Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker v Ženevě 2006

Ondřej Láník
Nová značka založená v lednu 2005 se chystá zaútočit na zákazníky vyhledávající exkluzivitu v segmentu luxusních vozů. Prvními dvěma počiny jsou modely Latigo CS a Tramonto.

Originální design, německá technika a mezinárodní marketing jsou pilíře, na kterých stojí úspěch nové automobilové značky. Sídlo v jižní Kalifornii naznačuje, odkud se bude rekrutovat nejpočetnější část zákaznické cílové skupiny.

Firmu Fisker Coachbuild založili dva renomovaní designéři Dán Henrik Fisker a Němec Bernard Koulet.

Fisker pracoval před založením své vlastní značky jako designér u BMW, Fordu a Aston Martinu. K jeho nejdůležitějším dílům patří roadster BMW Z8, Aston Martin DB9 a Aston Martin V8 Vantage. Koehler 22 let pracoval pro BMW a později také pro Ford.

Latigo CS

Kupé Latigo CS vychází technicky z BMW řady 6, což však na první pohled není příliš zřejmé. Technická příbuznost s rozšířeným modelem řeší všechny otázky související s údržbou a případnými opravami, které mohou zajišťovat autorizované servisy BMW. Současně však majitel Fiskeru dostává žádanou exkluzivitu. Příď trochu připomíná Aston Martin, ale inspiraci Henrik Fisker ve skutečnosti hledal ve tvaru příďové siluety bitevního letounu F-22 Raptor.

Proporce vozu jsou podobné originálu – BMW řady 6. Vnější rozměry činí 4793 x 1895 x 1369 mm, rozvor měří 2779 mm. Výkony závisí na tom, zda se zákazník rozhodne pro verzi vycházející z modelu 650i nebo M6.

Tramonto

Ačkoli je roadster optimálně stylisticky sjednocen s kupé Latigo CS, technicky mají tyto vozy pramálo společného. Tramonto totiž má svůj základ v Mercedesu SL 55 AMG, z nějž přebírá nosnou strukturu, podvozkové komponenty a motory, které však byly přepracovány firmou Kleemann.

Oba vozy budou vyráběny ve striktně omezených stopadesátikusových sériích. Zákazník může automobil buď objednat přímo v kanceláři kalifornské firmy, nebo si může svůj původní automobil nechat přestavět na nový Fisker.

Ondřej Láník