Fisker se topí v dluzích, hledá vhodného investora
Kalifornský Fisker na tom nebyl nikdy finančně příliš dobře, do vleklých problémů se ale dostal hlavně po krachu výrobce a jeho výhradního dodavatele baterií A123 Systems loni v říjnu. Americká vláda sice poskytla Fiskeru dotaci ve výši 529 milionů dolarů (aktuálně celých 10 miliard korun), ale loni z nich ministerstvo energetiky celých 300 milionů (5,65 mld. Kč) zmrazilo. Už více jak půl roku nevyjelo z kalifornské továrny ani jedno auto.
V prosinci 2012 vyšlo najevo, že Fisker dluží také značnou finanční částku státu Delaware, od kterého si vypůjčil. V nové továrně v tomto státě chtěl od roku 2014 nebo 2015 vyrábět model Atlantic. Komplex však dosud nestojí.
Od srpna minulého roku vede automobilku nový šéf Tony Posawatz. Fisker Automotive aktuálně najal poradce, který bude dohlížet na každodenní operace ve snaze ušetřit finance, zprávu zveřejnila agentura Bloomberg. Vyvoleným je dle mluvčího automobilky Rogera Ormishera konzultant Hugh Sawyer z agentury Huron Consulting.
Pokračuje i hledání vhodného investora, nabídkové řízení může začít již v únoru. Jednání s finským Valmetem neuspěla. Blýská se ale možná na lepší časy. Většinu aktiv zkrachovalé A123 Systems koupí původně čínská společnost Wanxiang, která už dostala souhlas od amerického Výboru pro zahraniční investice.
Další dění kolem Fiskeru ale zůstává nejasné. Mimochodem, sedan Karma lze při troše štěstí potkat i na českých silnicích. Dle statistik SDA u nás jezdí tři vozy tohoto typu.