Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Finalisté ankety Auto roku 2008 v ČR jsou známi!

Do II. kola odborné ankety Auto roku 2008 v České republice postoupily tyto automobily (podle abecedy): Fiat 500, Ford Mondeo, Kia Ceed, Lexus LS 460/600h, Mercedes-Benz třídy C.
Zpět na článek
3. 12. 2007 09:42
3. 12. 2007 10:12
neregistrovaný "mac2"
5. 12. 2007 14:56
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 12. 2007 12:47
neregistrovaný "vaso"
3. 12. 2007 09:47
3. 12. 2007 10:12
3. 12. 2007 10:18
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 20:36
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 10:33
neregistrovaný "_Teddy_"
3. 12. 2007 10:56
neregistrovaný "seki"
3. 12. 2007 11:04
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:07
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:16
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 11:18
neregistrovaný "BMWest"
3. 12. 2007 13:17
neregistrovaný "Kubas_"
3. 12. 2007 14:22
anonym
3. 12. 2007 22:16
neregistrovaný "maZDAR"
3. 12. 2007 10:15
neregistrovaný "CARLOS013"
3. 12. 2007 11:02
3. 12. 2007 22:17
neregistrovaný "maZDAR"
3. 12. 2007 22:29
neregistrovaný "foto-fara-fábia"
3. 12. 2007 11:06
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 11:09
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:38
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 11:44
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:59
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 12:20
neregistrovaný "seki"
3. 12. 2007 12:39
3. 12. 2007 11:22
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 11:48
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 12:14
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 12:31
neregistrovaný "JAnne"
3. 12. 2007 12:34
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 12:47
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 12:56
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 14:11
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 14:31
neregistrovaný "BMWest"
3. 12. 2007 20:57
neregistrovaný "Hooligan 49"
3. 12. 2007 11:14
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:24
neregistrovaný "SOUMAR"
3. 12. 2007 11:36
neregistrovaný "Mrkev"
3. 12. 2007 11:59
neregistrovaný "SOUMAR"
3. 12. 2007 11:28
neregistrovaný "byl jsem Franta"
3. 12. 2007 12:00
3. 12. 2007 12:24
neregistrovaný "seki"
3. 12. 2007 12:37
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 12:44
3. 12. 2007 13:00
3. 12. 2007 18:03
3. 12. 2007 17:45
3. 12. 2007 20:43
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 21:48
3. 12. 2007 23:35
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 23:40
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 23:01
neregistrovaný "Ji/Ri"
3. 12. 2007 14:54
neregistrovaný "BMWest"
3. 12. 2007 12:35
neregistrovaný "Mrkev"
3. 12. 2007 12:48
3. 12. 2007 12:43
3. 12. 2007 12:56
3. 12. 2007 19:41
neregistrovaný "johnh"
3. 12. 2007 21:47
anonym
3. 12. 2007 14:27
neregistrovaný "Antropius"
3. 12. 2007 22:05
neregistrovaný "pingi"
3. 12. 2007 22:28
neregistrovaný "maZDAR"
3. 12. 2007 23:12
anonym
3. 12. 2007 23:16
neregistrovaný "maZDAR"
3. 12. 2007 23:48
neregistrovaný "pingi"
4. 12. 2007 02:02
neregistrovaný "seki"
3. 12. 2007 12:44
neregistrovaný "JAnne"
3. 12. 2007 13:30
neregistrovaný "Backgramond"
3. 12. 2007 16:03
3. 12. 2007 16:20
3. 12. 2007 17:46
neregistrovaný "Deception"
3. 12. 2007 19:51
4. 12. 2007 02:06
neregistrovaný "seki"
3. 12. 2007 14:02
neregistrovaný "lopata 75"
3. 12. 2007 14:32
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 14:14
neregistrovaný "Chlebostav"
4. 12. 2007 02:47
neregistrovaný "antiVW2"
4. 12. 2007 05:30
4. 12. 2007 19:08
4. 12. 2007 07:26
neregistrovaný "neo029"
4. 12. 2007 07:35
4. 12. 2007 08:01
neregistrovaný "A2"
4. 12. 2007 08:50
neregistrovaný "_Teddy_"
3. 12. 2007 09:42
Souhlasíte?
Souhlasíte se mnou, že Lexus a MB nemají moc šancí? Nepřejetu to ani mondeu ... nic extra nepřineslo... Takže podle mě se bude rozhodovat mezi Fiatem a Kiou ... Víc bych to přál asi Kie, ta sice nedonesla kromě ceny taky nic moc nového, ale ukázala jak kvalitní auta a bezpečná se dají dělat za kolik peněz. Fiat dostává tituly ve všech zemích okolo, ale nemyslím si že pro čecha je autem roku stylovka ;-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "mac2"
3. 12. 2007 10:12
Re: Souhlasíte?
Ano. Fiat, Kia a Ford jsou favoriti. Já bych dal hlas Mondeu. S tou novostí to asi bude tak, že se dnes hodně šetří a nikdo nechce riskovat. Proto jsou dnes skoro všechny nové modely spíše facelifty těch starých.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
5. 12. 2007 14:56
Re: Souhlasíte?
já to přeji jednoznačně Fiatu
neregistrovaný "vaso"
16. 12. 2007 12:47
Re: Souhlasíte?
Ja teda tipuju spis mondeo,a rekl bych ze mondeo prineslo dost novych veci vcetne vzhledu,ale kia taky neni spatna. :-|
3. 12. 2007 09:47
...tak proč ne
TY si myslíš, že čech nedokáže ocenit hezkou věc? No po titulu nejkrásnější auto roku pro škodu Octavii kombi bych tomu i věřil...
Rozbalit vlákno
0
3. 12. 2007 10:12
ROHLÍK ROKU 2008
No, konečně anketa důstojná českých břich. Nominováni jsou - makový rohlík rácio z pekárny Kyje, přezdívaný pro svůj tvar připomínající.. no, to je jedno - macek. Dalším nominovaným je dalamánek z podrkonošské domácí pekárny, lehce moučený, dokonale vypečený a neodolatelné chuti a výrazu. Ovšem favoritem číslo jedna je klasický bílý rohlík zvaný skoba, nalezený bezdomovcem Milanem Králíkem v popelnici před domem v Ulici Ječná čp. 178. Tento rohlík je zařazen do subkategorie veterán, neb i přes své stáří je dodnes vizuálně přitažlivý a po náležitém napaření i poživatelný. Ne tedy všemi občany, ale jak známo, každá skoba najde svého úchyla, pardon, gurmána.

Připomínáme, že v loňské anketě se na prvním místě umístila bageta z pekárny v Pařížské ulici, známá pod nikoli nepochopitelným pseudonynem - dívčí sen. Tvrdost, nelomivost a její výdrž prostě zrodila legendu gastronomie loňského roku.

Vyhlášení výsledků se uskutečný při táboráku na paloučku u Napajedel. Účast příslibil i výkonný místopředseda strany zelených, o biobuřty tedy nebude nouze. Vítěz bude samozřejmě sežrán.
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 10:18
Re: ROHLÍK ROKU 2008
dostal jsem právě chuť na rohlík... >:D ;-)
3. 12. 2007 11:01
Re: ROHLÍK ROKU 2008
:-) Zkus v Ječné... ;-)
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 20:36
Re: ROHLÍK ROKU 2008
Můj osobní, neoficiální ;-) názor je, že nejlepší auto z finalistů je...LS hybrid. Po boji s céčkem, které vypadá naprosto přesně tak, jak céčko vypadat má. prostě mercedes, nic víc dodávat netřeba. LS je o dvě třídy větší, dražší...hmmm...no, ale GranTurismo...to mi ve výčtu nějak chybí. A taky CLS...to by mělo vyhrávat tuhle soutěž už několik let za sebou :-) ;-) :-!
3. 12. 2007 22:06
Re: ROHLÍK ROKU 2008
:-) :-) :yes:
neregistrovaný "_Teddy_"
3. 12. 2007 10:33
Re: ROHLÍK ROKU 2008
Naco tolko dristov, da sa to povedat aj jednou vetou:
maximalne ta vytocilo, ze medzi finalistami nie je nic z VW...
:-P
neregistrovaný "seki"
3. 12. 2007 10:56
Re: ROHLÍK ROKU 2008
ach chlape :'-( je mi ta uprimne luto! Naco tolko ironie? Naco tolko zhadzovania sa? Nedokazes prekusnut, ze tam nemas Skodu, VW a Audi? Si vytoceny? Skus sa povzniest, skludnit, venuj sa konecne praci a nie auto.cz......dosiahni uspech, dopraj si nieco a budes ovela stastnejsi a tolerantnejsi.

Ja by som v tejto zostave navrhol titul kazdemu:
- Fiatu za ozivenie legendy
- Ford za dostojneho nastupcu uspesneho Mondea
- Lexusu za technicke novinky
- KII za pritazlive a racionalne auto
- Mercedes za "tradicne" fantasticky sedan pre narocnejsich
- Mercedesu za tradicne
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:04
Re: ROHLÍK ROKU 2008
absolutní ubožák! :no: :no: :no:
Je vidět, že jezdíš 1.2 HTP ;-)

...dufam, ze v Cestine tomu porozumie ;-)
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:07
Re: ROHLÍK ROKU 2008
GTI ty si fakt velmi frustrovana nula! :no:
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 11:16
Re: ROHLÍK ROKU 2008
Výborně, opět sem se dobře pobavil. :yes:

Ovšem kolik se opět vyrojilo nepřemýšlivých, to mě... nepřekvapuje. :-)
3. 12. 2007 11:21
Re: ROHLÍK ROKU 2008
:-) :yes:
neregistrovaný "BMWest"
3. 12. 2007 11:18
Re: ROHLÍK ROKU 2008
Takovej loupáček s biobuřtem musí bejt dobrá šlichta 8-s Popravdě by to mohl projednou vyhrát pořádnej bochník chleba, ať se u táboráku všichni nají dosytosti ;-) :yes:
3. 12. 2007 11:22
Re: ROHLÍK ROKU 2008
:-) :yes:
Avatar - Dinar
3. 12. 2007 11:35
Re: ROHLÍK ROKU 2008
>:D >:D :yes: :yes:
3. 12. 2007 11:42
Re: ROHLÍK ROKU 2008
;-) :yes: :-)
Avatar - hattori_hanzo
3. 12. 2007 12:14
Re: ROHLÍK ROKU 2008
Co sem cpeš ten makovej racio rohlík?Takovej ošklivej,suchej a hnusnej...Co ta kvalita zpracování těsta?Používají při výrobě vůbec měkčenou sůl?A to nemluvím o tom jak prasácky jsou slícovaný zrnka máku s jeho povrchem! 8-s :no:
Jinak je to ovšem dost výstižně podaná výpovědní hodnota celý týhle "ankety"... ;-) :yes:
3. 12. 2007 12:16
Re: ROHLÍK ROKU 2008
:-) :yes:
neregistrovaný "Kubas_"
3. 12. 2007 13:17
Re: ROHLÍK ROKU 2008
Jsou to sice kecy, ale protože z Napajedel pocházím, tak :yes: >:D >:D
3. 12. 2007 14:01
Re: ROHLÍK ROKU 2008
>:D :yes: :yes:
anonym
3. 12. 2007 14:22
Re: ROHLÍK ROKU 2008
GTI, GTI, GTI. :-( Rohlík, ktorý našiel bezdomovec. Ách!
Avatar - Well-being
3. 12. 2007 17:34
Re: ROHLÍK ROKU 2008
Snaha o vtipnost zde byla, ale výsledek? Trapný ...
3. 12. 2007 17:47
Re: ROHLÍK ROKU 2008
A prežiješ to vôbec, doma a vo finále žiadna Škoda ani VW. Ale mám dojem, že si sa od žiaľu ešte pred poludním pekne nalial, aspoň ten Tvoj príspevok tak vyzerá. Ale nezúfaj, veď možno o rok vyhrá Fabia Combi,ak sa tu budeš ešte viac usilovať, ako v tomto roku.
neregistrovaný "maZDAR"
3. 12. 2007 22:16
Re: ROHLÍK ROKU 2008
Rozdajte prosim šteklítka :-)
neregistrovaný "CARLOS013"
3. 12. 2007 10:15
Tady je to nove
hb ttp://carlostown.myminicity.com/ind kouknete sem, tady je to pekne popsano...
Rozbalit vlákno
0
3. 12. 2007 11:02
Muj typ
Tipuju Kiu Ceed. Prinasi prekvapive dobrou kvalitu za vyhodnou cenu a navic ziskava sympatie tim, ze ji v Cechach castecne chapeme jako nase auto, protoze i po rozdeleni federace je Slovensko porad, receno se Svejkem, nas Kriegskamerad ;-) Narozdil od nejmenovane automobilky patri motor do vybavy uz i zakladniho modelu :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "maZDAR"
3. 12. 2007 22:17
Re: Muj typ
:yes:
neregistrovaný "foto-fara-fábia"
3. 12. 2007 22:29
Re: Muj typ
:yes: :no: >:-[]
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 11:06
Present
Dosavadní výsledky výše uvedené jasně dokazují vkus tedy v uvozovkách těchto rádoby motoristických novinářů odborníků, spíše to vypadá ale na to, že vítěztví resp. titul získal ten, kdo uspořádal nejlepší a největší raut. Inu láska prochází žaludkem a peněženkou. (největší chuťovka Audi A4 v roce 96, zatímco titul car of the year 96 získal skvost Bravo/Brava)
Rozbalit vlákno
16
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:09
Re: Present
dalsi koncernovy fanusik, ktory si musi dat tabletku na tlak? ;-)
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 11:38
Re: Present
Bohužel patříš mezi ty méně chápavé..
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:44
Re: Present
neboj, som chapavy az dost!
Napisal by si rovnaky prispevok, keby boli nominovani:
Audi A4, VW Golf, Passat, Octavia, Fabia, atd?
Uplne rovnaky by si napisal??? ;-)
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 11:59
Re: Present
Haló, probuď se je 3. prosince 2007 a za 2 dni chodí Mikuláš. Píšeš nesmysly, protože stále nechápeš.. Podívej se, kdo zde uvedenou anketu vyhrál v roce 1996, pak třeba pochopíš..
neregistrovaný "seki"
3. 12. 2007 12:20
Re: Present
vsak prave o to im ide. Ked su v ankete koncernove auta, je vsetko OK. Ked tam nie su zrazu su i novinari neodbornici >:D
Ale pokial je titulna strana plna clankov o VW, vtedy su najobjektrivnejsi ;-)

A prave ceski novinari su povazovani za prisluhovacov koncernu (SM, AUTOTIP, atd..) tak nechapem, ze preco su nominovane nekoncernove auta?
Avatar - skejpa
3. 12. 2007 12:39
Re: Present
klid. nemaji tam VW koncern tak zacinaji nervóznět :-)
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 11:22
Re: Present
No je vidět, že nedokážech pochopit, jak by se mělo rozhodovat v těchto anketách.
Každej mladej kluk, by jako auto roku nejraději viděl pořádný červený sporťák. Žel tomu tak v normálním životě není, a takové auto je určeno jen hrstce vyvolených.
V těchto anketách by měl rozhodovat rozum, ne emoce. Neb jak si člověk má vysvětlit, že titul Auto roku si odnesla i Dacia Logan.
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 11:48
Re: Present
Proč rozum? Právě spíše něco "nového" resp. inovativního takže vítězové typu Bravo/Brava, Alfa 156...v anketě car of the year jsou myslím zcela opodstatněni, naproti např. Audi A4 nebo VW Passat z ankety zde presentované.
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 12:14
Re: Present
S odstupem času osobně nechápu výhru AR 156. Protože jedinné co to auto v dnešní době přináší jsou starosti a neadekvátní výdaje za servis. Já hodnotím auta komplexně, chvilkové poblouznění se u mě nekonná.
neregistrovaný "JAnne"
3. 12. 2007 12:31
Re: Present
to ze nechapes hovori o tvem intelektu!! aha komplexni hodnoceni, hmm to chce nobelovku....
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 12:34
Re: Present
Tvá gramatika a úzký rozhled zase o tvém. Kolik ti je? Šestnáct?
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 12:47
Re: Present
Právě Alfa 156 byla první, kdo nastínil siluetu coupe do čtyřdveřového sedanu a její v té době nekonveční linie vlila do tohoto segmentu živou vodu, pak už přišly jen kopie od Seatu atd.
(nelze hodnotit podle ojetin, dopředu nikdy nelze říct jaké to které auto bude)
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 12:56
Re: Present
Jenže osobně si nemyslím, že hodnocení by se mělo odvíjet jen od designu. 156 je a byla pořád sedan, máš li na mysli zapuštené kliky do sloupku, tak to z auta kupé neudělá. Takové CLS má ke kupé mnohem blíže a kliky má naprosto normální.
156 je i dnes opravdu pěkné auto, ale jeho pověst je velmi výmluvná.
neregistrovaný "A2"
3. 12. 2007 14:11
Re: Present
Auto roku se ovšem nevolí dle pověsti po deseti letech, zřejmě by to asi ani nešlo, jedině, že by ses zeptal CML (centrální mozek lidstva) jak to které auto bude za deset let vypadat.
neregistrovaný "BMWest"
3. 12. 2007 14:31
Re: Present
Budoucnost nám dává zpětnou vazbu o správnosti našeho rozhodnutí. To co vypovídá současnost o vítězích předešlích ročníků ankety, vypovídá i o správnosti tehdejšího úsudku českých motoristických novinářů, takže otázkou zůstává, zda měl ten jejich úsudek lepšící se tendenci... No, mě to tak nepřipadá, takže letošní ročník beru stejně skepticky jako ty předešlé.
neregistrovaný "Hooligan 49"
3. 12. 2007 20:57
Re: Present
MUHEHE - kopie od Seatu. Jelikož ta auta navrhoval stejný designér, tak bych tomu neříkal kopie, ale RUKOPIS!!!
neregistrovaný "antiVW2"
3. 12. 2007 11:14
Co dodat?
Vsetky auta, ktore sa tam dostali si to zasluzia. Bude tazke sa rozhodovat. Myslim ale, ze vyhra FIAT 500 - ten vyhrava momentalne vsetky ankety
Sance ma aj Lexus LS, pretoze sa stal svetovym autom roka a ma mnohe technicke riesenia.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SOUMAR"
3. 12. 2007 11:24
Anketa
Jsi nejlepší Karle Gotte, nafurt.... :-)

PS - Jak je možné že v anketě (hlasování) je nejlepší auto (mercedes) na posledním mítě??Proč??Protože to je anketa. >:D :no:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mrkev"
3. 12. 2007 11:36
Re: Anketa
Auta jsou uváděna v abecedním pořadí.

Pokud chceš "M" na začátku slova "Mercedes-Benz" chápat jakou spiknutí (ano, určitě je to spiknutí Audi a BMW, ty jsou na začátku abecedy), je mi tě líto. :-)
neregistrovaný "SOUMAR"
3. 12. 2007 11:59
Re: Anketa
Ale ne, já myslel těch cca 5%(hlasujících) že vyhraje.O pořadí mi nejde....
neregistrovaný "byl jsem Franta"
3. 12. 2007 11:28
tato anketa...
Tato anketa má velkou publicitu, ale vzhledem k tomu, že novináři autům nerozumí, nemá vůbec žádnou odbornou úroveň.
Rozbalit vlákno
1
4. 12. 2007 05:07
Re: tato anketa...
zato ty jim rozumis ty doudo >:D
3. 12. 2007 11:45
LEXUS - super auto ale jen pro par desitek, kteri nechcou za
Ikdyz sam jezdim lexusem, myslim si ze LEXUS to nebude. Vzdy to vyhralo auto ktere bylo dostupne sirsi verejnosti a ne auto ktere se chce odlisovat od sirokeho spektra luxusnich aut. Samozrejme bych byl rad kdyby to byl LEXUS ale nedavam tomu moc sanci
Rozbalit vlákno
1
Avatar - skejpa
3. 12. 2007 12:41
Re: LEXUS - super auto ale jen pro par desitek, kteri nechco
presne tak. kdyby tam hodili fabku vyhraje to fabka... takhle ma nejvetsi sanci F500...
Avatar - Dinar
3. 12. 2007 12:00
zasloužilí
Nominace je v pořádku, z těchto aut může vyhrát kterékoliv. Anketa auto roku v ČR už není, a vzhledem k aktuálnímu věkovému průměru porotců, motoristických novinářů, už ani nemůže být tou, kterou známe z dřívějška, tedy soutěží o nejpraktičtější auto roku z pohledu českého chalupáře. Každé z nominovaných aut přináší do své třídy něco, a ikdyž to něco není nic, co by ostatní ve třídě deklasovalo, je to bonus, který mu pomáhá v boji o špičku segmentu. Takže 500ka je prvním retroautíčkem za lidovou cenu, Ceed je pak přímo cenovým průvanem své třídy s bezkonkurenční zárukou, Mondeo přináší do střední třídy jízdní komfort vyšší střední a céčko mezi premii zatím nejdokonaleji namixovaný poměr sportovna s pohodlím. Nejproblematičtěší nominací je tak nakonec, na hybri(mó)dní vlně se vezoucí LS, totiž nejen českého chalupáře nemůže kufr velikosti nákupní tašky v pětimetrovém autě zaujmout, technologie netechnologie. ;-)
Rozbalit vlákno
21
neregistrovaný "seki"
3. 12. 2007 12:24
Re: zasloužilí
tam nejde len o hybrid. I management Mercedesu priznal, ze Lexus ich predbehol o 8 noviniek (slubuju odplatu v novom S-ku).......ale to ty nemozes vediet, pokial sa zmozes len na ubohe konstatovanie na zaklade fotografii ;-)
Zajdi si k importerovi, nechaj si spravit kompletny vyklad, porovnaj to zo sucasnym S-kom a cely tyzden sa na Lexuse a S-ku povoz.
Myslim, ze potom dokazes odhalit aj ine ...nie len ten hybrid ;-)
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 12:37
Re: zasloužilí
Jenže lidé si S-ko nekupují kvůli seznamu novinek/technických řešení. Ti si ho budou kupovat dále.
To by sis měl uvědomit. :-!
Avatar - Dinar
3. 12. 2007 12:44
Re: zasloužilí
Copak, kuří oko? No, milý Seki, mám tu výhodu, že proto abych se mohl svézt některou z novinek nemusím k importérovi. Pokud jde o LS nejel jsem jeho hybridní verzi, ale v ani v té běžné benzinové, se LS esku nevyrovná, a nejen jemu, lepším autem je jak 7-er tak A8. A v čem? Možná má LS funkci BigBrother, ale řidičsky je to tupé auto s prkenným podvozkem nehodným limuzíny této třídy. Navíc, auta této kategorie, která mohou být vybavena x funkcemi v různých kombinacích, buď oplývají milionem tlačítek jako LS nebo jdou moderní cestou nějakého jednotného uživatelského rozhraní, což mimo jiné dělá z jejich interieru příjemné místo k životu. LS působí jako technická hračka, hejblátka pro hejblátka, chybí mu styl a noblesa. :-!
3. 12. 2007 16:32
Re: zasloužilí
Jasne jako napriklad zdruzeny nelogicky system ktery se montuje do M-B, BMW a AUDI ze??? Nez se dostanes k cemu chces nestihnes zastavit ani na cervenou. Je jich tam dost, ale z vlastni zkusenosti vim, ze vsechny jsou logicky usporadane a na vsechny dosahnes spolehlive ikdyz neni pristrojovka podsvicena. A ovladani pres dotykovou obrazovku?? O tom se jinym muze jen snit. Svez se a pak nam rekni jake to bylo. ok?
Avatar - Dinar
3. 12. 2007 18:03
Re: zasloužilí
Je to celkem jednoduché, koupils Lexe, chválíš tlačítka, já mám auto s i-drive a nedám na něj dopustit, úhel pohledu, nic víc. Ale naše osobní preference jsou celkem nepodstatné, vzhledem k tematu této diskuse, auto roku, kde má pro LS údajně hovořit technická vyspělost, jde v pohledu na způsob ovládání infotainmentu a jiných fcí vozu spíše o to, ve kterém řešení je budoucnost. Celkem jednoznačný trend jde směrem k minimalizaci tlačítek a sjednocenému rozhraní, takže řešení LS pak nelze pokládat za nijak pokrokové, tudíž není ani důvod pro plusové body při hodnocení v anketě.
Avatar - Subaru4ever
3. 12. 2007 16:47
Re: zasloužilí
To, že tam ty německý hvězdičky mají ty otáčecí "myšky" u těchto značek jednou dospěje k tomu, že pro zdokonalení dají na středový panel gumovou podložku a myš od počítače, která však samo sebou bude bezdrátová, jen ji občas budou muset vyměnit baterky (samozřejmě, že ty baterky půjdou koupit jen u autorizovaných prodejců s malou přirážkou 400% oproti výrobním nákladům). Tlačítka v autě jsou nejjednodušší a nejpraktičtšjší způsob komunikace s vozidlem. Když se rozbije ta fajnová "myška", tak si člověk nezapne ani topení, když se ale rozbije jedno tlačítko, celé auto bude v pořádku fungovat dál. Pro bezpečnost silničního provozu mi určit ě přijde bezpečnější zmáčkonout jedno tlačítko, než v nějém brutálně složitém operačním systému najít tu správnou možnost pomocí titěrného otáčecího kolečka. A hlavně: dneska už se lidi nechtějí učit pořád nové a nové složité postupy, stačí, že počítače, mobily, bankomaty a nevím co další je stále složitější a složitější - číst si nové manuály už nikoho dnes nebaví, tlačítka jsou však odvěká, intuitivní a logická, a hlavně se člověk nemusí učit co zrovna to tlačítko se sedadlem s proužky znazorňujícími vyhřívání znamená.
Avatar - Dinar
3. 12. 2007 17:45
Re: zasloužilí
Podobně jednoduchou argumentací ti zas můžu tvrdit, že ta spousta tlačítek, ó hrůzo, kdo se v tom má rychle zorientovat, aby nemusel na středový panel za jízdy půlminuty čučet, než najde příslušné tlačítko atd. atp., taková argumentace je k ho.nu, s prominutím, to co píšeš o myškách ani nemá smysl komentovat. Navíc, pokud by ses opravdu v tom zmíněném LS projel, věděl bys, že ani s těmi tlačítky to není tak jednoduché, spousta věcí se stejně zadává přes rozhraní (dot. display), tennhle mix. je rozhodně mémě intuitivní než jedna cesta přes sdružený ovladač. Ten určitě nedává moc smysl v autě s pěti funkcemi (a automobilky jej tam také nedávají), ale v limuzínách s milionem nastavení naopak zcela určitě ano. Tyhle věčné pláče o složitosti i-drive nebo MMI zní obzvlášť směšně od generace, která nosí v tašce NB, v kapse I-pod a telefonuje mobilem s joistickem. Je mi vás vážně líto, jak se v tom děsně složitém systému ztrácíte, i slzu uroním. ;-)
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 20:43
Re: zasloužilí
Dináre...nechme se inspirovat letadly, kde potřeba správných povelů v reálném čase je také (a někdy mnohem více, troufám si říct) důležitá. Ty tvé námitky...jako jo, chápu je, ale podívej se do NG bulíka nebo stíhačky - princip HOTAS + tlačítka. Než něco hledat v menu a submenu, to je lepší za týden zapamatovat umístění tlačítek a co nejméně se zatěžovat ovládáním a koukáním na obrazovku, vybíráním, klikáním... Myslím, že i tvé argumenty mají nějakou určitou míru pravdy, ale troufám si říci, že ovládání pomocí ROZUMN0HO množství tlačítek je ergonomičtější a rychlejší...a intuitivnější. PS: Jo, já vím...FMC, ale nezapomínej, že v dopraváku jsou na to dva.
Avatar - Dinar
3. 12. 2007 21:48
Re: zasloužilí
Ale to je přece nesrovnatelné, Alessio, prakticky není typ letadla, jehož ovládací prvky bys byl schopen zvládnout intuitivně bez letové příručky daného typu pouze s obecnou znalostí. Jednoduše řečeno, ty čudlíky a přepínače v letadle nebo fce rozhraní sdruženého přístroje (sdružuje se i v letectví) musíš nedřív dost podrobně nastudovat. Takové MMI nebo i-drive zvládne každý bez pohledu do manuálu a za pár dní dělá pohyby voličem zcela intuitivně. Navíc s rukou pohodlně opřenou o opěrku, žádné natahování k display nebo čudlíkům, a očima stačí sklouznout jen kousek dolů na display, žádné bloudění zrakem po středovém panelu, kterýže je to čudlík. Ale jak jsem psal výše, líbí/nelíbí se komu který systém, to je otázkou osobních preferencí a zvyku, jinou věcí je, jakým směrem půjde vývoj.
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 23:35
Re: zasloužilí
Podle mého je horší bloudit v interface obrazovky než se podívat, kde je jaký čudlík. I-drive...no...nejsem žádný páprda, notebook mám, programuji (mno...můj lektor by asi řekl nějakou vtipnou poznámku na téma já a Pascal, Karlíka jsem zvládnul na jedničku >:D)...a stejě mě i-drive...tak nějak...já radši tlačítka. To srovnání s letadlem...mě nešlo o to, že když se tam posadíš ted ty, že tomu nebudeš rozumět...to je ostatně logické. Ale pokud by bylo zadávání velké většiny funkcí a povelů výhodnější (rychlajší? ergonomičtější?), tak by se tak v letectví již zadávaly, toť můj názor. Jedná páčka (čudlík) na světla podvozková, další na přistávací, další na poziční světla, další na... rozumíme si? ;-) . já naprosto chápu a respektuji, že tobě se s i-drivem pracuje dobře. Ok. já bych volil, s ohledem na mé zkušenosti a pocit asi tradičnější pojetí, kdy by se přeci jen některá tlačítka zachovala. Prostě takový malý milý kompromis. Na i-drive bych nechal nastavování hlasů, dobu follow me home, za jak dlouho mi má zhasnout interiér, atd...
neregistrovaný "Alessio."
3. 12. 2007 23:40
Re: zasloužilí
mimochodem, proč si při pondělku nezahnidopíchat (?! to je ale slovo!). Letadla lehčí než vzduch dokážeš zcela jistě ovládat intuitivně. Těžší než vzduch také...resp. těžší také (pokud vynechám rakety a družice) - bezmotorové kluzáky jsou tak náádherně nekomplikované >:D . Nečerti se, vím jak jsi to myslel ;-). jen o to ovládání mi až tak nešlo (měl jsem na mysli JAK lehké je najít něco (čudl vs. podmenu), ne K ČEMU to slouží. tam ti neporadí ani to podmenu. Tam poradí jen manuál...tlustý manuál
neregistrovaný "Ji/Ri"
3. 12. 2007 23:01
Re: zasloužilí
Převést technickou a technologickou vyspělost jen na tlačítka ..... hmmmm, tomu říkám výkon. A trouba getoš tomu ještě tleská..... . Ale proti gustu.....
neregistrovaný "BMWest"
3. 12. 2007 14:54
Re: zasloužilí
S-klasse bylo vždycky výkladní skříní technologiím budoucnosti, což se o Lexu říct nedá. Nebo se snad domníváš že pětimetrovej sedan s osmiválcem pod kapotou zachrání planetu, protože s sebou tahá ještě elektromotor a metrák NiMH baterek?
neregistrovaný "Mrkev"
3. 12. 2007 12:35
Re: zasloužilí
Ta narážka na věkový průměr poroty je v dobrém nebo ve zlém?
Pokud vím, tak nepíšící dinosauři už v ní nejsou a mladí natěšení v ní díkybohu také nejsou. Číselný průměr neznám, ale řekl bych, že tak polovinu tvoří lidé 40-50 let, polovinu 30-40 let. viz wéwéwé.czkmn.cz/clanek.php?…
Avatar - Dinar
3. 12. 2007 12:48
Re: zasloužilí
pouhé konstatování, redakce během posledních let výrazně omladily, čistě praktický pohled, nejvíc plechu za nejmíň peněz je pryč. ;-)
3. 12. 2007 12:43
Re: zasloužilí
:yes: a za "hybri(mó)dní" velká poklona :-)
Základní problém nespočívá ani v autech, ani v anketě. Základní problém spočívá v nás, diskutérech. Například já se dopouštím (inspirován názvem ankety) oprávněné touhy po objektivizaci. A už to je v zárodku odsouzeno k zániku ze svého pomýleného principu. Protože tato a obdobné ankety nejsou přece o těch autech, ony jsou o... populaci té které země.
Tak například v Ugandě by autem roku byla nepochybně dřevěná tatrovka, co ji uvezou děti, tedy na korbě s kanystrem vody... No a v Česku... v Česku to asi zatím Bentley nebude... bude to tedy auto dostupné co nejširší veřejnosti, pokud možno s velkým nákladním prostorem a malým zákonným pojištěním.
Kia to z geopoliticko pomlčkově jánošíkovsko kozinově mečiarovských důvodů nejspíše nebude. Ovšem, pokud by Fiat změnil do vyhlašování výsledků své sídlo, dejme tomu do Drážďan, případně dodával knoflíka s vozejkem, nikdo jiný nemá šanci :-)
Avatar - Dinar
3. 12. 2007 12:56
Re: zasloužilí
Máš pravdu, ta porota není z Marsu, žije v české kotlině za české platy, přesto, mají dnes poměrně široké možnosti povozit se produkcí prakticky z celého světa, jejich rozhled a zkušenosti jsou už jiné než u redakce MS roku 1994, takže širší rozhled a předem daná kriteria by mohla ve finále znamenat i určitou dávku objektivity, alespoň nominace na mě dělá dobrý dojem. ;-)
Avatar - Subaru4ever
3. 12. 2007 15:54
Re: zasloužilí
Bentley to asi nebude, jak ale velice dobře píšeš, bude to auto dostupné co nejširší veřejnosti, pokud možno s velkým nákladním prostorem a malým zákonným pojištěním. Pokud tyto "hodnoty" naťukáš do vyhledávače "pohled Čecha", jako výsledek ti vyskočí jedině Kia Ceed a to se 100% relevancí.
neregistrovaný "johnh"
3. 12. 2007 19:41
Re: zasloužilí
Souhlasím s tebou GTI,je to o lidech.Proto VW v USA moc neprodává zato v Číně rostou prodeje.Ani v Evropě moc neroste.Na rozdíl od jiných.Tak které trhy jsou náročnější?
anonym
3. 12. 2007 21:47
Re: zasloužilí
Aha, tak už viem, čo je to to ľudové čínske auto, len stále nechápem, čo proti nemu tí Američani majú, GTI mi to asi vysvetlí. Prosím po lo pa te
3. 12. 2007 12:36
A VITEZEM JE.....
Podle vseho bude zalezet na uhlu pohledu novinaru. Pokud budou hlasovat takrikajic "pocesku" vyhercem je KIA CEE'D. Libive auto, dobre postavene s vynikajici cenovkou a bezkonkurencni zarukou.
Pokud porota bude vybirat podle technicke vyspelosti, vitezem se stava Lexus. V dnesni dobe se mu po technicke strance nikdo nevyrovna, kvalita je na velice vysoke urovni a majiteli dava notnou davku image.
Paklize se ceska porota bude ridit postupu COTY, vyhercem je F500. Toto auticko valcuje trhy, kam se podiva, tam je hned vyprodane. Vyhrava skoro vsechny ankety. Hlavne ale ozivuje legendu, 5 hvezd v crash testech jsou vybornym vykonem a na silnici zlepsije naladu ostatnich.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Antropius"
3. 12. 2007 14:27
Re: Proč tolik povyku
Seznam postupujících do druhého kola je dobře rozložený, mj. vyslal několik zpráv:

- konečně snad přestanou kecy o koupi českých novinářů či této ankety Škodovkou, koncernem a vůbec

- pokud někdo z českých porotců poslal do 2. kola Fiat 500, pak tak učinil ve chvíli, kdy jej viděl maximálně na podstavci ve Frankfurtu a znal základní technické údaje. V době uzávěrky 1. kola neznal jízdní dojmy, výsledky Euro NCAP ani české ceny. Tím neříkám, že Fiat 500 je špatné auto, jen ilustruji podmínky rozhodování.

- bude to těžké rozhodování - KAŽDÉ auto z oné pětice na to má. A není to fráze.
neregistrovaný "pingi"
3. 12. 2007 22:05
Re: Proč tolik povyku
no ta záruka se hodí,vzhledem ktomu jak to v té žilině montují ;-\
neregistrovaný "maZDAR"
3. 12. 2007 22:28
Re: Proč tolik povyku
Neviem detaily, ale pokial viem v Ziline stoji jedna z najmodernejsich montovacich hal v EU. Skus byt trosku konkretnejsi. Dik.
anonym
3. 12. 2007 23:12
Re: Proč tolik povyku
Neznam technické detaily,ale dvaja kamarati tam pracuju a vraveli mi,že na presnost a spolahlivost sa tam moc korejské vedenie nepozera
neregistrovaný "maZDAR"
3. 12. 2007 23:16
Re: Proč tolik povyku
No presnost, to by sa nejak dalo pochopit, hoci takmer vsetko robia stroje, tak neviem. Ale spolahlivost? Spolhlivost coho mas na mysli?
neregistrovaný "pingi"
3. 12. 2007 23:48
Re: Proč tolik povyku
niesom teraz s nimi v kontakte,takže ti to nezistim,ale vyjadrili sa v tom zmysle,že ak nepasuje nejaký závit,žiaden problém zatlači sa to silou a závit ide vieš kam ;-) a to sa podla mna musí pri prevácke prejavit. Navyše ako nový model to bude mat svoje mušky,ale to ukáže až prax,mne osobne sa to auto páči,len mám pochybnosti o kvalite,oni osobne by to nebrali...PS: sorry za tu gramatiku ;-)
neregistrovaný "seki"
4. 12. 2007 02:02
Re: Proč tolik povyku
marianek :yes: :yes:
neviem cim, no zdas sa mi tu najobjektivnejsi diskuter!
Vazim si ta ;-) :yes:
neregistrovaný "JAnne"
3. 12. 2007 12:44
PETIKILO
Bojim se ze vyhraje Ceed, diky "chaluparske" nabidce hodne muziky za malo penez... Neni to spatne auto, ale jsou lepsi. Mondeo je nadherne a tesi me ze i lepsi nez passat, ale na vyhru asi nebude mit, muj typ treti misto.
No a vitez?, potazmo v "ceske" verzi ankety bohuzel druhy....???

FIAT 500!!!! Jo a pro koncernisty, pristy rok to vyhraje
ALFA ROMEO "junior" :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Backgramond"
3. 12. 2007 13:30
Nuda
Jak toto zakončit....no nebudu srovnávat určitě auto weby, ale když si normální průměrný člověk zajde na diskuze, tak se mu jeví tento obraz: vraždivost mezi koncernem vw a jinými nejmenovanými značkami, které jakoby se sjednocujou jak NATO v jeden celek aby společnými silami bojovali proti útlaku VW Group. Diskuze ztrácí na svém kouzlu a mění se v jednu nikdy nekončící hádku. Proto se zamyslete a vyberte si jedno z řešení.
Řešení č.1: hodnoťte auta podle kvalit a né svého předsudku
Řešení č.2: opusťte diskuzi
Řešení č.3: pokračujte a dále ztrácejte svůj drahocený čas, který by jste mohli jinak a lepé využít. Bavíte tím aspoň jiné lidi, kteří se pousmějí a jdou ve svém životě dále.
S přáním příjemného prožití vánočních svátku - nereg. už. Backgramond :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Subaru4ever
3. 12. 2007 16:03
Re: Nuda
Sitauci na webu jsi popsal (bohužel) do puntíku přesně. Na druhou stranu mám jedno ospravedlnění pro válku "NATA" s VW Group. Dnes prostě a jednoduše spousta lidí už nechce úpět pod nadvládou jedné jediné "politické strany". Vždyť VW se už docela dávnon dostal do pozice KSČ z té slavné české éry 1948-1989, kdy byly ty *** jedinou vládnoucí mocí. To, že dnes víc a víc lidí konvertuje k neněmeckým značkám případně neevropským značí touhu po svobodě a touhu po změně. Samozřejmě, že se nebude opakovat nový "listopad" a VW ze dne na den nesvrhnou (to nejde), ale jsou tu snahy a vůle něco s tou nadvládou udělat, což je jen dobře. Chtějí tu jejich moc trochu podkopat, protože je už über-autování nebaví.
Avatar - Subaru4ever
3. 12. 2007 16:20
Re: Nuda
Už rovnou dopředu napíšu odpověď na dotazy, které se vyvrbí jako reakce na můj příspěvek.: Tak tedy pár důkazů pro to, že připodobňuji VW a KSČ.
1) postupně se chtějí v Evropě stát jediným výrobcem aut, stejně jako se KSČ stala jedinou stranou v ČSR; docilují toho tím, že skupují konkurenční automobilky a vedou ukrutnu lobbyistickou válku proti neněmeckým výrobcům. Tzn. kupující ovlivňují už od počátku přikrášlenými recenzemi v časopisech, nátlakem na reklamní agentury, aby zrovna jejich reklamy byly na lepších místech případně dají nezákoně reklamy na nejvýznamější pražská náměstí = to vše jsou nekalé a podlé praktiky
2) Stejně jako KSČ, tak i VW začal s tím, že hlásal, že vše dělá pro lid a dělníky, dnes se svou předražeností a platy pohlavárů už to tak jistě není (viz. ti chudí poslanci KSČ z 50.-90. let taky byli "úplně chudí" >:D )
3) Nadvláda a monopol KSČ vedly k takovému zpomalení vývoje , že právě kvůli nim jsme tak pozadu za západní Evropu. Stejně tak vozidla VW jsou tak vyspělá, že si o nich v Japonsku říkají, že jsou z doby kamenné.
4) dalo by se pokračovat, ale už si tím nehodlám více špinit ruce
neregistrovaný "Deception"
3. 12. 2007 17:46
Re: Nuda
Ano, da se to tak napsat, ale sám pro sebe si odpověz, která automobilka nemá takové sny?
Každá chce prodávat a pokud ji to zaměření dovoluje, tak chce oslovit co nejvíce lidí a zadupat konkurenci do prachu.
Každá automobilka, pokud by se stala osamoceným výrobcem, přestala by lidem servírovat novinky a snažila by se ze zastaralé technologie vydolovat maximum.
Pro tvůj klid v duši zde máme pořád konkurenční prostředí, které to prostě nedovoluje.
Avatar - Subaru4ever
3. 12. 2007 19:51
Re: Nuda
Jo, takové sny mají zřejmě všechny, ale dnes jsou snad i díky našemu sousedství se SRN nejlépe definovatelné právě na VW. Za to konkurenční prostředí díky bohu :yes: . Jinak co jsem výše psal musíš brát s rezervou toho, že jsem to chtěl vystihnout a to přirovnání jsem chtěl udělat co nejmarkantnější.
neregistrovaný "seki"
4. 12. 2007 02:06
Re: Nuda
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "lopata 75"
3. 12. 2007 14:02
to FX
Pověst 156 je sice výmluvná,ale její majitelé spokojení a po každé projížďce úsměv na rtu.... ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "FX"
3. 12. 2007 14:32
Re: to FX
Tak se někdy optej těch, kteří si můžou dovolit i třeba BMW, ti se většinou k Alfě už nevrátí. ;-)
neregistrovaný "Chlebostav"
3. 12. 2007 14:14
...jen houšť...
...o autech, ženských a fotbalu dokáže dlouze a většinou hloupě diskutovat každý trotl... a nejlepší je, na toto téma ještě udělat anketu... to pak ještě zvyšuje důležitost tohoto průmyslového odvětví ... a řadě řidičům dává do papuli dobré téma na diskuzi k pivu... protože není nad to si někde něco přečíst, pak se projet třemi firemními šunkami, vyslechnout stejně všeznalého kamaráda a na základě toho tlačit ostatním do hlavy svoje moudra ... >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "antiVW2"
4. 12. 2007 02:47
pre GTI a spol...
vsetci co lizete GTI-mu ten jeho smrdlavy, frustrovany zadok, prosim aby ste sa zaregistrovali. Chcem si vas hodit do hate-listu, nemienim tu citat tie pri.ebane, primitivne nazory!

Datum: 03.12. 20:48Autor: GTI
… skrytý příspěvek od uživatele z Vašeho hate-listu …
>:-[] >:-[] k.o.ota necitam!
Rozbalit vlákno
1
4. 12. 2007 14:51
Re: pre GTI a spol...
dalsi nick, daniel? este ta to bavi?
4. 12. 2007 05:30
gti
ac tvuj styl kterym sem pises nemusim, tak tvuj prispeevek zpekarny me rozesmal :yes:

uvedom si ze anketa se jmenuje auto roku a tim padem bych toto prvenstvi s klidnym srdcem nechal kie, kii (nebo jak se to pise) cee´d protoze MB neni auto roku ale dle meho nazoru je to auto nekolika poslednich let ;-) i stara dobra a krasna E 190 ma lepsi dilenske zpracoani nez nektere vozy v ankete.

Bohuzel tato anketa je spis o tom co si muze cesky obcan dovolit.
Do ankety bych vybiral auta reprezentativni aby i anketa pusobyla stejne dobrym dojmem jako vozy do ni nominovane a pritahla by k obrazovkam nejen divaky dychtici po hlavni vyhre.

P.S. tento prispevek vyjadruje pouze muj nazor a pokud zrovna vy s nim nesouhlasite jde to napsat i slusne ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "neo029"
4. 12. 2007 07:26
smankote
jaktoze tam neni Fobie Combi II 1.2 HTP >:D by to urkite Mondeu nebo Ceedu natrela :-)
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2007 07:35
FABIA
Že sa do nominácie v ČR nedostala Fabia svedčí o tom, že nová Fabia je riadny prúser. 8-s
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "A2"
4. 12. 2007 08:01
Re: FABIA
To se ví už i bez ankety, je to patrné na první pohled.
neregistrovaný "_Teddy_"
4. 12. 2007 08:50
Re: FABIA
FabiaII je "len" facelift. Nova karoseria, na starom podvozku, s povodnymi motormi. To este nie je az taky problem (ved aj Mondeo je vlastne to iste, nova karoseria na starom podvozku s povodnymi motormi), ale dizajn novej Fabie (najma pomer vyska/sirka) ludi dost polarizuje. Bud sa niekomu paci, alebo nie. Nic medzi tym...

A ako na potvoru, v porote sa zrejme naslo viac ludi z tej druhej skupiny, a preto v prvej 5-ke nie je. Ale treba zas priznat, ze rovnako dobre sa do tej finalovej skupiny aj mohla dostat. Stacilo, ze by mala v porote viac priaznivcov...
anonym
28. 1. 2008 19:55
Volte Mondeo je to prece USA vyrobek
:-) >:D
Rozbalit vlákno
0