Fioravanti LF1 v Ženevě 2009

Fioravanti LF1 v Ženevě 2009

 
 

Podnikání malých firem jakou je italská Fioravanti srl je založeno především na prodeji know-how externím dodavatelům. Na akcích jakou je autosalon v Ženevě proto musí ukázat svou flexibilitu a schopnost realizace nových designérských i...

Podnikání malých firem jakou je italská Fioravanti srl je založeno především na prodeji know-how externím dodavatelům. Na akcích jakou je autosalon v Ženevě proto musí ukázat svou flexibilitu a schopnost realizace nových designérských i technických řešení. Přesně v tomto duchu se nese i koncept monopostu formule 1, který by mohl řešit otázky kolem nákladů a samotné budoucnosti špičkové motoristické disciplíny.

Fioravanti navrhl závodní automobil, který je menší než současné formulové vozy. Karoserie je výrazně aerodynamičtější, neboť se počítá s menšími přeplňovanými motory o objemu 1,8 l, tak jak je nedávno prezentovala FIA v návrhu předpisů pro rok 2012. Automobil s délkou 4200 mm, výškou 950 mm, šířkou 1820 mm a rozvorem 2800 mm má chladiče a výměníky integrovány do těla vozu a místo náporového vzduchu má chladicí účinek podporovat sada ventilátorů. To umožnilo zmenšit čelní plochu vozu i ztráty prouděním skrze chladicí soustavu.

Celek se má přiblížit více tomu, co jezdí na silnicích. Místo 13palcových kol obouvá LF1 pneumatiky na kola s průměrem 18 palců, brzdová soustava je bližší těm ze sportovních vozů pro běžné silnice a konstrukce počítá se zařízením K.E.R.S. pro rekuperaci brzdné energie a její využití při následné akceleraci.

Řešení aerodynamiky patří podle Fioravantiho ke klíčovým oblastem jeho návrhu, přičemž nejde pouze o aerodynamický odpor, ale i o celkovou koncepci aerodynamických prvků nově integrovaných do rozsáhlejší kapotáže monopostu. Vůz už při jízdě negeneruje tak vysoké přítlaky, přední křídlo je integrováno do jednolitější přídě a to zadní nahradily decentně integrované prvky kolem zadní nápravy.

Za přední nápravou i za celým vozem se díky větší míře kapotáže objevuje při jízdě méně výrazná turbulence a současně stále ještě dostatečná přítlačná síla, závislá na rychlosti jízdy. Fioravanti navrhuje opětovné zavedení aktivního podvozku, který by umožnil automatické udržování konstantní světlé výšky.

Počítačové modely proudění kolem vozu a za vozem potvrdily, že stupeň turbulencí 10 m za automobilem generovaný aerodynamickým řešením karoserie je velmi nízký, což usnadní častější předjížděcí manévry ve vysokých rychlostech. Podle Fioravantiho by ukazatel míry turbulencí za vozem mohl být novým účinným ukazatelem při schvalování závodních speciálů do závodů po technické stránce.

Připomeňme, že Leonardo Fioravanti pracoval takřka čtvrtstoletí u Pininfariny a stál za designem takových vozů, jakými byly Ferrari 365 Daytona, řada Dino, 512 BB, 308 GTB a 288 GTO. Později pracoval přímo v Maranellu a nakonec šéfoval designérskému centru Alfy Romeo. Vlastní společnost založil až v roce 1987.

Ondřej Láník

Spolupracujeme s TipCars.com
Termínový kontrakt na bitcoin stoupl při svém debutu o více než dvacet procent Termínový kontrakt na bitcoin stoupl při svém debutu o více než dvacet procent

Termínový kontrakt na internetovou měnu bitcoin při svém…

Čína chtěla pomocí sítě LinkedIn rekrutovat německé politiky, zjistila civilní kontrarozvědka Čína chtěla pomocí sítě LinkedIn rekrutovat německé politiky, zjistila civilní kontrarozvědka

Čína užívá falešné účty na profesní síti LinkedIn ke…

Nové solární elektrárny prolomí příští rok hranici sta gigawattů Nové solární elektrárny prolomí příští rok hranici sta gigawattů

Stavbu elektráren žene vzhůru už zase Čína, k níž se…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2009

 

Přidat názorDiskuse: Fioravanti LF1 v Ženevě 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.











Blesk.cz

Kocián z Luneticu o drogách: Utekl z detoxu a léčit se chce sám!

Kocián z Luneticu o drogách: Utekl z detoxu a léčit…

Zažil vyprodané koncerty a davy fanynek. Pak ale propadl drogám a jeho někdejší sláva už je v nedohlednu.…

České Budějovice zasypaly meteority. Astronomové vyhlašují pátrání

České Budějovice zasypaly meteority. Astronomové…

Astronomové prosí veřejnost o spolupráci. Hledají meteority, které měly minulý týden dopadnout poblíž Českých…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal zachránil bod v závěru

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal…

Vítězné derby, náskok 11 bodů na čele a nový rekord anglické Premier League mají fotbalisté Manchesteru City po…

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat ho může Kolář

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat…

Jan Laštůvka měl adekvátně nahradit Jiřího Pavlenku, brankářskou jedničku Slavie z mistrovské sezony. Nepovedlo…

 

Reflex.cz

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v Česku krást vesele dále?

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v…

Firemní právníci hnutí ANO připravili další novelizaci naší normy norem, tedy Ústavy ČR. Poté, co se nepodařilo…

Femme fatale Hedy Lamarr: Vynálezkyně a sexbomba, která se nebála svléknout před kamerou

Femme fatale Hedy Lamarr: Vynálezkyně a sexbomba,…

Za jednu z nejúchvatnějších brunet vděčil Hollywood režiséru Gustavu Machatému. V jeho Extasi ukázala Rakušanka…