, že v letošním ročníku se nejlepšími řidiči nestali oba manželé Hanzlíkovi...

Bublinková sprcha

Tím jsme prozradili suverénního vítěze mužské kategorie, který se letos dostal k naší soutěži premiérově.

Radost z výsledku a množství hodnotných cen Jan Hanzlík přeměnil do vodotrysku ze šampaňského. Převzal klíčky od nového turbodieselového superbu, který bude rok užívat zdarma. K tomu pojištění od Kooperativy, 50 000 kč na naftu od Benziny, iPod, navigaci, batohy, autokosmetiku a spoustu dalších dárků.

Další medailisté Jan Lacko a Pavel Zych obdrželi například poukaz na pneumatiky Barum v hodnotě 20 000 Kč, švýcarské hodinky či navigace. Taškami s výhrami ale bylo zavaleno všech patnáct finalistů.

Jan Hanzlík se svou ženou se na závěr shodli: „Ani jeden z nás by nevěřil, že se v dnešní době ještě dá férově něco vyhrát!“ Opak je pravdou. Důkaz? Přijeďte se příští rok přesvědčit na sedmý ročník soutěže Nejlepší český řidič.

Vitek
Diskuze (6)
23. 7. 2008 14:05
rychlost v oktavce?
Tohle bych spis nazval test odolnosti, aneb jak z uhoupany oktavky delat zavdni auto >:D
Avatar - gld
22. 7. 2008 21:46
Re: Aha
najlepší= v tomto prípade najzručnejší...dobrý (prípadne najlepší) vodič sa posudzuje podľa viacerých schopností ale všetky nie je možné dostatočne rýchlo "preveriť"
Avatar - Perun
22. 7. 2008 09:33
Aha
Takže nejlepší řidič se pozná tak, že okolo sloupu proletí driftem, zatímco ukrytá stařena ho zákeřně pokropí zahradní hadicí a letmo ho vyzkouší ze znalosti vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích... Na druhou stranu, mohla to být docela zábava :yes: