Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fliegl: Plachtové nástavby- Čtyřletá záruka

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Plachtové nástvaby a návěsy od společnosti Fliegl se vyznačují několikanásobnou ochranou proti korozi a dlouholetou zárukou.

Návěsy s velikým logem Fliegl‘s Road Runner a Fliegl Trailer na boční plachtě potkáváme již stabilně na všech našich i evropských cestách a dálnicích. Vozidla s tímto logem reprezentují německého výrobce, firmu Fliegl.

Plachtové návěsy tvoří součást široké palety nabízených typů přípojných vozidel Fliegl a právě tyto bychom vám rádi ve zkratce představili.

Dvojitý rám a standardní výška 1150 mm

Začněme u nejběžněji používané návěsné výšky 1150 mm. Zde může firma nabídnout návěsy v provedení jak bočnicovém, tak s třístrannou shrnovací plachtou. Rámy návěsů, jež představují velkou přednost této značky, procházejí několikanásobnou ochranou proti korozi. Dvojitý rám nad točnicí je sice výrobně náročnější, zato takto dosažená stabilita a pevnost přináší při provozu své ovoce. Ve finální úpravě se nabízí rámy lakované či pozinkované s až 15letou zárukou proti prorezivění nebo kombinace pozink + lak zárukou garancí 20 let.

Návěsy Fliegl mají také dvě velikosti rámu nad točnou s výškou 1150 mm, a to 95 a 125 mm. Při síle rámu 95 milimetrů Fliegl dosahuje při stejné kvalitě podvozku citelnější výšky pod plachtou, což zní pro dopravce jistě velice zajímavě.

U bočnicových návěsů Fliegl poskytuje různé varianty výšek bočnic, zadních vrat a plachet návěsu. Boční úchyty pro připevnění nákladu jsou jednoduchým způsobem zapuštěny a nepřekážejí tak při manipulaci s nákladem. Podlahu tvoří vodě odolná 21vrstvá finská překližka podložená podélnými a Omega profily. Podložení podlahy naleznete v šíří kol paletového a vysokozdvižného vozíku.

Jednoduchá práce s plachtou

Boční plachty mají jednoduchý uzávěr a napínání v zadní části – systém na „ráčnu“. Postranní posuvné sloupky lze jednoduchým způsobem odjistit a posunout podle potřeby nakládky. Stejného principu využívá rovněž posuvná střecha při nakládce jeřábem.

Fliegl nabízí také kombinaci bočnic a třístranné shrnovací plachty. K nabídce patří i varianta plachtového návěsu s prohlubní na převoz svitků.

Návěsy Fliegl jsou osazeny nápravami BPW a SAF, tedy nejrozšířenějšími u nás i v Evropě. Samozřejmost představuje nabídka kotoučových či bubnových brzd, sériově je dodáváno EBS. Zvedací náprava, schránka pro nářadí, koš na rezervu nebo palety, přizvedávání střechy, L profil, různé uzávěry plachty a další volitelná výbava závisí na požadavcích zákazníka.

O stupínek níže

Další návěsná výška činí 1050 mm. Vozidlo při síle rámu 95 mm dosahuje pod plachtou hodnoty 2820 mm. U řady Mega s výškou točnice 950 mm nabízí Fliegl rám o rozměrech 70 mm a 95 mm. Podle jeho volby také ovlivníme výšku pod plachtou návěsu.

Dalším z řady plachtových návěsů se stává Jumbo s lomeným rámem. Na točně 1150 mm a po 4050 mm délky se rám lomí dolů na ložnou výšku pouhých 880 mm. Všechny tyto návěsy dodává Fliegl v provedeních s bočnicí i s třístrannou shrnovací plachtou.

Novinku v oblasti garance reprezentuje až 4letá záruka na tato vozidla.

Road trainy a ostatní

V minulých letech představil Fliegl také soupravy s délkou 25,25 metrů. Jednalo se o dva typy plachtových souprav.

První z nich představuje Road Train - kombinace valníkového auta či vozu s výměnnou nástavbou, za kterou je připojen přívěs s točnicí. Na točnici je posazen běžný plachtový návěs.

Druhé vozidlo Super Train vzniklo spojením návěsu Jumbo a tandemového přívěsu. Obě impozantní soupravy bez problému projely Českou republikou, Prahou a při běžném provozu dorazily do cíle v Mnichově Hradišti. Zde si mohl každý účastník osobně vyzkoušet řízení takových vozidel. Fliegl vyváží takové soupravy už několik let úspěšně do severských zemí. Jejich účelem je možnost převážení většího objemu zboží najednou, snížit tím počet jízd a odlehčit přetíženým dálnicím a v neposlední řadě i životnímu prostředí.

Mimo klasických plachtových návěsů proslul Fliegl též svým řešením technických specialit, z nichž některé přinášíme na fotografiích.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)