Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FlixBus a Evropský týden mobility 2017

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost FlixBus přinesla v souvislosti s Evropským týdnem mobility 2017první výsledky dvou národních studií o udržitelnosti a sociálním dopadu dálkových autobusů.

Evropský týden mobility 2017 proběhl od 16. do 22. září a německé instituty IGES a IFEU (Institut pro energetický a environmentální výzkum) ve spolupráci se společností FlixBus v souvislosti s touto akcí uskutečnily rozhovory s 3577 respondenty (IGES) a otestovaly 483 autobusů (IFEU).

Udržitelnost má u spotřebitelů rostoucí vliv na volbu dopravního prostředku. Podle prvních výsledků z IGES si zhruba 20 % cestujících volí dálkový autobus namísto jiných dopravních prostředků právě kvůli šetrnosti k životnímu prostředí. V případě společnosti FlixBus pak má 70 % zákazníků přinejmenším příležitostný přístup k vozidlu.

FlixBus provozuje ve spolupráci s místními partnery v oblasti malých a středních podniků flotilu více než 1200 zelených dálkových autobusů. Podle nezávislé studie IFEU představují více než 80 % německé flotily FlixBusu autobusy, jejichž motory splňují emisní normu Euro 6. Tato norma přitom platí pouze pro 10 % ze všech dálkových autobusů na německých dálnicích.

Podle průzkumu zákazníků z různých zemí se tři čtvrtiny uživatelů FlixBusu dostanou na autobusovou zastávku pěšky, na kole nebo veřejnou dopravou. Dopravce uvádí, že 40 % využívá městskou hromadnou dopravu a dalších 20 % jde na autobusovou zastávku pěšky, kde následně nastoupí do autobusu v barvách FlixBusu.

FlixBus nabízí jako první poskytovatel dálkových autobusů individuální náhradu cestovních nákladů za emise CO2 během rezervace jízdenky. Ve spolupráci s atmosfair je možné vypočítat emise CO2 individuálně pro každou jízdu, a ty pak kompenzovat stisknutím jednoho tlačítka během rezervace. Uhrazení emisí CO2 navýší cenu jízdenky o 1-3 %.

Přibližně 10 % z více než 30 milionů zákazníků společnosti FlixBusu si volí kompenzování svých emisí CO2. V roce 2017 budou příspěvky za CO2 použity k financování akreditovaného projektu OSN s názvem Gold Standard – „energeticky úsporných kamen“ ve Rwandě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)