Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker v Ženevě 2009

Michal Fokt
Diskuze (0)
Produkční verze sportovního sedanu s hybridním pohonem se představila poprvé na lednovém autosalonu v Detroitu, v Ženevě si odbyla svou evropskou premiéru.

Karma

Fisker svůj plug-in hybridní sedan řadí do kategorie EREV (Extended Range Electric Vehicle). Dva elektromotory dávají celkový výkon 375 kW a točivý moment 1300 Nm. Pohonné jednotky jsou napájeny z Li-Ion baterií, které lze dobíjet z běžné elektrické sítě o napětí 110, 220 a 240 V. Dojezd čistě na elektrický pohon je jen 80 km, pak nastane čas pro přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel, jenž dobíjí akumulátory. Fisker při tomto režimu jízdy udává spotřebu 2 l/100 km, celkový dojezd vozu se tím zvýší na 482 km. Automobil je schopen zrychlit z nuly na 100 km/h za 6 s a jeho největší rychlost činí 201 km/h.

Fisker bude na výrobě vozů pro evropský trh spolupracovat s finskou společností Valmet, zatím ovšem nebyly zveřejněny žádné další podrobnosti. Již nyní však známe cenu novinky - tu stanovil výrobce na 78.780 eur, ovšem bez DPH, takže výsledná cena s daní by se měla pohybovat kolem 93.000 eur, samozřejmě v závislosti na sazbách v jednotlivých státech. Po celé Evropě budou hybridní sportovní sedany Fisker nabízet čtyři desítky prodejců.

Karma-S

Kabriolet Fisker Karma-S je, jak název napovídá, otevřenou a lehce modifikovanou verzí sedanu Karma, jehož produkční verze si odbyla evropskou premiéru na autosalonu v Ženevě. Karma-S je naproti tomu zatím konceptem - sériová výroba se plánuje až na konec roku 2011. Zákazníci v Americe však již nyní mohou skládat zálohy ve výši 25.000 dolarů i na tento kabriolet s tuhou sklápěcí střechou. Výrobce zatím nezveřejnil žádné detaily o tomto kabrioletu, jedna věc je ale jistá - technika bude stejná jako v případě sedanu, dá se tedy předpokládat pouze mírný nárůst hmotnosti auta a o něco horší dynamické parametry a akční rádius.


Michal Fokt
Diskuze (0)